Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 time siden, Surikatt skrev:

Hun har litt rare beskrivelser. Hun skal hjem til sin mann mens alle andre på flyet skal på ferie? Trodde de bor på hotell de og, og at han ellers deler rom med flere andre sesongarbeidere. Ellers i året bor han hos foreldrene. Og glemt visakort men har handlet på flyplassen? 

De pengene han tjener i sommer skal hele familien leve av resten av året, så det skaper nok problemer for ham selv om han ikke sier noe. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Heidegger skrev:

Tviler du på om det er sant, siden du skriver visstnok?

Siden det ikke finnes en egen universitetsutdannelse for det han skal bli så tviler jeg litt på det ja.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstelønna ligger på rundt 2000 lira pluss forsikring/pensjon. Men en ettertraktet kelner kan tjene 6~8000 lira pluss tips. Hvis familien ikke har husleie, lever billig og dyrker selv slik mange gjør, så kan de klare seg veldig godt på ca 1000 lira i måneden. Kommer an på strømmen som er dyr, i kurdiske områder så betaler de vel ikke strøm enda? Da kan man klare seg godt på enda mindre.  

Ser for meg at advokatsekeretær er et kurs på universitetet, i likhet med mange andre kurs de har. Ikke en universitetsutdanning. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet. Utdanning i Norge og Tyrkia er ganske lik med allmennfag, yrkesrettet osv 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke mye å leve for i Tyrkia nå som mat og alt har blitt såpass dyrt. Spesielt om man har utenlandsk kone, vi er jo vant med å fylle tallerkenen med kjøtt/fisk/kylling. 

Forsikring og pensjon utgjør ca 800 lira hvis jeg er riktig oppdatert. Så totalen blir ca 3000 lira. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å legge seg opp penger da. Og så jobber han jo og kun i turistsesongen. Selv har hun jo sagt at hun ikke har en buffer heller. Vanskelig...og så vil de ha barn...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Moongirl skrev:

Ikke lett å legge seg opp penger da. Og så jobber han jo og kun i turistsesongen. Selv har hun jo sagt at hun ikke har en buffer heller. Vanskelig...og så vil de ha barn...

Pluss at de vil bygge hus i Tyrkia etter hvert, i tillegg til utgiftene ved å reise frem og tilbake hele tiden 

Endret av Skrottefar
tillegg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvordan hun kunne kjøpe seg mat på flyplassen hvis hun hadde glemt kortet...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Isolde skrev:

Jeg skjønner heller ikke hvordan hun kunne kjøpe seg mat på flyplassen hvis hun hadde glemt kortet...

Det går jo faktisk an å bruke vanlige penger da ;) . 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke akkurat rik av å jobbe som sesongarbeider på et hotell så jeg tror hun har mange drømmer som ikke realiseres eller hun må betale. Det er sikkert spennende nå men veldig lite gjennomtenkt av en voksen dame med hus og barn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isolde skrev:

Jeg har alltid litt kontanter i lommeboka. Kan jo tenkes hun også har det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hvorfor lage et helt innlegg om at mannen må betale alt.. Telefonen har hun ihvertfall ikke glemt, og man kan via nett overføre penger fra kontoen sin til Western Union, det går på en time og koster kanskje en hundrings i overføring.. Men igjen, tydeligvis viktig å prøve å overbevise folk om at han har ikke tar henne for pengene. Uansett, golddiggere0 der nede er ganske smarte, så pengemaset kommer først etter en tid, de bruker lang tid på å gjøre kvinnen overbevist om at det ikke er pengene som er viktig.. Lets face it; tyrkiske kvinner er vakre, og forstår kulturen han etterhvert kommer til å ville innføre. Hvorfor skulle han velge en litt sliten husmor, med barn og barnebarn, som i tillegg kanskje ikke kan gi ham egne barn, noe som er veldog veldig viktig dernede, om det ikke er for å sikre fremtiden sin.. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man leser på tunisianloverats.com er det mange historier som ligner bloggeren sin. Denne siden omhandler jo Tunisia, men dette med bezness er helt sikkert overførbart. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående dette med at mannen betaler alt denne gangen og ifølge bloggeren nekter henne å betale, ses kanskje av mannen og familien som en investering i den forstand at han kan få kommet seg til Norge, og da kan sende familien i Tyrkia et månedlig beløp som er endel penger der nede. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Ask er på influenser-snappen i dag. Livet hun viser frem der er virkelig et av mine værste mareritt. Håper hun er fornøyd da. Folk er forskjellige heldigvis 😅  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da hadde vel ikke han trengt å betale alt? Siden det tydeligvis var avtalen "denne" gangen at hun skulle betale alt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hobbykokken skrev:

Om man leser på tunisianloverats.com er det mange historier som ligner bloggeren sin. Denne siden omhandler jo Tunisia, men dette med bezness er helt sikkert overførbart. 

Hehe, et lite søk på turkish love rats gir masse oppslag.. Underholdene lesing.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Da hadde vel ikke han trengt å betale alt? Siden det tydeligvis var avtalen "denne" gangen at hun skulle betale alt.. 

Selvsagt ikke 😉 Men overdrivelser er vel ikke et sjeldent virkemiddel i bloggverdenen.

Jeg håper i det lengste at dette ikke var et desperat forsøk på å motbevise at mannen hennes er en golddigger, men det er jo litt bekymringsverdig at hun går i lære hos dronningen av clickbaits.

Men jeg har fortsatt sympati med henne, jeg synes hun virker som en hyggelig og ærlig dame, og jeg unner henne å være lykkelig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grennellik skrev:

Mette Ask er på influenser-snappen i dag. Livet hun viser frem der er virkelig et av mine værste mareritt. Håper hun er fornøyd da. Folk er forskjellige heldigvis 😅  

Hva heter denne snappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...