Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest Mette.ask
Ina89 skrev (4 minutter siden):

Men da blir det faktisk helt galt av deg å påstå hardnakket hvor god du er på smittevern og tiltak for å forebygge smitte når dere faktisk ikke føler for å ta vaksinen, som er det beste smittevernstiltaket vi har! Er det en sannsynlighet for at du kan være smittet, noe det åpenbart er, så er det like stor sannsynlighet for at mannen din er smittet. Ergo, stor sannsynlighet for at en rekke uskyldige mennesker nå potensielt kan være smittet av dere, fordi dere ikke føler for å ta hensyn. 

Det er ren og skjær egoisme.

Nei det er ikke feil. Jeg er veldig nøye på smittevern tiltak selv om jeg ikke har tatt vaksinen enda. 

Men det er ikke vits i å diskutere dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette.ask
Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Når jeg har vært sammen med folk som må teste seg har jeg vært ekstra forsiktig, ja. Og jeg kjenner mange som har gjort det samme. I tillegg synes jeg det er meget spesielt å ikke være litt ekstra forsiktig med den smittesituasjonen som er i Bergen nå, her jeg bor har vi aldri vært i nærheten av liknende, men jeg har fortsatt vært ekstra forsiktig. 

Jeg er ekstra forsiktig og har vært forsiktig under hele pandemien. Men jeg krever ikke at min mann skal være hjemme fra skolen fordi jeg har tatt test når jeg har vondt i halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke feil. Jeg er veldig nøye på smittevern tiltak selv om jeg ikke har tatt vaksinen enda. 

Men det er ikke vits i å diskutere dette :)

Du er jo ikke det, det er skremmende at du ikke ser dette selv. Du forteller om at mannen din, som med stor sannsynlighet bører på det samme viruset du bærer på (forhåpentligvis ikke covid-19), allikevel, drar han i banken, på butikken, på skolen osv FØR dere skal holde dere hjemme til testsvar foreligger. Hvordan er dette godt smittevern? Og med dagens situasjon i Bergen? Det er lov til å ta hensyn. Det er lov til å ikke være totalt egoist som bare tenke på seg selv. 

Totalt ubegripelig oppførsel av en middelaldrende hjelpepleier. Pr.def er du faktisk middelaldrende, siden du ofte påpeker dette. Og middelaldrende bestemødre pleier å utvise mer hensyn og livserfaring enn hva du presterer akkurat nå.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (1 minutt siden):

Jeg er ekstra forsiktig og har vært forsiktig under hele pandemien. Men jeg krever ikke at min mann skal være hjemme fra skolen fordi jeg har tatt test når jeg har vondt i halsen. 

Nå nevnte jeg ikke skolen, men butikken og banken. På skolen er det i det minste ganske greit med smittesporing, men butikk og bank er verre å finne ut av.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Nå nevnte jeg ikke skolen, men butikken og banken. På skolen er det i det minste ganske greit med smittesporing, men butikk og bank er verre å finne ut av.

I banken ble han låst inn til avtalt kundemøte med én kundebehandler. De har ikke åpent kontor nå. 

Butikken måtte vi innom for å være hjemme de neste dagene. Vi trenger mat :) og ingen har mulighet til å handle for oss nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange overveldende viktige, opplysende kommentarer basert på fakta her på Kvinneguiden  som det ofte er når det gjelder bloggerbarns ve og vel. Viktig at det kommer ut på Norges største nettsted. Jeg prøver så godt jeg kan, selv om det koker innvendig… å ikke skrive hva jeg og 90% av Norges befolkning mener om vaksineskeptikere.. det kan ofte oppfattes som hets og hat av bloggere.  Rapportere til moderator og tråden blir stengt.  Det må ikke skje. Derfor pakker jeg mine ord i bomull. Budskapet til vaksineskeptikere om konsekvenser må det ropes høyt om, med innhentet fakta, fakta som blir viderebringet av kloke oppegående samfunnsengasjerte mennesker her på Kvinneguiden og i alle andre kanaler… tenker jeg 🙂

Endret av Yann
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette.ask skrev (3 minutter siden):

Butikken måtte vi innom for å være hjemme de neste dagene. Vi trenger mat :) og ingen har mulighet til å handle for oss nå. 

Hva gjør dere om du er smittet og han havner i karantene? Evt at han er smittet også?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Hva gjør dere om du er smittet og han havner i karantene? Evt at han er smittet også?

Vi har vært inne på nettbutikk og begynt å gjøre klar en nettbestilling av matvarer med levering på døren. Et fantastisk hjelpemiddel mange i Bergen nå benytter seg av, og som er spesielt viktig for de som er mer utsatt, de i isolasjon og de I karantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (2 minutter siden):

Yes, men vi bruker spar sin hjemmelevering :)

Hvorfor kunne dere ikke bruke den i dag da?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (47 minutter siden):

Du er jo ikke det, det er skremmende at du ikke ser dette selv. Du forteller om at mannen din, som med stor sannsynlighet bører på det samme viruset du bærer på (forhåpentligvis ikke covid-19), allikevel, drar han i banken, på butikken, på skolen osv FØR dere skal holde dere hjemme til testsvar foreligger. Hvordan er dette godt smittevern? Og med dagens situasjon i Bergen? Det er lov til å ta hensyn. Det er lov til å ikke være totalt egoist som bare tenke på seg selv. 

Totalt ubegripelig oppførsel av en middelaldrende hjelpepleier. Pr.def er du faktisk middelaldrende, siden du ofte påpeker dette. Og middelaldrende bestemødre pleier å utvise mer hensyn og livserfaring enn hva du presterer akkurat nå.

I alle dager da. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mette.ask
Ina89 skrev (44 minutter siden):

Er jeg og min mann én og samme person? Har jeg en ubegripelig oppførsel fordi et annet menneske (min mann) går på avtalt møte i banken, på skolen og handler brød, melk og middag for i morgen? Han som ikke er i karantene og som fritt kan velge selv hva HAN ønsker å gjøre... Nå synes jeg dere prøver å koke suppe på en spiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mette.ask skrev (På 26.8.2021 den 17.56):

Jeg må innrømme at slike kommentarer som dette gjør at jeg virkelig forstår hvor heldig jeg er med min arbeidsplass og arbeidsmiljø vårt ❤️

Vi snakker ikke negativt om andre mennesker eller andres menneskers valg på pauserommet. Kanskje noen tenker noe, men de holder seg for god til å snakke høyt om det. 

Vi har fokus på positivitet, samhold og forståelse. 

For alt du og Ina89 vet, så er det en som sitter der og har takket nei til vaksinen men som ikke tørr å si det.

Det er jo ikke å snakke negativt eller stygt om andre når en refererer til noe som står i avisen? 
Korona er vel noe som har engasjert alle, ikke minst helsepersonell i snart to år. Klart det blir debatt på mange vaktrom rundt om, når noen har en kontroversiell mening og går ut med den. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på samhold og forståelse så er vaksinen nå godkjent i USA, det kommer her etterhvert også. Høie ber de som har valgt å vente med vaksine om å ta den nå. Samtidig så viser det seg at 70% av de som nå er innlagt på sykehus med covid 19 smitte, er uvaksinert.

Helt seriøst: det er ikke bedre å få covid-19, enn å ta vaksine!

Endret av allie
Skrivefeil
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
ClusterOfGrapes skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke å snakke negativt eller stygt om andre når en refererer til noe som står i avisen? 
Korona er vel noe som har engasjert alle, ikke minst helsepersonell i snart to år. Klart det blir debatt på mange vaktrom rundt om, når noen har en kontroversiell mening og går ut med den. 

Jeg forstår. En debatt rundt dette temaet er veldig viktig, uavhengig om det er den ene eller andre veien debatten går. 

Men jeg reagerer på måten det blir formidlet her inne til tider da jeg føler det er veldig dømmende mot de som ikke har tatt vaksinen og som er helsepersonell. En person her inne har skrevet mye som i mine øyne går langt over streken og kanskje det har farget min oppfatning av hva de andre har skrevet her inne rundt samme tema. 

Jeg tenker mye på de som har skrevet til meg og sagt at de ikke har tatt vaksinen og ikke sagt det til kollegaer, og som samtidig sitter med en utrolig ubehagelig og vond følelse.

Dette er en veldig vanskelig debatt fordi det berører sterke følelser hos mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...