Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

https://www.igigi.com/collections/plus-size-all

Her kan man sortere kjoler etter kroppsform. Har hun noen ide om hva hun kler? Høyt/lavt liv, utringning, kjolelengde, ermer, osv

Anonymkode: 8654d...de0

TS.

Takk for tipset. Jeg skal sjekke det ut :) Hun liker nok best minst mulig utringning.

Anonymkode: da90c...c2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mener stoffet er for tynt og at man kan se rynkene på underskjørtet utapå kjolen. Kanskje noen har noe forslag til hva man kan gjøre med det? :)

Tettsittende og glatt sømløs underkjole. 

Jeg har både stor byste og litt mage, men denne kjolen hadde jeg fått til å fungere. Riktig undertøy har alt å si! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Trolltunge said:

Tettsittende og glatt sømløs underkjole. 

Jeg har både stor byste og litt mage, men denne kjolen hadde jeg fått til å fungere. Riktig undertøy har alt å si! 

Takk for tipse. Skal nevne det for henne :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant kjolen på Ebay, og den koster rundt 180,- med gratis frakt. Kjoler i den prisklassen har ofte forferdelig dårlig kvalitet. Jeg har stor byste og store overarmer og er ganske lav, og jeg hadde sett helt forjævlig ut i den kjolen, og absolutt satt ned foten.

Anonymkode: 927ba...8cb

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har nevnt det er par ganger tidligere i tråden. Det er fordi jeg føler at bryllupet ikke virker like gjennomført dersom alle har ulike kjoler og at det vil se bedre ut på bildene om mine nærmeste venninner har like kjoler.

Nei, det er ikke krise om de har forskjellige kjoler. Jeg synes at forlover nummer to burde være med løsningorientert og komme med forslag til løsninger kontra å bare komme med avslag.

Har fått mange fine tips og forslag her inne som jeg kommer til å ta med meg videre. Håper vi finner en løsning som alle tre blir fornøyde med.

Jeg har med hånden på hjertet aldri sittet i et bryllup eller sett på bryllupsbilder og tenkt Huff, så lite gjennomført - de har jo ikke engang koordinert forlovernes antrekk... Det er en fest og en feiring, ikke en forestilling eller kunstverk. Å kalle andre vanskelige og lite løsningsorienterte fordi de ikke ukritisk føyer seg etter dine innfall, tyder på at du er i ferd med å komme litt for langt inn i bryllupsbobla. De er vel de som dine venner og gjester fordi du vil dele dagen med dem, ikke som rekvisitter til de perfekte bildene?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan kjolen reddes om hun bruker tilbehør til? Et pynteskjerf, sjal, jakke e.l. i matchende farge?

Anonymkode: 8654d...de0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har med hånden på hjertet aldri sittet i et bryllup eller sett på bryllupsbilder og tenkt Huff, så lite gjennomført - de har jo ikke engang koordinert forlovernes antrekk... Det er en fest og en feiring, ikke en forestilling eller kunstverk. Å kalle andre vanskelige og lite løsningsorienterte fordi de ikke ukritisk føyer seg etter dine innfall, tyder på at du er i ferd med å komme litt for langt inn i bryllupsbobla. De er vel de som dine venner og gjester fordi du vil dele dagen med dem, ikke som rekvisitter til de perfekte bildene?

Jeg er så enig. Er imidlertid snart femti, så jeg lurer på om dette med like kjoler og bridemaids er nye «normer» som for yngre kommende bruder er mer eller mindre en selvfølge. Litt synd, uansett, at det visuelle/fasaden får så stort fokus. 

Anonymkode: f5349...f3f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS! Jeg kom på en genial løsning! Begge forloverne bruker kjolen, men hun "vrange" får i tillegg tillatelse fra deg til å bruke en pen topp, slik at denne kjolen blir mer som et skjørt. Den går sikkert an å knutte som et skjørt også, og det er gjerne lettere om man ikke er fornøyd med figuren å gå for en todelt løsning.

(Jeg har sjekket på ebay, og for meg er jeg usikker på om kjolen ville passet. Jeg ser at den minste str selgeren jeg ser på har er s der livet er 70-76 cm. Jeg er ca 65 cm rundt livet, og ville vært skeptisk på å bestille den)

Anonymkode: 0d308...e38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har nevnt det er par ganger tidligere i tråden. Det er fordi jeg føler at bryllupet ikke virker like gjennomført dersom alle har ulike kjoler og at det vil se bedre ut på bildene om mine nærmeste venninner har like kjoler.

Nei, det er ikke krise om de har forskjellige kjoler. Jeg synes at forlover nummer to burde være med løsningorientert og komme med forslag til løsninger kontra å bare komme med avslag.

Har fått mange fine tips og forslag her inne som jeg kommer til å ta med meg videre. Håper vi finner en løsning som alle tre blir fornøyde med.

Ikke like gjennomført.....?

Hører du deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i slutten av 30-åra, så det store «gifte-rushet» i min gjeng var for 5-10 år siden. 

Jeg har aldri vært i et bryllup hvor forlovere har like kjoler, men kjolene til brudepiker - barn - har i noen tilfeller vært like/matchende. Jeg tror derfor at dette med like kjoler på voksne gjester er en «amerikanisering» som har kommet de siste årene. For meg ser det bare litt rart ut - det blir som om de er strippet for all identitet og bare kler seg opp som pyntegjenstander for bruden (for la oss være ærlige, det er for bruden, ikke brudeparet).

Og ja, jeg har også vært forlover, hvor vi til og med var flere sammen. Det var (heldigvis) ikke en brud som ville kle oss opp likt men vi forloverne snakket da likevel sammen og sørget for at vi valgte farger og kjoler som ikke krasjet helt - vi valgte ulike farger, men de sto fint til hverandre.

Da jeg var forlover, hadde jeg selv lyst til være ekstra fin for å vise at bruden var viktig for meg. Jeg betalte selv for en kjole som på salg kostet over 3000 kr - det er fortsatt den dyreste kjolen jeg noensinne har kjøpt, men jeg elsker den, og har brukt den igjen siden.

Kanskje det er så enkelt som at forloveren til TS faktisk har lyst til å være fin i TS sitt bryllup når hun skal være forlover? Lilla er jo heller ikke en farge som alle liker eller kler.. 

Anonymkode: 0c5ea...e1d

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I bryllupet mitt klaska et av mine barnehage-alder barnepiker en sjokoladehånd på sin mors kjole (hun var forlover), min mor kom i bunad og brudgommens mor i drakt med pen hatt. 

En svigerinne stilte i en helt sort kjole i skikkelig Jessica Rabbit-form, og et par andre skiftet antrekk hele tre ganger, kirke, middag og fest. 

Selv sprang brura barfota på dansegulvet etter middagen pga vonde sko og hadde markblomster i håret som var stappet inn av en femårig niese midt i festen. 

Elsket festen og elsker bildene. Selv med kakemerker, bare tær, plutselige skifter i kjoler og frisyrer som løsnet underveis. 

Det var en glad fest og har vært over ti år med like vimsete og glade feiringer og hverdager. 

Og det ble grundig gjennomført, takk. Jeg har attest på dét, faktisk. 

Anonymkode: eab88...f22

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Jeg hadde hverken valgt å ha flere forlovere eller hatt krav til hvordan de skulle kle seg, så det blir ganske hypotetisk for meg.

Men tror jeg i så fall ville begrenset "kravet" til å antyde farge og stil jeg ønsket kjolen i, eventuelt supplert med et bilde, og sagt at jeg sponset kjolen med inntil f.eks. kr. 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner deg så godt TS! Hadde i grunn "forventet" og i alle fall håpet at når jeg valgte en venninne til å være forlover, så ville hun være litt mer samarbeidsvillig i det minste. Det er jo en veldig stor dag, og du legger jo store summer i dette. Det er klart man kan bli litt opphengt i at det skal være slik man har sett for seg og drømt om, det er jo fult forståelig! 

Når jeg selv var forlover så måtte jeg  kjøpe kjole til 1000 kroner, og den var sånn lang "knytekjole" som man kunne knyte på flere forskjellige måter a la den du har kjøpt. Dette var et bryllup i USA, så det var 4 bridesmaides i tillegg, alle med lik kjole. Det er jo utrolig stilig! Tror vi alle følte oss litt ekstra spesiell når vi matchet, for alle så jo at vi var en del av "the bridal party", altså VIP. Synes det er stas med litt nye tradisjoner, jeg! Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 5f076...5cf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de nå gå med de kjolene de vil. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg så godt TS! Hadde i grunn "forventet" og i alle fall håpet at når jeg valgte en venninne til å være forlover, så ville hun være litt mer samarbeidsvillig i det minste. Det er jo en veldig stor dag, og du legger jo store summer i dette. Det er klart man kan bli litt opphengt i at det skal være slik man har sett for seg og drømt om, det er jo fult forståelig! 

Stor dag for deg, mannen og næreste familie, andre gir mer eller mindre fanden.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg selv var forlover så måtte jeg  kjøpe kjole til 1000 kroner, og den var sånn lang "knytekjole" som man kunne knyte på flere forskjellige måter a la den du har kjøpt. Dette var et bryllup i USA, så det var 4 bridesmaides i tillegg, alle med lik kjole. Det er jo utrolig stilig! Tror vi alle følte oss litt ekstra spesiell når vi matchet, for alle så jo at vi var en del av "the bridal party", altså VIP. Synes det er stas med litt nye tradisjoner, jeg! Hvorfor ikke? 

Nei, det er ikke stas. Det er barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
38 minutter siden, O.G. skrev:

Deg om det. Hyggelig og stas var det i alle fall for oss. Hva andre enn de nærmeste tenker betyr lite, er jo venner og familie som deltar i bryllup. 

Hva du legger i barnslig er opp til deg. I USA er dette helt vanlig, og det er i ferd med å bli vanlig i Norge også. 😊

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg og så på det som liitt teit, helt til jeg stod der sjøl, med gode venninner, og hadde den hyggeligste og fineste dagen noensinne. Om jeg noen gang gifter meg skal jeg og ha bridesmaids, om de står i like kjoler eller ikke er det samme forsåvidt. Men det er noe stas i at det er litt synlig at hey, jeg har fått æren av å være med bruden på hennest største dag!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Anim92 skrev:

Jeg og så på det som liitt teit, helt til jeg stod der sjøl, med gode venninner, og hadde den hyggeligste og fineste dagen noensinne. Om jeg noen gang gifter meg skal jeg og ha bridesmaids, om de står i like kjoler eller ikke er det samme forsåvidt. Men det er noe stas i at det er litt synlig at hey, jeg har fått æren av å være med bruden på hennest største dag!

Ja, for da er du blant de få utvalgte og det synes for alle gjestene som er tilstede at det er noe helt spesielt med akkurat deg. 

Anonymkode: b5734...c22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for da er du blant de få utvalgte og det synes for alle gjestene som er tilstede at det er noe helt spesielt med akkurat deg. 

Anonymkode: b5734...c22

Jeg driter i hva de andre synes om meg, for å være ærlig. Men det er noe med samholdet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...