Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10001 Del Skrevet 8. oktober 2020 3 minutter siden, Lunabelle skrev: Tviler sterkt på at det er så veldig mange. 2-3 stykker av de som er aktive i denne tråden kanskje. Burde uansett slettes for barnets del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10002 Del Skrevet 8. oktober 2020 Eg sjønner ikke hvordan dere kan si dere skriver ting her inne fordi dere vil det beste for barna og fordi dere har omsorg for bloggern. Helt tydelig at dere ikke har det. Hulehendelse var ett innlegg i Tyrkia og det har eg ikke funnet på bloggen på sirka 1 år og bilder av sønnen så eg først i dag igjennom dere. Det er ikke omsorg bekymring eller og ville det beste. Det er å finne noe å ta bloggern på. Da sønnen blir 13 år er det ikke igjennom bloggen han finner denne infoen men igjennom KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 8. oktober 2020 #10003 Del Skrevet 8. oktober 2020 Tror jeg aldri før har opplevd noen som spiser så ofte i bilen 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 8. oktober 2020 #10004 Del Skrevet 8. oktober 2020 23 minutter siden, Trude4 skrev: Eg sjønner ikke hvordan dere kan si dere skriver ting her inne fordi dere vil det beste for barna og fordi dere har omsorg for bloggern. Helt tydelig at dere ikke har det. Hulehendelse var ett innlegg i Tyrkia og det har eg ikke funnet på bloggen på sirka 1 år og bilder av sønnen så eg først i dag igjennom dere. Det er ikke omsorg bekymring eller og ville det beste. Det er å finne noe å ta bloggern på. Da sønnen blir 13 år er det ikke igjennom bloggen han finner denne infoen men igjennom KG. De som har ville sett hennes sønn,hvis de ikke har sett han på bloggen trenger nok helt sikkert ikke KG for å finne han. Og tror helt sikkert ikke at folk er enten eller her inne i henhold til hva de tenker om M. Mye som blir tatt opp her kan faktisk komme henne til gode om hun tar seg tid og stopper opp og undrer seg litt over hva hun leser her.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10005 Del Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Tildittbeste skrev: De som har ville sett hennes sønn,hvis de ikke har sett han på bloggen trenger nok helt sikkert ikke KG for å finne han. Og tror helt sikkert ikke at folk er enten eller her inne i henhold til hva de tenker om M. Mye som blir tatt opp her kan faktisk komme henne til gode om hun tar seg tid og stopper opp og undrer seg litt over hva hun leser her.. Du vil tydelig ikke forstå hva eg skriver. Vi har alle ett ansvar. Tenk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 8. oktober 2020 #10006 Del Skrevet 8. oktober 2020 45 minutter siden, Trude4 skrev: Ja men mange tenker ikke på å gjøre det før det står skrevet foran seg. Hvor mange tror du ikke googlet det nå fordi de ble nysgjerrig? Å google navnet på bloggeren + «sønn» (eller «datter») vil jeg påstå at absolutt alle i hele landet som har vært online i minst en halvtime i sitt liv helt fint klarer å tenke seg fram til selv. Ansvaret bør og må legges på den som gjorde informasjonen om barnet offentlig, dvs MA, uten henne ville absolutt ingen, verken på KG eller noen som helst andre, funnet noen som helst informasjon om barnet. Legg ansvaret der det hører hjemme i utgangspunktet. Alt annet er bare stråmenn. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 8. oktober 2020 #10007 Del Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Trude4 skrev: Du vil tydelig ikke forstå hva eg skriver. Vi har alle ett ansvar. Tenk Nei så forklar meg da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. oktober 2020 #10008 Del Skrevet 8. oktober 2020 8 minutter siden, Trude4 skrev: Du vil tydelig ikke forstå hva eg skriver. Vi har alle ett ansvar. Tenk Ja bloggere/influencere har det største ansvaret for hva de deler, men noen av dere virker til å mene at de har null ansvar 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2020 #10009 Del Skrevet 8. oktober 2020 33 minutter siden, Trude4 skrev: Eg sjønner ikke hvordan dere kan si dere skriver ting her inne fordi dere vil det beste for barna og fordi dere har omsorg for bloggern. Helt tydelig at dere ikke har det. Hulehendelse var ett innlegg i Tyrkia og det har eg ikke funnet på bloggen på sirka 1 år og bilder av sønnen så eg først i dag igjennom dere. Det er ikke omsorg bekymring eller og ville det beste. Det er å finne noe å ta bloggern på. Da sønnen blir 13 år er det ikke igjennom bloggen han finner denne infoen men igjennom KG. Har tenkt mye av det samme. Noe er feil i denne tråden. Noe er alvorlig galt. Urett. Og det har fått