Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Visvas skrev:

Ang gris tror jeg også han snakker henne etter munnen, noe annet ville vært helt fjernt OM han anser seg selv som muslim. Blir litt nysgjerrig på hvorfor isåfall? Mette merker jo fort at han ikke spiser gris?

Og alle snapper med bacon, gris, gelatingodis ect Mette har lagt ut et nok kun for å provosere, for å mate oss trollene slik at hun kan skrive nedsettende om oss etterpå. 

Hvis man har satt seg litt inn i islam og dets regler så vet man veldig godt at grisekjøtt er totalt tabu for muslimer, selv for de som er " muslim light". Å påpeke det har ingenting med trolling å gjøre, det er rett og slett fakta, og det er overhodet ikke slemt å mene at mannen hennes her nok snakker henne etter munnen. Hvis Mette hadde satt seg inn i halal og haram innenfor islam så hadde hun skjønt veldig godt hvorfor folk blir ganske så sjokkert over at han har sagt at han vil spise grisekjøtt. Hvis jeg skulle forklart det for henne, så hadde jeg rett og slett invitert henne på middag og på menyen skulle det stått kloakkrotte-kjøtt, tror de fleste hadde vegret seg for å spise det ;) . Grisekjøtt er selvsagt ikke som å spise rotter som lever i kloakken, men hvis man blir oppdratt med at griser er et ekstremt skittent dyr som spiser sin egen avføring ( noe som ikke er sant ) og at Profeten selv har sagt at svinekjøtt er FORBUDT, så blir man nok veldig påvirket. For meg spiller det ingen rolle om han velger å spise svinekjøtt, han er voksen og får bestemme selv rett og slett,men håper hun godtar om han takker nei. 

Endret av JaVel
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Visvas said:

Ang gris tror jeg også han snakker henne etter munnen, noe annet ville vært helt fjernt OM han anser seg selv som muslim. Blir litt nysgjerrig på hvorfor isåfall? Mette merker jo fort at han ikke spiser gris?

Og alle snapper med bacon, gris, gelatingodis ect Mette har lagt ut et nok kun for å provosere, for å mate oss trollene slik at hun kan skrive nedsettende om oss etterpå. 

I stedet for å skrive en blogg som FAKTISK kunne vært bra bruker hun den kun til å forsvare seg selv, forklare alt hun skriver og alt hun egentlig mener og til slutt provoseres det slik at sirkelen av gjentakende innlegg kan fortsette OG fortsette 🤣

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, JaVel said:

Hvis man har satt seg litt inn i islam og dets regler så vet man veldig godt at grisekjøtt er totalt tabu for muslimer, selv for de som er " muslim light". Å påpeke det har ingenting med trolling å gjøre, det er rett og slett fakta, og det er overhodet ikke slemt å mene at mannen hennes her nok snakker henne etter munnen. Hvis Mette hadde satt seg inn i halal og haram innenfor islam så hadde hun skjønt veldig godt hvorfor folk blir ganske så sjokkert over at han har sagt at han vil spise grisekjøtt. Hvis jeg skulle forklart det for henne, så hadde jeg rett og slett invitert henne på middag og på menyen skulle det stått kloakkrotte-kjøtt, tror de fleste hadde vegret seg for å spise det ;) . Grisekjøtt er selvsagt ikke som å spise rotter som lever i kloakken, men hvis man blir oppdratt med at griser er et ekstremt skittent dyr som spiser sin egen avføring ( noe som ikke er sant ) og at Profeten selv har sagt at svinekjøtt er FORBUDT, så blir man nok veldig påvirket. For meg spiller det ingen rolle om han velger å spise svinekjøtt, han er voksen og får bestemme selv rett og slett,men håper hun godtar om han takker nei. 

Har aldri hørt om at det sies at grisen spiser egen avføring, men at urin (stoffer) sirkulerer i kjøttet er sant. Selv har eg aldri likt svinekjøtt så den var i grunnen intet problem for min del. 

Men, noe hun kanskje ikkje visste er at hun selv er haram for han (om han er muslim da). Dvs hvis hun spiser svin så kan de ikkje ha sex før etter 3 uker...

Det å ikkje spise svin er jo ikkje akkurat det største tapet og kan ikkje ses på samme måte som at man ofrer noe. Tviler også sterkt på at han klarer å mate sitt eget barn med leverpostei på skiva når den dagen kommer, da er det godt at det finnes kyllingpostei gitt....

Tror om hun har planer om å bevise at; "Se han spiser gris og han er muslim" - Kan se for meg blogginnlegget 🤣 

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor hun parkerer og tar bybanen til Flesland?!! Må jo være billigere, enklere og raskere å ta bilen hele veien? 

Skrevet
5 minutter siden, Neket skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor hun parkerer og tar bybanen til Flesland?!! Må jo være billigere, enklere og raskere å ta bilen hele veien? 

Er utrolig dyrt å parkere på Flesland, gjør det aldri om jeg reiser privat kun når det er jobb reise.

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Er utrolig dyrt å parkere på Flesland, gjør det aldri om jeg reiser privat kun når det er jobb reise.

Man kan fint vente ved Statoil og kjøre ned når de er landet. Henter der nesten hver måned og betaler maks 60,- for å hente. Når hun tar bybanen en vei med sønnen er det dyrere. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Minipilla skrev:

Man kan fint vente ved Statoil og kjøre ned når de er landet. Henter der nesten hver måned og betaler maks 60,- for å hente. Når hun tar bybanen en vei med sønnen er det dyrere. 

Vet venter der selv når jeg skal hente, kommer meg inn og ut innen fristen hver gang

Skrevet

H skulle komme med fly kl. 14.30 i dag skriver hun på bloggen, så hun har vel hatt tid til å hente'n 😎

Skrevet
4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Man kjører jo ikke inn før flyet er på bakken, er vel gratis i 10-15 minutter. 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Neket skrev:

Tenkte parkering når jeg svarte.

Tar ofte mer enn 10-15 min fra landing til en et ute spesielt om en har bagasje.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Influenseren skrev:

Har aldri hørt om at det sies at grisen spiser egen avføring, men at urin (stoffer) sirkulerer i kjøttet er sant. Selv har eg aldri likt svinekjøtt så den var i grunnen intet problem for min del. 

Men, noe hun kanskje ikkje visste er at hun selv er haram for han (om han er muslim da). Dvs hvis hun spiser svin så kan de ikkje ha sex før etter 3 uker...

Det å ikkje spise svin er jo ikkje akkurat det største tapet og kan ikkje ses på samme måte som at man ofrer noe. Tviler også sterkt på at han klarer å mate sitt eget barn med leverpostei på skiva når den dagen kommer, da er det godt at det finnes kyllingpostei gitt....

Tror om hun har planer om å bevise at; "Se han spiser gris og han er muslim" - Kan se for meg blogginnlegget 🤣 

Kan du vise til seriøs forskning som sier at urin sirkulerer i svinekjøtt? 

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Neket skrev:

Det er gratis i 7 minutter. 

Skrevet (endret)
16 hours ago, Neket said:

Spiller vel ingen rolle for noen hvordan hun velger å organisere hentingen?

Endret av MoKath
Typo
  • Liker 5
Skrevet
38 minutter siden, MoKath skrev:

Spiller vel ingen rolle for noen hvordan hun velger å organisere hengingen?

😱😂.

• Liker 17
Skrevet

Jeg kjenner mange muslimer. Noen av dem er konservative mens andre ikke finnes religiøse i det hele tatt og lever som nordmenn flest med alkohol, sex utenfor ekteskap osv. Det eneste alle muslimene jeg kjenner har til felles er at de ikke spiser svin. Det virker derfor merkelig at H har sagt at dette er noe han vil prøve å spise. Enda merkeligere er det at han har godkjent at dette nevnes på en offentlig blogg som M sier familien hans følger med på. Om de godtar dette, kan man si at det kan være en god indikasjon på hvor viktig det er for dem at H kommer seg til Norge og etablerer seg her. Da er de sikret økonomisk resten av livet.

• Liker 19
Skrevet
4 hours ago, JaVel said:

Kan du vise til seriøs forskning som sier at urin sirkulerer i svinekjøtt? 

Nei det kan eg ikkje, men det er dette eg alltid har fått hørt som en grunn for at en muslim ikkje spiser svin(Av den grunn urent). Grunnen til eg ikkje liker svin er nettopp fordi eg syns det smaker surt (urin(syre)?) Men eg har aldri hørt at grisen spiser avføring. 

Skrevet (endret)
5 hours ago, Influenseren said:

Nei det kan eg ikkje, men det er dette eg alltid har fått hørt som en grunn for at en muslim ikkje spiser svin(Av den grunn urent). Grunnen til eg ikkje liker svin er nettopp fordi eg syns det smaker surt (urin(syre)?) Men eg har aldri hørt at grisen spiser avføring. 

Den riktige grunnen til at de ikke spiser svin er vel fordi svinekjøtt inneholder en del av et stoff som ikke er bra for oss, og kan gjøre oss syke. Det var en reell problemstilling på den tiden, og det var derfor "ikke lov å spise gris" ift. Kristendommen/jødedommen/gamle testamentet heller. Det handler egentlig mest om historikk og hvordan mat man kunne spise på den tiden, men det har bestått i den muslimske religionen. Det hjalp vel ikke på at svinekjøtt er lett bedervelige heller, og derfor var svært uegnet i tropiske strøk. 

Mener å huske at det er slik at i dag er dette stoffet minimalt, men noe er tilstede, og det er derfor det fortsatt ikke anbefales å spise gris ofte hver uke. Mulig det ikke stemmer lenger.

Endret av Rockesau
  • Liker 11
Skrevet

Jeg har flere "bekjente der de i utgangspunktet er muslimer og ikke spiser svin selv, men de lar barna sine spise det hvis ønsker. Dette er folk som opprinnelig er fra Bosnia. 

Ei annen ei jeg kjenner som var gift med en tyrker, der kunne ikke barna spise svin. (Jeg er usikker på om hun spiste det selv)

Skrevet
8 hours ago, JaVel said:

😱😂.

Haha, håper hengingen ble avlyst. ;)

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Rockesau skrev:

Mener å huske at det er slik at i dag er dette stoffet minimalt, men noe er tilstede, og det er derfor det fortsatt ikke anbefales å spise gris ofte hver uke. Mulig det ikke stemmer lenger.

Vet at kjøtt fra hanngriser som ikke har blitt kastrert kan lukte eller smake rart ( hormoner hos ikke-kastrerte griser ) av den grunn kastreres dem, men har aldri hørt at de har urin i blodet, så det er nok en myte. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...