Christiane_W Skrevet 12. august 2021 #13141 Del Skrevet 12. august 2021 nomore82 skrev (1 time siden): Men det er jo akkurat dette da som gjentatte ganger gir MA hodebry. Hun er impulsiv, skal på død og liv være ærlig og åpen med alle på nett og skal forsvare den retten med nebb og klør. I prosessen tenker hun ikke igjennom alt og hender hun tråkker i baret. Så blir hun tatt i løgn eller å gå over streken og så er det «misforståelser» eller alle som er ute etter å ta henne. Nettopp. Jeg har inntrykk av at Mette ikke finnes reflektert, tvert i mot er hun veldig impulsiv og tenker ikke gjennom konsekvensene av denne åpne og ærlige delingen som er så viktig for henne. Selvinnsikt er også fraværende, hun evner tilsynelatende ikke å se at det er hun selv som setter seg i vanskelige situasjoner gang på gang ved å bare buse ut med ting uten å tenke seg om. Så kommer den sedvanlige runden med (bort)forklaringer og oppklaring av "misforståelser". Fordi dette er et mønster som har gjentatt seg over lang tid sliter jeg med å ha den store sympatien for henne. Tips fra meg: 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 12. august 2021 #13142 Del Skrevet 12. august 2021 Så mange fullvaksinerte som blir smittet så er det bare latterlig av Mette å gå rundt «ja ja alle beboerne her er fullvaksinerte så da gjør det ikke noe om jeg ikke vaksinerer meg». Det er opp til hver enkelt om de vaksinerer seg eller ei og jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ikke ta den. Men jeg gikk ikke rundt å reklamerte for at jeg ikke skulle. Jeg holdt kjeft om det. Endte med å ta den og gråt i bilen etterpå for jeg syns det var skummelt, men det frister mindre med korona så av to «onder» ble det vaksinen. OG…når det går rett fra grining i bilen til reklame for nettbutikken skjønner man hvordan det ligger an. Mistet siste gram av respekt i dag kjenner jeg. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 12. august 2021 #13143 Del Skrevet 12. august 2021 Christiane_W skrev (11 minutter siden): Nettopp. Jeg har inntrykk av at Mette ikke finnes reflektert, tvert i mot er hun veldig impulsiv og tenker ikke gjennom konsekvensene av denne åpne og ærlige delingen som er så viktig for henne. Selvinnsikt er også fraværende, hun evner tilsynelatende ikke å se at det er hun selv som setter seg i vanskelige situasjoner gang på gang ved å bare buse ut med ting uten å tenke seg om. Så kommer den sedvanlige runden med (bort)forklaringer og oppklaring av "misforståelser". Fordi dette er et mønster som har gjentatt seg over lang tid sliter jeg med å ha den store sympatien for henne. Tips fra meg: Amen 🙌 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12. august 2021 #13144 Del Skrevet 12. august 2021 Ina89 skrev (1 time siden): Det er tilfeldigheter må du vel forstå. Det har absolutt ingen sammenheng. Ønsker deg en god dag ♥️ 🤭😅 Ja huff, det var en misforståelse fra min side, heelt beklagelig! 😢 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 12. august 2021 #13145 Del Skrevet 12. august 2021 Minipilla skrev (28 minutter siden): OG…når det går rett fra grining i bilen til reklame for nettbutikken skjønner man hvordan det ligger an. Mistet siste gram av respekt i dag kjenner jeg. Jeg er inne for å kommentere dette også. Enten det er korttenkt eller kalkulert, så ja. Dette her blir for dumt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 12. august 2021 #13146 Del Skrevet 12. august 2021 Xmasclovn skrev (1 time siden): Er det egentlig så vanskelig å finne ut hvor hun jobber? Mange kommuner har ansattlister på nettsidene sine. Og så synes jeg det er veldig interessant hvordan den mest iherdige fansen, som omtrent lever på tråden her, plutselig forsvinner når MA har litt å stri med. Tilfeldigheter sikkert….😏 Jeg skulle akkurat til og etterlyse vedkommende, men så ser jeg du kom meg i forkjøpet. En ting til, det at ingen vet hvor hun jobber som hun sa er bare tull, klart familie og ellers bekjente gjør det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12. august 2021 #13147 Del Skrevet 12. august 2021 Frøken_fjong1 skrev (1 time siden): Her må jeg nesten støtte de som alltid støtter henne. Klokken er 10 midt i en uke. Kanskje folk er på jobb? De kommer nok inn etterhvert. 🙃 Mulig det, men er spesielt at de ikke er på jobb ellers… Men hva vet jeg, jeg er bare en bitter kritiker og hater som pirker på at som omhandler MA🤷🏻♀️😏 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12. august 2021 #13148 Del Skrevet 12. august 2021 lilletyrkia skrev (1 time siden): Noen av de tar pause når Mette tar pause 😁 Ja snodig det. Er Mette for opptatt med å ordne opp i «misforståelser» så er de som forsvunnet fra jordas overflate… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12. august 2021 #13149 Del Skrevet 12. august 2021 nomore82 skrev (44 minutter siden): Helt tilfeldig. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 12. august 2021 #13150 Del Skrevet 12. august 2021 De sitter vel å bilen å gråter en skvett... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12. august 2021 #13151 Del Skrevet 12. august 2021 Minipilla skrev (38 minutter siden): OG…når det går rett fra grining i bilen til reklame for nettbutikken skjønner man hvordan det ligger an. Mistet siste gram av respekt i dag kjenner jeg. Jeg syntes egentlig den griningen fremstod påtatt, og kun for å redde eget skinn- ikke fordi hun oppriktig var lei seg på vegne av brukere og taushetsplikten, Hadde ikke lyst til å kommentere det kun for å «være stygg», men nå etter reklameinnlegget er jeg ganske sikker på at det jeg tenkte stemmer. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 12. august 2021 #13152 Del Skrevet 12. august 2021 Minipilla skrev (49 minutter siden): OG…når det går rett fra grining i bilen til reklame for nettbutikken skjønner man hvordan det ligger an. Mistet siste gram av respekt i dag kjenner jeg. Samme her. Det virker bare så kalkulert dette å kjøre på med reklame når hun vet at trafikken i hennes kanaler er stor. Blir fristet til å tro at dette vaksinestandpunktet kun er for å få oppmerksomhet. Kynisk? Til de grader… 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 12. august 2021 #13153 Del Skrevet 12. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (5 minutter siden): Samme her. Det virker bare så kalkulert dette å kjøre på med reklame når hun vet at trafikken i hennes kanaler er stor. Blir fristet til å tro at dette vaksinestandpunktet kun er for å få oppmerksomhet. Kynisk? Til de grader… Der var jo for å få mest mulig klikk og større utbetaling, ettersom hun skulle få en liten lønning nå neste utbetaling. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 12. august 2021 #13154 Del Skrevet 12. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (4 minutter siden): Samme her. Det virker bare så kalkulert dette å kjøre på med reklame når hun vet at trafikken i hennes kanaler er stor. Blir fristet til å tro at dette vaksinestandpunktet kun er for å få oppmerksomhet. Kynisk? Til de grader… Det var jo tross alt en følger som fortalte henne at hun ikke hadde gjort noe galt. Det var «kun» i grenseland. Det er tross alt ingen som vet hvor hun jobber, hvem som bor der eller hvem hun jobber sammen med. Fantastisk argumentasjon. 🤦🏽♀️👏🏼 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 12. august 2021 #13155 Del Skrevet 12. august 2021 Ina89 skrev (1 minutt siden): Det var jo tross alt en følger som fortalte henne at hun ikke hadde gjort noe galt. Det var «kun» i grenseland. Det er tross alt ingen som vet hvor hun jobber, hvem som bor der eller hvem hun jobber sammen med. Fantastisk argumentasjon. 🤦🏽♀️👏🏼 Sjeldent langt fra himmel til helvete 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. august 2021 #13156 Del Skrevet 12. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (11 minutter siden): Samme her. Det virker bare så kalkulert dette å kjøre på med reklame når hun vet at trafikken i hennes kanaler er stor. Blir fristet til å tro at dette vaksinestandpunktet kun er for å få oppmerksomhet. Kynisk? Til de grader… Enig! Noen triks lærte hun tydeligvis på kurset til ABD...😉 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12. august 2021 #13157 Del Skrevet 12. august 2021 Ina89 skrev (2 minutter siden): Det var jo tross alt en følger som fortalte henne at hun ikke hadde gjort noe galt. Det var «kun» i grenseland. Det er tross alt ingen som vet hvor hun jobber, hvem som bor der eller hvem hun jobber sammen med. Fantastisk argumentasjon. 🤦🏽♀️👏🏼 Og at det stadig er bilder/reportasjer i media om sykehjemsavdelinger som blir vaksinert. Det følgeren😇 og MA tydeligvis ikke tenker over er at slike mediaoppslag på forhånd er godkjent og avklart av ledere, HR-avdeling etc. Kan ikke sammenlignes med at en vanlig helsefagarbeider på eget initiativ bryter taushetsplikt og legger ut opplysninger som ikke hører allmennheten til, om det så er i grenseland. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 12. august 2021 #13158 Del Skrevet 12. august 2021 Ina89 skrev (1 minutt siden): Det var jo tross alt en følger som fortalte henne at hun ikke hadde gjort noe galt. Det var «kun» i grenseland. Det er tross alt ingen som vet hvor hun jobber, hvem som bor der eller hvem hun jobber sammen med. Fantastisk argumentasjon. 🤦🏽♀️👏🏼 Selvfølgelig vet mange hvor hun jobber. Pårørende, kollegaer, familien….pluss pluss. Loven om taushetsplikt er ikke formildende fordi en har brutt den ved at få får innsikt i taushetsbelagt informasjon da hun ikke navngir arbeidsplassen sin. Det er nok at en får tak i slik info. Det er lovbrudd uansett. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tasjansen Skrevet 12. august 2021 #13159 Del Skrevet 12. august 2021 Jeg har en venninne av meg som jobber i hjemmesykepleien, og hun er også en blogger, Og hun tok et bilde av området hun stoppet i, ingen av brukernes hus og skrev " for en fantastisk vei jeg har på vei mellom brukerene. Et par dager senere blir hun kalt inn på sjefens kontor med beskjed om at man ikke kan ta bilder på jobb. Fordi hvis man kjente dette området kunne man se hvor hun var men ikke noe bilde av noen av de eldres hus. Hun valgte å slette dette. Så jeg kan ikke tro at sjefen til Mette lar dette gå forbi. Min venninne jobber også i Bergen 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 12. august 2021 #13160 Del Skrevet 12. august 2021 Xmasclovn skrev (10 minutter siden): Og at det stadig er bilder/reportasjer i media om sykehjemsavdelinger som blir vaksinert. Det følgeren😇 og MA tydeligvis ikke tenker over er at slike mediaoppslag på forhånd er godkjent og avklart av ledere, HR-avdeling etc. Kan ikke sammenlignes med at en vanlig helsefagarbeider på eget initiativ bryter taushetsplikt og legger ut opplysninger som ikke hører allmennheten til, om det så er i grenseland. «Helsebrosjan» har jo blitt intervjuet endel ganger og i sykepleien.no hadde de en sak om sykepleiere i offentligheten. Der tok de også opp temaet taushetsplikt i sosiale medier. «– Kan du si hva du vil? – Så lenge jeg ikke bryter taushetsplikten, kan jeg det. Om jeg skulle dele sensitive opplysninger, så risikerer jeg både autorisasjon og arbeidsforhold. Han er også klar på at han ikke kan fremheve dårlige holdninger som gjør at det kan stilles spørsmål ved hans egnethet som sykepleier. Han følger de yrkesetiske retningslinjene for sykepleiere.». 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg