Tildittbeste Skrevet 8. november 2019 #4121 Del Skrevet 8. november 2019 Godt det kom en grunn for å reise. Nå har hun jo løst penge problema så da er det bare å starte på nytt. Jeg har ikke så mye sympati mer når hun så bevisst setter seg i denne situasjonen 2 timer siden, Raggis skrev: 2 timer siden, Raggis skrev: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 8. november 2019 #4122 Del Skrevet 8. november 2019 1 time siden, Tildittbeste skrev: Godt det kom en grunn for å reise. Nå har hun jo løst penge problema så da er det bare å starte på nytt. Jeg har ikke så mye sympati mer når hun så bevisst setter seg i denne situasjonen Ja, det er galskap. Den ene uka er det økonomisk krise og hun må ta opp lån for å klare regningene. Få dager etterpå planlegger hun 14 dager i Tyrkia og enda en ny tur etter jul. Dette ekteskapet knekker økonomien hennes. Skjønner ikke hva hun tenker på. Deres «historie» som hun kaller det, er mer til skrekk og advarsel enn hjelp for andre. Moralen må være å IKKE involvere seg med kelnere på ferie i Tyrkia. Det kommer til å ruinere deg alt før han klarer å karre seg til Norge. Og hva som kan skje deretter når man attpåtil har barn, det tør jeg ikke tenke på. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 8. november 2019 #4123 Del Skrevet 8. november 2019 2 timer siden, Tildittbeste skrev: Godt det kom en grunn for å reise. Nå har hun jo løst penge problema så da er det bare å starte på nytt. Jeg har ikke så mye sympati mer når hun så bevisst setter seg i denne situasjonen Lite med sympati å finne her også, for dette er noe de absolutt burde se komme, og ei heller har jeg vondt av de og syns synd på de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelisvingen Skrevet 9. november 2019 #4124 Del Skrevet 9. november 2019 7 timer siden, Skrottefar skrev: Lite med sympati å finne her også, for dette er noe de absolutt burde se komme, og ei heller har jeg vondt av de og syns synd på de Her også.. Når grunnlaget for avslag er nøyaktig det samme som sist, og de ikke evner å ta det inn over seg å gjøre noe med det.. Besøksvisum får de ikke med det første, og bruke som grunn at de skal ha barn virker mot sin hensikt, da tror de ihvertfall ikke han returnerer til Tyrkia, og familiegjenforening tar over ett år.. Og dette burde de ha visst. Så nå går hun ett svangerskap, en fødsel og alt alene i møte. Godt planlagt i desperasjon etter å beholde den unge mannen.. Ja ja.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 9. november 2019 #4125 Del Skrevet 9. november 2019 Litt merkelig og plutselig finne ut at de burde sendt med papirer på studier, veldig dumt og ikke ta med gode råd fra starten. Og legge ved papirer på at foreldrene er gamle og syke? Hm..hun har jo skrevet at faren er noe sjuk men at mora virker og være godt oppgående. Ikke vet Jeg om de som vurdere søknader tenker at nå i disse tider så er det lurt å sjekke sosiale medier, men der kan de jo finne svar fra tidligere uttalelser. Bloggens in hold blir ikke borte hvert fall om de kommer så langt som en vurdering fra Udi.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelisvingen Skrevet 9. november 2019 #4126 Del Skrevet 9. november 2019 Enda de denne gangen fikk hjelp fra en som skulle kunne det, derfor dro han jo helt til Ankara, istedet for Antalya, som er lange timer kortere.. De aner ingenting om hva de surrer med.. De burde kanskje hørt litt på de med kritiske røster også, ikke bare de som diller med.. Men men.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelisvingen Skrevet 9. november 2019 #4127 Del Skrevet 9. november 2019 (endret) Til bloggeren.. Her er løsningen; 1.gå ut i svangerskapspermisjon 2.La guttungen din bo fast hos far noen måneder. 3.Lei ut huset ditt ett halvt år. 4. Flytt til Sverige 4-6 måneder, da kan du ha ham hos deg i løpet av 2 uker, og etter noen måneder i Sverige, kan du lovlig ta ham med deg tilbake til Norge for opphold. Det heter EØS løsningen, søk det opp. Det burde være gjennomførbart siden du går ut i en permisjon og tydeligvis har ett godt forhold til barnefar nummer to. Endret 9. november 2019 av Kanelisvingen 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelisvingen Skrevet 9. november 2019 #4128 Del Skrevet 9. november 2019 (endret) https://www.tv2.no/a/10625542/ Værsegod.. Fra meg til bloggeren. Endret 9. november 2019 av Kanelisvingen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 9. november 2019 #4129 Del Skrevet 9. november 2019 Wow hvordan klarer hun å få til dette regnestykke?? Mulig hun må være borte under 1 uke og bruker omtrent en dag med fly, hvertfall gjort der tidligere og enda sette seg 8 timer på buss. Da blir det vell kunn hei og hade i døra. Skjønner at de vil møtes men at denne reisen ender på et par tusen kroner? Det er da jeg skjønner at det blir vansklig å bedømme pengene en har til disposisjon..Men men ikke mitt problem...god tur og nyt tiden med hverandre sier jeg da 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 9. november 2019 #4130 Del Skrevet 9. november 2019 18 minutter siden, Tildittbeste skrev: Wow hvordan klarer hun å få til dette regnestykke?? Mulig hun må være borte under 1 uke og bruker omtrent en dag med fly, hvertfall gjort der tidligere og enda sette seg 8 timer på buss. Da blir det vell kunn hei og hade i døra. Skjønner at de vil møtes men at denne reisen ender på et par tusen kroner? Det er da jeg skjønner at det blir vansklig å bedømme pengene en har til disposisjon..Men men ikke mitt problem...god tur og nyt tiden med hverandre sier jeg da Ja, total feilberegning av tid og penger. Returen fra middle of nowhere til Bergen tar lang tid med fly og den er ikke billig. Sånn uka etter hun hadde en økonomisk krise og måtte låne penger for å betale regninger. Med en gang man setter seg på et fly koster det penger hun ikke har. Derfor blir økonomien skakkjørt. Luksusfellen neste. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 9. november 2019 #4131 Del Skrevet 9. november 2019 Som vanlig god planlegging i ro og mak. Til og med fått avtalt med svigermor hvem som skal tilberede de forskjellige måltidene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelisvingen Skrevet 9. november 2019 #4132 Del Skrevet 9. november 2019 Haha.. Lykke til med å lage tyrkisk mat til svigermor som antageligvis aldri har gjort annet enn å være på et kjøkken 😂 Et lite søk på nett gir en totalsum på rundt 6000 for reisen.. Er ikke gratis å spise og være på flyplass heller. Så tipper rundt 7..håper saksbehandleren hennes i banken ikke leser bloggen.. 😂😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 9. november 2019 #4133 Del Skrevet 9. november 2019 3 minutter siden, Kanelisvingen skrev: Haha.. Lykke til med å lage tyrkisk mat til svigermor som antageligvis aldri har gjort annet enn å være på et kjøkken 😂 Et lite søk på nett gir en totalsum på rundt 6000 for reisen.. Er ikke gratis å spise og være på flyplass heller. Så tipper rundt 7..håper saksbehandleren hennes i banken ikke leser bloggen.. 😂😂 Skikkelig bra planlagt når hun for få dager siden lånte 80.000 for å betale for overforbruket sitt. 80.000 er faktisk mye penger! Og da starter på null og skal «jobbe seg opp» som hun kaller det, til buffer, reparasjon på bil og familiegjenforeningen. Henger lite på greip for meg. Enten er det halvsannheter det som skrives ellers må det være gjennomtrekk 🤔 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 9. november 2019 #4134 Del Skrevet 9. november 2019 Hun skriver på bloggen at de skal legge ved et skriv fra arbeidsgiver hvor det er avtalt at H har jobb