Gjest tenkerFORmye Skrevet 18. mars 2019 #41 Del Skrevet 18. mars 2019 5 minutter siden, vea skrev: Synes bloggen er god, men jeg stoppet å lese når barn og barnebarn ble frontet. Å fikk veldig avsmak når det ble startet blogg om å være tvillingmamma. Ettehvert barn har rett på å kunne styre sin egen digitale identitet når barnet er gammel nok. Jeg stopper konsekvent å lese blogger som utleverer eller omtaler barn, barnets hverdag, vaner osv. Det er bare så himla synd at barn er blitt et «trekkplaster» for økte lesertall og likes i bloggsfæren 😥 Her har bloggeren mulighet til å heller fronte gode saker om hvordan en håndterer kulturforskjeller, egne opplevelser og droppe alt om barn og barnebarn og fremdeles ha en god blogg Jeg er ikke tvillingmamma og har ingen blogg om det..... Har heller ikke frontet barn og barnebarn. Fortell meg gjerne om hvor og hvordan jeg har utlevert barna, barnas hverdag og vaner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 18. mars 2019 #42 Del Skrevet 18. mars 2019 Er bra, er skikkelig harry østfolding og blogge om barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 18. mars 2019 #43 Del Skrevet 18. mars 2019 3 minutter siden, Keikolina skrev: Er bra, er skikkelig harry østfolding og blogge om barna. Hvor har jeg blogget om barna? Vis meg gjerne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonette Skrevet 18. mars 2019 #44 Del Skrevet 18. mars 2019 8 minutter siden, Keikolina skrev: Er bra, er skikkelig harry østfolding og blogge om barna. Hun er fra Bergen.😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vea Skrevet 18. mars 2019 #45 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) 36 minutter siden, tenkerFORmye skrev: Jeg er ikke tvillingmamma og har ingen blogg om det..... Har heller ikke frontet barn og barnebarn. Fortell meg gjerne om hvor og hvordan jeg har utlevert barna, barnas hverdag og vaner? Jeg vet det ikke er du selv som har blogg som tvillingmamma, her refererer jeg til din datter etter at graviditet og fødsel ble brukt som et trekkplaster til din egen blogg. Det siste var ikke direkte myntet på deg, men generelt om bloggsfæren. Men for all del her er et eksempel på blogginnlegg med bilder og omtale om barn; https://metteask.blogg.no/litt-kaos-med-tvillinger-i-hus-ma-vi-tale.html jeg får dessverre ikke limt inn flere lenker når jeg er på telefon siden svaret mitt forsvinner når jeg bytter fane. redigert; jeg håper også du bet deg merke i det positive; at jeg liker bloggen med tanke på å kunne fronte andre ting enn dette. Det kan være en veldig dagsaktuell blogg for mange i lignende situasjon eller for mange som har godt av å bli eksponert for at forhold mellom to fra ulike kulturer kan fungere uten å dømme det nord og ned på forhånd Endret 18. mars 2019 av vea 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 18. mars 2019 #46 Del Skrevet 18. mars 2019 20 minutter siden, Jonette skrev: Hun er fra Bergen.😉 Ha ha ha. Derfor hun ikke blogger om barna 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 18. mars 2019 #47 Del Skrevet 18. mars 2019 3 minutter siden, vea skrev: Jeg vet det ikke er du selv som har blogg som tvillingmamma, her refererer jeg til din datter etter at graviditet og fødsel ble brukt som et trekkplaster til din egen blogg. Det siste var ikke direkte myntet på deg, men generelt om bloggsfæren. Men for all del her er et eksempel på blogginnlegg med bilder og omtale om barn; https://metteask.blogg.no/litt-kaos-med-tvillinger-i-hus-ma-vi-tale.html jeg får dessverre ikke limt inn flere lenker når jeg er på telefon siden svaret mitt forsvinner når jeg bytter fane. Tror neppe du finner så mye mer om barna mine. I dette innlegget skriver jeg om hvordan det er å ha små tvillinger i hus og hvordan vi fant en metode som fungerte for oss. Jeg utleverer ikke noen av barna som personer.... i Bortimot helt sikker på at jeg ikke har skrevet om hvordan det er å ha tvillinger i hus, etter dette. At min datter har en blogg om å være tvillingmamma, har jo ikke noe med min blogg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WinWin Skrevet 18. mars 2019 #48 Del Skrevet 18. mars 2019 Har sett flere innlegg med sønnen din. 😊 29 minutter siden, tenkerFORmye skrev: Tror neppe du finner så mye mer om barna mine. I dette innlegget skriver jeg om hvordan det er å ha små tvillinger i hus og hvordan vi fant en metode som fungerte for oss. Jeg utleverer ikke noen av barna som personer.... i Bortimot helt sikker på at jeg ikke har skrevet om hvordan det er å ha tvillinger i hus, etter dette. At min datter har en blogg om å være tvillingmamma, har jo ikke noe med min blogg å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 18. mars 2019 #49 Del Skrevet 18. mars 2019 Akkurat nå, WinWin skrev: Har sett flere innlegg med sønnen din. 😊 Vis meg og fortell hvordan jeg utleverte han.