Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Oppland skrev (5 minutter siden):

Hva? M. har gjort mye jeg ikke har forstått, men det jeg leser her er jo helt vanvittig. 

Hun spiser fisk og ris på gulvet 🤣. Ligger på storyen på Instagram.
Regner med M nå går ut å kjøper stol til henne ganske kjapt. Ligger sikkert stoler på Finn eller så selger de billige stoler på Ikea. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tildittbeste skrev (41 minutter siden):

Gjør hun dette for å skape debatt, eller er det rett og slett helt vanlig handling? Undres

Hun syntes vel kanskje at det er helt normalt og sjarmerende.😅🤷🏼‍♀️ 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen får nok i seg mat, det er vel lite viktig hvilken stol hun sitter i.
Jeg har fulgt bloggen til den «ærligste bloggeren», i Norge. Håpet at hun kunne få sin kjære mann hit snart. I høst var det et problem pga økonomi, alt hadde skjært seg hos Mette. Uventede ting på vaskerom, ++++Hun legger ut blogginnlegg om sparing. Sparing for å få mannen hit, alt hva hun gjør der i forhold til det for å få ender til å møtes.

Men så sjokkerer hun i et blogginnlegg at de er nær skilsmisse, at det er den egentlige grunnen at de ikke har søkt. Fordi der var skjær i sjøen. Noe senere ser vi at det ikke bunner i økonomiske problemer, men annet. 

Veldig ærlig blogging det.

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise rett på gulvet er jo bare uhygienisk. Kan hende hun er inspirert av barnefars kultur, men til og med de bruker jo duker.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (7 timer siden):

Babyen får nok i seg mat, det er vel lite viktig hvilken stol hun sitter i.
Jeg har fulgt bloggen til den «ærligste bloggeren», i Norge. Håpet at hun kunne få sin kjære mann hit snart. I høst var det et problem pga økonomi, alt hadde skjært seg hos Mette. Uventede ting på vaskerom, ++++Hun legger ut blogginnlegg om sparing. Sparing for å få mannen hit, alt hva hun gjør der i forhold til det for å få ender til å møtes.

Men så sjokkerer hun i et blogginnlegg at de er nær skilsmisse, at det er den egentlige grunnen at de ikke har søkt. Fordi der var skjær i sjøen. Noe senere ser vi at det ikke bunner i økonomiske problemer, men annet. 

Veldig ærlig blogging det.

Så du tror hun løg om dårlig økonomi? 

Endret av Trude4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (1 time siden):

Så du tror hun løg om dårlig økonomi? 

Mulig det ikke var løgn. Men ser jo lett hvordan hun prioriterte..hagen fikk mye jord og planter.  Starter med noe oppussing inne. Drar land og strand rundt etter to good to go. Nå har hun hatt penger til søknaden sikkert, men antageligvis brukt mye på varer. Det handler rett og slett mye om å prioritere i ulike sammenhenger. Tenk hvor mye datter og faren har gått glipp av alle disse mnd. Hadde penga blitt brukt på søknaden med en gang er det ikke sikkert ekteskapet hadde hatt disse utfordringene,  tenker det er tungt for en pappa og være så langt unna den største opplevelsen i livet.  Hun sitter jo på makta og den mener jeg er utnyttet litt her. Beklager til dere som ikke er enig, eller ikke ser det på denne måten 

Endret av Tildittbeste
Skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twistdott

Alle skjønner vel at en hjelpepleier ikke har så veldig god økonomi. Man trenger ikke en gang legge godviljen til for å skjønne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twistdott skrev (1 minutt siden):

Alle skjønner vel at en hjelpepleier ikke har så veldig god økonomi. Man trenger ikke en gang legge godviljen til for å skjønne det. 

Da jeg jobbet natt som hjelpepleier ( nå sykepleier) så hadde jeg meget god råd så det er sagt altså. Er ikke akkurat underbetalt og hadde mer enn enkelte sykepleiere i utbetaling grunnet ansenitet. Så å påstå at det er dårlig betalt er en dårlig påstand. Dama prioriterer helt feil!!

Som det med hageartikler/ planter. Det er dyrt når du ikke har penger til rådighet . Huset er vel ganske gjeldfritt har jeg forstått henne riktig, så nei hun er ikke fattig på noen måte men uhyre dårlig på økonomi.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæddan skrev (1 time siden):

Da jeg jobbet natt som hjelpepleier ( nå sykepleier) så hadde jeg meget god råd så det er sagt altså. Er ikke akkurat underbetalt og hadde mer enn enkelte sykepleiere i utbetaling grunnet ansenitet. Så å påstå at det er dårlig betalt er en dårlig påstand. Dama prioriterer helt feil!!

Som det med hageartikler/ planter. Det er dyrt når du ikke har penger til rådighet . Huset er vel ganske gjeldfritt har jeg forstått henne riktig, så nei hun er ikke fattig på noen måte men uhyre dårlig på økonomi.

Når du jobbet som hjelpepleier natt, hadde du 2 barn å forsørge alene i tillegg til alle utgifter med å eie hus og bil alene?

Slik jeg har skjønt det har hun godt over 1 mill igjen på huslån. 

På blogginnlegget forsto jeg det slik at de har søkt nå og at de venter på svar på søknaden. Så klart kunne de søkt før, men de må ta ting i sitt tempo uansett hva vi syns og mener om det. Tror nok også det siste besøket hans her i Norge kostet Mette dyrt både i form av billetter/reisene og mat. Hun sa jo selv at de brukte enormt mye penger på mat når han var her. Husker ikke eksakt beløpet, men mener de var oppe i 10 000 en mnd.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (2 timer siden):

Hun skrev vel at hun hadde litt over 20 000 utbetalt i måneden i et innlegg i høst? 

Men så sa hun også på snap (vet ikke om hun skrev det på bloggen også), at én eller flere besteforeldre hadde gått bort i år. Kanskje det er arv inni bildet?

Det har i alle fall vært en U-sving fra dårlig økonomi til å handle inn til nettbutikk og ha råd til søknad. 20 000 utbetalt kan være både mye og lite, alt etter hvor nedbetalt huset er, uten store låneutgifter bør det gå rundt, dog ikke med mye rom for feriereiser etc.

Har hun forresten sagt noe mer om når/om hun skal tilbake til jobb? Hun snakket om å ha «nattmamma» og gå tilbake til sin gamle stilling, men har vel også snakket om kun å ha dagvakter og dermed tjene mindre. Imponert over aleneforeldre (som hun foreløpig er i praksis) som får alt til å gå rundt logistisk sett - spesielt med turnusjobbing. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (2 timer siden):

Når du jobbet som hjelpepleier natt, hadde du 2 barn å forsørge alene i tillegg til alle utgifter med å eie hus og bil alene?

Slik jeg har skjønt det har hun godt over 1 mill igjen på huslån. 

På blogginnlegget forsto jeg det slik at de har søkt nå og at de venter på svar på søknaden. Så klart kunne de søkt før, men de må ta ting i sitt tempo uansett hva vi syns og mener om det. Tror nok også det siste besøket hans her i Norge kostet Mette dyrt både i form av billetter/reisene og mat. Hun sa jo selv at de brukte enormt mye penger på mat når han var her. Husker ikke eksakt beløpet, men mener de var oppe i 10 000 en mnd.

Til orientering så hadde jeg tre barn og var aleneforsørger ja :) Men prioriterte strengt hva som var nødvendig eller ikke. Hun sløser og beviser det gang på gang. Lider av kronisk kjøpemani selv om det er billig ræl som hun henter histen og pisten. Det blir summer av slikt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg «må» bare; når ble «ut en tur» det samme som biltur til butikken? Ok, kanskje det er et lokalt uttrykk og jeg vet det er dårlig vær, men syns det er biltur etter biltur etter biltur og omtrent aldri trilletur og jeg sammenligner med venninner som har små barn selv. /ferdigklaget

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (25 minutter siden):

Sorry, jeg «må» bare; når ble «ut en tur» det samme som biltur til butikken? Ok, kanskje det er et lokalt uttrykk og jeg vet det er dårlig vær, men syns det er biltur etter biltur etter biltur og omtrent aldri trilletur og jeg sammenligner med venninner som har små barn selv. /ferdigklaget

Tror du ikke hun går trilleturer og bare lar være og dokumentere det? Det er ikke mye fra en dag vi ser. Jeg tenker ikke bare på akkurat nå da, for hun sa jo nå at hun hadde vært inne en stund. Men sånn ellers, vi VET jo ikke om hun er ute og går trilleturer?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det veldig mange ganger, at man aldri ser de ute på tur omtrent, tror jeg har sett det tre ganger eller noe. Aldri park, aldri leke ute ect, all kos dreier seg alltid om mat og tv (som hun viser oss). Men jeg har tatt meg i det og tenker at den biten gjør hun sikkert hun også, alle er jo ute med ungene sine 🤷‍♀️ Hun viser det ikke på snap ect. så det er veldig lett å tenke i de baner at det ikke skjer, spesielt siden hun snapper så forklarende og detaljert på slike ting som bilturer, hente mat ect.

Endret av Visvas
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menca skrev (3 timer siden):

Tror du ikke hun går trilleturer og bare lar være og dokumentere det? Det er ikke mye fra en dag vi ser. Jeg tenker ikke bare på akkurat nå da, for hun sa jo nå at hun hadde vært inne en stund. Men sånn ellers, vi VET jo ikke om hun er ute og går trilleturer?

Hun har dokumentert flere trilleturer og jeg har ikke grunnlag for å si at hun ikke går tur. Det var bare det at hun dokumenterer gjennom dagen at de sitter i bilen på vei til og fra butikken, hente ting på finn.no, to good to go, oppussing, hagearbeid, matlaging - og så ble jeg glad  når det stod «ut en tur» for så å se at det var enda en biltur det var snakk om.

Jeg har absolutt ikke fakta på bordet, det er kun tatt fra det hun selv dokumenterer. For alt jeg vet, kan hun gå 14 trilleturer for dagen. Til nå har det bare ikke virket sånn.

I innlegget mitt forholdt jeg meg kun til hva hun dokumenterer på sosiale medier som snap og insta på daglig basis som offentlig person. Hva hun gjør privat vet jeg selvfølgelig lite om.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Visvas skrev (22 minutter siden):

Jeg har tenkt det veldig mange ganger, at man aldri ser de ute på tur omtrent, tror jeg har sett det tre ganger eller noe. Aldri park, aldri leke ute ect, all kos dreier seg alltid om mat og tv (som hun viser oss). Men jeg har tatt meg i det og tenker at den biten gjør hun sikkert hun også, alle er jo ute med ungene sine 🤷‍♀️ Hun viser det ikke på snap ect. så det er veldig lett å tenke i de baner at det ikke skjer, spesielt siden hun snapper så forklarende og detaljert på slike ting som bilturer, hente mat ect.

Dette var bedre formulert enn mitt svar @Menca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (1 time siden):

Dette var bedre formulert enn mitt svar @Menca

Ja det er det jeg tenker og. Jeg vet med meg selv at jeg kan trekke forhastede beslutninger men så vet jeg jo egentlig ikke hva de gjør alle de timene vi ikke ser. Og kanskje hun ikke vil vise det.

Men jeg vil også si at jeg synes det er rart alle de gangene hun har snakket om korona og restriksjoner, men likevel handler her og der. Selv om du skal ha en ting så er du like mye innom plantasjen eller jula eller hvor det måtte være. Gjør som man vil, jeg bor et sted med lite smitte og vi lever vanlig, men ikke si at du forholder deg til restriksjonene når du ikke gjør det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæddan skrev (9 timer siden):

Til orientering så hadde jeg tre barn og var aleneforsørger ja :) Men prioriterte strengt hva som var nødvendig eller ikke. Hun sløser og beviser det gang på gang. Lider av kronisk kjøpemani selv om det er billig ræl som hun henter histen og pisten. Det blir summer av slikt.

Eide du egen bolig i tillegg da?

Med alt det fører med seg av utgifter?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæddan skrev (10 timer siden):

Hva om hun blir glad av billi ræl? Hva om hennes prioriteringer gjør henne og barna lykkelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...