Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
41 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Hvis barnet har det som heter tyrkisk kimlik, så er barnet tyrkisk i Tyrkia iflg myndighetene, hvis mannen vil beholde barnet kan han fint gjøre det med loven i hånd uansett hvor mye norsk statsborger barnet er.. Kanskje litt greit å tenke på.. Men det er vel en av tingenr de "møtes på midten på" som hver gang viser seg å gå i mannens favør. 

De som har sjekket opp dette har fått beskjed om at man står sterkere om barnet har en adresse i Norge og kan muligens få hjelp til å hente barnet ut av Tyrkia. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Vibeken skrev:

39 år er da ingen" halvgammal" alder. Det er faktisk ikke så veldig sjelden i våre dager at man får barn når man nærmer seg slutten av 30-årene. 

Det er mange som får barn i den alderen, ja. Derimot ikke så mange som får barn 39 år gammel med sin 10 år yngre tyrkiske servitørmann som bor i Tyrkia. Om man ikke har råd til 10 000 kr til søknaden, hvordan skal man da ha råd til et barn? 

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, Visvas skrev:

De som har sjekket opp dette har fått beskjed om at man står sterkere om barnet har en adresse i Norge og kan muligens få hjelp til å hente barnet ut av Tyrkia. 

Det fungerer muligens i teorien det.. Men får kan med loven i hånd holde tilbake barnet i Tyrkia, og om man får hjelp, så skal det gjennom tyrkisk rettsvesen, og som alt annet nedi der tar alt lang tid, så det kan gå år før barnet kommer til Norge igjen.. Det er ikke sånn at de henter barnet hjem i James Bond stil.. Tyrkisk kimlik (statsborger) så er barnet i tyrkiske øyne tyrkisk. 

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Det fungerer muligens i teorien det.. Men får kan med loven i hånd holde tilbake barnet i Tyrkia, og om man får hjelp, så skal det gjennom tyrkisk rettsvesen, og som alt annet nedi der tar alt lang tid, så det kan gå år før barnet kommer til Norge igjen.. Det er ikke sånn at de henter barnet hjem i James Bond stil.. Tyrkisk kimlik (statsborger) så er barnet i tyrkiske øyne tyrkisk. 

Ja det har du nok rett i. 

Jeg ville bare skrive det slik at om man var i en liten tvil så burde man iallefall ikke kvitte seg med norsk adresse. Man står muligens bittelitt sterkere om man får hjelp av norske myndigheter om man må sloss mot tyrkisk rettvesen.  Selv om det nok tar tid. 

Skrevet
37 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er mange som får barn i den alderen, ja. Derimot ikke så mange som får barn 39 år gammel med sin 10 år yngre tyrkiske servitørmann som bor i Tyrkia. Om man ikke har råd til 10 000 kr til søknaden, hvordan skal man da ha råd til et barn? 

For ikke snakke om at de har kjent hverandre ett kvarter før de begynner å lage barnet. En dame nærmere 40 bruker å ta litt mer veloverveide avgjørelser og ha ting mer på stell før de hiver seg ut i det. 

• Liker 10
Skrevet

Mette skal bli TV-stjerne!!!!

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, nyherinne skrev:

Jeg har snakket med en som er gift med en tyrkisk og for å si det sånn. Han får ikke ta med seg barnet på ferie alene , da etter muslimsk lov tilhører barnet han, lurer på om MA er klar over det?

Tåpelig kommentar. 

Det handler om tillit. Er vel ikke vanlig å gå og tenke at en far kan kidnappe barna sine. Merkelig tankegang.. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Ak90 skrev:

Tåpelig kommentar. 

Det handler om tillit. Er vel ikke vanlig å gå og tenke at en far kan kidnappe barna sine. Merkelig tankegang.. 

Hvorfor er det en merkelig tankegang.. Ganske lurt å være forberedt spør du meg.. Forhold kan ta slutt liksom, og tyrkere har en helt spesiell eierfølelse når det gjelder barna sine.. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg legger meg ikke opp i hvordan andre lever livet sitt. Men reagerer når noen kaller en 39-åring halvgammal og sliten. Det er en personkarakteristikk som ikke hører hjemme noe steder. 

Uansett; man får jo fødselsperm med lønn og barnetrygd. Så økonomisk burde det vel gå helt fint?

Skrevet
10 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Hvorfor er det en merkelig tankegang.. Ganske lurt å være forberedt spør du meg.. Forhold kan ta slutt liksom, og tyrkere har en helt spesiell eierfølelse når det gjelder barna sine.. 

Uff, jeg hørte om en som hadde fått barn med en derfra og han hadde kidnappet barna og tatt de med dit, hun hadde bare mulighet til å ringe de 😳 grusomt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Uff, jeg hørte om en som hadde fått barn med en derfra og han hadde kidnappet barna og tatt de med dit, hun hadde bare mulighet til å ringe de 😳 grusomt.

Var det for ei stund siden? 

Hun vant rettsaken i Tyrkia og fikk de tilbake hvis vi tenker på den samme. Ett år eller to siden det var på Facebook og i nyhetene? 

Skrevet
Akkurat nå, Visvas skrev:

Var det for ei stund siden? 

Hun vant rettsaken i Tyrkia og fikk de tilbake hvis vi tenker på den samme. Ett år eller to siden det var på Facebook og i nyhetene? 

Vet ikke, en venn av meg hadde møtt henne (vedkommende jobber i butikk) og da hadde hun sagt det. Håper inderlig hun fikk dem tilbake. Det er fælt :( 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Centimeteren skrev:

Mette skal bli TV-stjerne!!!!

Blir det like flaut som det hun presterer på YouTube'n sin, ja, da blir det sikkert ille gæli 😎

• Liker 2
Skrevet

Håper det var henne og at det stemmer at hun fikk de tilbake. Tror hun fikk de tilbake etter 3-4 måneder hun jeg leste om. 

Må være helt forferdelig for mor, barn og nær familie 😫

Skrevet
25 minutter siden, Vibeken skrev:

Jeg legger meg ikke opp i hvordan andre lever livet sitt. Men reagerer når noen kaller en 39-åring halvgammal og sliten. Det er en personkarakteristikk som ikke hører hjemme noe steder. 

Uansett; man får jo fødselsperm med lønn og barnetrygd. Så økonomisk burde det vel gå helt fint?

Enig med deg om at karakteristikker som halvgammel og sliten ikke hører hjemme her.

Permisjon er en begrenset periode, og erstatter tapt lønn. Barnetrygden på en skarve 1000-lapp er ikke nok til å forsørge et barn på. Om hun nå, på sin egen lønn, ikke evner å spare opp 10 000 kr til søknadspapirer, har hun ikke nødvendigvis et godt økonomisk til å ta vare på et barn. Hun trenger økt inntekt når barnet kommer. Bloggintekt kan jo kompensere, men man kan ikke regne med dette som fast inntekt. Barn er dyre, og blir bare dyrere og dyrere jo eldre de blir. Når mannen kommer, må hun forsørge ham også. 

Det er godt mulig at hun har god økonomi, har tenkt gjennom alle scenarioer og har alt på stell. Det vet ikke jeg noe om. Det eneste jeg vet noe om er hva hun skriver på bloggen. Der framstår hun som umoden, vimsete og uøkonomisk.

I tillegg framstår hun som en ekstrem besserwisser når det kommer til forhold mellom tyrkere og norske damer. Ironisk nok er de fremdeles i den nyforelskede fasen og i feriemodus siden de ikke har opplevd hverdagen enda. De har ikke bodd sammen, og rekker ikke å bli lei av hverandre når de ser hverandre så sjelden. Prøv igjen om 5 år, Mette. Da har du følt det på kroppen over lengre tid og har reell erfaring å komme med. 

• Liker 15
Skrevet

Ok. Mette som poengterer at hun skjermer barn, det vises ikke ansikt og navn nevnes ikke skal nå filmes i forbindelse med et TV-program datteren og barnebarn skal være med i. Virker som hun gleder seg til dette. Her er det logiske brister...

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, Zenhouse skrev:

Ok. Mette som poengterer at hun skjermer barn, det vises ikke ansikt og navn nevnes ikke skal nå filmes i forbindelse med et TV-program datteren og barnebarn skal være med i. Virker som hun gleder seg til dette. Her er det logiske brister...

Et tv - program er vel ikke noe problem i seg selv tenker jeg. Det beskriver sannsynligvis ikke barnas tanker og følelser, og vil nok gi et ok bilde på Mettes situasjon slik den er nå. Mange blir portrettert i tv og serier, så dette tenker jeg er helt ok. 

Skrevet
11 minutter siden, Leselusa skrev:

Et tv - program er vel ikke noe problem i seg selv tenker jeg. Det beskriver sannsynligvis ikke barnas tanker og følelser, og vil nok gi et ok bilde på Mettes situasjon slik den er nå. Mange blir portrettert i tv og serier, så dette tenker jeg er helt ok. 

Tv programmet skal følge datteren og barna hennes. Mette skal bare være med i starten og litt innimellom. Det er ikke samsvar mellom å poengtere at en skjermer sitt barn med å skjule navn og ansikt, mens hun er «i hundre» for at et TV-team skal følge livet til datteren og barnebarna. 

• Liker 10
Skrevet

Hvem vil la seg intervju etter noen dager med positiv test. Da er du jammen meg pr kåt. Hva tror hun at hun vil oppnå med alt dette?? Er vell ikke så mange som ønsker seg 3 barn med 3 fedre og en gang ikke bo under samme tak...blir ikke klok på at en voksen dame kan tenke at dette er normalt...

• Liker 28
Skrevet

Kun få dager etter positiv test, og i uke 5, har hun allerede blitt intervjuet om det å være bestemor og gravid... Her går det unna!

• Liker 28
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...