Gå til innhold

Forelsket i familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som faktisk har gått fra mannen sin til fordel for hans bror. De er svært lykkelige sammen og har nå vært sammen i mange år, men det har hatt store konsekvenser for alle, særlig barna. 

Og den broren som er utstøtt av egen familie. 

Anonymkode: b0262...322

Nok et eksempel på at forelskelse er det som teller mest, og det som får mennesker til å gi totalt f... i både barn og omgivelser. Ingenting gjør en mer egoistisk enn det og penger. Man vil ikke stå i mot.

Kjenner også et liknende tilfelle. Broren flyttet langt unna og så barna lite. De fikk onkel som stefar, og ble sine søskenbarns søsken. Og midt oppe i det sto foreldrene/svigerforeldre å måtte forholde seg til sine egne barns drama uten å kunne gjøre noe. Barna fikk problemer, men foreldrene tenkte mest på seg selv. Som de fleste foreldre gjør når det er forelskelse i bilde. Det er sånn det er. 

Anonymkode: 4a259...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Illuminatum skrev:

Ja det er skikkelig verdt å ødelegge et brødreforhold og etablere vanskelige familieforhold for noe en ikke vet vil fungere. Hvordan tror du samarbeidet vil bli i fremtiden? Hva med bursdager, konfirmasjoner og andre familieaktiviteter?

Siste Ex. advarte meg mot Lillesøss... Skulle hørt på hu...

MEN, Den personen jeg hadde mest kontakt med, -Som stillte opp, enda mer enn Siste -kule Ex.

var hennes Store kjærlighet i livet. -Hu venta på han i 17 år, satt for noe greier, lenge før jeg ble sammen med hu. ... Tror jeg er eneste Som har vært på grava hans, -Seff med Ex.. sin varme velsignelse, hun orker ikke... 

VOKSNE Folk, -Og barn, fatter att Livet er en rar dings... KJØR PÅ. Som ei klok ei Skriver over.

VI LEVER BARE EN GANG

a.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Siste Ex. advarte meg mot Lillesøss... Skulle hørt på hu...

MEN, Den personen jeg hadde mest kontakt med, -Som stillte opp, enda mer enn Siste -kule Ex.

var hennes Store kjærlighet i livet. -Hu venta på han i 17 år, satt for noe greier, lenge før jeg ble sammen med hu. ... Tror jeg er eneste Som har vært på grava hans, -Seff med Ex.. sin varme velsignelse, hun orker ikke... 

VOKSNE Folk, -Og barn, fatter att Livet er en rar dings... KJØR PÅ. Som ei klok ei Skriver over.

VI LEVER BARE EN GANG

a.

 

Hvordan er det mulig å skrive noe så skrullete at ingen skjønner bæra.... 

Anonymkode: a60fd...a7c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner ei som faktisk har gått fra mannen sin til fordel for hans bror. De er svært lykkelige sammen og har nå vært sammen i mange år, men det har hatt store konsekvenser for alle, særlig barna. 

Og den broren som er utstøtt av egen familie. 

Anonymkode: b0262...322

Godt se at andre har hatt noen av de sammen tankene som meg da. Og hyggelig at det nye forholdet funket. Men hvorfor ble den ene broren utstøtt av familien?? Det kan jeg liksom ikke fostå...

Skulle jeg ha funnet på noe slikt, er det vel barna jeg ville vært mest redd for.

TS

Anonymkode: 85406...e58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for broren hans, så er du en kvalm unnskyldning for et menneske. Forstår du ikke hvilke følelser dette vekker i en person? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, dette er en vannskelig situasjon, jeg ikke aner hvordan jeg skal håndtere.

Altså... Jeg og mannen min har vært gift i 12 år, og har 2 småskolebarn. forholdet vårt er helt dødt, ingen nærhet, ingen kos, ingen sex på 3 år! Følelsene er helt borte hos oss begge, men vi er låst til hverandre pga. arbeidssituasjonen og barna. Vi har gått til parterapi flere ganger, men han vil fortsatt ikke gi meg nærheten jeg tenger. Vi er kjempe gode venner, men ikke noe mer...

Men nå er jeg blitt forelsket i broren hans.... Vi har hatt ett godt øye til hverandre i mange år, og vi treffes jo ganske ofte da de har ett godt søskenforhold. Jeg vet at han var interesert i meg for noen år siden, og aldri har funnet noen annen. Jeg satte fullstendig lokk på disse følelsene for mange år siden, og har holdt lokket på lenge, mens jeg har jobbet med forholdet til mannen min. Men nå har jeg innsett at forholdet vårt ikke kan reddes, og dermed ekspoderte kjelen med følelser for broren hans....

Skjønner jo at jeg ikke kan gå inn i noe forhold med han, men hvordan skal jeg takle å leve med forelskelsen? samtidig som jeg må holde det skjult.

Hvordan har andre taklet slike umulige forelskelser?

Anonymkode: 85406...e58

Om forholdet til din mann er helt dødt og dere ikke har hatt sex på tre år så er dette noe han føler også. Da ser jeg faktisk ingen hindring for at du skal kunne være med broren. 

Du har ikke blodsbånd til broren så det er ikke noe incestiøst i dette. Og din mann vil jo ikke ha deg så han har ikke rett til å bli såret. Go for it sier jeg. Så får kg politiet henge meg for uttalelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke så rart synes jeg. Brødre ligner ofte både i utseende og oppførsel, og begge to har gode egenskaper som den andre ikke har. Det er vel naturlig å sammenligne dem. Når man kjenner svigerbror gjennom årevis med hyggelige sammenkomster kan fort svigerbror vinne, i hvert fall hvis du ikke kjenner så godt til hans dårligere sider.

Nå går jeg utifra at disse brødrene er like. Ikke på alle områder, men bærer preg av å ha vokst opp i samme miljø, og at de har samme arv. Da tar jeg det som et tegn på at du egentlig er svært fascinert og beundret av din egen mann, i det minste den han var, de positive sidene som var godt synlige før. Om du hadde avsmak på mannen din, så kanskje ikke broren fristet noe særlig heller. Da ville du kanskje hatt noe som var stikk motsatt?

Det er veldig synd at din mann har gitt opp. Jeg håper at du får oppleve kjærlighet igjen :)

 

Anonymkode: 0e546...ba6

Takk for ett veldig reflektert svar, hvor du har rett i mye.

De er like på mange områder, men også veldig ulike. de har bla. totalt forskjellig kropsbygning...

Mulig drømmemannen egentig er en hybrid av disse to.

Jeg må jo bare prøve å døyve følelsene, og leve med de, en dag vil de kansje fosvinne i liket med følelsene for mannen min?

TS

Anonymkode: 85406...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, theTitanic said:

Om forholdet til din mann er helt dødt og dere ikke har hatt sex på tre år så er dette noe han føler også. Da ser jeg faktisk ingen hindring for at du skal kunne være med broren. 

Du har ikke blodsbånd til broren så det er ikke noe incestiøst i dette. Og din mann vil jo ikke ha deg så han har ikke rett til å bli såret. Go for it sier jeg. Så får kg politiet henge meg for uttalelsen. 

Dette har jeg også tenkt på flere ganger, og mannen min har nok heller ingen følelser for meg lenger. Så sånn dett ville jeg ikke gjort noe galt. Og tror faktisk alle 3 kunne klart å være venner.... Men alikevel blir det bare rart, og ikke så greit for barna!

Er nå uansett låst til mannen min, så må vel bare jobbe videre med å få lokket på følelsene igjen.

TS

Anonymkode: 85406...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ett veldig reflektert svar, hvor du har rett i mye.

De er like på mange områder, men også veldig ulike. de har bla. totalt forskjellig kropsbygning...

Mulig drømmemannen egentig er en hybrid av disse to.

Jeg må jo bare prøve å døyve følelsene, og leve med de, en dag vil de kansje fosvinne i liket med følelsene for mannen min?

TS

Anonymkode: 85406...e58

Ta det helt med ro, følelsene forsvinner etterhvert. Vi liker å romantisere "håpløs kjærlighet", noen av oss blir til og med forelsket i forelskelsen, og noen vil bare ha de de ikke kan få - for så å miste interessen når de endelig får dem.

Jo raskere du slutter å dyrke disse romantiske tankene, jo raskere forsvinner disse følelsene.

Anonymkode: 15535...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LittDiva skrev:

Hvis følelsene er helt døde hos både mannen og deg, så ser jeg ikke problemet. 

Livet er kort. Du har bare et liv. Etter alvorlig sykdom hos mannen min og det jeg ser daglig på jobb, så har jeg begynt og gi blanke av forventninger og til en viss grad fornuft. Det er her og nå, NÅ det gjelder. I morgen kan det være for sent.

Ja det blir sikkert rabalder i begynnelsen, og du må finne ut om det er verdt det. 

Enig! Jeg forelsket meg i min eks beste venn, det ble et leven uten like fra enkelte men vi var overbevist om at vi var rett for hverandre.  

Nå 7 år etterpå sier folk rundt oss at vi hadde helt rett, vi er skapt for hverandre. 

Anonymkode: 5fe29...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Jeg forelsket meg i min eks beste venn, det ble et leven uten like fra enkelte men vi var overbevist om at vi var rett for hverandre.  

Nå 7 år etterpå sier folk rundt oss at vi hadde helt rett, vi er skapt for hverandre. 

Anonymkode: 5fe29...014

Æsj....

Anonymkode: d9eab...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Æsj....

Anonymkode: d9eab...1dd

Synd du ikke evner å se gjennom trangsynte påtattheter.

Anonymkode: 6177f...415

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg forelsket meg i min eks beste venn, det ble et leven uten like fra enkelte men vi var overbevist om at vi var rett for hverandre.  

Nå 7 år etterpå sier folk rundt oss at vi hadde helt rett, vi er skapt for hverandre. 

Anonymkode: 5fe29...014

Men så er det vel forskjell på en venn og en bror? For meg er det i hvert fall utenkelig å innlede et forhold med min søsters kjæreste/eks. Det blodsbåndet er altfor sterkt. Jeg hadde neppe gått etter en venninnes partner heller, men venner kommer og går, familien skal du ha en relasjon til resten av ditt liv. Jeg hadde beskyttet mine søsken med mitt liv om det var nødvendig, da sier det seg selv at jeg aldri ville såret dem på den måten. 

Men så tror jeg ikke på den ene store kjærligheten heller da. Jeg tror man kan møte flere potensielle kjærligheter om man er åpen for det, og at det ikke er verdt å miste slekt og nære venner.

Anonymkode: 77b7e...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Synd du ikke evner å se gjennom trangsynte påtattheter.

Anonymkode: 6177f...415

Det er ikke trangsynt å synes du er en ekkel person. Sorry, not sorry. Kys.

Anonymkode: d9eab...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par som har vært gift i nesten 25 år. Hun var først gift med broren til nåværende mann, og de hadde to barn sammen. Dette var det beste som kunne skje dem alle sammen, alle er i dag lykkelig og ungene har hatt en god oppvekst. Det går an, altså.

Ts: uansett å fortsette i et følelsesløst forhold er ødeleggende for både dere voksne og barna. Gjør noe med dagens forhold først, og så ser du hva fremtiden bringer. Du lever bare EN gang....

Anonymkode: a68e0...6ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange svar!

Jeg vet jo selv at jeg ikke kan gjøre noe ut av følelsene mine, uansett om jeg kunne gått fra mannen min.

Det er jo liksom det som gjør det hele ekstra vondt.

Men kansje er det som en skriver over her, at det bare er ett utrykk for savnet i forholdet?

Har jo kjent broren lenge, og vi er mye sammen, gutta er her å gamer osv, så det er umulig å kutte kontakten. Ikke er det som oftets jeg som står for det heller.... Men jeg liker jo absolutt å ha han her, selv om følelsene blir forsterket og det gjør eksra vondt etterpå.

TS

Anonymkode: 85406...e58

Er broren alene da? Og har mannen din merket noe? 

Han kan vel plutselig få kjæreste han også. 

Anonymkode: bbe80...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like greit at dere gjør det slutt og at du blir sammen med broren?

 

Anonymkode: 6d0ee...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå gjerne fra din mann og få følelser for andre, den andre bør da være en annen enn broren til din mann, kvele de følelsene du går og tenker på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt se at andre har hatt noen av de sammen tankene som meg da. Og hyggelig at det nye forholdet funket. Men hvorfor ble den ene broren utstøtt av familien?? Det kan jeg liksom ikke fostå...

Skulle jeg ha funnet på noe slikt, er det vel barna jeg ville vært mest redd for.

TS

Anonymkode: 85406...e58

Det var han som «overtok» brorens kone som ble utstøtt. Deres søsken og foreldre vil ikke ha noe med han å gjøre, de har tatt parti med den «forlatte» broren, selv om forholdet oppstod etter brudd.

Det er en vanskelig situasjon, men ikke umulig. Kommer selvfølgelig an på hvordan den «forlatte» takler det.

Anonymkode: b0262...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 20.2.2019 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Uff, dette er en vannskelig situasjon, jeg ikke aner hvordan jeg skal håndtere.

Altså... Jeg og mannen min har vært gift i 12 år, og har 2 småskolebarn. forholdet vårt er helt dødt, ingen nærhet, ingen kos, ingen sex på 3 år! Følelsene er helt borte hos oss begge, men vi er låst til hverandre pga. arbeidssituasjonen og barna. Vi har gått til parterapi flere ganger, men han vil fortsatt ikke gi meg nærheten jeg tenger. Vi er kjempe gode venner, men ikke noe mer...

Men nå er jeg blitt forelsket i broren hans.... Vi har hatt ett godt øye til hverandre i mange år, og vi treffes jo ganske ofte da de har ett godt søskenforhold. Jeg vet at han var interesert i meg for noen år siden, og aldri har funnet noen annen. Jeg satte fullstendig lokk på disse følelsene for mange år siden, og har holdt lokket på lenge, mens jeg har jobbet med forholdet til mannen min. Men nå har jeg innsett at forholdet vårt ikke kan reddes, og dermed ekspoderte kjelen med følelser for broren hans....

Skjønner jo at jeg ikke kan gå inn i noe forhold med han, men hvordan skal jeg takle å leve med forelskelsen? samtidig som jeg må holde det skjult.

Hvordan har andre taklet slike umulige forelskelser?

Anonymkode: 85406...e58

Hvorfor er du låst med jobb og barn?

Jobben beholder du vel og barna deler bosted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...