Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

lilletyrkia skrev (4 minutter siden):

Haha, blir bare dummere og dummere dette. Heartgirl skreiv for to måneder siden at til de som skriver offentlig så må en få lov til å kommentere innholdet 🤣

Mens de som gjør det til Mette får repeterende innlegg om å ikke gjøre det.🤪

Dobbeltmoralen lenge leve! 💪🏼

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FotbaIlflua skrev (10 minutter siden):

Selvsagt er det spekulasjoner, på samme måte som dine slutninger og tolkninger av Mette i dette innlegget. Personlig erfaring er at enkelte mennesker slipper unna og ikke må stå til rette for sine handlinger rett og slett fordi de er så slitsomme å håndtere. Jeg kjenner ikke Mette, så jeg vet selvsagt ikke om dette gjelder henne. Jeg snakker ut fra det hun har delt selv i sine kanaler, som for meg i stor grad framstår som ukritisk, emosjonelt, ureflektert og i enkelte tilfeller fullstendig kunnskapsløst. Ureflekterte mennesker er "farlige", fordi de kan reagere uforventet og skape mye støy og problemer. Når man ikke selv innser når man gjør feil, er det sjelden at andre når inn med budskapet og at de faktisk tar det til seg. I slike tilfeller kan det være lite konstruktivt å ta den kampen fordi man kommer ingen vei.

Denne signerer jeg 👏🏼

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke å kommentere på rampelys-tråder, men denne fenget meg pga temaet om taushetsplikt i helsevesenet. 
MA fremstår på mange måter som en dramaqueen, men å dele opplysninger om at alle beboerne der hun jobber er fullvaksinerte er etter mitt syn i beste fall et veldig lite alvorlig brudd på taushetsplikten. Man må legge ganske mye vrangvilje til for å tolke det slik, og å sende Mail til arbeidsgiver ol for å liksom varsle om dette fremstår etter mitt syn ganske ondsinnet. 
Selv om det etter lovens bokstav skulle være et brudd, er det veldig generelt og det er ikke egnet til å sette noen av brukerne i et dårlig lys. Hvis jeg hadde vært pårørende hadde jeg ikke reagert, ikke som leder heller. Men hadde satt pris på om den ansatte hadde pratet med meg og reflektert rundt dette.

Man må alltid huske på lovens intensjon. Formålet med taushetsplikt er å beskytte beboerne. Om MA hadde delt opplysninger om flaue eller rare ting identifiserbare beboere hadde gjort, ville saken stilt seg annerledes. Hvis hun hadde lagt ut diagnoser fex.
Når jeg tenker meg om, har jeg vel selv kommet til å sagt til folk at alle beboerne der jeg jobber er fullvaksinerte. Har ikke tenkt på det som et brudd på taushetsplikt. 
Hvis dette var en opplysning som hadde vært veldig viktig å holde hemmelig, har myndighetene et stort problem i forhold til måten de utfører vaksinering på (tenker på massevaksinering i gymsaler etc)

Er sykepleier forresten.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (34 minutter siden):

Haha, blir bare dummere og dummere dette. Heartgirl skreiv for to måneder siden at til de som skriver offentlig så må en få lov til å kommentere innholdet 🤣

Mens de som gjør det til Mette får repeterende innlegg om å ikke gjøre det.🤪

Så sant! Og måten hun fremstiller det på så virker det som at hun sluttet å hate på dixiedama for 3 år siden, og så viser det seg at det omtrent var i forrige uke.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (5 minutter siden):

Så sant! Og måten hun fremstiller det på så virker det som at hun sluttet å hate på dixiedama for 3 år siden, og så viser det seg at det omtrent var i forrige uke.

Jeg trodde og det var kjempelenge siden😆

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (3 timer siden):

Men kjære deg da. Du drar det vel langt her. Ja, du skrev at jeg ikke hadde rett til å kneble noen .. som var grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde (...) 

Ta på deg nye briller og les gjennom hele saken f.o.m der jeg reagerer  så kanskje du ser hvordan det du skriver oppfattes i forhold til ytringsfrihets idealet vi heldigvis, fremdeles til en viss grad, er forkjempere for i Norge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Ta på deg nye briller og les gjennom hele saken f.o.m der jeg reagerer  så kanskje du ser hvordan det du skriver oppfattes i forhold til ytringsfrihets idealet vi heldigvis, fremdeles til en viss grad, er forkjempere for i Norge

Du drar det veeeeldig langt. At jeg synes noen ting ikke behøver å deles på en blogg betyr ikke at jeg er imot ytringsfriheten. Det finnes nyanser her du hopper glatt over. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Jeg tror hele denne salaten hun tråkket med begge beina oppi var et kalkulert stunt som spinnet ut av kontroll og ble mye større enn beregnet. 

Da hun svarte på spekulasjoner om jobb og inntekt så skrev hun at hun hadde jobbet ekstra mye på to arbeidsplasser i forkant av ferien pga hun måtte tjene ekstra pga kjøp og oppussing av campingvogn, i tillegg å betale selve ferien. Hun er jo den eneste med inntekt siden mannen ikke jobber. Lønnsutbetalingen etter ferien kom til å bli lavere siden hun naturlig nok ikke jobbet ekstra i ferien og dermed bare får utbetalt fastlønn på første lønningsdato etter ferien.

Derfor tror jeg hun skrev det med at hun og mannen ikke kom til å vaksinere seg for å skape debatt og ekstra trafikk til sine sosiale medier, dvs ekstra inntekt via blogg/insta/snap. Det hun ikke hadde kalkulert med var at hun i kampens hete uttalte seg om beboerene der hun jobbet, og dermed beveget seg inn under taushetsplikt ovenfor beboerene. Så den grininga og sammenbruddet i bilen var nok en reel redsel for å faktisk havne i trøbbel og miste jobben sin. Den biten regnet hun ikke med

Har full forståelse for den skjermdumpen som ble lagt ut her; det er så standard at ting blir slettet for deretter å beskylde folk for løgn. Og det er ikke kjekt å bli kalt for en løgner når en blogger driter på leggen og prøver å ro seg inn igjen.

Det svinger fort hos Mette; fra å være helt hysterisk coronaredd i 2020 der hun beordrer datter og barnebarn til å bo hjemme hos seg selv og sparke på knapper i heisen for å unngå å trykke på knappene i tilfelle det er smitte der, og skriver en artikkel i BT sin coronaangst, for så å være ovenpå og gå høyt gå ut, og skriver en ny artikkel i BT i 2021, med at hun som helsepersonell velger å ikke vaksinere seg ene kvelden til å sitte i bilen og ha fullstendig sammenbrudd på vei hjem fra jobb neste morgen…..fra de høye topper til de dype daler er et uttrykk som passer godt på Mette. 

Det tror ikke jeg. Jeg tror du overtenker.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (8 timer siden):

Jeg tror hele denne salaten hun tråkket med begge beina oppi var et kalkulert stunt som spinnet ut av kontroll og ble mye større enn beregnet. 

Da hun svarte på spekulasjoner om jobb og inntekt så skrev hun at hun hadde jobbet ekstra mye på to arbeidsplasser i forkant av ferien pga hun måtte tjene ekstra pga kjøp og oppussing av campingvogn, i tillegg å betale selve ferien. Hun er jo den eneste med inntekt siden mannen ikke jobber. Lønnsutbetalingen etter ferien kom til å bli lavere siden hun naturlig nok ikke jobbet ekstra i ferien og dermed bare får utbetalt fastlønn på første lønningsdato etter ferien.

Derfor tror jeg hun skrev det med at hun og mannen ikke kom til å vaksinere seg for å skape debatt og ekstra trafikk til sine sosiale medier, dvs ekstra inntekt via blogg/insta/snap. Det hun ikke hadde kalkulert med var at hun i kampens hete uttalte seg om beboerene der hun jobbet, og dermed beveget seg inn under taushetsplikt ovenfor beboerene. Så den grininga og sammenbruddet i bilen var nok en reel redsel for å faktisk havne i trøbbel og miste jobben sin. Den biten regnet hun ikke med

Har full forståelse for den skjermdumpen som ble lagt ut her; det er så standard at ting blir slettet for deretter å beskylde folk for løgn. Og det er ikke kjekt å bli kalt for en løgner når en blogger driter på leggen og prøver å ro seg inn igjen.

Det svinger fort hos Mette; fra å være helt hysterisk coronaredd i 2020 der hun beordrer datter og barnebarn til å bo hjemme hos seg selv og sparke på knapper i heisen for å unngå å trykke på knappene i tilfelle det er smitte der, og skriver en artikkel i BT sin coronaangst, for så å være ovenpå og gå høyt gå ut, og skriver en ny artikkel i BT i 2021, med at hun som helsepersonell velger å ikke vaksinere seg ene kvelden til å sitte i bilen og ha fullstendig sammenbrudd på vei hjem fra jobb neste morgen…..fra de høye topper til de dype daler er et uttrykk som passer godt på Mette. 

Tror dette er noe veldig mange andre og tror. Det går fort fra sammenbrudd til latter og til å være verdens lykkeligste. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (14 minutter siden):

Tror dette er noe veldig mange andre og tror. Det går fort fra sammenbrudd til latter og til å være verdens lykkeligste. 

Det er vel ikke så rart å få sammenbrudd når man tror man har gjort noe alvorlig galt... hadde vært mer rart om hun avfeiet det hele spør du meg. At hun blir raskt ferdig med det er jo også mye bedre enn å dyrke de negative tankene i dagesvis.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er SÅ ENIG med deg!! Og ref mitt tidligere innlegg her om hvordan hun skaper dette selv og lever på det til neste gang. Ta en kikk i bloggen - nå har hun det plutselig bedre enn på veldig veldig lenge. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor tror jeg hun skrev det med at hun og mannen ikke kom til å vaksinere seg for å skape debatt og ekstra trafikk til sine sosiale medier, dvs ekstra inntekt via blogg/insta/snap.

Nå er det ikke mye M har sagt hun tjener på bloggen, og per klikk er det komisk lite. Hun kunne nok tjent bra på bloggen om hun ville, men virker ikke som hun gjør det. 

(Så jeg tror du tar feil) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (6 minutter siden):

Jeg er SÅ ENIG med deg!! Og ref mitt tidligere innlegg her om hvordan hun skaper dette selv og lever på det til neste gang. Ta en kikk i bloggen - nå har hun det plutselig bedre enn på veldig veldig lenge. 

Hadde det vært bedre om hun fortsatt hadde sammenbrudd? ... 🤔

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lady T skrev (2 minutter siden):

Hadde det vært bedre om hun fortsatt hadde sammenbrudd? ... 🤔

Nå er det vel forskjell på å skjære seg og kappe av hele armen. Kun noen timer etter «sammenbruddet» flommet det over på snap med reklame for nettbutikken vi ikke har hørt om siden før sommeren. Merkelig det der. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (Akkurat nå):

Nå er det vel forskjell på å skjære seg og kappe av hele armen. Kun noen timer etter «sammenbruddet» flommet det over på snap med reklame for nettbutikken vi ikke har hørt om siden før sommeren. Merkelig det der. 

Hun forklarte jo at hun ønsket å gå videre og få fokuset over på noe annet. Det er helt naturlig at hun ikke har fokusert på nettbutikken i sommerferien sin, og det er like naturlig at hun nå tar opp igjen nettbutikken når ferien er over. Enkelte av dere overtolker og er så ufattelig fastlåst på egne teorier til tider. 🙄🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (3 minutter siden):

Er det så rart med et sammenbrudd når man tror man har bryti taushetsplikten og er det så rart at hun rister det av seg og går videre når hun skjønner hun ikke har gjort det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (2 minutter siden):

Hun forklarte jo at hun ønsket å gå videre og få fokuset over på noe annet. Det er helt naturlig at hun ikke har fokusert på nettbutikken i sommerferien sin, og det er like naturlig at hun nå tar opp igjen nettbutikken når ferien er over. Enkelte av dere overtolker og er så ufattelig fastlåst på egne teorier til tider. 🙄🙄

Enig! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...