Tildittbeste Skrevet 16. januar 2020 #6261 Skrevet 16. januar 2020 20 minutter siden, Kritt skrev: Litt av noen middager Mette disker opp med på nærmest daglig basis, her får både kronene og kaloriene ben å gå på. Kjøtt og ost og fløte omtrent daglig. Kommer vel snart et innlegg om økonomisk krise etter at mannen har reist. Skal ikke se bort i fra det. Mye som legger seg på sidene og i tillegg dessert og snop videre utover kvelden 1
JaVel Skrevet 16. januar 2020 #6262 Skrevet 16. januar 2020 47 minutter siden, Tildittbeste skrev: Skal ikke se bort i fra det. Mye som legger seg på sidene og i tillegg dessert og snop videre utover kvelden Samtidig er det godt med damer som ikke er hysterisk på hva de putter i seg, slanking osv. 22
Lady T Skrevet 16. januar 2020 #6263 Skrevet 16. januar 2020 31 minutter siden, JaVel skrev: Samtidig er det godt med damer som ikke er hysterisk på hva de putter i seg, slanking osv. Enig. Fint at de koser seg når H er der. Hverdagen og havregrøten kommer fort nok... 9
CMarie Skrevet 16. januar 2020 #6264 Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, Kritt skrev: Litt av noen middager Mette disker opp med på nærmest daglig basis, her får både kronene og kaloriene ben å gå på. Kjøtt og ost og fløte omtrent daglig. Kommer vel snart et innlegg om økonomisk krise etter at mannen har reist. Og nå kom innlegget 😁 Ikke krise, men leve på sparebluss når mannen reiser 5
Skrottefar Skrevet 16. januar 2020 #6265 Skrevet 16. januar 2020 2 minutter siden, CMarie skrev: Og nå kom innlegget 😁 Ikke krise, men leve på sparebluss når mannen reiser Ja, leste det, 300 kroner i uken på middag, og det var ikke rare greiene 3
Tildittbeste Skrevet 16. januar 2020 #6266 Skrevet 16. januar 2020 12 minutter siden, Skrottefar skrev: Ja, leste det, 300 kroner i uken på middag, og det var ikke rare greiene Hvis hun er alene neste uke så kan det sikkert rekke med 300 kr, men med barn i kosten tror jeg det kan bli vansklig. 2
Skrottefar Skrevet 16. januar 2020 #6267 Skrevet 16. januar 2020 4 minutter siden, Tildittbeste skrev: Hvis hun er alene neste uke så kan det sikkert rekke med 300 kr, men med barn i kosten tror jeg det kan bli vansklig. Ja, tenkte det samme, men samtidig så hadde det vært interessant om MA hadde kommet med et innlegg hvor middagsbudsjettet dag for dag i en uke med hva som lages og kostprisen for dette, sånn bare for å se hva man kan få til for 300 kroner 10
Gjest Kritt Skrevet 16. januar 2020 #6268 Skrevet 16. januar 2020 (endret) 6 minutter siden, Skrottefar skrev: Ja, tenkte det samme, men samtidig så hadde det vært interessant om MA hadde kommet med et innlegg hvor middagsbudsjettet dag for dag i en uke med hva som lages og kostprisen for dette, sånn bare for å se hva man kan få til for 300 kroner Tipper hun vil leve på ting fra skap og fryser og fortelle hvor økonomisk hun er - maten er jo gratis 😂 Endret 16. januar 2020 av Kritt
Tildittbeste Skrevet 16. januar 2020 #6269 Skrevet 16. januar 2020 8 minutter siden, Kritt skrev: Tipper hun vil leve på ting fra skap og fryser og fortelle hvor økonomisk hun er - maten er jo gratis 😂 Fiskekaker på rema 1000 til 13,90. Spagetti med saus kanskje med kylling kjøttdeig de selger for kanskje 20 kr. Taco en dag og tacogryte neste dag. Blir hvertfall ikke fløte, ost og masse forskjellige grønnsaker, urter og u name it 🤑 2
CMarie Skrevet 16. januar 2020 #6270 Skrevet 16. januar 2020 Altså, jeg lever faktisk på 300 kr uken, og det inkluderer all mat, ikke bare middag. Spiser god, variert og næringsrik mat. Så det burde ikke være noe problem for Mette å klare det. Som sagt over, håper hun kommer med gode tips, ukesmeny, oppskrifter. 3
Tildittbeste Skrevet 16. januar 2020 #6271 Skrevet 16. januar 2020 3 minutter siden, CMarie skrev: Altså, jeg lever faktisk på 300 kr uken, og det inkluderer all mat, ikke bare middag. Spiser god, variert og næringsrik mat. Så det burde ikke være noe problem for Mette å klare det. Som sagt over, håper hun kommer med gode tips, ukesmeny, oppskrifter. Men da bor du alene eller? 5
CMarie Skrevet 16. januar 2020 #6272 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, Tildittbeste skrev: Men da bor du alene eller? Ja det gjør jeg. Og har jeg besøk øker jeg selvfølgelig budsjettet så alle får mat 2
GhostHug Skrevet 16. januar 2020 #6273 Skrevet 16. januar 2020 Synes det er hyggelig å se en blogger som koser seg med å spise «god» mat faktisk. Er alt for mange på dietter og det fokuset der. Synes Mette alltid har vært flink til å vise at hun unner seg og barna god mat♥️ Tommel opp! 25
Frøken_fjong1 Skrevet 17. januar 2020 #6274 Skrevet 17. januar 2020 8 timer siden, CMarie skrev: Altså, jeg lever faktisk på 300 kr uken, og det inkluderer all mat, ikke bare middag. Spiser god, variert og næringsrik mat. Så det burde ikke være noe problem for Mette å klare det. Som sagt over, håper hun kommer med gode tips, ukesmeny, oppskrifter. Men 300 kr i uken for to personer kan ikke bli mye sunn og næringsrik mat. Så det blir spennende å se menyen og kvitteringene hennes . 8
Visvas Skrevet 17. januar 2020 #6275 Skrevet 17. januar 2020 6 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Men 300 kr i uken for to personer kan ikke bli mye sunn og næringsrik mat. Så det blir spennende å se menyen og kvitteringene hennes . Slikt elsker jeg å bli inspirert av, så håper vi får litt innblikk i spesielt sunne middager👏👏👏 Veldig spent på hvilken mat man får for den prisen i Norge. Selv om vi får mye grønt og diverse fra familien må vi ut med mye mer enn 300 i uka selv her i Tyrkia. Riktignok for flere enn to, men med tanke på at vi får mye og dyrker en del, så kan vi sikkert si det opp i opp. 5
Lady T Skrevet 17. januar 2020 #6276 Skrevet 17. januar 2020 (endret) 50 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Men 300 kr i uken for to personer kan ikke bli mye sunn og næringsrik mat. Så det blir spennende å se menyen og kvitteringene hennes . Jeg er ikke noe flink til å spise billig selv, så det blir fint å få noen tips ☺️ Denne uken fikk jeg faktisk 6 middager (holder nok 7 dager) til 5 stk, pluss en rekke andre frokostartikler som brød, melk, kaffe og pålegg til kr 1000,- (50 % rabattkode på matkasse). Så er man flink å følge med på tilbud kan man gjøre noen fine kupp. Endret 17. januar 2020 av Lady T 2
Visla Skrevet 17. januar 2020 #6277 Skrevet 17. januar 2020 Litt vittig når man poengterer på snap at man har med billig potetgull på tur, når coca cola flasken ligger veisiden av, virker som barnet alltid sitter enten med mobilen (også ved matbordet), ser film eller spiller PlayStation 11
Oppland Skrevet 17. januar 2020 #6278 Skrevet 17. januar 2020 11 minutter siden, Visla skrev: Litt vittig når man poengterer på snap at man har med billig potetgull på tur, når coca cola flasken ligger veisiden av, virker som barnet alltid sitter enten med mobilen (også ved matbordet), ser film eller spiller PlayStation Fint du påpekte dette for det med mobilen har jeg lagt merke til også. Nå kan vi lene oss tilbake og vente på et innlegg fra M om sønnen og mobilbruk. 13
Visvas Skrevet 17. januar 2020 #6279 Skrevet 17. januar 2020 4 minutter siden, Oppland skrev: Fint du påpekte dette for det med mobilen har jeg lagt merke til også. Nå kan vi lene oss tilbake og vente på et innlegg fra M om sønnen og mobilbruk. Jeg er nok teit på dette punktet også for selv om mine barn er eldre enn sønnen til Mette så har de ikke mobiltelefon enda, de har heller ikke playstation eller noe spill til tv. De har nettbrett med meget begrenset bruk da de blir helt opphengt i nettbrettene ved "fri flyt", vanskelige å be om hjelp i huset, kan bli sure om de må legge det bort ect. Men nå har vi støtte fra lærere (iallefall mine barn sine lærere) også her i Tyrkia hvor de omtrent svartelister spilling, tlf og nettbrettbruk. Nå er de "nazi" på skole og lekser først her, mye ute og leke selv om de er "store" og de er rett og slett lykkelige uten. Selvfølgelig er det litt slækk innimellom, men vanlig hverdag har vi det sånn. Å se barn som har tlf forran seg/i hendene omtrent konstant gir meg skikkelig dårlig følelse. 6
Tildittbeste Skrevet 17. januar 2020 #6280 Skrevet 17. januar 2020 12 minutter siden, Oppland skrev: Fint du påpekte dette for det med mobilen har jeg lagt merke til også. Nå kan vi lene oss tilbake og vente på et innlegg fra M om sønnen og Eple faller ikke langt fra stammen vet du 1
Anbefalte innlegg