Gå til innhold

Jeg er klar til å slå meg til ro og gifte meg, hvor er alle mannfolka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper

Jeg tror den harde sannhet er at selvrealiseringsmodellen ikke fungerer optimalt for kvinner når det kommer til å finne en partner. Skal den funke burde man finne en partner mens man gjør karrière. 

De mest attraktive mennene som er monogame, og søker et familieliv blir nok tatt mellom 20-30. Attraktive menn som er single på din alder er enten single fordi de velger det selv, eller fordi forholdet med barnemor gikk skeis. Utvalget er dermed ikke like bra som det en gang var. Jeg tenker også at flere av mennene som allerede har barn nok ikke ønsker å gå en runde til. Derfor er det lettere å finne en dame som også har barn, og som er ferdig med det. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, litt om meg: alltid fått høre jeg er pen, smart og har en bra personlighet. Jeg er 173 cm og slank, langt blondt hår. Opptatt av å holde meg i bra form, kle meg feminint og stilig, style håret og sminke meg og sånt. Jeg fyller 35 år i år, og har god utdanning, jobb i en interessant bransje, egen leilighet og bil.

Jeg har flere lange forhold bak meg, har liksom aldri hatt noe problem med å tiltrekke meg menn eller holde på dem. Flere av exene mine har grått og bedd på sine knær da det ble slutt mellom oss. Det sier vel sitt om hvordan menn har respondert på meg.

 

Anonymkode: d1c33...943

Right.

Du som er så pen og smart forstår vel hvorfor menn ikke er interessert i deg?

Den dagen du får deg en personlighet, da blir ting bedre. Akkurat der kvinner feiler,  null personlighet. Kun en falsk fasade, opptatt av bare overfladiske og materialistiske ting.

 

Personlighet, nok en gang!

Anonymkode: c6fc9...403

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Right.

Du som er så pen og smart forstår vel hvorfor menn ikke er interessert i deg?

Den dagen du får deg en personlighet, da blir ting bedre. Akkurat der kvinner feiler,  null personlighet. Kun en falsk fasade, opptatt av bare overfladiske og materialistiske ting.

 

Personlighet, nok en gang!

Anonymkode: c6fc9...403

Jeg er enig, men jeg vil nok formulere det anderledes.

Mange lærer ikke hvordan man skal være seg selv, før de både har erfart å være voksen og være alene. 

Og gjerne begge deler på en gang, og over lengre tid.

Det gjør mye når det kommer til utvikling av personlighet og integritet.

Anonymkode: 60933...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig, men jeg vil nok formulere det anderledes.

Mange lærer ikke hvordan man skal være seg selv, før de både har erfart å være voksen og være alene. 

Og gjerne begge deler på en gang, og over lengre tid.

Det gjør mye når det kommer til utvikling av personlighet og integritet.

Anonymkode: 60933...24a

Enig i det.

Kvinner utvikler seg sjelden som personer, for mye opptatt av å være som andre. Sammenligner seg med alt rundt seg, føler seg alene og ensom så fort man ikke er som flokken eller andre.

Man må faktisk bryte ut av flokkmønsteret for å komme seg videre i livet.

Selv reiste jeg ut i verden på egenhånd, var livredd. Men nå har det endret livet mitt helt, trenger ingen bekfreftelse lenger.

Hvordan man møter andre som mennesker er viktig, kvinnen har lett til å gå til angrep om de ikke før høre det som de vil høre. Dette handler om den naturlige usikkerheten som kvinner innehar, som er basert på presset de velger å leve etter i samfunnet.

 

Dessverre så er det langt mellom kvinner som det er verdt å gå inn i forhold med i det samfunnet vi lever i.

Anonymkode: c6fc9...403

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe piss.

De fleste menn i 20 årene er ikke interessert i noe forhold. De vil ligge rundt med flest mulig så da hadde vedkommede bare brukt 20 årene på dating for å finne drømmemannen før hun gikk lei og endte opp med en fyr fra Toten.

Mange menn har skilt seg og er kanskje ikke på søken,slik som mange kvinner. Mange er nesten ikke egnet for forhold,slik som kvinner.

Men det finnes et fåtall der ute.

Anonymkode: b9894...8f9

Må nå si det er mange bra menn på Toten 😁

Anonymkode: 0a4f5...5a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, litt om meg: alltid fått høre jeg er pen, smart og har en bra personlighet. Jeg er 173 cm og slank, langt blondt hår. Opptatt av å holde meg i bra form, kle meg feminint og stilig, style håret og sminke meg og sånt. Jeg fyller 35 år i år, og har god utdanning, jobb i en interessant bransje, egen leilighet og bil.

Jeg har flere lange forhold bak meg, har liksom aldri hatt noe problem med å tiltrekke meg menn eller holde på dem. Flere av exene mine har grått og bedd på sine knær da det ble slutt mellom oss. Det sier vel sitt om hvordan menn har respondert på meg.

Jeg har holdt fokus på å oppfylle drømmene mine, gått knallhardt inn for å nå målene mine med utdanning, reising og å bygge opp livet mitt. Nå føler jeg at alt er på plass, og det eneste jeg mangler er drømmemannen. Men han lar jaggu vente på seg!

Jeg har ikke noe problem å få dates eller sex, men det virker som mannfolka på min alder kvier seg for å gå inn i seriøse forhold? Det er nesten så jeg lurer på om jeg bør bli stresset med tanke på drømmen om familie og egne barn.

Hva er greia? Hva må jeg gjøre for å spikre drømmemannen før "toget går"?

Anonymkode: d1c33...943

Her var det mye "jeg og meg"... Tror du bør begynne der...

Sier kanskje mer om mennene du har vært i forhold med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres fryktelig krisemaksimerende ut. Jeg ser stadig folk rundt meg finne kjærligheten og blir foreldre som både er 5 og 10 år eldre enn meg.

Jeg nekter å tro at jeg som har hatt så lett for å finne kjærligheten tidligere (selv om det ikke fungerte i lengden), skal slite så veldig nå.  

TS.

Anonymkode: d1c33...943

En sannhet med modifikasjoner. Det høres ut som om du automatisk utgår fra at det skal klaffe for livet med neste du renner borti.

Anonymkode: e5213...9e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe piss.

De fleste menn i 20 årene er ikke interessert i noe forhold. De vil ligge rundt med flest mulig så da hadde vedkommede bare brukt 20 årene på dating for å finne drømmemannen før hun gikk lei og endte opp med en fyr fra Toten.

Mange menn har skilt seg og er kanskje ikke på søken,slik som mange kvinner. Mange er nesten ikke egnet for forhold,slik som kvinner.

Men det finnes et fåtall der ute.

Anonymkode: b9894...8f9

Uenig, men jeg tror det inntrykket henger sammen med hvilke menn kvinner i trådstarters alder ofte finner som aktuelle kandidater. For å ta egen nære krets som eksempel: de fleste er attraktive, vellykkede og fant seg kjæreste i 20-årene. Så har du han ene i gjengen som er evig singel, har utallige kvinner bak seg og har brukt de siste drøyt 10 årene på å få kvinner til sengs. Så når de fleste av oss er i gode forhold er det han de single kvinnene møter, og jeg tror nok det er derfor mange av disse sitter igjen med et så bedrøvelig syn på menn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i det.

Kvinner utvikler seg sjelden som personer, for mye opptatt av å være som andre. Sammenligner seg med alt rundt seg, føler seg alene og ensom så fort man ikke er som flokken eller andre.

Man må faktisk bryte ut av flokkmønsteret for å komme seg videre i livet.

Anonymkode: c6fc9...403

Det er vel å dra det litt langt, men det ligger en viss sannhet i det.

Kvinner har vanskeligere for å hevde seg som personer, individer, man blir først og fremst oppfattet som kvinne, så som person.

Anonymkode: 60933...24a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, du kan godt si at hvis noen har ei ønskeliste og ikke tar hvemsomhelst, så er de kravstore. Det gjelder vel de fleste av oss, uansett kjønn, at vi har ønsker?
Disse vil altså ha yngre jenter, og når de da kan få slike: unge, vakre og blide, så er det jo ingen grunn til å ta til takke med det som for dem fortoner seg som 2. sortering? 

Anonymkode: 770e5...dc9

De kan få det ved å kjøpe seg det på samme måte som eldre kvinner kan få en ung gambier eller tyrker. Men de er fortsatt kravstore. De må jo tross alt kjøpe seg det de vil ha.

Og hvorfor ikke ta til takke med 2.sortering når de selv er det? Det kalles kravstorhet når du vil ha noe du selv ikke kan tilby.

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Right.

Du som er så pen og smart forstår vel hvorfor menn ikke er interessert i deg?

Den dagen du får deg en personlighet, da blir ting bedre. Akkurat der kvinner feiler,  null personlighet. Kun en falsk fasade, opptatt av bare overfladiske og materialistiske ting.

 

Personlighet, nok en gang!

Anonymkode: c6fc9...403

Det er ikke så lett når alt menn ser på er utseende.

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett når alt menn ser på er utseende.

Anonymkode: b9894...8f9

Stemmer ikke. 

Anonymkode: 72196...5a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke så lett når alt menn ser på er utseende.

Anonymkode: b9894...8f9

Det er sånne menn du ikke trenger.

Anonymkode: 60933...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, herzeleid skrev:

Uenig, men jeg tror det inntrykket henger sammen med hvilke menn kvinner i trådstarters alder ofte finner som aktuelle kandidater. For å ta egen nære krets som eksempel: de fleste er attraktive, vellykkede og fant seg kjæreste i 20-årene. Så har du han ene i gjengen som er evig singel, har utallige kvinner bak seg og har brukt de siste drøyt 10 årene på å få kvinner til sengs. Så når de fleste av oss er i gode forhold er det han de single kvinnene møter, og jeg tror nok det er derfor mange av disse sitter igjen med et så bedrøvelig syn på menn.

Jo. Du har en flott vennekrets, men sånn er det ikke i samfunnet generelt når man leser de høye skilsmissetallene og hvor store andeler som bor alene. Det er bydeler i Oslo hvor andelen single er over 80%.

Mange inngår forhold tidlig og blir i dem, men de aller fleste ryker etter 5-15år. Det kan virke som om de fleste i midten av 30 årene og oppover har alle vært gift engang. Så da at det bare er sånne klamydiatroll igjen er jo feil. Mange flotte menn som inngikk forhold der det gikk skeis.

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke. 

Anonymkode: 72196...5a6

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånne menn du ikke trenger.

Anonymkode: 60933...24a

Å hjelpes. Det er bare sånne menn der ute!

Les hva som står her feks da. Hvor mye stygge ting som blir skrevet til TS? Hun er garantert ikke pen og burde ha funnet seg noen da hun var pen/kvinner forfaller så fort de fyller 30 osv.

Vis meg EN mann som setter pris på ekthet og personlighet og jeg skal gi deg 1 million.

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jo at dette med å finne seg en sjelevenn handler mye om flaks og uflaks. Man må jo finne den «rette», og det er jo umulig å si hvorfor du ikke har gjort det.

Jeg vil ikke være så kategorisk som enkelte her er, å si at du er for sent ute. Ja, det begynner å haste hvis du vil ha barn, men løpet er ikke kjørt ennå. Samtidig er det jo en kjensgjerning at mange av de som ønsker seg barn og familie, allerede har fått dette med noen andre. Er du interessert i menn som har barn fra før? For det vil gjelde mange av de som er på markedet. Du kan også «skremme bort» menn når du er barnløs og 35. De tenker kanskje at du bare leter etter en pappa til barna dine, ikke ekte kjærlighet. De kan jo også bli stresset av at du har det travelt med å få barn. 

Ifølge deg selv er du både vakker, populær og smart, så det er jo et supert utgangspunkt. Men hvorfor ble det slutt med eksene dine? Jeg mener at man skal være kresen når man velger en partner for livet, men det er jo også verdt å tenke på om du er for pirkete. Ingen er perfekte, tross alt. Framstår du selvgod, overlegen eller uoppnåelig? Jeg spør fordi det er umulig å vite hvordan du egentlig er basert på denne tråden, men det er noen her som har fått det inntrykket gjennom postene dine. 

Og hvor leter du etter en mann? Mitt beste tips er å bli med på ulike hobbyer og prøve å treffe nye folk der. 

 

Anonymkode: d2728...c0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Hva er det med det utsagnet som er løgn? Sier du at det ikke går an å finne kjærligheten og få barn etter fylte 35?

Nei, 35 er ikke en bra alder for en kvinne som vil gifte seg og få barn. Sjansen for at begge de ønskene skal bli oppfylt, er der i teorien, men den bra alderen for det, den var der for 10-15 år siden. Hun visste rutetidene for bussen, men ville heller fortsette å feste enn å dra hjem. Og nå er siste bussen gått, hvis det ikke skulle dukke opp en som er forsinket, da.

Anonymkode: 770e5...dc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jo at dette med å finne seg en sjelevenn handler mye om flaks og uflaks. Man må jo finne den «rette», og det er jo umulig å si hvorfor du ikke har gjort det.

Jeg vil ikke være så kategorisk som enkelte her er, å si at du er for sent ute. Ja, det begynner å haste hvis du vil ha barn, men løpet er ikke kjørt ennå. Samtidig er det jo en kjensgjerning at mange av de som ønsker seg barn og familie, allerede har fått dette med noen andre. Er du interessert i menn som har barn fra før? For det vil gjelde mange av de som er på markedet. Du kan også «skremme bort» menn når du er barnløs og 35. De tenker kanskje at du bare leter etter en pappa til barna dine, ikke ekte kjærlighet. De kan jo også bli stresset av at du har det travelt med å få barn. 

Ifølge deg selv er du både vakker, populær og smart, så det er jo et supert utgangspunkt. Men hvorfor ble det slutt med eksene dine? Jeg mener at man skal være kresen når man velger en partner for livet, men det er jo også verdt å tenke på om du er for pirkete. Ingen er perfekte, tross alt. Framstår du selvgod, overlegen eller uoppnåelig? Jeg spør fordi det er umulig å vite hvordan du egentlig er basert på denne tråden, men det er noen her som har fått det inntrykket gjennom postene dine. 

Og hvor leter du etter en mann? Mitt beste tips er å bli med på ulike hobbyer og prøve å treffe nye folk der. 

 

Anonymkode: d2728...c0c

Ja seff galt uansett.

Har hun barn så prøver hun bare å finne en pappa til barna og er hun barnløs så har hun det travelt med å få barn....

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Å hjelpes. Det er bare sånne menn der ute!

Les hva som står her feks da. Hvor mye stygge ting som blir skrevet til TS? Hun er garantert ikke pen og burde ha funnet seg noen da hun var pen/kvinner forfaller så fort de fyller 30 osv.

Vis meg EN mann som setter pris på ekthet og personlighet og jeg skal gi deg 1 million.

Anonymkode: b9894...8f9

Hand them over! Min mann setter pris på alle andre kvaliteter jeg har enn utseende. Han er mye penere enn jeg er! Basert på utseende alene burde han ha funnet seg ei som er mye penere enn meg. Utseende forfaller, personligheten og hvem man er er det du skal leve med resten av livet. 

Anonymkode: 72196...5a6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Right.

Du som er så pen og smart forstår vel hvorfor menn ikke er interessert i deg?

Den dagen du får deg en personlighet, da blir ting bedre. Akkurat der kvinner feiler,  null personlighet. Kun en falsk fasade, opptatt av bare overfladiske og materialistiske ting.

 

Personlighet, nok en gang!

Anonymkode: c6fc9...403

Hjelpes..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...