Gå til innhold

Bøker på engelsk til 1 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om fysiske butikker som har bøker som passer til 1 år på engelsk. Vesla er 10 mnd nå. Vil gjerne bla i boka før jeg kjøper, derfor ikke nettbutikk. 

Anonymkode: 420bb...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er morsmål engelsk? 

Anonymkode: 36da8...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er morsmål engelsk? 

Anonymkode: 36da8...ce8

Pappan er engelskspråkig, så morsmål er både norsk og engelsk. Jeg leser bøker på norsk for henne og hun ler og koser seg, og pappen ønsker å gjøre det samme  

Anonymkode: 420bb...0e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bookdepository.com. jeg bestilte pop-up-bøkene "Pop up peekaboo Farm!" Og "Colors". Fine og fargerike, store popups. Har sett de har en om hunder og. Ikke så mye tekst men de er bare et år 😊 Enkle rim. Ingen historie som fortelles.

Anonymkode: d4344...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale bøkene til Julia Donaldson, f.eks. The Gruffalo, The Snail and the Whale. Leser disse for mitt barn på engelsk. En annen favoritt er "Don't call me sweet!" av Smriti Prasadam-Halls. Mye rim og rytme, har lest disse siden barnet var 1. Ark Bokhandel har en bok som heter Engelsk bildeordbok som er veldig kjekk siden den er engelsk og norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eric Carle har mye fint fra 1 år og oppover. Det er han som har skrevet «the hungry little catterpillar». Den leser vi på norsk for de minste i barnehagen, og han har mange andre fine bøker også (på både engelsk og norsk).

Anonymkode: 3bd52...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for masse tips :)

Vet dere om noe av dettes selges i fysiske butikker? Eller må jeg bestille?

Anonymkode: 420bb...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bookdepository.com. jeg bestilte pop-up-bøkene "Pop up peekaboo Farm!" Og "Colors". Fine og fargerike, store popups. Har sett de har en om hunder og. Ikke så mye tekst men de er bare et år 😊 Enkle rim. Ingen historie som fortelles.

Anonymkode: d4344...c46

Bestilte bøker derfra og de ble sendt for to uker siden, men har ikke mottatt dem. Beløpet er trukket fra konto. Er det normalt med så lang ventetid derfra?

Anonymkode: 9881c...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bestilte bøker derfra og de ble sendt for to uker siden, men har ikke mottatt dem. Beløpet er trukket fra konto. Er det normalt med så lang ventetid derfra?

Anonymkode: 9881c...035

Ja, det er veldig lang tid dessverre. Tror jeg ventet en måned minst....så kanskje ikke et heldig tips sånn sett. De kom frem til slutt da.

Anonymkode: d4344...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er veldig lang tid dessverre. Tror jeg ventet en måned minst....så kanskje ikke et heldig tips sånn sett. De kom frem til slutt da.

Anonymkode: d4344...c46

Okei. Var litt redd jeg var blitt lurt. Men da håper jeg de dukker opp her også etterhvert. :)

Anonymkode: 9881c...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La barn være barn! Skolen kan vente til hun er eldre, 2-3 år.

Anonymkode: c8c88...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La barn være barn! Skolen kan vente til hun er eldre, 2-3 år.

Anonymkode: c8c88...d18

Begynte med bøker da mine var et par måneder. Har ingenting med skole å gjøre. Bøker er en berikelse. 

Anonymkode: 9881c...035

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville bare bestilt på nett, har ikke funnet mange bøker på engelsk til barn i de typiske norske bokhandlene her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

La barn være barn! Skolen kan vente til hun er eldre, 2-3 år.

Anonymkode: c8c88...d18

Det er ikke skole, det er kosestund. 

Anonymkode: 420bb...0e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

La barn være barn! Skolen kan vente til hun er eldre, 2-3 år.

Anonymkode: c8c88...d18

Bøker er beste måten å lære barnet å snakke og senere lese/skrive. Jeg vil si du skader barnet mer av å bevisst ikke lese for det av fare for at det skal lære noe. Herregud..!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lær barnet norsk først.

Anonymkode: b741a...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lær barnet norsk først.

Anonymkode: b741a...c6b

Barnet lærer begge språk parallellt som du hadde skjønt om du leste tråden. Pappan snakker engelsk med henne og jeg snakker norsk med henne. Dette er helt normalt i tospråklige familier. 

Og det et ikke for å lære språket jeg vil ha bøker på engelsk, det er for at pappan også kan ha de koselige lesestundene jeg har med baby. Hun elsker å sitte på fanget å se og ta på tegningene i boka mens jeg leser. Hun peker, smiler og ler. Hvorfor skal ikke pappan også få gjøre dette? Det et bonding, kos og hygge for alle parter. 

Anonymkode: 420bb...0e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 02, 2019 den 15.03, AnonymBruker skrev:

 Lær barnet norsk først.

 Anonymkode: b741a...c6b

Er barnet bare ett år gammeltså kan det vel ikke særlig mye språk uansett...    

Anonymkode: 6d906...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...