Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Trude4 skrev:

Men hvorfor forsette å terpe på dette igjen og igjen til det utholige? Hun forandret uansett fokuset for minst 1 år siden og da bør vi løfte det opp og ikke bryte det ned. Eg syns hun er et forbilde for andre bloggere på dette

Grunnen til at jeg «terpet» på dette, var fordi noen skrev at Mette har vært god på sette hele veien. Det er jeg ikke enig i. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
1 time siden, Finlay skrev:

Det jeg har sagt er at jeg ikke aner hvordan de yngste barna til Mette ser ut, jeg har heller ikke påstått at hun aldri har eksponert barn, eller at hun har vært god på dette "hele veien." 

Å eksponere betyr å stille ut. Mette stiller ikke ut barna sine, som visse andre i hennes bransje. 

Jeg holder fast ved at Mette er en av de beste i influencer-Norge på å skjerme barna sine.

Gir meg her, så får dere kose dere videre med å dele ut psykiatriske diagnoser, og det som ellers måtte friste🤣

Du ser nøyaktig det samme som meg. Takk for saklig og fint innlegg, og jeg støtter deg 100%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan dere klappe dere stolt på skulderen og være fornøyd med at dere har informert alle her inne om hvor de finner bildet av sønnen. Eg hadde vært stolt om eg var dere. Å verne barnet er ikke årsaken til at dere spytter ut alt dette. Bra jobbet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bl.a at det å fortelle om opprivende brudd og hva barn har vært vitne til, det er eksponering. Jeg ville riktignok ikke kjent igjen barnet på gata- slik kan en jo si at barnet ikke eksponeres. Men hva skjer i det øyeblikk jeg hadde fått rede på at dette var barnet til MA? Jo, jeg hadde i samme øyeblikk visst om en haug personlige opplevelser det barnet hadde hatt. Ting jeg som fremmed ikke burde visst. Så derfor synes jeg faktisk MA eksponerer barna altfor mye, jeg sidestiller det faktisk med CBE. 
Different,but same shit. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Voyager skrev:

Jeg har da aldri sagt at hun skal gjemme seg. Jeg har aldri ment noe som helst om hva hun skal eller ikke skal gjøre videre med livet sitt - jeg påpekte bare at hun ikke alltid har vært god på det med eksponering. For tusende gang. 

Hvis du ikke husker hvem som mener hva, burde du ikke pålegge enkeltbrukere her meninger. Og hvorfor er du og diskuterer her? Det forbrukeransvaret kan du se på selv, som sitter å fyrer opp i en tråd du mener er ondskapsfull. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om eksponering av noe som helst, jeg bare kommenterer at det ikke er positivt for den det går utover. Du derimot, påberoper deg rollen som en som bryr seg om Mette og hva folk sier om henne, og burde derfor tenke mer over hva du selv bidrar til med å skrive i denne tråden. 

de to siste avsnittene du skrev er så fjerne at jeg ikke gidder å kommentere på de engang. Selvfølgelig finnes det folk som kan utnytte denne informasjonen om barn. 

Vil du at fremmede mennesker skal vite hvor dine eventuelle barn bor? 

Endret av Amaryllish
skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Diamant20 skrev:

Vel, Mette er så gammel at hun burde vite veldig godt at det som havner på nettet blir der for alltid. Bildene var fra bloggen hennes og i fra artikler hun har vært med i (BT)

Nei, er det det jeg har sagt? Men jeg synes det er veldig stor forskjell på å legge ut bilder på en blogg/snap/insta med mange følgere og å legge ut et bilde en gang i året på en privat konto med bare kjente. Man vet selvfølgelig ikke sikkert at bildene ikke blir delt videre, men man har likevel mer kontroll. I tillegg vet vi mye mer enn bare hvordan han ser ut, man vet lett navn, alder, interesse, hvor de drar når de skal kose seg osv. Dette vet jeg, og jeg kjenner de ikke i det hele tatt. Jeg har også en venn, som så kjempe lik seg selv ut i fra 3-4 års alderen og opp i tenårene (minst). 

I tillegg tenker jeg at det kan gå utover sønnen at han er delt på bloggen, med alt av meninger som er der i tillegg.

Du forstår tydeligvis ikke at du utleverer sønnen hennes helt på nytt igjen. Moren har valgt å skjule ansikter og navn og har gjort det i minst 1 år mens du velger å skrive hvor det finnes bilder av sønnen. Du burde skamme deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Finlay skrev:

Det jeg har sagt er at jeg ikke aner hvordan de yngste barna til Mette ser ut, jeg har heller ikke påstått at hun aldri har eksponert barn, eller at hun har vært god på dette "hele veien." 

Å eksponere betyr å stille ut. Mette stiller ikke ut barna sine, som visse andre i hennes bransje. 

Jeg holder fast ved at Mette er en av de beste i influencer-Norge på å skjerme barna sine.

Gir meg her, så får dere kose dere videre med å dele ut psykiatriske diagnoser, og det som ellers måtte friste🤣

Så fordi andre er verre, så skal man ikke kommentere det? Alltid like bra med den type argumentasjon

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Trude4 skrev:

Nå kan dere klappe dere stolt på skulderen og være fornøyd med at dere har informert alle her inne om hvor de finner bildet av sønnen. Eg hadde vært stolt om eg var dere. Å verne barnet er ikke årsaken til at dere spytter ut alt dette. Bra jobbet

27 minutter siden, Trude4 skrev:

Du forstår tydeligvis ikke at du utleverer sønnen hennes helt på nytt igjen. Moren har valgt å skjule ansikter og navn og har gjort det i minst 1 år mens du velger å skrive hvor det finnes bilder av sønnen. Du burde skamme deg. 

Det er ikke jeg som eksponerer hennes sønn, det er det Mette som har gjort. Vil folk finne bildet av ungene hadde de funnet det like lett uavhengig om jeg hadde skrevet hvordan jeg fant dem eller ikke. Mette burde begynne med å fjerne alle bilder av sønnen hennes. Bildene er det hun selv som har lagt ut. Og det har i flere år vært snakk om eksponering av barn i some, så det er ikke noe om at man ikke visste bedre. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Trude4 skrev:

Dere... Hvor mange sa hvor man fant bilder ? En eller to?  Og sa de ikke det fordi faktisk du spurte etter det ?

Beklager det var finlay som spurte etter det. 

Endret av lilletyrkia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Trude4 skrev:

Det er nettop det som er poenget , det er delt og kan aldri bli borte. Så nei det er ikke denne brukeren som burde skamme seg, helt utrolig at dere ikke ser det selv. Det er delt og blir liggende på nett for alltid, derfor snakkes  det OL nettvert allerede på starten av barneskolen 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amaryllish skrev:

Selvfølgelig er det ikke galt å endre på det, men det forandrer jo ikke at skaden allerede har skjedd.

Mitt innlegg var et svar på at noen skrev at Mette har vært god på å ikke eksponere barna fra starten, jeg har aldri kommentert hvorvidt det hun gjør nå er bra eller dårlig. helt utrolig at jeg må påpeke dette for hundrede gang, men enkelte leser jo med skylapper og lager deres egen virkelighet. 

At jeg følger henne har jo ingenting med hva hun velger å gjøre eller ikke gjøre med eksponering av sine barn. Det ansvaret har da vitterlig Mette, og ingen andre. 

Sprekt at du prøver deg på en liten hersketeknikk ved å spørre om alderen min og påstå at jeg ikke kan forholde meg til verden 😉 men jeg er 27, og har vokst opp parallelt med sosiale medier.

Og igjen; hvis du ikke ser et problem med at fremmede mennesker i en helt annen landsdel har informasjon om hvordan barnet ditt ser ut, hva han heter, hvor han bor osv, så vil jeg heller si at det er du som har problemer med å forholde deg til hvordan verden er i dag. 

Det er egentlig bare å gi opp, de kommer ikke til å skjønne det uansett å de er nok her kun for å kverulere og få tråden stengt 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Orly skrev:

Så fordi andre er verre, så skal man ikke kommentere det? Alltid like bra med den type argumentasjon

Nei, det mener jeg ikke. Jeg driver ikke med Whataboutism.

Det jeg mener er at Mette ikke eksponerer sine barn med bilder og tekst, i motsetning til en del andre influencere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Diamant20 skrev:

Det er ikke jeg som eksponerer hennes sønn, det er det Mette som har gjort. Vil folk finne bildet av ungene hadde de funnet det like lett uavhengig om jeg hadde skrevet hvordan jeg fant dem eller ikke. Mette burde begynne med å fjerne alle bilder av sønnen hennes. Bildene er det hun selv som har lagt ut. Og det har i flere år vært snakk om eksponering av barn i some, så det er ikke noe om at man ikke visste bedre. 

Klart alle kan finne det om de vil. Men du opplyste om det og gjore det både lettere og mer tilgjengelig. Det burde du ikke gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Trude4 skrev:

Klart alle kan finne det om de vil. Men du opplyste om det og gjore det både lettere og mer tilgjengelig. Det burde du ikke gjort

Ok, så mener du det. Poenget mitt er man enkelt finner bilde av barna, selvom hun ikke har lagt ut noen det siste året. Jeg synes det er bra at hun har sluttet, men hun burde fjerne de gamle også.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Diamant20 skrev:

Ok, så mener du det. Poenget mitt er man enkelt finner bilde av barna, selvom hun ikke har lagt ut noen det siste året. Jeg synes det er bra at hun har sluttet, men hun burde fjerne de gamle også.

Bilder på nettet vil alltid være på nettet. Anbefaler deg å redigere vekk veiviseren av hvor det finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trude4 skrev:

Bilder på nettet vil alltid være på nettet. Anbefaler deg å redigere vekk veiviseren av hvor det finnes

De aller fleste mennesker i dag kan google. Til og med min bestemor på 87 år. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Diamant20 said:

Jeg hadde aldri sett bilder av sønnen hennes før du pekte meg i riktig retning. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Munti skrev:

Jeg hadde aldri sett bilder av sønnen hennes før du pekte meg i riktig retning. 

Ok, men du hadde funnet de om du hadde googlet uansett.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lunabelle skrev:

De aller fleste mennesker i dag kan google. Til og med min bestemor på 87 år. 

Ja men mange tenker ikke på å gjøre det før det står skrevet foran seg. Hvor mange tror du ikke googlet det nå fordi de ble nysgjerrig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trude4 skrev:

Ja men mange tenker ikke på å gjøre det før det står skrevet foran seg. Hvor mange tror du ikke googlet det nå fordi de ble nysgjerrig? 

Tviler sterkt på at det er så veldig mange. 2-3 stykker av de som er aktive i denne tråden kanskje. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...