som sesongarbeider neste sesong og at det dermed er bevis på at det er en forpliktelse han må holde.....men jeg tenker som så at det papiret ikke beviser på noen som helst måte at H vil opprettholde forpliktelsen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 9. november 2019 #4135 Del Skrevet 9. november 2019 43 minutter siden, Skrottefar skrev: Hun skriver på bloggen at de skal legge ved et skriv fra arbeidsgiver hvor det er avtalt at H har jobb som sesongarbeider neste sesong og at det dermed er bevis på at det er en forpliktelse han må holde.....men jeg tenker som så at det papiret ikke beviser på noen som helst måte at H vil opprettholde forpliktelsen Det tror ikke jeg heller er et sterkt kort. I kjent stil koster det ikke så mye å bryte opp fra jobb verken som ansatt eller arbeidsgiver. Ser ut i fra media at det bare blir strengere og strengere med visum 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 9. november 2019 #4136 Del Skrevet 9. november 2019 5 timer siden, Kanelisvingen skrev: Til bloggeren.. Her er løsningen; 1.gå ut i svangerskapspermisjon 2.La guttungen din bo fast hos far noen måneder. 3.Lei ut huset ditt ett halvt år. 4. Flytt til Sverige 4-6 måneder, da kan du ha ham hos deg i løpet av 2 uker, og etter noen måneder i Sverige, kan du lovlig ta ham med deg tilbake til Norge for opphold. Det heter EØS løsningen, søk det opp. Det burde være gjennomførbart siden du går ut i en permisjon og tydeligvis har ett godt forhold til barnefar nummer to. I grunnen ingen dum ide... Selve turen og hvordan den gjennomføres har jeg ingen kommentar til.. jo en ting- hadde det vært meg, ville jeg heller scannet papirer og sendt klagen elektronisk. Tyrkia er vel et moderne land i den forstand? Jeg hadde følt meg utrygg på å levert fra meg papirer i en skranke... men nå vet jeg jo heller ikke om man får bekreftelse der på levert osv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 9. november 2019 #4137 Del Skrevet 9. november 2019 Fin logikk...andre bruker penger på røyk, alkohol, klær osv. da kan jeg bruke penger jeg ikke har til Tyrkiatur....🙄 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 9. november 2019 #4138 Del Skrevet 9. november 2019 Hva er egentlig årsaken til at de fikk avslag? Tror norske myndigheter at han skal jobbe svart eller gå under jorden? Tyrkere som er innom Norge i transitt må også ha visum, siden det er så mange tyrkere som har brukt muligheten til å hoppe av i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 9. november 2019 #4139 Del Skrevet 9. november 2019 36 minutter siden, Zenhouse skrev: I grunnen ingen dum ide... Selve turen og hvordan den gjennomføres har jeg ingen kommentar til.. jo en ting- hadde det vært meg, ville jeg heller scannet papirer og sendt klagen elektronisk. Tyrkia er vel et moderne land i den forstand? Jeg hadde følt meg utrygg på å levert fra meg papirer i en skranke... men nå vet jeg jo heller ikke om man får bekreftelse der på levert osv Hun sier hun reiser ned (blant annet) for å være sikker på at papirene rekker frem innen klagefristen. Da er det billigere og sikrere å sende papirene med DHL eller lignende; det koster vel rundt 500 kr. Kvittering får hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 9. november 2019 #4140 Del Skrevet 9. november 2019 52 minutter siden, JaVel skrev: Hva er egentlig årsaken til at de fikk avslag? Tror norske myndigheter at han skal jobbe svart eller gå under jorden? Tyrkere som er innom Norge i transitt må også ha visum, siden det er så mange tyrkere som har brukt muligheten til å hoppe av i Norge. Enkelt og greit at han ikke vil returnere etter opphold da de anser han ikke har nok ting som skulle tilsi at han vil dra tilbake. Og som knytter han til Tyrkia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg