Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

nomore82 skrev (2 timer siden):

Hun må for all del ikke gå ut i media med det der. Dette handler ikke om kritikk av oppussing av campingvogn eller klær på barn. Dette handler om at Mette er for impulsiv og sjekker for lite opp i ting før hun uttaler seg. Og det går til en viss grad her og på bloggen hennes, men om hun går ut i offentlig media med dette så blir hun slaktet og det vil få uante konsekvenser. Jeg håper hun klarer å si nei.

Journalisten går på henne fordi hen vet at det vil skape debatt, klikk og lesere. Mette vurderer å si ja for å være en stemme for de som ikke vil ta vaksinen.

Det er kun journalisten som vil tjene noe på dette.

Enig med deg. Hvis argumentasjonen mot vaksine blir den samme som i eget kommentarfelt er det det samme som å kaste seg selv til ulvene. Som du sier- hun kommer til å bli slaktet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (3 minutter siden):

Enig med deg. Hvis argumentasjonen mot vaksine blir den samme som i eget kommentarfelt er det det samme som å kaste seg selv til ulvene. Som du sier- hun kommer til å bli slaktet.

Det sier mer om folk sine fordømmelser hvis hun blir slaktet for at hun ikke vil ta vaksinen og det beviser at folk generelt har blitt svært fordømmende mot hverandre under denne pandemien :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (11 minutter siden):

Det sier mer om folk sine fordømmelser hvis hun blir slaktet for at hun ikke vil ta vaksinen og det beviser at folk generelt har blitt svært fordømmende mot hverandre under denne pandemien :( 

 

Der var du ja🙌🏻  Skjønner eller tar ikke til deg poenget i innlegget, men inntar automatisk en «stakkars MA forsvarsposisjon».

Endret av Xmasclovn
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tasjansen skrev (2 timer siden):

Når jeg nå så at MA har fått en henvendelse fra avisen om hun kan skrive et innlegg der om det at hun ikke vil ta vaksinen så kom jeg til å tenke på at for litt siden så sto det på nettet at man ikke kunne regne med hurtig vaksine dersom man nå takker nei, tenker at hva om noe skjer med familien til H, hva da? De får ikke flydd hjem dit kanskje. 

 

 

Det er lov til å reise uten vaksine, så det går nok helt fint. Men man må ta karantene og tester når man kommer hjem igjen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (9 minutter siden):

Der var du ja🙌🏻  Skjønner eller tar ikke til deg poenget i innlegget, men inntar automatisk en «stakkars MA forsvarsposisjon».

Selvsagt mener du det ja. Har et råd til deg. Liker du ikke å se svarene mine så ignorer meg så slipper du å lese svarene mine på tråden . 

Du skjønner ikke mine poenger for du vil ikke skjønne det. Jeg inntar ingen stakkars MA men skjønner MA og jeg ser hvor fordømmende du og flere ande er for oss som ikke har tatt eller ikke vil ta koronavaksinen av personlige årsaker. 

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
lilletyrkia skrev (4 minutter siden):

Det er lov til å reise uten vaksine, så det går nok helt fint. Men man må ta karantene og tester når man kommer hjem igjen. 

Det er lov og de alle samme som ikke har tatt vaksinen i dag vet at de må i karantene når de kommer hjem fra utlandet og det er noe som en må ta med seg på kjøpet hvis en skal reise som uvaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (12 minutter siden):

Det sier mer om folk sine fordømmelser hvis hun blir slaktet for at hun ikke vil ta vaksinen og det beviser at folk generelt har blitt svært fordømmende mot hverandre under denne pandemien :( 

 

Men det hjelper svært lite hva det sier om andre folk når hun møter denne motgangen.

Jeg er FOR at vaksinen er frivillig med to forutsetninger;
- Nok personer tar den til at vi oppnår flokkimmunitet (som det ser ut til at vi gjør)
- De som jobber i helsesektoren og andre yrkesgrupper som jobber med sårbare mennesker tar et informert valg og godt begrunnet valg om de ikke tar den

Og på det siste punktet svikter MA. Hun har kommet med misvisende info i kommentarfeltet og begrunnelsen hennes kan nærmest oppsummeres som trass - «vil ikke».

Og dette går stort sett greit når det er isolert til hennes blogg og tråden her inne. Men om dette blir slått opp i riksmedia (eller lokalmedia for den del) så vil hun oppleve vesentlig mer motgang og stygge kommentarer enn det hun gjør nå.

Og når vi nå allerede ser at hun er usikker på om hun vil fortsette pga den motgangen hun til nå har fått pga strømpebukser og oppussing av campingvogn så kan jeg med skråsikkerhet si at hun ikke vil takle det hun da vil møte.

Hun vil ikke fortjene det. Og hun bør ikke få det. Men det hjelper lite om hun faktisk opplever det.

Og jeg vil ikke MA noe vondt. Derfor håper jeg virkelig at hun sier nei.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir egentlig den strømpebuksa tatt opp igjen og igjen? Var det ikke EN person som spurte noe om den og likevel blir det dratt opp igjen og igjen som en kritikk til mette 😆 Er jo virkelig ikke bare kritikerne som gjentar filleting. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (8 minutter siden):

Selvsagt mener du det ja. Har et råd til deg. Liker du ikke å se svarene mine så ignorer meg så slipper du å lese svarene mine på tråden . 

Du skjønner ikke mine poenger for du vil ikke skjønne det. Jeg inntar ingen stakkars MA men skjønner MA og jeg ser hvor fordømmende du og flere ande er for oss som ikke har tatt eller ikke vil ta koronavaksinen av personlige årsaker. 

Selvsagt mener jeg det ja, det eneste du gjør er jo nettopp det. 

Prøver igjen med ei litta t-skje: Poenget er ikke at hun ikke vil ta vaksinen, den er frivillig. Poenget er at hennes avgjørelse om dette er så lite gjennomtenkt at det nesten er flaut. Et hvert spm hun får om bakgrunnen for avgjørelsen besvares i stor grad med «ikke tatt stilling til det» med et påfølgende «ønsker deg en god dag» hvis det blir flere spørsmål.

Dersom man ikke er godt forberedt til å redegjøre for seg når man stiller opp i media, blir man slaktet. Det er allmennkunnskap, og skjer med alle uansett om man heter Mette Ask eller Erna Solberg liksom.

Og nei, jeg kommer ikke til å ignorere deg når du siterer meg. Er ikke som deg, som konsekvent besvarer mine innlegg, mens du ignorerer mine kommentarer til dine innlegg. Takk og hei!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (2 minutter siden):

Du glemte «ønsker deg en god dag videre» 😂

🤣 Tenkte jeg skulle spare den til neste argument🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Men det hjelper svært lite hva det sier om andre folk når hun møter denne motgangen.

Jeg er FOR at vaksinen er frivillig med to forutsetninger;
- Nok personer tar den til at vi oppnår flokkimmunitet (som det ser ut til at vi gjør)
- De som jobber i helsesektoren og andre yrkesgrupper som jobber med sårbare mennesker tar et informert valg og godt begrunnet valg om de ikke tar den

Og på det siste punktet svikter MA. Hun har kommet med misvisende info i kommentarfeltet og begrunnelsen hennes kan nærmest oppsummeres som trass - «vil ikke».

Og dette går stort sett greit når det er isolert til hennes blogg og tråden her inne. Men om dette blir slått opp i riksmedia (eller lokalmedia for den del) så vil hun oppleve vesentlig mer motgang og stygge kommentarer enn det hun gjør nå.

Og når vi nå allerede ser at hun er usikker på om hun vil fortsette pga den motgangen hun til nå har fått pga strømpebukser og oppussing av campingvogn så kan jeg med skråsikkerhet si at hun ikke vil takle det hun da vil møte.

Hun vil ikke fortjene det. Og hun bør ikke få det. Men det hjelper lite om hun faktisk opplever det.

Og jeg vil ikke MA noe vondt. Derfor håper jeg virkelig at hun sier nei.

Når en sier at en ikke vil er det mye personlig bak dette som for eksempel å være motstander av vaksiner generelt, støtte konspirasjonsteorier om vaksinen, redd for sprøyter eller kanskje være i risikogruppe som gjør at vaksine ikke kan gis. 

Jeg tror med hånden på hjertet at dette ikke er bevisst trass men svært uheldig formulert. Hun har sagt det på sin snap når hun forklarer hva hun egentlig har ment i misoppfattende blogginnlegg at hun formulerer litt for raskt slik at det blir misoppfattet. Det tror jeg vi alle sammen gjør flere ganger i livet. 

Jeg skjønner at du ikke vil henne noe vondt ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (6 minutter siden):

Selvsagt mener jeg det ja, det eneste du gjør er jo nettopp det. 

Prøver igjen med ei litta t-skje: Poenget er ikke at hun ikke vil ta vaksinen, den er frivillig. Poenget er at hennes avgjørelse om dette er så lite gjennomtenkt at det nesten er flaut. Et hvert spm hun får om bakgrunnen for avgjørelsen besvares i stor grad med «ikke tatt stilling til det» med et påfølgende «ønsker deg en god dag» hvis det blir flere spørsmål.

Dersom man ikke er godt forberedt til å redegjøre for seg når man stiller opp i media, blir man slaktet. Det er allmennkunnskap, og skjer med alle uansett om man heter Mette Ask eller Erna Solberg liksom.

Og nei, jeg kommer ikke til å ignorere deg når du siterer meg. Er ikke som deg, som konsekvent besvarer mine innlegg, mens du ignorerer mine kommentarer til dine innlegg. Takk og hei!

Jeg prøver med enda større skje.

Det er ikke flaut at noen ikke vil ta vaksinen for det er en personlig avgjørelse for alle som ikke vil ta den. 

Hun står ikke til ansvar for noen begrunne sitt synspunkt. Jeg tror MA vet hva hun gjør og som alle oss som ikke vil ta vaksinen vet hun at hun kommer til å møte fordømmelse og slakt. Det er et valg en tar og som en må stå med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (6 minutter siden):

Jeg tror med hånden på hjertet at dette ikke er bevisst trass men svært uheldig formulert. Hun har sagt det på sin snap når hun forklarer hva hun egentlig har ment i misoppfattende blogginnlegg at hun formulerer litt for raskt slik at det blir misoppfattet. Det tror jeg vi alle sammen gjør flere ganger i livet.

Og det er nettopp derfor hun ikke engang må tenke tanken på å snakke med en journalist.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (På 11.8.2021 den 11.16):

Jeg prøver med enda større skje.

Det er ikke flaut at noen ikke vil ta vaksinen for det er en personlig avgjørelse for alle som ikke vil ta den. 

Hun står ikke til ansvar for noen begrunne sitt synspunkt. Jeg tror MA vet hva hun gjør og som alle oss som ikke vil ta vaksinen vet hun at hun kommer til å møte fordømmelse og slakt. Det er et valg en tar og som en må stå med. 

 

Har du lesevansker? Aldri noe sted har jeg påstått at det er flaut å ikke ta vaksinen. Tror du trenger den store skjeen selv ass.

Selvsagt er det et personlig valg🤦🏻‍♀️ Og jeg som trodde det var kongen som befalte det, huff…

Nå uttaler ikke alle som ikke tar vaksinen seg om det i full offentlighet, eller proklamerer seg som norges ærligste blogger, slik MA gjør. Dermed forventes det at hun kan svare og begrunne, særlig hvis hun stiller opp i media som en representant for uvaksinerte.
 
Sånn for sikkerhets skyld: 

447ABD22-E1B2-4E6E-8228-D853A12E9D23.jpeg
 

Innlegget er ryddet for brukerangrep.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er nå er det igjen økende smitte i Bergen! Da passer det nok bra å jobbe i helsevesenet uten vaksine sikkert! Av ulike årsaker er det folk som ikke KAN ta vaksine, det respekterer jeg! Men så har du MA som er frisk og med små barn som velger det bort! Fordi hun er redd for bivirkninger som man ikke vet kommer eller ikke! Allikevel har hun tatt andre vaksiner som sist mot svineinfluensa! Og det har gått bra,-så hvorfor skal ikke denne gå bra! Kan si deg MA att korona gir deg en mye større sjanse for bivirkninger og senskader over tid! Besøk gjerne de som har vært skikkelig syk,hør hvordan de har det nå i ettertid! Og nei det er ikke bare de med underliggende sykdommer det handler om! De som var friske og i alle aldersgrupper sliter med store senskader etter korona! Mitt råd er å tenke på alle rundt deg og ikke bare deg selv!  Ikke minst med tanke på hvor du jobber!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun går til avisen med noe de fleste anser som et kontroversielt standpunkt, vil jo dette generere mer trafikk til bloggen. I tillegg tipper jeg det også vil komme en del negative reaksjoner (basert på at størstedelen av helsepersonell og befolkningen ellers faktisk ER vaksinert), noe som danner grunnlag for (enda ett) «offerinnlegg» og evt et påfølgende innlegg om at hun har ombestemt seg og tatt «kritikken» til etterretning.

Er gull for henne å få oppmerksomhet fra media i og med at hun er avhengig av trafikk på bloggen for å tjene litt ekstra. Samme oppskriften som svært mange andre bruker - uten hensyn til om de stiller seg selv i et dårlig lys eller ikke. All oppmerksomhet er bedre enn ingenting?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Nana skrev (Akkurat nå):

Hvis hun går til avisen med noe de fleste anser som et kontroversielt standpunkt, vil jo dette generere mer trafikk til bloggen. I tillegg tipper jeg det også vil komme en del negative reaksjoner (basert på at størstedelen av helsepersonell og befolkningen ellers faktisk ER vaksinert), noe som danner grunnlag for (enda ett) «offerinnlegg» og evt et påfølgende innlegg om at hun har ombestemt seg og tatt «kritikken» til etterretning.

Er gull for henne å få oppmerksomhet fra media i og med at hun er avhengig av trafikk på bloggen for å tjene litt ekstra. Samme oppskriften som svært mange andre bruker - uten hensyn til om de stiller seg selv i et dårlig lys eller ikke. All oppmerksomhet er bedre enn ingenting?

Bloggere vil jo ha lesere. Det er derfor de blogger. Hvorfor deler vi innlegg på våre facebookprofiler, instagram og snapp? Fordi vi vil at folk skal like det vi deler. Alle sammen av oss på some ønsker oppmerksom het i mer eller mindre grad. 

Det irriterer meg at alle sammen av oss som ikke er vaksinert blir møtt med fordommer og sinne fordi vi ikke vil ta vaksinen. 

MA vil ikke synes synd på seg selv. Det som er synd er raseriet og fordømmelsen leserne som skrives for eksempel på denne tråden og tillegger MA meninger hun aldri har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (46 minutter siden):

Slik det er nå er det igjen økende smitte i Bergen! Da passer det nok bra å jobbe i helsevesenet uten vaksine sikkert! Av ulike årsaker er det folk som ikke KAN ta vaksine, det respekterer jeg! Men så har du MA som er frisk og med små barn som velger det bort! Fordi hun er redd for bivirkninger som man ikke vet kommer eller ikke! Allikevel har hun tatt andre vaksiner som sist mot svineinfluensa! Og det har gått bra,-så hvorfor skal ikke denne gå bra! Kan si deg MA att korona gir deg en mye større sjanse for bivirkninger og senskader over tid! Besøk gjerne de som har vært skikkelig syk,hør hvordan de har det nå i ettertid! Og nei det er ikke bare de med underliggende sykdommer det handler om! De som var friske og i alle aldersgrupper sliter med store senskader etter korona! Mitt råd er å tenke på alle rundt deg og ikke bare deg selv!  Ikke minst med tanke på hvor du jobber!

Helt enig! 

I tillegg til det du skriver påvirker hun jo gjennom bloggen sin, dermed skremmer hun kanskje andre fra å vaksinere seg, basert på fullstendig gale premisser. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Hedy Lamarr skrev (4 minutter siden):

Helt enig! 

I tillegg til det du skriver påvirker hun jo gjennom bloggen sin, dermed skremmer hun kanskje andre fra å vaksinere seg, basert på fullstendig gale premisser. 

Jeg tror mange er skremt av vaksinen allerede etter det med bivirkningene av vaksinen har kommet frem.

MA påvirker ingen med sine meninger for jeg tror de fleste leserne til MA er voksne lesere tenke selv og gjøre seg opp egne meninger angående spørsmålet om koronavaksinen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...