Gjest SVK Skrevet 27. april 2019 #461 Skrevet 27. april 2019 (endret) Nå har jo lenge siden VG beklaget for artiklene de skrev om Giske og er det noen som mener at man bør slutte å melke det som allerede er beklaget så er det jo Giske. Endret 27. april 2019 av SVK
moroklompen Skrevet 27. april 2019 #462 Skrevet 27. april 2019 16 timer siden, Petra75 skrev: Men hvorfor skal man være et offer bare fordi noen har kommet med uønskede tilnærmelser? Blir ikke offerkortet litt for enkelt å dra da? Jeg har ikke sett et eneste eksempel på at Giske har gjort noe ulovlig. Dumt, ja, men dumme ting har vi da gjort de fleste av oss. Men det betyr ikke at vi fortjener et hardkjør som går utover liv og helse. Å være politiker er ett tillitsverv. En middelaldrende mann med kone og barn med en #metoo historikk som prøverør å komme seg inn i politikken igjen viser totalt mangel på gangsyn ved å i det hele tatt være på dette utestedet midt på natten, beruset og ikke minst, la seg avbilde med unge jenter. Ingen sympati fra meg, jeg syntes derimot han ikke fortjener tillit fra noen, aller minst Haddy. En mann med slike manglende familieverdier er ingen jeg vil ha i en maktposisjon og AP hadde mistet min stemme om han kom i posisjon igjen. Jeg syntes han fortjener alt hardkjør han har fått når han viser så total mangel på selvinnsikt og etter 2017, enda ikke forstår noenting. 6
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #463 Skrevet 27. april 2019 Det er vel kanskje en grunn til at forsøket på «tvangsklemming» av Jens Stoltenberg ble en mediasak? Kanskje TG har dårlig utviklede sosiale antenner? 1
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #464 Skrevet 27. april 2019 17 timer siden, Petra75 skrev: Jada, upassende og plagsom, men han har - i hvert fall etter der jeg har lest/hørt - trukket seg når han har blitt avvist. Så burde han ha skjønt at det kanskje ikke var så lett for unge partimedlemmer å si nei når han prøvde seg. Om han ikke skjønte det da, har han i hvert fall skjønt det nå. Det er uansett ikke noe han har gjort som gjør at han har fortjent det voldsomme kjøret han var gjennom i fjor. Vi må virkelig gå litt i oss selv, og prøve å unngå denne regelrette hetsen og mobbingen. Hva med å være litt rasjonell? Dette er nesten verre enn hva TG har foretatt seg. Det du skriver, bærer ikke preg av rasjonalitet, derimot unnskylder og bagatelliserer du hans oppførsel, og dermed bidrar du til synet om at kvinner skal finne seg i uønsket seksuell opmmerksomhet. 2
Petra75 Skrevet 27. april 2019 #465 Skrevet 27. april 2019 1 time siden, Alivamale skrev: Dette er nesten verre enn hva TG har foretatt seg. Det du skriver, bærer ikke preg av rasjonalitet, derimot unnskylder og bagatelliserer du hans oppførsel, og dermed bidrar du til synet om at kvinner skal finne seg i uønsket seksuell opmmerksomhet. Yes. Nå er det ikke lenge før jeg skal henges av VG. Nå syns jeg du begynner å nærme deg grensen for hva som er akseptabelt, faktisk. 2
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #466 Skrevet 27. april 2019 48 minutter siden, Petra75 skrev: Yes. Nå er det ikke lenge før jeg skal henges av VG. Nå syns jeg du begynner å nærme deg grensen for hva som er akseptabelt, faktisk. Det er trist at du oppfatter meningsytringer slik. Har du lest metoderapporten som @Rosalie la ut? 1
Petra75 Skrevet 27. april 2019 #467 Skrevet 27. april 2019 28 minutter siden, Alivamale skrev: Det er trist at du oppfatter meningsytringer slik. Har du lest metoderapporten som @Rosalie la ut? Meningsytringer som at du påstår at jeg syns at kvinner skal oppleve uønsket seksuell oppmerksomhet? Jeg har aldri forsvart trakassering, og jeg har aldri forsvart Giskes handlinger som har vært over streken. Jeg mener dog at det å være på byen og si ja til en selfie, eller å sende en sms for å spørre om hvor festen er er så langt unna seksuell trakassering det er mulig å komme, og at det er med på å underminere det som faktisk er trakassering 4
Gjest O.G. Skrevet 27. april 2019 #468 Skrevet 27. april 2019 På 25.4.2019 den 21.54, tuttavims skrev: Har sett programmet. For min del ble det utrulig klamt. Han fremstår som delvis et offer, og tar på ingen måte ansvar for oppførselen sin. Det overrasker/skuffer meg også hvordan samboeren fremstiller saken. Sier at hun er krenket over at folk tror hun må være dum som tar hans side. I programmet sier hun ingenting om hun tror på varslerne eller ikke. Men forsvarer Giske 100%- som jeg ser det. Pinlig å se på. Jeg makter ikke Haddy etter Giske Gate.
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #469 Skrevet 27. april 2019 4 minutter siden, Petra75 skrev: Meningsytringer som at du påstår at jeg syns at kvinner skal oppleve uønsket seksuell oppmerksomhet? Jeg har aldri forsvart trakassering, og jeg har aldri forsvart Giskes handlinger som har vært over streken. Jeg mener dog at det å være på byen og si ja til en selfie, eller å sende en sms for å spørre om hvor festen er er så langt unna seksuell trakassering det er mulig å komme, og at det er med på å underminere det som faktisk er trakassering Jeg har heller aldri snakket om TGs selfies eller dansing. Den siste «saken» som kom opp, er bare tøys. Jeg er mest opptatt av at mannen synes påtvunget klining og forslag om sex er greit, all den tid man selv er en profilert politiker i moderpartiet? 1
tuttavims Skrevet 27. april 2019 #470 Skrevet 27. april 2019 1 time siden, O.G. skrev: Jeg makter ikke Haddy etter Giske Gate. Jeg ble overrasket, på en dårlig måte. Så for meg at hun ville valgt en annen tilnærming/holdning til det som har kommet frem. 1
Hedersbrukeren Skrevet 2. mai 2019 #471 Skrevet 2. mai 2019 (endret) På 27.4.2019 den 17.42, O.G. skrev: Jeg makter ikke Haddy etter Giske Gate. Hennes rolle i ambulansesaken var stygg, men i «saken» mot faren til hennes barn er hennes handlinger og synspunkt forståelige Endret 2. mai 2019 av Hedersbrukeren
Gjest O.G. Skrevet 2. mai 2019 #472 Skrevet 2. mai 2019 33 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Hennes rolle i ambulansesaken var stygg, men i «saken» mot faren til hennes barn er hennes handlinger og synspunkt forståelige Ikke enig.
herzeleid Skrevet 2. mai 2019 #473 Skrevet 2. mai 2019 (endret) 1 time siden, O.G. skrev: Ikke enig. Jo Endret 2. mai 2019 av herzeleid 2
4barnsmor Skrevet 4. mai 2019 #474 Skrevet 4. mai 2019 På 27.4.2019 den 17.40, Petra75 skrev: Meningsytringer som at du påstår at jeg syns at kvinner skal oppleve uønsket seksuell oppmerksomhet? Jeg har aldri forsvart trakassering, og jeg har aldri forsvart Giskes handlinger som har vært over streken. Jeg mener dog at det å være på byen og si ja til en selfie, eller å sende en sms for å spørre om hvor festen er er så langt unna seksuell trakassering det er mulig å komme, og at det er med på å underminere det som faktisk er trakassering Ja- det finnes noen kvinner og menn som ikke oppfatter denne tørr jukke dansen som trakkasering. Enkelte kvinner og menn kan ha stor toleranse for andres adferd. Men da har dette vært normal adferd i deres sosiale krets i lang tid. Det er når individer med slik adferd treffer individer som ikke aksepteres dansejukkingsadferd at det skapes en konflikt. Så lenge individer av samme slag omgås og kan tørrjukke på hverandre i beste selfiestil i skapes ikke konflikt. Her ble adferden filmet og offentliggjort. Når adferden vekket avsky og oppmerksomhet fra andre fordi personen var en tidligere betrodd politiker er det er kraftig signal om at slik adferd er noe de aller fleste finner motbydelig. At kvinnen som ble tørrjukket på selv aldri følte seg trakkasert betyr bare at for henne var slik adferd innenfor normalen. Selve selfivideoen med jukkedans var opplagt grenseoverskridende og trakkaserende selv om du (eller kvinnen det rammet) ikke ville opplevd adferden til politikeren som trakassering. Ellers hadde ikke videoen fått oppmerksomhet. 2
herzeleid Skrevet 4. mai 2019 #475 Skrevet 4. mai 2019 50 minutter siden, 4barnsmor skrev: Ja- det finnes noen kvinner og menn som ikke oppfatter denne tørr jukke dansen som trakkasering. Enkelte kvinner og menn kan ha stor toleranse for andres adferd. Men da har dette vært normal adferd i deres sosiale krets i lang tid. Det er når individer med slik adferd treffer individer som ikke aksepteres dansejukkingsadferd at det skapes en konflikt. Så lenge individer av samme slag omgås og kan tørrjukke på hverandre i beste selfiestil i skapes ikke konflikt. Her ble adferden filmet og offentliggjort. Når adferden vekket avsky og oppmerksomhet fra andre fordi personen var en tidligere betrodd politiker er det er kraftig signal om at slik adferd er noe de aller fleste finner motbydelig. At kvinnen som ble tørrjukket på selv aldri følte seg trakkasert betyr bare at for henne var slik adferd innenfor normalen. Selve selfivideoen med jukkedans var opplagt grenseoverskridende og trakkaserende selv om du (eller kvinnen det rammet) ikke ville opplevd adferden til politikeren som trakassering. Ellers hadde ikke videoen fått oppmerksomhet. Adferden vekket avsky fordi den ble karakterisert på en feilaktig måte. Da det først kom frem at Giske kun deltok i en selfie etter at kvinnen ba ham gjøre det, og at hun aldri opplevde noen ubehagelig oppførsel fra ham, virker det å være temmelig bred enighet om at han slettes ikke gjorde noe avskyelig, og at det var de som prøvde å utnytte og feilkarakterisere hendelsen som gjorde noe forkastelig. Dermed har VG fått en kjempesmell, og "varsleren" som var tillitsvalgt har ikke lenger noen tillit. 3
4barnsmor Skrevet 4. mai 2019 #476 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, herzeleid skrev: Adferden vekket avsky fordi den ble karakterisert på en feilaktig måte. Da det først kom frem at Giske kun deltok i en selfie etter at kvinnen ba ham gjøre det, og at hun aldri opplevde noen ubehagelig oppførsel fra ham, virker det å være temmelig bred enighet om at han slettes ikke gjorde noe avskyelig, og at det var de som prøvde å utnytte og feilkarakterisere hendelsen som gjorde noe forkastelig. Dermed har VG fått en kjempesmell, og "varsleren" som var tillitsvalgt har ikke lenger noen tillit. Det er temmelig bred enighet om at slik adferd er mildt sagt uforenlig med normal adferd og aller mest uforenlig med adferd hos en fremstående politiker. Derfor fikk også videoen all denne oppmerksomhet. At noen forsvarer slik adferd hos politikere sier noe om ens egne holdninger og grenser. At VG publiserte videoen uten samtykke forandrer ikke videoen innhold. 2
herzeleid Skrevet 4. mai 2019 #477 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, 4barnsmor skrev: Det er temmelig bred enighet om at slik adferd er mildt sagt uforenlig med normal adferd og aller mest uforenlig med adferd hos en fremstående politiker. Derfor fikk også videoen all denne oppmerksomhet. At noen forsvarer slik adferd hos politikere sier noe om ens egne holdninger og grenser. At VG publiserte videoen uten samtykke forandrer ikke videoen innhold. Slik oppførsel? Du mener å stille opp på en selfie når noen ber om det? Ja gosh så fælt! 1
Trulteskogen Skrevet 4. mai 2019 #478 Skrevet 4. mai 2019 23 minutter siden, herzeleid skrev: Slik oppførsel? Du mener å stille opp på en selfie når noen ber om det? Ja gosh så fælt! El stupido. 1
herzeleid Skrevet 4. mai 2019 #479 Skrevet 4. mai 2019 20 minutter siden, Trulteskogen skrev: El stupido. Ja det skal du ha
vintage Skrevet 4. mai 2019 #480 Skrevet 4. mai 2019 49 minutter siden, 4barnsmor skrev: At VG publiserte videoen uten samtykke forandrer ikke videoen innhold. Nå gjøre vel VG litt mer enn å publisere den uten samtykke i denne saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå