Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Surikatt skrev:

Det er nok at språket er dårlig og kan misforstås. Uten at jeg har hørt han snakke. 

Han er vel bare kelner på en hotellrestaurant, men snodig han kan komme å gå som han vil.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, plasticfantastic skrev:

Hun skriver nå også at gebyret til udi, på 10500,- skal hun betalehelt selv og når de øeverer søknade. Synes det ser ut som hun har planer om å betale alt i en lang tid fremover.

Og det virker som det er det eneste hun tror det koster. 

Han må ha pass

Han må ha oversettelser og stempler

Han må betale en liten skatt for utreise om dette ikke er forandret

Det koster å reise for å levere søknadspapirer

Det koster å få passet i retur evt å reise for å hente pass

Flybilletter når den dagen kommer. 

Og sikkert mye mer

....sikkert kjekt for deg Mette å ha oss fæle her inne som hjelper deg for å få info😅

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gisse skrev:

Interessant tema, hva tenker du om enslige som adopterer eller bruker donorer? 

Akkurat det er en helt annen sak, for i slike tilfeller så er det meste på plass og ingen usikkerhet omkring å få kabalen til å gå opp.
Når det gjelder adopsjon så stilles det også særskilte krav når det er enslige, og er det donor så vil det nok også være på plass en plan.
Uansett, det er ikke det som er temaet her for bloggeren er ikke enslig og det er mye reising frem og tilbake uten at det finnes et tidsperspektiv for om eller når det kan bli et familiegjenforeningsvedtak. Og før så skjer så bør også graviditet settes i annen rekke. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, frykteligfrustrert skrev:

Syns det er mye negativitet her. Jeg ønsker dem lykke til jeg :)

Det gjør vi andre også, men en må få lov til å være skeptisk.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tuttenatributten skrev:

Han har vist seg å ha et svært begrenset ordforråd på engelsk og en aksent som nesten gjør det umulig å skjønne hva han sier. Han greier så vidt å gjøre seg forstått når han skal fortelle om hvor han jobber. Når hun sier at «min mann er veldig god i språk og lærer fort» skjønner jeg at kjærlighet gjør både blind og døv. 

Tror nok det er ganske vanlig å tillegg mennesker man er forelsket i, mange gode egenskaper. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 16.14, Hummel34 skrev:

Er hun gravid?

Nei, mensen kom en dag før avreise opplyste hun.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummel34
11 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Selv om priser varierer så er det fremdeles samme gebyrer og priser rundt tillatelser og papirarbeid. Minstelønn er minstelønn overalt i Tyrkia, så skjønner ikke helt hvorfor det skal bli billigere.. Materialer og div har også samme pris.. Kan nok bli dyrere., i forhold til vann og kloakk som sikkert ikke er så utbygd der som andre mer urbane strøk. 

Men skal de ha vann, kloak og strøm? Jeg nekter å tro at en del av de «husene» jeg har vært i har koster 200 000 lira eller så. Har du reist mye i Tyrkia? Enkelte bor i det jeg ville betegne som en enkel hytta, så hva vet vi om standarden de har tenkt å føre opp? Hus uten vinduer, hus uten møbler, kanskje ett teppe og noen puter. Forskjellene og behovene er svært ulike.

Endret av Hummel34
La til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hummel34 skrev:

Men skal de ha vann, kloak og strøm? Jeg nekter å tro at en del av de «husene» jeg har vært i har koster 200 000 lira eller så. Har du reist mye i Tyrkia? Enkelte bor i det jeg ville betegne som en enkel hytta, så hva vet vi om standarden de har tenkt å føre opp? Hus uten vinduer, hus uten møbler, kanskje ett teppe og noen puter. Forskjellene og behovene er svært ulike.

200 000 norske kroner. 

Hvis de skal bygge lovlig så lar ikke det seg gjøre uansett hvor billig tomta og arbeidskraften er. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hummel34 skrev:

Det skulle jeg mene jeg har gjort ja, og uansett hvor få vinduer man har, så koster det å få tapuet, altså skjøtet og tillatelsene, som nevnt før så kom det nye regler i fjor. Før kunne man la en etasje eller ett rom for den sakens del, stå uferdig og slippe eiendomsskatt, det går ikke lenger. Nå skal det brukes autoriserte håndtverkere, og gjør man ikke det får man enormt svære bøter.. Kan man ikke vise til at det er betalt inn både lønn, forsikring osv for de som bygger og gjør ting på huset får man rett og slett ikke botillatelse. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Twinkle~ skrev:

De tror vel at et proformabarn vil være ut trumfkort hos UDI. Er det det?

Noen som vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Noen som vet?

Et barn gir ikke automatisk opphold i Norge. Vet flere barn som har fått beskjed av UDI om at de fint kan bli kjent med far på Skype. 

Endret av Visvas
Rettet feil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Noen som vet?

De bryr seg ikke, alt av krav må være på plass og at de ikke mistenker at det er preforma. Menn fra disse landene lager ofte barn med europeiske kvinner fordi at de tror det vil hjelpe i søknadsprosessen. Siden det er blitt missbrukt, spiller det nesten ingen rolle om en har felles barn.

Endret av plasticfantastic
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 23.35, Kanelisvingen skrev:

Du tuller håper jeg? Jeg begynner å lure litt på om hun ikke er naiv og "for snill" i det hele tatt jeg.. Men rett og slett veldig beregnende i forhold til alt som hun skriver på bloggen altså.. Er hun ikke det, så må hun jo beskyttes mot seg selv, som trådstarter skrev.. 

Niks, ikke tull..mannen måtte jo ha noe av verdi i trygghet om noe skulle skje :0 Fatter ikke, hun insisterer på å betale alt denne gangen, selv om mannen sier hun ikke skal. Hun vet ikke når hun har råd til å reise ned neste gang, restskatt osv., likevel insisterer hun?? Det må jo koste mye å reise ned en gang i måneden. Spesielt som eneforsørger.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett skremmende å lese alt hun skriver. 

Ei dame på 40 år som har hatt en del forhold (hennes egne ord) tror hun kjenner hverdagen med en mann hun aldri har delt en eneste hverdag med. Og mener helt seriøst at hun tror de aldri kommer til å krangle!?! De har jo ikke hatt noe å krangle om enda 😅

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en 15 - åring tror at man blir såååå godt kjent gjennom facetime, helt ok. Men en 39 - åring??? Og hva er dette om at deres forhold er så sterkt pga. alt de har vært gjennom sammen? Har ikke fått med meg hva det er?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart alt er rosenrødt nå, men vent til hverdagen kommer (hvis han får opphold i Norge da). Da er det jobb på henne, hennes barn og barnebarn, som han må bli kjent med,  ingen  vet jo nå hvordan det går. Så får de kanskje et barn eller to sammen, det blir nattevåk med lite søvn. Får han jobb? Husarbeid og tusen andre ting som hører en hverdag til. Hva da?  Skriver tror de aldri vil krangle. Skuddet og vås, de har ikke prøvd å bo sammen på normalt vis enda. 

Endret av Oppland
Rettet ordfeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun ikke har hørt om Teheran før..😱

Og lurer på hvordan det blir når de skal møtes for å dyrke kjærleiken langt utpå landsbygden hos foreldrene hans...lang og kronglete reisevei, samt dårlig standard og mye folk....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Visvas skrev:

Og det virker som det er det eneste hun tror det koster. 

Han må ha pass

Han må ha oversettelser og stempler

Han må betale en liten skatt for utreise om dette ikke er forandret

Det koster å reise for å levere søknadspapirer

Det koster å få passet i retur evt å reise for å hente pass

Flybilletter når den dagen kommer. 

Og sikkert mye mer

....sikkert kjekt for deg Mette å ha oss fæle her inne som hjelper deg for å få info😅

Kanskje du rett og slett skal sette opp et regnestykke som er mer korrekt slik at fru blogger kan få satt opp et budsjett som stemmer med virkeligheten, for det er vel neppe noe hun kan få hjelp til på dette "kurset" hun går på som skal gjøre henne til en bedre blogger 😜

Endret av Skrottefar
typo
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Moongirl skrev:

Og lurer på hvordan det blir når de skal møtes for å dyrke kjærleiken langt utpå landsbygden hos foreldrene hans...lang og kronglete reisevei, samt dårlig standard og mye folk....

Uff der er jeg veldig lite tolerant. Skjønner ikke hvordan det er mulig å være voksen og aldri ha hørt om Teheran før. Man har jo tilgang til all verdens nyheter bare ved å google, og hun må jo også ha lært på skolen om revolusjonen i 1979?? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moongirl skrev:

Det er da det er så fint med hulene i området. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...