Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, JaVel skrev:

De 2 jeg kjente, som veldig raskt giftet seg med de  tyrkiske mennene de hadde møtt, hadde ingen problemer med å få de inn i Norge på tross av "unormal" aldersforskjell, barn fra før etc. Det tok litt over 12 mnd for dem begge. Dette er ca 8 år siden. Aner ikke om noe har endret seg siden den tid?

Hvis alt er på plass økonomisk, de har en grei historie og intervjuene samsvarer ++ så kommer de inn. Det kommer sikkert inn noen som ikke burde komme inn også, men det er strengere enn det var. Var allerede ganske strengt for 8 år siden, men enda strengere nå. Flere har visstnok fått avslag på besøksvisum selv om de har fått ja tidligere bla. Tror udi har ei grense på 15 års aldersforskjell, opp til det legger de ikke veldig stor vekt på det hvis resten er på stell. Har det blitt meg fortalt av ei som fikk automatisk avslag pga aldersforskjell hvor hun fikk dette opplyst. 

Nå er jo Mette ei pen dame, ser yngere ut enn alderen og mannen er heller ikke pur ung, så jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem for dem. Det er evt resten, at ting har skjedd fort og at hun vet veldig lite om kultur og virker veldig naiv jeg tror kan bli problemet. Hvis de lager barn oppi dette så tror jeg det kan gjøre vondt verre. 

Men jeg jobber ikke i UDI, og hver sak er individuell. 

Noen som har fått med seg hvorfor de ikke har søkt familiegjenforening enda? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt vil jeg si at Mette virker som en veldig hyggelig og snill dame :) Hodestups forelska, og (mulig) av den grunn veldig naiv, til tross for sin høye alder. 

Siden Mette ikke tar inn negative kommentarer, så velger jeg å skrive her, for i disse hets - og hat - tider, vet man aldri hva som blir oppfattet som hat eller konstruktiv kritikk.

Bloggeren skriver at hun har slutta å lese her inne, men det siste blogginnlegget tyder på det motsatte. For all del, selv hadde jeg aldri klart å la være om jeg ble omtalt her inne 😄 Og det er ikke tvil om at en tråd på KG generer klikk og lesere til bloggen! 

I blogginnlegget som dessverre har en klikkåte-overskrift (igjen) er hun opptatt av at feriefølelsen er borte. Nå skal hun ned til "hverdagen" med sin mann. Come on! Hverdag? Hverdag er hus, unger, jobb, få kabalen til å gå opp, økonomi m.m. Å bo på et hotell, reise rundt på sightseeing og spise medbrakt mat er ikke hverdag! 

Eksponering av barn, detaljer om utløsninger og når mensen kommer er too much information, etter min smak. På det ene bildet var det dessuten noen småjenter i bakgrunnen som burde vært redigert bort.

Et lite råd: hun bruker konsekvent ett når det skulle vært et ,f.eks. vi skal bygge oss ett hus i landsbyen, her burde du skrive et hus, ellers blir det vi skal bare bygge ett hus og ikke flere :) Jeg forstår at du har skrivevansker, så dette er ikke ment stygt i det hele tatt. Ønsker deg lykke til med kjærligheten :)

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnAngel skrev:

Først av alt vil jeg si at Mette virker som en veldig hyggelig og snill dame :) Hodestups forelska, og (mulig) av den grunn veldig naiv, til tross for sin høye alder. 

Siden Mette ikke tar inn negative kommentarer, så velger jeg å skrive her, for i disse hets - og hat - tider, vet man aldri hva som blir oppfattet som hat eller konstruktiv kritikk.

Bloggeren skriver at hun har slutta å lese her inne, men det siste blogginnlegget tyder på det motsatte. For all del, selv hadde jeg aldri klart å la være om jeg ble omtalt her inne 😄 Og det er ikke tvil om at en tråd på KG generer klikk og lesere til bloggen! 

I blogginnlegget som dessverre har en klikkåte-overskrift (igjen) er hun opptatt av at feriefølelsen er borte. Nå skal hun ned til "hverdagen" med sin mann. Come on! Hverdag? Hverdag er hus, unger, jobb, få kabalen til å gå opp, økonomi m.m. Å bo på et hotell, reise rundt på sightseeing og spise medbrakt mat er ikke hverdag! 

Eksponering av barn, detaljer om utløsninger og når mensen kommer er too much information, etter min smak. På det ene bildet var det dessuten noen småjenter i bakgrunnen som burde vært redigert bort.

Et lite råd: hun bruker konsekvent ett når det skulle vært et ,f.eks. vi skal bygge oss ett hus i landsbyen, her burde du skrive et hus, ellers blir det vi skal bare bygge ett hus og ikke flere :) Jeg forstår at du har skrivevansker, så dette er ikke ment stygt i det hele tatt. Ønsker deg lykke til med kjærligheten :)

Og konsekvent meg og min mann, meg og min datter, meg og min sønn.....

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det trekkes parallelle linjer til hennes «mentor» ABD. Men jeg synes likevel (enn så lenge!) at det er en vesentlig forskjell mellom Mette og frøken Davidsen. Mette fremstår naiv og harmløs, og det virker som hun famler litt i blinde. AB derimot er kynisk, og hun vet utmerket godt hva hun holder på med! 

Så selv om Mettes bloggstil ser ut til å preges mer og mer av clickbaits og forsvarstaler, (blir nok ikke noe mindre av det nå som oppmerksomhet på KG har eksplodert), har jeg fortsatt sympati med henne. 

Når det gjelder hennes tyrkiske mann, virker det som at forelskelsen er gjengjeldt, det er jo tross alt en sjanse for at hans agenda ikke er å levere skilsmissepapirene sekundet etter innvilget statsborgerskap.

Detaljerte skildringer av menssyklus og utløsninger er informasjon jeg helst hadde klart meg uten. Det virker rett og slett som om hun har et annet filter enn folk flest, og at det meste slipper igjennom sensuren. Mette har selv skrevet at hun har valgt å ikke ha venner, og jeg tror kanskje det er her litt av forklaringen ligger. Hvis man er ute av det «sosiale gamet», vil det nok være vanskelig å bedømme hva som er sosialt aksepter å dele... 

Mette, hvis du leser dette, så vil jeg si at jeg synes du har fått mye ufortjent dritt! Det jeg har skrevet er ikke vondt ment, og hvis du tar det som kritikk håper jeg ihvertfall du opplever den som konstruktiv 😊

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sannsynlig er det at hun glemte visakortet hjemme? Er det for å overbevise folk om at mannen hennes ikke er en golddigger? Siden han nå må betale alt.. Det er veldig mye fokus på det her med penger.. Spørsmålet er hvem vil hun overbevise? Og har hun ikke kredittkort? Noe som ville vært lurt å bruke i utlandet?! Og oppdaget hun det ikke før hun kom frem? Når man reiser med kollektiv transport, er på en flyplass osv.. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Hvor sannsynlig er det at hun glemte visakortet hjemme? Er det for å overbevise folk om at mannen hennes ikke er en golddigger? Siden han nå må betale alt.. Det er veldig mye fokus på det her med penger.. Spørsmålet er hvem vil hun overbevise? Og har hun ikke kredittkort? Noe som ville vært lurt å bruke i utlandet?! Og oppdaget hun det ikke før hun kom frem? Når man reiser med kollektiv transport, er på en flyplass osv.. 

Når det fokuseres så intenst på at han betaler så får man motsatt virkning. 

Er vel en selvfølge at mannen bidrar? 

Men med dette overfokuset tror jeg nå han ikke gjør det😅

Endret av Visvas
Rettet feil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Visvas skrev:

Når det fokuseres så intenst på at han betaler så får man motsatt virkning. 

Er vel en selvfølge at mannen bidrar? 

Men med dette overfokuset tror jeg nå han ikke gjør det😅

En kort kommentar hadde holdt i massevis, å kvernet om og om igjen at han betaler alt denne gangen virker litt mot sin hensikt.. Og hvorfor skulle han ikke? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nussepus skrev:

Og konsekvent meg og min mann, meg og min datter, meg og min sønn.....

Dette har blitt påpekt titalls ganger, så det er nesten jeg mistenker at hun gjør det vilje for å plage dere :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Det var i det minste fint at hun fikk kjøpt seg mat på flyplassen på vei ned uten visakort👍 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tjener egentlig en som har sesongarbeid slik som bloggeren sin mann har? Synes jeg husker at hun skrev engang at mannen hadde tatt universitetsutdannelse, er det noen som husker hva han studerte? 

Endret av JaVel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig at presentasjonen hennes på Facebook sier:"Follow your own path without being influenced by others. Because It's only you who can live your life", når hun har meldt seg på et Influencer-program. 😀

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Imblar skrev:

Litt artig at presentasjonen hennes på Facebook sier:"Follow your own path without being influenced by others. Because It's only you who can live your life", når hun har meldt seg på et Influencer-program. 😀

Også med Anne Brith no less... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Hvor mye tjener egentlig en som har sesongarbeid slik som bloggeren sin mann har? Synes jeg husker at hun skrev engang at mannen hadde tatt universitetsutdannelse, er det noen som husker hva han studerte? 

Mener å huske at det var advokatsekretær, men at han manglet det siste året av graden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Opi skrev:

Mener å huske at det var advokatsekretær, men at han manglet det siste året av graden?

Er du sikker, tror ikke det er en universitetsutdannelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JaVel skrev:

Er du sikker, tror ikke det er en universitetsutdannelse? 

Ganske sikker på at det var advokatsekretær eller advokatassistent. I Norge er jo ikke dette universitetsstudier, men kan jo hende det er det i Tyrkia. Jeg reagerte på det selv, er vel derfor jeg husker det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har litt rare beskrivelser. Hun skal hjem til sin mann mens alle andre på flyet skal på ferie? Trodde de bor på hotell de og, og at han ellers deler rom med flere andre sesongarbeidere. Ellers i året bor han hos foreldrene. Og glemt visakort men har handlet på flyplassen? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge Mette er mannen nesten utdannet advokatassistent:

«Først og fremst så er han ikke uskolert. Han har tatt den obligatoriske barne og ungdomsskolen, i tillegg til at han gått på universitetet. Han har ett år igjen før han er ferdig utdannet advokatassistent. Men nå har han pause fra utdanningen for å jobbe litt.»

https://metteask.blogg.no/gravid-med-saeddonor-kalde-oyne-lyser-ikke-kjaerlighet-svarer-pa-sporsmal.html

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Opi skrev:

Ifølge Mette er mannen nesten utdannet advokatassistent:

«Først og fremst så er han ikke uskolert. Han har tatt den obligatoriske barne og ungdomsskolen, i tillegg til at han gått på universitetet. Han har ett år igjen før han er ferdig utdannet advokatassistent. Men nå har han pause fra utdanningen for å jobbe litt.»

https://metteask.blogg.no/gravid-med-saeddonor-kalde-oyne-lyser-ikke-kjaerlighet-svarer-pa-sporsmal.html

Han har altså ikke videregående? Gikk rettfra ungdomsskole til universitetet han.. Jøss, bra jobba.. Når det gjelder utdannelsen han visstnok driver med så heter det hukuk sekretær, og er ingen egen utdannelse på universitetet i Tyrkia, men de kan ta typ kurs noe lignende folkeuniversitetet i Norge. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

Han har altså ikke videregående? Gikk rettfra ungdomsskole til universitetet han.. Jøss, bra jobba.. Når det gjelder utdannelsen han visstnok driver med så heter det hukuk sekretær, og er ingen egen utdannelse på universitetet i Tyrkia, men de kan ta typ kurs noe lignende folkeuniversitetet i Norge. 

Skjønner ikke helt vitsen med å disse utdannelsen hans. Er da fint han (nesten) har en utdannelse, selv om man snubler litt i betegnelsene her. 

Men om han skal studere et år til i tillegg til et år i militæret kan det ta tid før han tjener mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kritt skrev:

Skjønner ikke helt vitsen med å disse utdannelsen hans. Er da fint han (nesten) har en utdannelse, selv om man snubler litt i betegnelsene her. 

Men om han skal studere et år til i tillegg til et år i militæret kan det ta tid før han tjener mer penger.

Disser da ingenting jeg, bloggeren selv som skriver er han bare har barne og ungdomsskole. 

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...