Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

nomore82 skrev (1 time siden):

Nå må ikke MA glemme å holde avstand til andre medlemmer i husstanden da mens hun venter på prøvesvar :)

Den delen hoppet hun glatt over.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visvas skrev (3 minutter siden):

Den delen hoppet hun glatt over.

Det har jeg også gjort da det er så og si unulig for de fleste i en familie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblerone skrev (9 minutter siden):

Det har jeg også gjort da det er så og si unulig for de fleste i en familie. 

Ja, man kan jo bare velge å ikke følge anbefalingene på alle plan. Det er jo ikke snakk om barna, men andre voksne i husstanden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblerone skrev (7 minutter siden):

Det har jeg også gjort da det er så og si unulig for de fleste i en familie. 

Men en kan nå i det minste prøve. Som for eks ikke sitte tett i bilen. Behovet for å redusere smitteveier er der spesielt når begge to ikke har tenkt å ta vaksine og hun jobber i helsevesenet.

Og det virket nå som om hun fikk det til i fjor når viljen var der. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Men en kan nå i det minste prøve. Som for eks ikke sitte tett i bilen. Behovet for å redusere smitteveier er der spesielt når begge to ikke har tenkt å ta vaksine og hun jobber i helsevesenet.

Og det virket nå som om hun fikk det til i fjor når viljen var der. 

Nettopp! 

Dumt å leve som normalt når han skal omgås andre mens de venter på svaret. Man KAN ha flaks å slippe smitte hjemme også om man er flinke til avstand og renhold. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask

Rart dere ser ting som ikke stemmer.... Når jeg sitter fremme i bilen og min mann sitter bak er det å holde avstand. Jeg har hatt en med korona I bilen bak uten å bli smittet, så det går fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mette.ask said:

Rart dere ser ting som ikke stemmer.... Når jeg sitter fremme i bilen og min mann sitter bak er det å holde avstand. Jeg har hatt en med korona I bilen bak uten å bli smittet, så det går fint. 

Kan du slutte å spre feilinformasjon om korona? 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Citha skrev (2 minutter siden):

Kan du slutte å spre feilinformasjon om korona? 

Nå må du gi deg.. Vi holder 1 meter avstand og jeg sitter med ryggen til. 

Hadde jeg satt bak og hostet, hadde jeg brukt munnbind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (8 minutter siden):

Rart dere ser ting som ikke stemmer.... Når jeg sitter fremme i bilen og min mann sitter bak er det å holde avstand. Jeg har hatt en med korona I bilen bak uten å bli smittet, så det går fint. 

Det kalles flaks Mette!

Om du har hatt flaks en gang, så er det ingenting som tilsier at du har det flere ganger i en slik situasjon. 

 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (13 minutter siden):

Men en kan nå i det minste prøve. Som for eks ikke sitte tett i bilen. Behovet for å redusere smitteveier er der spesielt når begge to ikke har tenkt å ta vaksine og hun jobber i helsevesenet.

Og det virket nå som om hun fikk det til i fjor når viljen var der. 

Alså her er det flisespikkeri ute å gå… En ting er dersom hun hadde testet seg fordi hun hadde vært i nærkontakt med smittet, men hun tester seg fordi hun er FORKJØLET! Føler alle er groggy i halsen om dagen. Alt det går an å henge seg opp i!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mette.ask said:

Nå må du gi deg.. Vi holder 1 meter avstand og jeg sitter med ryggen til. 

Hadde jeg satt bak og hostet, hadde jeg brukt munnbind. 

Da kan du faktisk si at det GIKK bra. Så ikke alle følgerne dine tror at det er okei å sitte i samme bil som isolert kjent covid-smittet. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (7 minutter siden):

Kan du slutte å spre feilinformasjon om korona? 

Det er skremmende at ei som jobber innen helse har sånne holdninger. Det går helt fint 🤨

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden var ikke nådig når Trump satte seg i bil med andre.

Men det går helt fint i Norge tydeligvis 🤷‍♀️

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette.ask skrev (15 minutter siden):

Nå må du gi deg.. Vi holder 1 meter avstand og jeg sitter med ryggen til. 

Hadde jeg satt bak og hostet, hadde jeg brukt munnbind. 

De fleste biler gir en avstand mellom person fremme og person bak på motsatt side på tett i underkant av en meter. Men det blir flisespikkeri siden FHI sin definisjon på nærkontakt er økt til to meter.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/definisjoner-av-mistenkte-og-bekreftede-tilfeller-med-koronavirus-coronavir/

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (26 minutter siden):

Men en kan nå i det minste prøve. Som for eks ikke sitte tett i bilen. Behovet for å redusere smitteveier er der spesielt når begge to ikke har tenkt å ta vaksine og hun jobber i helsevesenet.

Og det virket nå som om hun fikk det til i fjor når viljen var der. 

Altså jeg FØLER att viljen er vond og vende!  Og nå er smitten i Bergen, - ja i hele landet skyhøy! Men vaksine - nei den er for oss som har en tanke for våre medmennesker i samfunnet!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask

Så bra dere fant noe å henge dere opp i. Dere trenger det har jeg forstått. 

Min mann og jeg holder avstand, men han satt bak meg i bilen ja. Sist jeg skulle kjøre en til teststasjonen snakket jeg med Informasjonstelefonen for korona og fikk vite det gikk fint om en satt fremme og en satt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste henger seg vel opp i det du skreiv om at det gikk fint å sitte i samme bil med en som hadde korona. Sånne uttalelser hører ikke hjemme noen plass. Spesielt ikke som uvaksinert og jobber innen helse. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
lilletyrkia skrev (Akkurat nå):

De fleste henger seg vel opp i det du skreiv om at det gikk fint å sitte i samme bil med en som hadde korona. Sånne uttalelser hører ikke hjemme noen plass. Spesielt ikke som uvaksinert og jobber innen helse. 

Kanskje litt uheldig formulert.. Men om en ikke har andre muligheter, kan en bli kjørt til teststasjonen av andre. Vi brukte forøvrig begge munnbind. 

Dette er min mann og vi lever under samme tak. Vi holder avstand, men han var med i bilen fordi han skulle I banken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (28 minutter siden):

Sist jeg skulle kjøre en til teststasjonen snakket jeg med Informasjonstelefonen for korona og fikk vite det gikk fint om en satt fremme og en satt bak.

Retningslinjer, anbefalinger og definisjoner endrer seg. Det ser vi hele tiden i denne pandemien.

Men hva er grunnen til at du stolte på denne personen som sa dette gikk greit?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mette.ask said:

Kanskje litt uheldig formulert.. Men om en ikke har andre muligheter, kan en bli kjørt til teststasjonen av andre. Vi brukte forøvrig begge munnbind. 

Dette er min mann og vi lever under samme tak. Vi holder avstand, men han var med i bilen fordi han skulle I banken. 

…men…hvis dere begge er uvaksinerte og du har vondt i halsen og skal teste deg og dere lever sammen i huset - så burde vel ikke han gå i banken - og treffe folk der?? I alle fall burde dere vel - i det minste for syns skyld - ha munnbind på (i klippet ditt på IG)?

 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...