Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Trude4 skrev (15 minutter siden):

Ja vi ser allesom vil henne gådt her inne og bryr seg. Hvet ikke hvem som skal få hodet ut av sanden eg. Melde henne til mattilsynet, gjøre narr og overdrive alt

Så du mener det er greit at Mette selger varer som kan være farlig for kundene? Du skjønner det er hun som holdes ansvarlig med de konsekvenser det kan få.  Det er hennes ansvar som selger av næringsmidler å selge varer som er riktig deklarert. Det er ikke slik at kundene må gjøre henne oppmerksom på dette.

Det var det verste....

Endret av Jammf
  • Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trude4 skrev (6 minutter siden):

Eg måtte videreformidle at dere vil melde henne inn. Hva med å faktisk skrive direkte til henne i god tanke i stedet for og skrive dritt her? 

Her er det ingen som har skrevet at de vil melde henne inn. Det som er en sannhet derimot er at alle som ønsker å selge næringsmidler må følge forskriften. Det er ikke slik at dette er valgfritt. Det forundrer meg stadig at hvemsomhelst skal kunne opprette en bedrift uten å sette seg inn i lovverket innenfor segmentet til bedriften. Og dersom bedriften blir gjort oppmerksomme på feilen viser de seg å være langt fra profesjonelle. Plutselig er det oss "hatere" som vil privatpersonen bak bedriften noe vondt fordi man burde ta som en selvfølge at lover og forskrifter følges. En normal bedrift hadde tatt dette til etterretning, beklaget og gjort de nødvendige tiltak som trengs. Og bare til info: dersom noen hadde rapportert dette til Mattilsynet hadde bedriften helt enkelt fått et standard brev med veiledning og med frist for utbedrende tiltak. Så det trengs ikke fremstilles som verre enn det er.

• Liker 27
Skrevet
Jammf skrev (17 minutter siden):

Så du mener det er greit at Mette selger varer som kan være farlig for kundene? Du skjønner det er hun som holdes ansvarlig med de konsekvenser det kan få.  Det er hennes ansvar som selger av næringsmidler å selge varer som er riktig deklarert. Det er ikke slik at kundene må gjøre henne oppmerksom på dette.

Det var det verste....

Eg tenker det er mer normalt å sende henne en melding i stedet for å skrive negativt her å oppfordre til å melde henne inn. Alle må beynme på bunn og vi vil vel andre vell? 

Skrevet
29 minutter siden, Trude4 said:

Eg måtte videreformidle at dere vil melde henne inn. Hva med å faktisk skrive direkte til henne i god tanke i stedet for og skrive dritt her? 

Haha du fikk shoutout jo! 😂

• Liker 8
Skrevet
Munti skrev (Akkurat nå):

Haha du fikk shoutout jo! 😂

Hva er det? 

Skrevet
1 minutt siden, Trude4 said:

Hva er det? 

På Snap, den siste snappen er jo til deg :)

Skrevet
Trude4 skrev (Akkurat nå):

Eg tenker det er mer normalt å sende henne en melding i stedet for å skrive negativt her å oppfordre til å melde henne inn. Alle må beynme på bunn og vi vil vel andre vell? 

Att påpeka nått som är olägligt är inte att va negativ. Att inte sätta sig in i regler som gäller för drift i näringslivet är lite dumt när man så gärna vill ge intryck av att drifta så himla bra. Då är det bra att om rätt instans underrättas (som hon förhoppningsvis fattar att inte hatar henne...) kan uppmärksamma felet och förklara hur det ska göras. Rett information från rett instans brukar uppskattas. 

• Liker 24
Skrevet
Trude4 skrev (15 minutter siden):

Ettersom du har en direkte linje til henne 😉 og hun ikke evner å finne informasjon selv, kan du jo sende henne denne lenken https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/merking_av_mat/generelle_krav_til_merking_av_mat/netthandel__naeringsmidler_inklusive_kosttilskudd.37391

• Liker 21
Skrevet
Alauda skrev (6 minutter siden):

Ettersom du har en direkte linje til henne 😉 og hun ikke evner å finne informasjon selv, kan du jo sende henne denne lenken https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/merking_av_mat/generelle_krav_til_merking_av_mat/netthandel__naeringsmidler_inklusive_kosttilskudd.37391

Vi har alle en direkte linje. Tar like lang tid å skrive til henne å skrive her. Men du får ikke likes og det er vell kanskje avgjørende!? 

Skrevet
Trude4 skrev (6 minutter siden):

Vi har alle en direkte linje. Tar like lang tid å skrive til henne å skrive her. Men du får ikke likes og det er vell kanskje avgjørende!? 

Jeg deltar i forum men jeg kommuniserer ikke med M på Snap eller andre steder.

• Liker 18
Skrevet
Trude4 skrev (7 minutter siden):

Tenker du helt oppriktig at det er naturlig at forbrukere skal kontakte bedrifter for å opplyse de om regelverket for lovlig drift? 

• Liker 31
Skrevet
Alauda skrev (2 minutter siden):

Jeg deltar i forum men jeg kommuniserer ikke med M på Snap eller andre steder.

Ellasnella skrev (2 minutter siden):

Tenker du helt oppriktig at det er naturlig at forbrukere skal kontakte bedrifter for å opplyse de om regelverket for lovlig drift? 

Eg mener at di som skriver de ønsker Mette alt vell og ønsker mannen og hun lykkes, kan sende henne istedenfor å skrive her ja. Flere har tidligere sakt at de kun kommer med råd og ønsker henne gådt. Eg kan ikke se det.....

Di som ikke bryr seg og koser seg med å finne feil vil selvfølgelig ikke gjøre det. Di skriver her i stede. 

Skrevet
Trude4 skrev (14 minutter siden):

Eg mener at di som skriver de ønsker Mette alt vell og ønsker mannen og hun lykkes, kan sende henne istedenfor å skrive her ja. Flere har tidligere sakt at de kun kommer med råd og ønsker henne gådt. Eg kan ikke se det.....

Di som ikke bryr seg og koser seg med å finne feil vil selvfølgelig ikke gjøre det. Di skriver her i stede. 

Når man starter butikk må man selv sette seg i lover og regler , klarer man ikke det så bør man ikke starte butikk.

• Liker 32
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Når man starter butikk må man selv sette seg i lover og regler , klarer man ikke det så bør man ikke starte butikk.

Så bra at hun gjør feil så dere har noe å klage over 👌🏻

Skrevet

Så nå har hun søkt lån for å kjøpe bobil. Håper hun har satt seg ned å regnet hva det vil koste henne. Både drivstoff og forsikring er ikke noe billig . 

• Liker 17
Skrevet

I stedet for å ta opp lån, kjøpe bobil og betale ned på bobilen + betale forsikring, bensin/diesel, så bør hun heller spare opp en god buffer til dårligere tider... Hun har jo via bloggen skrevet en hel del om økonomi tidligere og jeg kan virkelig ikke skjønne at hun ønsker å ha mer faste utgifter. I tillegg så har hun startet nettbutikk + at hun må forsørge mannen hvis han får oppholdstillatelse.. 🤷🏻‍♀️ Håper bare virkelig ikke at hun går på en økonomisk smell igjen. Ikke for å være negativ altså.. 

• Liker 26
Skrevet
Trude4 skrev (2 timer siden):

Hvis du sikter til meg så har ikke jeg tenkt til å melde henne inn eller oppfordre til det. Jeg følger ikke Mette, men jeg engasjerer meg innenfor mat, næringsmiddel og kosthold og synes det er viktig at reglene følges av alle bedrifter. Realiteten er at hvis noen melder henne inn så er det med rette. Det er Smaskas ansvar å følge reglene og kunne disse. Det er ikke drittsnakk å påpeke mangelfull deklarasjon på varer som er påbudt, spesielt ikke når det bare er en påminnelse fra noen uker tidligere. Mette leser jo her så dette har hun fått med seg for lenge siden og da burde det allerede være rettet opp. 

• Liker 27
Skrevet
Trude4 skrev (1 time siden):

Så bra at hun gjør feil så dere har noe å klage over 👌🏻

Ja for det er derfor , eller nei fordi jeg er opptatt av å følge lover og regler som gjelder kanskje .

• Liker 11
Skrevet
Trude4 skrev (2 timer siden):

Hun fikk kommentar på bloggen 29. januar om at innholdsfortegnelse må være på plass. Hun svarte så at det skulle hun få gjort. 

• Liker 10
Skrevet
Zenhouse skrev (6 minutter siden):

Hun fikk kommentar på bloggen 29. januar om at innholdsfortegnelse må være på plass. Hun svarte så at det skulle hun få gjort. 

Og nå er hun på saken, for alle produkter i flg. kategori er bortevekk: https://smaska.no/spiselige-produkter

Men ting tar tid ja 😛

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...