4barnsmor Skrevet 24. februar 2019 #201 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, LauraN skrev: Prøver du å si at pedofili, overgrep og sextrakassering er verdier som hører hjemme eller som er mer akseptert på høyresiden? Det tror jeg mange er dypt uenige i. Jeg stemmer ikke AP selv, men jeg kjenner miljøet godt. Verdiene i partiprogrammet er tilforlatelige, men kulturen er noe av den mest kyniske, kalde, maktmisbrukende og minst sympatiske jeg kan tenke meg. Det er makta som rår i AP, mer enn noe annet politisk parti i Norge. Det synet du bringer til torgs her er navlebeskuende, selvforherligende, nedlatende og naivt. Kan det være sånn at du trenger å ta innover deg at det er forskjell på liv og lære i Arbeiderpartiet? Kan det være sånn at du bare ser glansbilde? Og at naiviteten til sånne som deg er en av årsakene til at Arbeiderpartiet er det partiet med mest seksuell trakassering? Her skjønner jeg absolutt ikke hva du mener. Mitt ståsted er på venstresiden og er begrunnet i verdier, likestilling, likeverd og å ta vare på de svakeste! Det er fortsatt det som gjelder i partiprogrammet og politikken. At partiet skal rense ut absolutt alle elementer som driver med trakkasering og overgrep er et absolutt krav! Den slags avskum vil vi ikke ha i venstresidig politikk! 1
Example Skrevet 24. februar 2019 #202 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, 4barnsmor skrev: Her skjønner jeg absolutt ikke hva du mener. Mitt ståsted er på venstresiden og er begrunnet i verdier, likestilling, likeverd og å ta vare på de svakeste! Det er fortsatt det som gjelder i partiprogrammet og politikken. At partiet skal rense ut absolutt alle elementer som driver med trakkasering og overgrep er et absolutt krav! Den slags avskum vil vi ikke ha i venstresidig politikk! AP er karrierepartiet i Norge. Søker du politisk karriere, så er det partiet å være aktiv i. Både på lokalt og nasjonalt nivå. Det tilttekker seg en del kyniske folk som skyr få midler i en maktkamp. Klarer du å klatre innad i partiet, så får du posisjoner. Da er kampen internt fort viktigere enn valget i seg selv, for i Norge får de uansett mange stemmer. Inn i kommunestyrer, ordførerrolle, stortingsrepresentant, regjeringsmedlemmer og til slutt partileder, og da blir du statsminister til slutt uansett. Etter du har tapt et valg som sittende statsminister venter en internasjonal toppjobb. APs velgere må være flinke til å å stryke karrieremenneskene fra listene, og velge de som er genuint interesserte i å gjøre en forskjell, og ikke ser på et verv som jobb og en trinn for videre verv. 4
Horten Market Skrevet 24. februar 2019 #203 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, 4barnsmor skrev: At partiet skal rense ut absolutt alle elementer som driver med trakkasering og overgrep er et absolutt krav! Den slags avskum vil vi ikke ha i venstresidig politikk! Blir litt skremt av folk som ikke evner å se nyanser. For ofte er det bare nyanseforskjeller mellom akseptert adferd og trakassering. Når man da heller ikke har forståelse for at mennesker gjør feil, vel, tror ikke den politikken i praksis blir forenlig med "verdier, likestilling, likeverd". 2
JaVel Skrevet 24. februar 2019 #204 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, 4barnsmor skrev: Her skjønner jeg absolutt ikke hva du mener. Mitt ståsted er på venstresiden og er begrunnet i verdier, likestilling, likeverd og å ta vare på de svakeste! Det er fortsatt det som gjelder i partiprogrammet og politikken. At partiet skal rense ut absolutt alle elementer som driver med trakkasering og overgrep er et absolutt krav! Den slags avskum vil vi ikke ha i venstresidig politikk! Det du glemmer er at hvis man vil komme på toppnivå i politikken så må man tråkke over andre for å komme seg til topps, altså er det de mest kyniske og manipulerende som kommer til topps. Selvfølgelig vil det finnes unntak, men det tror jeg er et mindretall dessverre. De følsomme ville aldri tråkket på andre mennesker for å komme seg til toppen, derfor faller de fra dessverre. 1
herzeleid Skrevet 24. februar 2019 #205 Skrevet 24. februar 2019 (endret) Det er uklart for meg om hun mener det ble litt for mye fra Giskes side, eller om hun tenker på noe annet. Hun sier jo også at Giske dro derfra før henne, så da passer det dårlig med at hun skulle ha dratt fra stedet fordi det ble for mye fra hans side, gitt at han allerede hadde dratt da. Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 28. februar 2019 av Perelandra 1
4barnsmor Skrevet 24. februar 2019 #206 Skrevet 24. februar 2019 15 minutter siden, Horten Market skrev: Blir litt skremt av folk som ikke evner å se nyanser. For ofte er det bare nyanseforskjeller mellom akseptert adferd og trakassering. Når man da heller ikke har forståelse for at mennesker gjør feil, vel, tror ikke den politikken i praksis blir forenlig med "verdier, likestilling, likeverd". Giske og likesinnede må vekk. Blir skikkelig skremt når slikt avskum kommer seg så langt opp i systemet ! Deres adferd og dermed verdier/holdninger er milevis unna mine og alle andre som har fått mistillit til dem. Flott at de sparkes ut med hue og resten!
4barnsmor Skrevet 24. februar 2019 #207 Skrevet 24. februar 2019 42 minutter siden, JaVel skrev: Det du glemmer er at hvis man vil komme på toppnivå i politikken så må man tråkke over andre for å komme seg til topps, altså er det de mest kyniske og manipulerende som kommer til topps. Selvfølgelig vil det finnes unntak, men det tror jeg er et mindretall dessverre. De følsomme ville aldri tråkket på andre mennesker for å komme seg til toppen, derfor faller de fra dessverre. Man kan ikke tråkke på andre gjennom sexuell trakassering, voldtekt av mindreårige (vågå ordføreren) og en oppførsel slik Giske og andre har hatt som har blitt varslet om. Politikere skal foreslå lover og regler, og hvordan i alle dager skulle det sett ut om alle politikere skulle oppføre seg slik som Giske??? En gjeng fylliker på pubene som henger over ungjenter - det blir bare patetisk og ingen vil ha tiltro til slike. Politikere skal styre landet og er nødt til å ha sterk moral, selvbeherskelse, verdier og holdninger som er helt i tråd med deres eget partiprogram. 3
Example Skrevet 24. februar 2019 #208 Skrevet 24. februar 2019 25 minutter siden, 4barnsmor skrev: Man kan ikke tråkke på andre gjennom sexuell trakassering, voldtekt av mindreårige (vågå ordføreren) og en oppførsel slik Giske og andre har hatt som har blitt varslet om. Politikere skal foreslå lover og regler, og hvordan i alle dager skulle det sett ut om alle politikere skulle oppføre seg slik som Giske??? En gjeng fylliker på pubene som henger over ungjenter - det blir bare patetisk og ingen vil ha tiltro til slike. Politikere skal styre landet og er nødt til å ha sterk moral, selvbeherskelse, verdier og holdninger som er helt i tråd med deres eget partiprogram. Der er problemet i et så stort parti som Ap. Partiet prøver å favne veldig bredt, og er veldig stort. Det er et parti som tiltrekker seg karrierepolitikere. Dersom jeg hadde hatt politiske ambisjoner, ville jeg valgt Ap. Det kan være lett å tilpasse det man sier og tenker til saker som passer deres politikk, og et parti hvor det handler om å jobbe seg oppover ved å være dyktige til å bygge nettverk. Problemet til partiet er at deres poltikk tiltrekker seg andre velgere enn de ble store på. Arbeiderklassen, som var veldig stor da Ap ble store, er ikke samlet på samme måte lenger. Færre arbeidere er organisert og arbeidslivet har endret seg. Ap tiltrekker seg nå i større grad kvinner enn menn, og den typiske arbeiderklassevelgeren har ikke de verdiene som du snakker om som sine største kjernesaker. Man kan vel si at mange av de allerede har gått til andre partier, som Sp eller Frp, mens noen er igjen og lojalt stemmer Ap som de har gjort i alle år. De kjenner seg ikke lenger igjen i Ap-politikerne. Folk som Støre, Stoltenberg og Tajik har ingen stor stjerne hos disse velgerne. Dette er karrierepolitikere som er bedre på det interne spillet i et parti enn at de er geniunt opptatte av de beskrevne verdiene. Ingen av de har typisk arbeiderklassebakgrunn. Giske har også vært dyktig til dette, men han tapte til slutt. Han har en oppførsel som ikke passer for den moderne Ap-velgeren, som gjerne er kvinne og offentlig ansatt og opptatt av likestilling. Sånn sett er det flott at han er borte. Så kommer det garantert en ny generasjon med karrierepolitikere som er klare til å ta over etter hvert, som sikkert vil unngå liknende fallgruver som Giske nå har gått i. Tajik har også tapt ansikt i denne saken, og begge nestlederne ser ut som dårlige alternativer til å ta over for Støre når den dagen kommer. 1
Druid Skrevet 24. februar 2019 #209 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, herzeleid skrev: Det er uklart for meg om hun mener det ble litt for mye fra Giskes side, eller om hun tenker på noe annet. Hun sier jo også at Giske dro derfra før henne, så da passer det dårlig med at hun skulle ha dratt fra stedet fordi det ble for mye fra hans side, gitt at han allerede hadde dratt da. Okay da, så skal jeg spekulere. Jeg tror dette er en "moderne kvinne" som har den mentale kapasiteten av vått brød. Når VG ringer å snakker med henne knyttet til bildet,tenker hun ut fra sitt perspektiv og svarer ut fra det, uten tanke på HVORFOR VG ringer. Hvilket betyr at hun svarer knyttet generelt til hvordan hun oppfattet kvelden på vulkan, totalt uten å vurdere Giske. Hvilket blir en fordømrade fylleangst dagen etter, når hun endelig forstår hvorfor en av Norges største aviser har bedt om hennes uttalelse. Og dette er virkeligheten. En totalt tomhodet blondines manglende forståelse av virkeligheten, skaper en forside som en tomhodet kåt kjøter ikke forstår er problematisk tre dager etter at Ap hadde offisielt tegnet han som en uangripelig ansvarlig familiemann. Dette handler ikke om hva Giske har gjordt. Dette handler om hva Giske ikke forstår om sin politiske situasjon . Han kan ikke jobben sin! 8
4barnsmor Skrevet 24. februar 2019 #210 Skrevet 24. februar 2019 3 minutter siden, Example skrev: Der er problemet i et så stort parti som Ap. Partiet prøver å favne veldig bredt, og er veldig stort. Det er et parti som tiltrekker seg karrierepolitikere. Dersom jeg hadde hatt politiske ambisjoner, ville jeg valgt Ap. Det kan være lett å tilpasse det man sier og tenker til saker som passer deres politikk, og et parti hvor det handler om å jobbe seg oppover ved å være dyktige til å bygge nettverk. Problemet til partiet er at deres poltikk tiltrekker seg andre velgere enn de ble store på. Arbeiderklassen, som var veldig stor da Ap ble store, er ikke samlet på samme måte lenger. Færre arbeidere er organisert og arbeidslivet har endret seg. Ap tiltrekker seg nå i større grad kvinner enn menn, og den typiske arbeiderklassevelgeren har ikke de verdiene som du snakker om som sine største kjernesaker. Man kan vel si at mange av de allerede har gått til andre partier, som Sp eller Frp, mens noen er igjen og lojalt stemmer Ap som de har gjort i alle år. De kjenner seg ikke lenger igjen i Ap-politikerne. Folk som Støre, Stoltenberg og Tajik har ingen stor stjerne hos disse velgerne. Dette er karrierepolitikere som er bedre på det interne spillet i et parti enn at de er geniunt opptatte av de beskrevne verdiene. Ingen av de har typisk arbeiderklassebakgrunn. Giske har også vært dyktig til dette, men han tapte til slutt. Han har en oppførsel som ikke passer for den moderne Ap-velgeren, som gjerne er kvinne og offentlig ansatt og opptatt av likestilling. Sånn sett er det flott at han er borte. Så kommer det garantert en ny generasjon med karrierepolitikere som er klare til å ta over etter hvert, som sikkert vil unngå liknende fallgruver som Giske nå har gått i. Tajik har også tapt ansikt i denne saken, og begge nestlederne ser ut som dårlige alternativer til å ta over for Støre når den dagen kommer. Giske er bare pinlig. Det har han vært i mange år men han har klamret seg fast. Hadia Tadjik er virkelig en politiker med klasse og integritet! Som Gro Harlem Brundtland dog ikke så røff i kantene, men hun har stor tillit og har virkelig mot som en Løvinne! Tar hun over roret så sikres Ap gode verdier og holdninger! 4
Madame Butterfly Skrevet 24. februar 2019 #211 Skrevet 24. februar 2019 Når Søviknes tildeles ministerpost, setter Statsministeren standarden for hva som «greit». Og det finnes ikke greit på noe som helst måte. Giske er en uviktig og svært lite stilig type. Sikkert mer heksejakt, enn #metoo, det er slik det fremstår i alle fall. 1
Druid Skrevet 25. februar 2019 #212 Skrevet 25. februar 2019 8 timer siden, 4barnsmor skrev: .... Hadia Tadjik er virkelig en politiker med klasse og integritet! Som Gro Harlem Brundtland dog ikke så røff i kantene, men hun har stor tillit og har virkelig mot som en Løvinne! Tar hun over roret så sikres Ap gode verdier og holdninger! Skal vi se: illojal mot partiet, lav politisk forståelse og faglig svak innen eget arbeidsområde. Hun har innover tiss og har innvandrerbakgrunn, det er det hun har å komme med. (Jepp , jeg er bitter. Jeg hadde store forventninger til henne, for jeg utstår ikke Giske på en god dag, og det helt uforståelig at en med hennes bakgrunn skulle være så kørka, at hun skulle la Giske komme tilbake etter varslene.) 4
Gjest SVK Skrevet 25. februar 2019 #213 Skrevet 25. februar 2019 31 minutter siden, Druid said: Skal vi se: illojal mot partiet, lav politisk forståelse og faglig svak innen eget arbeidsområde. Hun har innover tiss og har innvandrerbakgrunn, det er det hun har å komme med. (Jepp , jeg er bitter. Jeg hadde store forventninger til henne, for jeg utstår ikke Giske på en god dag, og det helt uforståelig at en med hennes bakgrunn skulle være så kørka, at hun skulle la Giske komme tilbake etter varslene.) Lav politisk forståeåelse? Hun er ikke bare tidenes yngste statsråd i Norge, men dama som knuste Trond Giskes karriere.
Druid Skrevet 25. februar 2019 #214 Skrevet 25. februar 2019 3 minutter siden, SVK skrev: Lav politisk forståeåelse? Hun er ikke bare tidenes yngste statsråd i Norge, men dama som knuste Trond Giskes karriere. Nope, hun var dama som reddet karrieren hans første gang. Hadde hun holdt kjeft og lojalt fulgt beskjeden fra Støre om intern behandling av varslene mot Giske, hadde vi neppe sett mere til han. Til det var sakene for klare og enkle. Det var gjennom sirkusforestillingen hennes det ble åpnet for at Giske-saken kunne være en del av en politisk maktkamp og det var mulig å underkjenne alle varslene og renvaske han. Gitt at hun er politiker og jurist, og var tydelig og åpen på at hun valgte å være illojal mot partilederen, så er det vanskelig å se noe rom for at hun skal kunne ha noe fremtidig posisjon. 2
JaVel Skrevet 25. februar 2019 #215 Skrevet 25. februar 2019 11 timer siden, 4barnsmor skrev: Man kan ikke tråkke på andre gjennom sexuell trakassering, voldtekt av mindreårige (vågå ordføreren) og en oppførsel slik Giske og andre har hatt som har blitt varslet om. Politikere skal foreslå lover og regler, og hvordan i alle dager skulle det sett ut om alle politikere skulle oppføre seg slik som Giske??? En gjeng fylliker på pubene som henger over ungjenter - det blir bare patetisk og ingen vil ha tiltro til slike. Politikere skal styre landet og er nødt til å ha sterk moral, selvbeherskelse, verdier og holdninger som er helt i tråd med deres eget partiprogram. Nå snakket ikke jeg om seksuell trakassering, det jeg snakket om var toppolitikernes manipulering og kynisme for å nå toppen i et parti.
Katten.2.0 Skrevet 25. februar 2019 #216 Skrevet 25. februar 2019 10 hours ago, 4barnsmor said: Giske er bare pinlig. Det har han vært i mange år men han har klamret seg fast. Hadia Tadjik er virkelig en politiker med klasse og integritet! Som Gro Harlem Brundtland dog ikke så røff i kantene, men hun har stor tillit og har virkelig mot som en Løvinne! Tar hun over roret så sikres Ap gode verdier og holdninger! 1 hour ago, Druid said: Skal vi se: illojal mot partiet, lav politisk forståelse og faglig svak innen eget arbeidsområde. Hun har innover tiss og har innvandrerbakgrunn, det er det hun har å komme med. (Jepp , jeg er bitter. Jeg hadde store forventninger til henne, for jeg utstår ikke Giske på en god dag, og det helt uforståelig at en med hennes bakgrunn skulle være så kørka, at hun skulle la Giske komme tilbake etter varslene.) Helt enig med Druid her. Tadjik var ekstremt lovende, så bæsje hun over hele leggen i Giske-saken.
Vera Skrevet 25. februar 2019 #217 Skrevet 25. februar 2019 Det er noe med en politiker som ikke er bevisst sin egen rolle som politiker..har jeg tillit til at han kan ta gode valg for landet mitt? Nei. Har det noe med hans oppførsel på fritiden? Ja. Er man politiker, så er man politiker på fulltid. Det er en livsstil. 5
Katten.2.0 Skrevet 25. februar 2019 #218 Skrevet 25. februar 2019 https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-i-giske-video-foler-seg-utnyttet-av-fagforbundet/70805480 Dette er faen meg en skam. (Det er flere år siden jeg 'flyktet' fra Ap, men dette er latterlig.)
4barnsmor Skrevet 25. februar 2019 #219 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, Druid skrev: Skal vi se: illojal mot partiet, lav politisk forståelse og faglig svak innen eget arbeidsområde. Hun har innover tiss og har innvandrerbakgrunn, det er det hun har å komme med. (Jepp , jeg er bitter. Jeg hadde store forventninger til henne, for jeg utstår ikke Giske på en god dag, og det helt uforståelig at en med hennes bakgrunn skulle være så kørka, at hun skulle la Giske komme tilbake etter varslene.) Hva mener du med innovertiss? Hadia har integritet og står tydelig ift verdier og holdninger. Hun leste opp varslernes side av saken og hadde mot til dette. Om det er illojalt så er det i allefall at hun gjorde noe for de svakeste /de som ble trakkasert. Hun er en politiker som står opp for de svakeste og er opptatt av omsorg. Det vet jeg. Det andre du sier har jeg ikke forutsetning til å mene noe om. 3
4barnsmor Skrevet 25. februar 2019 #220 Skrevet 25. februar 2019 49 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Helt enig med Druid her. Tadjik var ekstremt lovende, så bæsje hun over hele leggen i Giske-saken. Ut fra det jeg fikk med meg i media gjorde Hadia Tadjik meget godt inntrykk. Hun har vist mot, integritet og styrke! Full tillit til henne fra meg. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå