Gå til innhold

Bøker på engelsk til 1 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde en nydelig kolleksjon med bøker som het Verdens vakreste eventyr med skjønne illustrasjoner da jeg var liten, som hadde eventyrene på både norsk og engelsk, kanskje noe lignende er mulig å få tak i nå også?

Anonymkode: dfe4d...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

La barn være barn! Skolen kan vente til hun er eldre, 2-3 år.

Anonymkode: c8c88...d18

Bøker er glimrende i alle aldere, så det der er tull. 

Jeg brukte barnebøker til å lese og underholde min sønn med fra han var få måneder gammel. Jeg er overbevist om at all bruken av pekebøker og fortellingsbøker var medvirkende til hvorfor han utviklet et så stort og godt ordforråd så tidlig. Han elsket å bli lest for!

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. Kan ikke pappaen bare oversette fra norsk til engelsk når han leser? I bøker for ettåringer er det ikke akkurat de lengste setningene.

Anonymkode: 80b47...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke problemet. Kan ikke pappaen bare oversette fra norsk til engelsk når han leser? I bøker for ettåringer er det ikke akkurat de lengste setningene.

Anonymkode: 80b47...466

Tja... jeg vet ikke hvordan jeg skulle oversatt "rangleskranglesang" f.eks. Han vet nok ikke hva det norske ordet er heller. Det er mye rare ord i disse bøkene. 

De få gangene han leser bøker for baby nå leser han de på norsk, og hopper over de ordene han ikke kan, og har null innlevelse, fordi han synes det er teit på norsk. Men han har lyst å lese på engelsk for henne. 

Anonymkode: 420bb...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja... jeg vet ikke hvordan jeg skulle oversatt "rangleskranglesang" f.eks. Han vet nok ikke hva det norske ordet er heller. Det er mye rare ord i disse bøkene. 

De få gangene han leser bøker for baby nå leser han de på norsk, og hopper over de ordene han ikke kan, og har null innlevelse, fordi han synes det er teit på norsk. Men han har lyst å lese på engelsk for henne. 

Anonymkode: 420bb...0e8

Da mine barn var så små pleide jeg gjerne å dikte teksten selv. Funket bra! Ren høytlesning blir ofte fryktelig monotont, med mindre den som leser er god på høytlesing. Og det er det mange foreldre som ikke er, er min erfaring. Kanskje særlig fedre?

Anonymkode: 80b47...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS spør om tips til bøker på engelsk ikke oppdragelsesråd om hvorfor pappaen MÅ lese på engelsk... Er da vel ikke så vanskelig å forstå at han ønsker det

Lykke til TS :) 

Anonymkode: 10070...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...