utvikle seg over tid. Jeg føler trang til å stå opp for Mette, selv om jeg absolutt ikke hyller alt hun gjør. Får igrunnen inntrykk av at det ofte handler om å tviholde på konklusjonen om at Mette utleverer barna sine på det groveste. Noe hun faktisk IKKE kan beskyldes for. På den måten kan kritikken her inne fortsette, hennes liv - i fortid og nåtid - kan diskuteres og dissekeres, mens det legitimeres som omsorg eller bekymring for barna. SÅ bekymret er man at man nevner ulike tilfeller der Mette har delt bilder eller opplysninger, det tipses om googling, det informeres til og med om hvor flere år gamle bilder kan finnes. ER det en genuin bekymring for hvordan det skal gå med Mettes barn som driver folk fram, eller er det noe annet? Jeg lurer. Jeg synes det er triste greier. Lavmål er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10010 Del Skrevet 8. oktober 2020 15 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Å google navnet på bloggeren + «sønn» (eller «datter») vil jeg påstå at absolutt alle i hele landet som har vært online i minst en halvtime i sitt liv helt fint klarer å tenke seg fram til selv. Ansvaret bør og må legges på den som gjorde informasjonen om barnet offentlig, dvs MA, uten henne ville absolutt ingen, verken på KG eller noen som helst andre, funnet noen som helst informasjon om barnet. Legg ansvaret der det hører hjemme i utgangspunktet. Alt annet er bare stråmenn. Bloggeren har helt klart hoved ansvaret. Men vi også har ett ansvar. Eg ble nysgjerrig og googlet først nå så alle har absolutt ikke gjort det før. Å late som om denne tråden handler om tips råd og omsorg. Host hark det er bullshit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10011 Del Skrevet 8. oktober 2020 15 minutter siden, Tildittbeste skrev: Nei så forklar meg da Les over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 8. oktober 2020 #10012 Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 5 minutter siden, Trude4 skrev: Bloggeren har helt klart hoved ansvaret. Men vi også har ett ansvar. Eg ble nysgjerrig og googlet først nå så alle har absolutt ikke gjort det før. Å late som om denne tråden handler om tips råd og omsorg. Host hark det er bullshit Hvorfor skriver du det jeg har uthevet i sitatet over, til meg? Jeg har aldri påstått det, så det får du ta opp med den eller de det gjelder. Men flott at vi er enige om at bloggeren har hovedansvaret når det kommer til å dele informasjon om sine barn. (Jeg har for øvrig ikke googlet.) Endret 8. oktober 2020 av Hedy Lamarr 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10013 Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Hvorfor skriver du det jeg har uthevet i sitatet over, til meg? Jeg har aldri påstått det, så det får du ta opp med den eller de det gjelder. Men flott at vi er enige om at bloggeren har hovedansvaret når det kommer til å dele informasjon om sine barn. (Jeg har for øvrig ikke googlet.) Er flere som leser svarene og istedenfor å tagge alle gjore eg det på den måten. De vet selv hvem de er Klart har bloggern hovedansvaret tror ingen tenker noe annet Endret 8. oktober 2020 av Trude4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 8. oktober 2020 #10014 Del Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Trude4 skrev: Er flere som leser svarene og istedenfor å tagge alle gjore eg det på den måten. De vet selv hvem de er Dårlig debatteknikk kalles det, og når du skriver det i et svar til meg (som ikke er «skyldig»), oppnår du at 1) jeg oppfatter deg som en useriøs debattant som jeg ikke tar alvorlig neste gang du kommenterer 2) de som eventuelt er skyldig i det du påstår føler seg ikke truffet av kommentaren din og tar den ikke til seg 3) debatten sporer av Hvis det er tillatt med metakritikk / kritikk av kritikerne i bloggertråder (som det virker å være), så er det bare til gagn for debatten at metakritikere faktisk henvender seg til dem/de kommentaren gjelder. Beklager avsporingen. Skal rapportere meg selv. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10015 Del Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Dårlig debatteknikk kalles det, og når du skriver det i et svar til meg (som ikke er «skyldig»), oppnår du at 1) jeg oppfatter deg som en useriøs debattant som jeg ikke tar alvorlig neste gang du kommenterer 2) de som eventuelt er skyldig i det du påstår føler seg ikke truffet av kommentaren din og tar den ikke til seg 3) debatten sporer av Hvis det er tillatt med metakritikk / kritikk av kritikerne i bloggertråder (som det virker å være), så er det bare til gagn for debatten at metakritikere faktisk henvender seg til dem/de kommentaren gjelder. Beklager avsporingen. Skal rapportere meg selv. OK eg forstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10016 Del Skrevet 8. oktober 2020 Bloggeren har helt klart hoved ansvaret på utlevering. Men vi også har ett ansvar. Eg ble nysgjerrig og googlet først nå så alle har absolutt ikke gjort det før. Å late som om denne tråden handler om tips råd og omsorg. Host hark det er bullshit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 8. oktober 2020 #10017 Del Skrevet 8. oktober 2020 6 minutter siden, Trude4 skrev: Bloggeren har helt klart hoved ansvaret på utlevering. Men vi også har ett ansvar. Eg ble nysgjerrig og googlet først nå så alle har absolutt ikke gjort det før. Å late som om denne tråden handler om tips råd og omsorg. Host hark det er bullshit Hvorfor skriver du det samme om igjen. Gjentakelsene virker nesten litt kjent 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 8. oktober 2020 #10018 Del Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Kritt skrev: Hvorfor skriver du det samme om igjen. Gjentakelsene virker nesten litt kjent 😆 Fordi eg ikke skulle sitere noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 8. oktober 2020 #10019 Del Skrevet 8. oktober 2020 2 timer siden, Amaryllish skrev: Jeg har da aldri sagt at hun skal gjemme seg. Jeg har aldri ment noe som helst om hva hun skal eller ikke skal gjøre videre med livet sitt - jeg påpekte bare at hun ikke alltid har vært god på det med eksponering. For tusende gang. Du mener ingeting om det? Så rart, siden du diskuterer det på et forum Hvis du ikke husker hvem som mener hva, burde du ikke pålegge enkeltbrukere her meninger. Og hvorfor er du og diskuterer her? Det forbrukeransvaret kan du se på selv, som sitter å fyrer opp i en tråd du mener er ondskapsfull. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om eksponering av noe som helst, jeg bare kommenterer at det ikke er positivt for den det går utover. Du derimot, påberoper deg rollen som en som bryr seg om Mette og hva folk sier om henne, og burde derfor tenke mer over hva du selv bidrar til med å skrive i denne tråden. For en merkelig paragraf. Om man innimellom ikke husker hvem av kristikernw somkritiserte akkurat hva, når alt blir kritisert her inne er da vel helt greit. Om du ikke føler deg truffet av et innlegg så var det muligens ikke om deg. Hvorfor diskuterer jeg her? Av samme grunn som deg regner jeg med? Men jeg diskuterer nok mest fordi jeg synes denne gjengen her er en gruppe med ekstremt nedlatende og dømmende personer, og føler å si min mening som motvekt til alt det negative som spys ut. Hvilket forbrukeransvar synes du jeg skal ta? Det ønsker jeg gjerne svar på. Og å kalle det å fyre opp når jeg kun motsier meg meningene til andre er litt rart. Er ikke dette et diskusjonsforum? Men man får ikke lov å delta om man ikke er imot alt Mette gjør og alt hun er? Hva mener du med at jeg påberoper meg en rolle? Jeg bryr meg kun om Mette på et meta-nivå, da jeg ikke kjenner henne og ikke vet hva hun tenker. For meg er det prinsipielt å si ifra om jeg føler urettferdighet. Det må da være lov. Hva er du mener jeg bør tenke over av hva jeg sier? de to siste avsnittene du skrev er så fjerne at jeg ikke gidder å kommentere på de engang. Selvfølgelig finnes det folk som kan utnytte denne informasjonen om barn. Jeg forstår ikke hvorfor de er fjerne. Jeg lurer faktisk veldig på hva dere/andre mener om andre som eksponerer seg selv, som feks kunstnere. Jeg synes det er helt ok å sammenligne. Hvorfor menes du det ikke kan det? En sang/tekst som eksponerer deg selv og følelser er ok, men tekst på blogg ikke? Prøver bare p forstå, men om folk nekter å svare så blir det vanskelig. Vil du at fremmede mennesker skal vite hvor dine eventuelle barn bor? Hvilke fremmede vet det? Og ja, jeg står jo i gulesider og er på googlemaps, så det vil jo alle fremmede vite om de ønsker. Men regner ikke med så mange har behov for det. Har ikke hørt at det er et samfunnsproblem i Norge iallfall 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 8. oktober 2020 #10020 Del Skrevet 8. oktober 2020 34 minutter siden, Trude4 skrev: Bloggeren har helt klart hoved ansvaret. Men vi også har ett ansvar. Eg ble nysgjerrig og googlet først nå så alle har absolutt ikke gjort det før. Å late som om denne tråden handler om tips råd og omsorg. Host hark det er bullshit Jeg har heller aldri tenkt at jeg kunne google meg frem til hvordan sønnen til Mette ser ut, så dette var første gang jeg så bilder av ham. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg