Lady T Skrevet 21. desember 2019 #5501 Skrevet 21. desember 2019 5 timer siden, CMarie skrev: Kanskje en overdrivelse eller misforståelse eller at hun ikke mente det sånn, egentlig var det per år kanskje? Neida, men tror ikke noe på at et veldig beskjedent samarbeid med Ellos og Sparkjøp genererer i nærheten av slike inntekter. Begynner å få litt ABD vibber jeg også, hun har plutselig skiftet veldig om og blitt frekk/aggressiv mot leserne og skriver åpenbart «provoserende» innlegg for klikk og følgerne. Jo, man kan fint tjene noen tusen i mnd på en knøttliten blogg, så tror nok hun snakker sant. 4
Lady T Skrevet 21. desember 2019 #5502 Skrevet 21. desember 2019 (endret) 3 timer siden, spaniasol skrev: Hvordan kan det henge sammen at bloggeren tjener 12000 - 18000 NOK i måneden og samtidig trenger hjelp til sparing? Dette er jo i så fall nye penger hun aldri har hatt før. Kanskje det har gått i ball med nullene? Jeg ante ikke at det var så lukrativt å blogge for såvidt få lesere. Jeg vurderer å starte! Og da forlanger jeg kritikk fra KG for å maksimalisere inntekten! Hun sa jo det hadde økt i det siste. Antakelig har hun ikke tjent så mye før, men bloggen vokste jo - og med det økte inntektene. Det er svært lukrativt å blogge.. kanskje jeg skal begynne igjen 😉😉 Kunne trengt litt penger 😅 Endret 21. desember 2019 av Lady T 2
JaVel Skrevet 21. desember 2019 #5503 Skrevet 21. desember 2019 18 minutter siden, Lady T skrev: Det er nok stor sannsynlighet for at hun tjener det ja. Jeg hadde en kjempeliten matblogg en gang (ikke blogg.no) og tjente mellom 1000-5000 i mnd i annonseintekter. Må man selv melde det inn til skattekontoret? 2
JaVel Skrevet 21. desember 2019 #5504 Skrevet 21. desember 2019 19 minutter siden, Lady T skrev: En nyfødt forandrer seg jo veldig da, og er ikke til å kjenne igjen etter noen måneder. Så det er vel ikke så rart. Tenkte akkurat det samme. Ingen som har sett nyfødt bilder av et barn vil kjenne det igjen på utseendet når det feks er 1 år 3
Lady T Skrevet 21. desember 2019 #5505 Skrevet 21. desember 2019 (endret) 12 minutter siden, JaVel skrev: Må man selv melde det inn til skattekontoret? Ja, selvsagt. Edit: jeg vet ikke hvordan blogg.no er- mulig de har et slags ansettelsesforhold.🤷🏻♀️ uansett skal det skattes av all inntekt ja, som er noe mer enn hobby Endret 21. desember 2019 av Lady T 3
Influenseren Skrevet 22. desember 2019 #5506 Skrevet 22. desember 2019 1 hour ago, JaVel said: Må man selv melde det inn til skattekontoret? Ja, du får tilsendt et bilag (heter det det tro), i allefall, så sender du det til et faktureringsfirma som ordner med skatten for deg og fakturer Blogg.no som igjen utbetaler tilbake til bloggeren. Veldig greit på den måten, men dette må du altså ordne med selv. Du kan selvfølgelige fakturer direkte til Blogg.no (da må du selv ordne med skatten), men de smarte sender via et faktureringsfirma. Dette firmaet tar tilgjengjeld ca 6% for å gjøre jobben for deg. Det er jo veldig greit når man slipper å ha skatteansvaret på seg selv, greit å vite at det går riktig for seg. Om Mette gjør alt selv vites jo ikkje, men nå får me sikkert vite det ganske snart... 1
Moongirl Skrevet 22. desember 2019 #5507 Skrevet 22. desember 2019 Får håpe hun har alt i orden der, men tviler egentlig...så ustrukturert som hun er.. 6
banana hammock Skrevet 22. desember 2019 #5508 Skrevet 22. desember 2019 14 timer siden, Visvas skrev: Jeg har møtt mange muslimer som drikker, røyker, har sex med gudoghvermannsen, ikke ber, men ingen av de har spist grisekjøtt. De kan strekke det dit at de spiser gelatin for at det er såpass bearbeidet, men helst ikke det heller. At en som ser på seg som muslim sier at han ønske å spise bacon (går ut ifra det er grisebacon hun snakker om siden hun gjør såpass stort nummer ut av det) er utenfor min fatteevne. Nesten så jeg ikke tror det er sant. For det kan nok fint sammenliknes med at jeg skulle spist kloakkrotte ja 🤢 Syns også at det er kjempe rart. Lurer på hva foreldrene hans syns om det🤔 3
Gjest Kritt Skrevet 22. desember 2019 #5509 Skrevet 22. desember 2019 48 minutter siden, banana hammock skrev: Syns også at det er kjempe rart. Lurer på hva foreldrene hans syns om det🤔 Som andre sier tror jeg han snakker Mette etter munnen her, fordi han ønsker å etterkomme hennes iver etter at han skal tilpasse seg norsk kultur.
