Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
40 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg er veldig spent på om han får komme. De har fått klarsignal fra Norske myndigheter ser jeg, men har de fått det av Tyrkiske?  

Tror du de kan stoppe han i Tyrkia?? Er overrasket at de fikk det igjennom

Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg er veldig spent på om han får komme. De har fått klarsignal fra Norske myndigheter ser jeg, men har de fått det av Tyrkiske?  

Regner med at han skal reise med det flyet som er satt opp av norske myndigheter, tviler på at tyrkiske myndigheter vil nekte dette flyet å ta av. 

• Liker 4
Skrevet

Danmark har strammet veldig inn nå, leste akkurat på VG 

-Utenlandske statsborgere med ektefeller i Danmark får ikke lov til å komme inn i landet, fastslår dansk politi, skriver NTB. Innreiseforbudet gjelder både EU-borgere og borgere fra andre land.

Tror de har vært veldig heldige nå, Norge har innført en rekke tiltak bare dager etter Danmark, så ikke usannsynlig at et innreiseforbud kan bli innført her også.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har ikke anelse, men det var et tips til Mette/ H om å sjekke det ut. 

Da vi selv (helt annen situasjon, men vi manglet et oppholdskort pga veldig forsinket behandlingstid) har opplevd å få klarering fra alle etater i Norge, men fikk beskjed av tyrkisk toll/politi at Tyrkia aldri hadde latt han reise ut uten dette kortet som var en bekreftelse på opphold i Norge. 

At han kommer seg inn I Norge er ikke ensbetydende at han kommer seg ut av Tyrkia, dessverre. Så hvis det ikke allerede er sjekket så ville jeg gjort det. 

Endret av Visvas
  • Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, JaVel skrev:

Regner med at han skal reise med det flyet som er satt opp av norske myndigheter, tviler på at tyrkiske myndigheter vil nekte dette flyet å ta av. 

Tenkte ikke på flyet, jeg tenkte på H

• Liker 2
Gjest Heartgirl
Skrevet

Mette er en blogg jeg leser fast, og jeg synes hun er så søt. Liker henne som blogger :) Hun er så jordnær og ekte. Det er min mening. 

Skrevet
1 time siden, Visvas skrev:

Jeg har ikke anelse, men det var et tips til Mette/ H om å sjekke det ut. 

Da vi selv (helt annen situasjon, men vi manglet et oppholdskort pga veldig forsinket behandlingstid) har opplevd å få klarering fra alle etater i Norge, men fikk beskjed av tyrkisk toll/politi at Tyrkia aldri hadde latt han reise ut uten dette kortet som var en bekreftelse på opphold i Norge. 

At han kommer seg inn I Norge er ikke ensbetydende at han kommer seg ut av Tyrkia, dessverre. Så hvis det ikke allerede er sjekket så ville jeg gjort det. 

Er det ikke nok at han har besøksvisum til Norge? Hva er forskjellen på besøksvisum og dette oppholdskortet? 

Skrevet
4 minutter siden, JaVel skrev:

Er det ikke nok at han har besøksvisum til Norge? Hva er forskjellen på besøksvisum og dette oppholdskortet? 

Jo det kan hende det ikke er noe problem overhode, men JEG hadde nok sjekket med tyrkiske myndigheter før jeg hadde startet reisen. Som jeg skrev så var det en helt annen situasjon enn Mette sin, men at samme problemet KAN oppstå spes med tanke at p.d.d. er det stengt for utenlandsflyvninger til slutten av juni. Oppholdskort får du når du har oppholdstillatelse i Norge. 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Visvas skrev:

Jo det kan hende det ikke er noe problem overhode, men JEG hadde nok sjekket med tyrkiske myndigheter før jeg hadde startet reisen. Som jeg skrev så var det en helt annen situasjon enn Mette sin, men at samme problemet KAN oppstå spes med tanke at p.d.d. er det stengt for utenlandsflyvninger til slutten av juni. Oppholdskort får du når du har oppholdstillatelse i Norge. 

Han kom seg jo ut av Tyrkia " bare" med et besøksvisum sist gang? 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, JaVel skrev:

Som sagt så kan det hende det ikke blir noe problem. Men siden Mette har hørt med UDI selv så har hun tydeligvis vært inne på tanken om at det kanskje kunne være hindringer for reise. 

Spesielt siden det ikke går fly med passasjerer til Tyrkia igjen på ei god stund. Så tenker JEG det kunne være noe å sjekke opp. 

Det var en helt annen verden sist han reiste, det er unntakstilstand nå.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, JaVel skrev:

Ja sist gang var det ikke samme situasjon som nå. Besøks visum holder det til vanlig.  Men når to land har stengte grenser og ikke tar i mot personer som ikke har opphold/adr i landet er jo situasjonen en helt annen

• Liker 6
Skrevet

Hva skjer om han ikke klarer å forlate landet innen fristen på 2 måneder? Regnes det da som ulovlig opphold og kan det skape problemer for neste visumsøknad?

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hva skjer om han ikke klarer å forlate landet innen fristen på 2 måneder? Regnes det da som ulovlig opphold og kan det skape problemer for neste visumsøknad?

Normalt sett ja, men jeg aner ikke hvordan det er slik det er nå. 

Skrevet
7 minutter siden, Visvas skrev:

Normalt sett ja, men jeg aner ikke hvordan det er slik det er nå. 

En ting er vel om Corona plutselig oppstod etter han hadde kommet til Norge. Nå har han reist frivillig, midt i Corona-kaoset vel vitende om at han sannsynligvis ikke får reist hjem innen visumet utløper. Det spørs hvordan det tar seg ut på neste søknad...

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

En ting er vel om Corona plutselig oppstod etter han hadde kommet til Norge. Nå har han reist frivillig, midt i Corona-kaoset vel vitende om at han sannsynligvis ikke får reist hjem innen visumet utløper. Det spørs hvordan det tar seg ut på neste søknad...

Ja helt enig med deg. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

5 minutter siden, Visvas skrev:

Ja helt enig med deg. 

Fader hvor smålige dere er. 

God påske da!

• Liker 20
Gjest Heartgirl
Skrevet
2 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Fader hvor smålige dere er. 

God påske da!

Støtter den der altså. 

Skrevet

Smålige? Det er ganske store konsekvenser om en ikke kommer seg ut av landet innen visumet har gått ut. Så synes dette er viktige ting og tenke på å være klar over.  De skal tross alt søke familie gjenforening senere

• Liker 8
Skrevet

Her prøver vi å tipse henne så de ikke kommer i en kjip situasjon senere. Tenke litt framover og så er vi smålige. Jadda😂

• Liker 10
Skrevet

Norske myndigheter har sagt ja til at han får komme nå, til tross for dagens situasjon og en usikker fremtid... Om han ikke får forlate landet eller komme inn igjen i Tyrkia vil det gå inn under hendelser de ikke kan klandres for vil jeg tro... Så lenge Mette og H fortsetter å ha tett dialog med rette myndigheter så har de sitt på det rene. 

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...