Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Oh, the irony...

Der sitter Mette, på sin høye hest, i sin delvis nedbetalte bolig og reflekterer over at fattigdom er et (dårlig) valg. Det er ikke alle forunt å få "gratis" tomt i Fana, en onkel som er arkitekt som kan tegne huset, sette det opp for 20 år siden når det var MYE billigere en nå og dermed sitte på verdier som gjør at man kan refinansiere huslånet sitt når man har litt utfordringer med cash-flow'en.

Mette, du er IKKE fattig! Fattige eier ikke nesten nedbetalte eneboliger i et av Bergens beste strøk, dyr bil og får ofte ikke boliglån i det hele tatt. Så rull inn og slutt å snakke om ting du ikke har peiling på! Som krig, kultur, folkegrupper og fattigdom. 

Men har hun skrevet at hun er fattig da? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, JaVel skrev:

Men har hun skrevet at hun er fattig da? 

Nei, men da kan hun jo heller ikke vite hvordan det er. 

Skrevet

Nå har hun laget ENDA et innlegg om høye forventninger. 🙄

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Må forsøke å melke kua så lenge som mulig vet du. 🤦‍♀️

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Det verste er jo at hun tror det som skapte diskusjon er at hun snakker om økonomi . 😳🤷🏼‍♀️ Det som skaper diskusjon og reaksjoner og jo regelrett faktafeil og hennes holdninger til at det ikke finnes fattige i dette landet! Ja for det var faktisk det du sa i første av til nå tre innlegg Mette. Og nå ror du for harde livet, men det ser bare ufattelig dumt ut når du først sa noe stikk motsatt av det du nå sitter å forteller. Og fremdeles viser innleggene dine at du kan ingenting om fattigdom, så vær så snill å slutt! Slutt med tanke på de som faktisk er fattig, så slipper de å lese det pisset du kommer med. 

• Liker 22
Skrevet

Hun synes det er merkelig når leserne misforstår henne. Kanskje ikke så rart når hun ikke vet forskjell på hermetegn og utropstegn?

• Liker 23
Skrevet

Nesten litt komisk når hun ikke greier å få med seg sitt eget poeng og misforstår seg selv- hvordan kan det da forventes at vi skjønner hva hun egentlig mener?

Fokus nå er flyttet over til prioriteringer. Fint det- for de som som har noe å prioritere av...

Og som Fotballflua nevner; det er faktisk lett å misforstå når "tigging" settes i utropstegn "!".  ;) 

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Det verste er jo at hun tror det som skapte diskusjon er at hun snakker om økonomi . 😳🤷🏼‍♀️ Det som skaper diskusjon og reaksjoner og jo regelrett faktafeil og hennes holdninger til at det ikke finnes fattige i dette landet! Ja for det var faktisk det du sa i første av til nå tre innlegg Mette. Og nå ror du for harde livet, men det ser bare ufattelig dumt ut når du først sa noe stikk motsatt av det du nå sitter å forteller. Og fremdeles viser innleggene dine at du kan ingenting om fattigdom, så vær så snill å slutt! Slutt med tanke på de som faktisk er fattig, så slipper de å lese det pisset du kommer med. 

Men det er jo den samme regla om og om igjen. 

Når man ble provosert over hvordan hun taklet det med sønn og ny stefar så trodde hun det var det at hun giftet seg med en tyrker som var provoserende.

Det er kanskje ikke så rart hun ikke klarer å formidle tydelige tekster når hun ikke klarer å lese det folk faktisk skriver.  

Men kjekt å kan bruke at leserne misforstår hver gang. Flere tusen lesere misforstår, eller dårlig på å formidle? 

• Liker 16
Skrevet

Hun kaller det også en trend at folk spør etter hjelp. Trend om det er hermetegn eller ikke har da ikke noe å si. Og hun spør om hvorfor vi ser mer av dette nå enn før. Det er vel fordi flere bruker Facebook  nå enn før,  og ting blir delt ganske fort, slik at det faktisk hjelper å be om hjelp. Det er jo knallbra. Og knallbra at folk TØR å spørre... Mette, ikke la de gå tilbake til å ikke tørre, ikke la de føle en skam om å spørre, for det er det du gjør!! 

• Liker 19
Gjest spaniasol
Skrevet

Hvem spør etter en enkeltpersons syn på fattigdomsspørsmål? Hvem spør en enkeltperson om løsninger og prioriteringer? Så lenge man ikke er verken statsminister eller utviklingsminister. Jeg blir sjokkert over manglende innsikt og kunnskap hos denne bloggeren, som kaller seg offentlig. Offentlig? Kan et menneske være offentlig? Jeg vet at mange bloggere mener de er offentlige. Men offentlig knytter seg til steder og plasser. Som er tilgjengelige for alle. Om du legger ut noe på internett blir du ikke offentlig av den grunn. Som må forstås i betydningen meningsbærende og som påvirker av folket. Rundt 3.000 mennesker er innom bloggen. Noen ganger flere, andre ganger færre. Man blir ikke en influenser av det. Det er mest sannsynlig de samme som går igjen.

Fru Ask har et forvrengt bilde av sin egen påvirkerkraft. Og, som mange har vært inne på, det som provoserer ved den bloggen er hennes uvitenhet. INGENTING annet.

Skrevet

Nok et innlegg. Er det ikke noen som kan stoppe henne snart? Hun fremstår virkelig ikke smartere og smartere🙈. Hadde vært så flau hvis jeg var familien hennes. 

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, Nussepus skrev:

Nok et innlegg. Er det ikke noen som kan stoppe henne snart? Hun fremstår virkelig ikke smartere og smartere🙈. Hadde vært så flau hvis jeg var familien hennes. 

😳 Ikke rart at Trude ikke har hatt tid til å skrive noe her inne 🤪

• Liker 27
Skrevet

Ja. Mette Ask må slutte med de Tyrkia turene i tide og utide. Det var tross alt disse turene som tok knekken på økonomien slik jeg tolker innlegget. Til skrekk og advarsel til andre som blir sjarmert av kelnere som ikke kan reise ut av landet sitt. 

• Liker 12
Skrevet
16 minutter siden, Nussepus skrev:

Det siste innlegget hun har skrevet synes jeg er helt greit, det får ikke henne til å virke dum på noen som helst måte. 

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, JaVel skrev:

Det siste innlegget hun har skrevet synes jeg er helt greit, det får ikke henne til å virke dum på noen som helst måte. 

Synes du? Jeg synes det var helt greit når hun snakket om sin egen økonomi , men nok en gang kommer hun med faktafeil. Hun tror ikke det er økt fattigdom i landet vårt og hun tror at med å senke kravene, så vil fattige få det bedre. Eller vent, det finnes jo nesten ikke fattigdom i Norge . Kun folk som sliter tungt økonomisk pga for høye krav. 🙄 hun kunne holdt seg til sin økonomi og ikke nok en gang tråkket på de som faktisk ER fattig og ikke har noen krav å senke . Da er det gjerne snakk om å gå uten mat feks. Hun forstår rett og slett ikke at folk der ute går til sengs sulten dag ut og dag inn. Men jeg og andre er jo bare ute etter å ta henne. 🙄 oh lord. Snakk om å spille viktig og offer. 

• Liker 23
Skrevet
5 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Synes du? Jeg synes det var helt greit når hun snakket om sin egen økonomi , men nok en gang kommer hun med faktafeil. Hun tror ikke det er økt fattigdom i landet vårt og hun tror at med å senke kravene, så vil fattige få det bedre. Eller vent, det finnes jo nesten ikke fattigdom i Norge . Kun folk som sliter tungt økonomisk pga for høye krav. 🙄 hun kunne holdt seg til sin økonomi og ikke nok en gang tråkket på de som faktisk ER fattig og ikke har noen krav å senke . Da er det gjerne snakk om å gå uten mat feks. Hun forstår rett og slett ikke at folk der ute går til sengs sulten dag ut og dag inn. Men jeg og andre er jo bare ute etter å ta henne. 🙄 oh lord. Snakk om å spille viktig og offer. 

"Slutt å sett alle som har det tungt i kategorien fattig, da det ikke er rettferdig for de som faktisk er fattig, men senk kravene og forventningene til hvordan vi skal leve." Dette er noe av det hun skrev på slutten av sitt innlegg, hun anerkjenner altså at det finnes mennesker som er fattige. Jeg har selv hørt mennesker som har normal inntekt kalle seg fattige, selvom deres problem ikke var fattigdom, men heller det at de hadde lite økonomisk styring. 

• Liker 5
Skrevet

Hadde hun kommet med innlegg 3 først, hadde dette vært et godt innlegg i en debatt om høye forventninger og kjøpepress. Men igjen har det intet med fattigdom å gjøre... 

Sitatet @JaVelkommer med over her var nettopp den nuansen som manglet i begge foregående innlegg. Nemlig at man ikke skal blande reel fattigdom (for den finnes også i rike Norge) med trang økonomi i forhold til forbruksbonanza som herjer i samfunnet. For dette er 2 vidt forskjellige ting!

Men at der skal 3 innlegg til før man forstår, hva hun har prøvet å komme frem til, det bekrefter bare dårlig formidlingsevne. 

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Surikatt skrev:

Ja. Mette Ask må slutte med de Tyrkia turene i tide og utide. Det var tross alt disse turene som tok knekken på økonomien slik jeg tolker innlegget. Til skrekk og advarsel til andre som blir sjarmert av kelnere som ikke kan reise ut av landet sitt. 

Var jo ikke akkurat veldig til økonomisk krise heller, den kom kjapt og var borte like kjapt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Og nei Mette vi VIL ikke finne noe å ta deg på, men her er det DU som hakker på de som spør om hjelp,  eller tigger i dine øyne. Du skriver tre innlegg der du gjentar og gjentar deg selv. Vi har fått det med oss nå om hva du mener. 

Det er jo helt latterlig å begynne et innlegg med å angripe leserne og kritikerne dine. Det at du bruker din personlige økonomiske krise som et eksempel viser bare hvor blind du er. Hør på deg selv. Du har hatt MANGE utenlandsturer, du har egen bil, du har hus, du har et roterom fult av klær, du kan kalle det en krise med alt du eier,  mens fattige skal bli kalt tiggere fordi dem har lyst å kose seg litt ekstra i julen ?? Dette blir bare helt for dumt. Fatter ikke at du ikke ser det selv. Din krise ble da fikset kjapt og har ikke gått utover din fremtid i det hele tatt. 

Endret av lilletyrkia
Lagt til tekst
  • Liker 21
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...