lilletyrkia Skrevet 22. desember 2019 #5510 Skrevet 22. desember 2019 (endret) Jeg syns det er meget spesielt at hun ikke kunne dele på bloggen at ungen ikke skulle omskjæres fordi familien hans leste den.. Men å la vær å omskjære er jo ikke synd på samme måten, det kan jo gjøres senere uansett. Å spise svin er da virkelig en STOR synd, og veldig lett å holde seg unna. Så at han har lyst å smake svin er rart, hvorfor smake, er da ikke smaken det handle om. Veldig rart at det kan skrives om på bloggen så familien ser det. Endret 22. desember 2019 av lilletyrkia Feil. 10
JaVel Skrevet 22. desember 2019 #5511 Skrevet 22. desember 2019 2 timer siden, lilletyrkia skrev: Jeg syns det er meget spesielt at hun ikke kunne dele på bloggen at ungen ikke skulle omskjæres fordi familien hans leste den.. Men å la vær å omskjære er jo ikke synd på samme måten, det kan jo gjøres senere uansett. Å spise svin er da virkelig en STOR synd, og veldig lett å holde seg unna. Så at han har lyst å smake svin er rart, hvorfor smake, er da ikke smaken det handle om. Veldig rart at det kan skrives om på bloggen så familien ser det. Dette tror jeg handler om at hun ikke har visst hvor tabu grisekjøtt er for en muslim, og dette med halal og haram. 4
Influenseren Skrevet 22. desember 2019 #5512 Skrevet 22. desember 2019 Generelt sett når det kommer til mannen syns eg hun er lite informert. Av egen interesse burde hun kanskje satt seg litt mer inn i religionen og kulturen. Det er masse fint som det er verdt å ta med seg, men at hun ikkje visste om han var Sunnah eller Sjia syns eg var veldig sepsielt..."Han er å handler nå, men eg skal spørre han etterpå svarte hun". Meget spesielt, hun er jo gift med mannen! 😳 Hun sier sier barnet skal bo i Norge og de skal snakke norsk og engelsk, H får ta seg av tyrkisk. Det virker som hun snur litt ryggen til denne kulturen når det kommer til barnet. I steden for å se rikdommen det er, hun har den ultimate muligheten til å gi barnet hele 2 verdener! Det er berikelse og hun trenger slettes ikkje ofre sin "egen verden", men kan god vise litt mer interresse. Men ok, det er nå min mening. Eg tror min egne barn hadde blitt ganske forbannet hvis eg ikkje hadde inkl kulturarven fra mannen min. 13
Boblerone Skrevet 22. desember 2019 #5513 Skrevet 22. desember 2019 På 21.12.2019 den 10.34, Influenseren skrev: På spørsmålet om hun vet hva Halal er svarer hun med en Screenshoot fra nett. Vel, hadde man stått face to face med henne tviler eg på at hun hadde visst. (Egentlig så sa hun jo selv at hun ikkje visste det når hun var nødt for å ta screenshot... ) Dessuten så kan eg ALDRI tenke meg at H spiser halal i det hele tatt..."Det første han ønsker å smake på er bacon" skriver Mette på den der spørsmålsgreia på Snapchat! -Du sa hva!?! Tenkte eg! Selv har eg aldri hørt om en muslim som ønsker det!? Begynner å lure på OM hun kun ønsker å fyre opp en religionsdiskusjon? Det er i såfall noe hun ikkje bør gjøre. Men at hun skriver på nett at mannen hun er gift med skal spise gris når han kommer til Norge og at bacon er det første han vil smake....Vel, den er passe drøy syns eg...Er mannen kun en "LiksomMuslim"? (Spiller selvfølgelig ingen rolle for meg, men med tanke på at det er blitt snakket om å gå med skaut pga respekt for familien og han er muslim etc...vel, da passer det ikkje å servere mannen bacon spør du meg) Finnes mange muslimer som spiser bacon og mange som drikker alkohol. Må du skjerpe deg. 7
AnAngel Skrevet 22. desember 2019 #5514 Skrevet 22. desember 2019 3 timer siden, lilletyrkia skrev: Jeg syns det er meget spesielt at hun ikke kunne dele på bloggen at ungen ikke skulle omskjæres fordi familien hans leste den.. Men å la vær å omskjære er jo ikke synd på samme måten, det kan jo gjøres senere uansett. Å spise svin er da virkelig en STOR synd, og veldig lett å holde seg unna. Så at han har lyst å smake svin er rart, hvorfor smake, er da ikke smaken det handle om. Veldig rart at det kan skrives om på bloggen så familien ser det. Nei, ville ikke dele det på bloggen, men delte det I den riksdekkende avisen VG. 6
lilletyrkia Skrevet 22. desember 2019 #5515 Skrevet 22. desember 2019 37 minutter siden, Boblerone skrev: Finnes mange muslimer som spiser bacon og mange som drikker alkohol. Må du skjerpe deg. Finnes nok ikke så mange av de på bygda i Tyrkia. Og gjør man det så skal det helst hysjes om. Det passer liksom ikke inn med " å juge om omskjæring til svigermor " "gå med skaut for å vise respekt" Jeg tenker litt sånn hvorfor skal hun vise respekt med skaut, mens han er så lite muslim at han kan spise svin. Det passer ikke. Men det er selvsagt opp til dem. Bare interessant å følge med på den tankegangen . 13
JaVel Skrevet 22. desember 2019 #5516 Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, lilletyrkia skrev: Finnes nok ikke så mange av de på bygda i Tyrkia. Og gjør man det så skal det helst hysjes om. Det passer liksom ikke inn med " å juge om omskjæring til svigermor " "gå med skaut for å vise respekt" Jeg tenker litt sånn hvorfor skal hun vise respekt med skaut, mens han er så lite muslim at han kan spise svin. Det passer ikke. Men det er selvsagt opp til dem. Bare interessant å følge med på den tankegangen . For meg må han bare spise svin, er synd på alle de som ikke har smakt stekt egg med bacon..nammis . 1
Surikatt Skrevet 22. desember 2019 #5517 Skrevet 22. desember 2019 7 timer siden, lilletyrkia skrev: Jeg syns det er meget spesielt at hun ikke kunne dele på bloggen at ungen ikke skulle omskjæres fordi familien hans leste den.. Men å la vær å omskjære er jo ikke synd på samme måten, det kan jo gjøres senere uansett. Å spise svin er da virkelig en STOR synd, og veldig lett å holde seg unna. Så at han har lyst å smake svin er rart, hvorfor smake, er da ikke smaken det handle om. Veldig rart at det kan skrives om på bloggen så familien ser det. Tenker det blir omskjæring. Hvorfor skulle ha gi seg på det? Mette Ask er passe naiv. Og hun kan blogge så mye hun vil om at hun har rett og alle andre tar feil. Her kommer det til å bli kultur - og religionskrasj. Han mannen der er ikke vestlig. 7
Tildittbeste Skrevet 22. desember 2019 #5518 Skrevet 22. desember 2019 (endret) 26 minutter siden, Surikatt skrev: Tenker det blir omskjæring. Hvorfor skulle ha gi seg på det? Mette Ask er passe naiv. Og hun kan blogge så mye hun vil om at hun har rett og alle andre tar feil. Her kommer det til å bli kultur - og religionskrasj. Han mannen der er ikke vestlig. Akkurat nå trenger hun ikke tenke på det, siden det ser ut som det blir jente, men tror han gjerne holder på sitt når det har gått ei stund. I begynnelsen er det litt vell ofte at en gir slipp på litt og gir litt etter, men det kommer for en dag at disse to kommer fra to forskjellige steder, og da spørs det hvem som er den "sterkeste " Endret 22. desember 2019 av Tildittbeste 2
Clara80 Skrevet 23. desember 2019 #5519 Skrevet 23. desember 2019 Hvor langt er hun på vei nå?? Har hun skrevet noe om kjønn?
Moongirl Skrevet 23. desember 2019 #5520 Skrevet 23. desember 2019 Hun har da skrevet at de mener det blir en gutt?? Såg tissefant på UL i Tyrkia 🤔
Fremhevede innlegg