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WinWin Skrevet 18. mars 2019 #50 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) Jeg gidder ikke bruke tid på å lete etter innlegg. Men dere var på båttur eller noe. Ene gangen var også datter med. Nå skrev jeg ikke at du utleverer han, men du kan jo ikke nekte for at de har blitt vist på bloggen. Endret 18. mars 2019 av WinWin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 18. mars 2019 #51 Del Skrevet 18. mars 2019 18 minutter siden, tenkerFORmye skrev: Vis meg og fortell hvordan jeg utleverte han.... Utleveringen er i form av bilder av barn på blogg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 18. mars 2019 #52 Del Skrevet 18. mars 2019 Akkurat nå, WinWin skrev: Jeg gidder ikke bruke tid på å lete etter innlegget. Men dere var på båttur eller noe. Ene gangen var også datter med. Nå skrev jeg ikke at du utleverer han, men du kan jo ikke nekte for at de har vist på bloggen. Har ikke nektet på at jeg har lagt ut noen bilder av han, for det har jeg. Men ikke i daglige situasjoner hvor han blir utlevert som person. Har heller ikke skrevet om livet hans og hva han har/ikke har i livet sitt. Altså har jeg ikke utlevert han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WinWin Skrevet 18. mars 2019 #53 Del Skrevet 18. mars 2019 1 time siden, tenkerFORmye skrev: Hvor har jeg blogget om barna? Vis meg gjerne.... Jeg svarte på denne. Hvorfor prøver du å vri på sannheten? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 18. mars 2019 #54 Del Skrevet 18. mars 2019 11 minutter siden, Surikatt skrev: Utleveringen er i form av bilder av barn på blogg. Det er det nok mye debatt rundt. For meg handler det mye om hva som blir tatt bilde av. Altså situasjonen rundt og i bildet. Videre hva som blir skrevet om barnet og barnets tanker og følelser. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg har barn og at min voksne datter har fått tvillinger. Men jeg har heller ikke delt bilder av de hvor de blir utlevert i situasjoner som utleverer de som personer. Har heller ikke skrevet noe om de, som er privat eller utleverende. Alle som blogger utleverer de rundt seg til en viss grad, med det samme de blogger. For selv om en ikke skriver om andre enn seg selv, så blir en berørt av å være mamma til bloggerene, barna av bloggerene osv.... Jeg er laaaaaangt ifra en blogger som bruker barna for å få lesere. Det skal jeg ikke ha på meg. Men at jeg med å blogge, påvirker de rundt meg.... Det gjør jeg. Men du finner ingen bloggere som ikke gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WinWin Skrevet 18. mars 2019 #55 Del Skrevet 18. mars 2019 Vet om flere bloggere med barn som aldri legger ut bilder av barna. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 19. mars 2019 #56 Del Skrevet 19. mars 2019 3 timer siden, WinWin skrev: Vet om flere bloggere med barn som aldri legger ut bilder av barna. Familie og venner rundt bloggeren vil uansett bli berørt. Selv om de ikke skriver eller viser bilder av andre!!! Men ja, jeg viser innimellom bilder av barna mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 19. mars 2019 #57 Del Skrevet 19. mars 2019 9 timer siden, Takida skrev: Gratulerer så mye! Tusen takk ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 19. mars 2019 #58 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Etter min smak er det alt for mange like bilder av deg på rad, og i tillegg er de veldig store så det blir masse å scrolle forbi. Er ikke spennende å se ansiktet ditt fra alle mulige vinkler (liggende på gulvet etc). Om du først er i Tyrkia er det nok en ide å fokusere mer på å ta fine bilder av omgivelsene enn selfier. Endret 19. mars 2019 av Superblomst 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkerFORmye Skrevet 19. mars 2019 #59 Del Skrevet 19. mars 2019 3 timer siden, Superblomst skrev: Etter min smak er det alt for mange like bilder av deg på rad, og i tillegg er de veldig store så det blir masse å scrolle forbi. Er ikke spennende å se ansiktet ditt fra alle mulige vinkler (liggende på gulvet etc). Om du først er i Tyrkia er det nok en ide å fokusere mer på å ta fine bilder av omgivelsene enn selfier. Snapchatten min (mette.ask) viser mye fra alt rundt, mens bloggen har jeg nok mest bilder av meg selv ja. Alltid noen som vil være missfornøyd med hva jeg skriver, hva jeg tar bilder av, hvem jeg tar bilder av, hvordan jeg ser ut, hvilken bilder jeg legger ut osv osv... Denne første uken min i Tyrkia, har jeg omtrent ikke skrevet noe som helst på bloggen, da jeg har fokusert på forberedelser til bryllupet, Henna-night, bryllupet og bryllups natten. Ikke minst har jeg fokusert på mannen min og familien her nede. Men nå har vi kommet hjem og hatt en avslappende dag hvor vi har sovet og slappet av med familien. Så i morgen vil vi komme inn igjen i hverdagen og jeg vil finne mer tid til å blogge Altså vil det komme mer bilder, enn av bare meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 19. mars 2019 #60 Del Skrevet 19. mars 2019 Gratulerer så mye, Mette. Man kan si mye om kulturforskjeller, "hastverk", aldersforskjell, det å følge hjerte, tørre å ta sjansen og ikke minst KJÆRLIGHETEN. Men det har uansett vært spennende å følge reisen din mot bryllupet, og tiden som følger blir vel neppe mindre spennende. Ønsker dere alt godt. :-) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg