Gå til innhold

Forelsket i familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, dette er en vannskelig situasjon, jeg ikke aner hvordan jeg skal håndtere.

Altså... Jeg og mannen min har vært gift i 12 år, og har 2 småskolebarn. forholdet vårt er helt dødt, ingen nærhet, ingen kos, ingen sex på 3 år! Følelsene er helt borte hos oss begge, men vi er låst til hverandre pga. arbeidssituasjonen og barna. Vi har gått til parterapi flere ganger, men han vil fortsatt ikke gi meg nærheten jeg tenger. Vi er kjempe gode venner, men ikke noe mer...

Men nå er jeg blitt forelsket i broren hans.... Vi har hatt ett godt øye til hverandre i mange år, og vi treffes jo ganske ofte da de har ett godt søskenforhold. Jeg vet at han var interesert i meg for noen år siden, og aldri har funnet noen annen. Jeg satte fullstendig lokk på disse følelsene for mange år siden, og har holdt lokket på lenge, mens jeg har jobbet med forholdet til mannen min. Men nå har jeg innsett at forholdet vårt ikke kan reddes, og dermed ekspoderte kjelen med følelser for broren hans....

Skjønner jo at jeg ikke kan gå inn i noe forhold med han, men hvordan skal jeg takle å leve med forelskelsen? samtidig som jeg må holde det skjult.

Hvordan har andre taklet slike umulige forelskelser?

Anonymkode: 85406...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår dette er vanskelig. Men det eneste du kan gjøre for kjærligheten for broren hans er å ikke mate kjærligheten. Holde avstand og ikke oppsøke han (eller se på bilder osv i sosiale medier). 

Skal han på besøk til dere så finner du på noe annet. Skal dere skilles så blir det jo enklere å holde avstand 

Anonymkode: 8c462...a8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis følelsene er helt døde hos både mannen og deg, så ser jeg ikke problemet. 

Livet er kort. Du har bare et liv. Etter alvorlig sykdom hos mannen min og det jeg ser daglig på jobb, så har jeg begynt og gi blanke av forventninger og til en viss grad fornuft. Det er her og nå, NÅ det gjelder. I morgen kan det være for sent.

Ja det blir sikkert rabalder i begynnelsen, og du må finne ut om det er verdt det. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for ungenes del, da.. De kjenner alle parter godt fra før, slik at overgangen blir litt mindre.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittDiva skrev:

Hvis følelsene er helt døde hos både mannen og deg, så ser jeg ikke problemet. 

Livet er kort. Du har bare et liv. Etter alvorlig sykdom hos mannen min og det jeg ser daglig på jobb, så har jeg begynt og gi blanke av forventninger og til en viss grad fornuft. Det er her og nå, NÅ det gjelder. I morgen kan det være for sent.

Ja det blir sikkert rabalder i begynnelsen, og du må finne ut om det er verdt det. 

Det hadde vært helt fair om det ikke var barn inn i bildene, men med barn bør hun faktisk ta hensyn til dem og la vær.

Anonymkode: 8e84f...bb6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært helt fair om det ikke var barn inn i bildene, men med barn bør hun faktisk ta hensyn til dem og la vær.

Anonymkode: 8e84f...bb6

Det bestemmer hun. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, LittDiva skrev:

Hvis følelsene er helt døde hos både mannen og deg, så ser jeg ikke problemet. 

Ville du sagt det samme om TS var en mann som var forelsket i sin kones søster?

Anonymkode: d6b4c...4f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittDiva skrev:

Hvis følelsene er helt døde hos både mannen og deg, så ser jeg ikke problemet. 

Livet er kort. Du har bare et liv. Etter alvorlig sykdom hos mannen min og det jeg ser daglig på jobb, så har jeg begynt og gi blanke av forventninger og til en viss grad fornuft. Det er her og nå, NÅ det gjelder. I morgen kan det være for sent.

Ja det blir sikkert rabalder i begynnelsen, og du må finne ut om det er verdt det. 

Ja det er skikkelig verdt å ødelegge et brødreforhold og etablere vanskelige familieforhold for noe en ikke vet vil fungere. Hvordan tror du samarbeidet vil bli i fremtiden? Hva med bursdager, konfirmasjoner og andre familieaktiviteter? Om broren er interessert i deg og om han hadde hoppet i et forhold, hvordan tror du det nye paret får det når broren ikke lenger er velkommen i sin egen familie?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du sagt det samme om TS var en mann som var forelsket i sin kones søster?

Anonymkode: d6b4c...4f6

Ja selvfølgelig.

Edit: og hadde sagt det samme om mannen min ble forelsket i broren min. 

Endret av LittDiva
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Illuminatum skrev:

Ja det er skikkelig verdt å ødelegge et brødreforhold og etablere vanskelige familieforhold for noe en ikke vet vil fungere. Hvordan tror du samarbeidet vil bli i fremtiden? Hva med bursdager, konfirmasjoner og andre familieaktiviteter? Om broren er interessert i deg og om han hadde hoppet i et forhold, hvordan tror du det nye paret får det når broren ikke lenger er velkommen i sin egen familie?

Jeg hverken tror eller vet noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Hva hadde du sagt om mannen din endte opp med søstra di?

Anonymkode: 8e84f...bb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, her må du ta én ting av gangen.

Ditt største problem er ikke at du er forelsket i svogeren din. Det er at du er i et dødt forhold. Fiks forholdet, eller avslutt det. 

Så, hvis du kommer deg ut av forholdet, kan du, når det har gått en stund, se an hvordan relasjonene har utviklet seg, og om det er mulig å innlede et forhold til svogeren uten å ødelegge resten av familien.

Hvis dette forholdet fører til trøbbel i hele familien, må du bare la det være. Det er ikke verdt det. Jeg er helt for at man skal gjøre det man kan her i livet for å være lykkelig, men det blir du ikke hvis ungene er sinte, eksen din er sint og lite lysten på å samarbeide, og svigers synes det er umulig å forholde seg til at du nå er sammen med en annen av deres sønner. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil på det sterkeste fraråde TS å starte noe med svogeren. Det er tross alt to små barn her som fortjener en god og trygg oppvekst, uten full splid i farsfamilien, og uten at deres nye stefar er deres biologiske onkel (!).

Heller enn at svogeren er "the one", er dette et signal om at TS er i feil ekteskap og bør komme seg ut. Å være fanget i et dødt og kjærlighetsløst forhold gjør at begjæret etterhvert slår i alle retninger, også veldig upassende retninger. Svogeren er en attraktiv og sjarmerende person hun har mye med å gjøre, og derfor er det han følelsene klistrer seg på. 

Det betyr ikke at det er riktig å følge den impulsen, men at man heller bør ta hintet og ta grep i livet sitt på en ordentlig måte. Skille seg, bli singel, ivareta barna, og så vil man etterhvert møte en ny person å bli forelsket i. Når TS først er skilt, har flyttet for seg selv og ikke lenger omgås mannens familie, vil hun ha fått alt på avstand og prise seg lykkelig over at hun aldri gikk over noen grenser med svogeren. Hun vil ha verdigheten i behold, hun og eksen vil ha bevart et godt samarbeid om barna, og hun er fri til å starte med blanke ark. 

Anonymkode: 77b7e...336

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at hun blir sammen med svogeren... skal da barna kalle han for onkel eller stefar? Dette er jo helt syke ting...

Enda ett eksempel der voksne gjør syke ting, og ikke tenker på barna. Om mora mi gjorde noe slikt, ville hun fint vært ute av livet mitt... Ville aldri kontaktet henne igjen eller sett henne igjen.

At foreldre skilles kan være forståelig... forholdet er dødt.. ok..

Men det TS antyder til her er bare sykt!

Anonymkode: a60fd...a7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar!

Jeg vet jo selv at jeg ikke kan gjøre noe ut av følelsene mine, uansett om jeg kunne gått fra mannen min.

Det er jo liksom det som gjør det hele ekstra vondt.

Men kansje er det som en skriver over her, at det bare er ett utrykk for savnet i forholdet?

Har jo kjent broren lenge, og vi er mye sammen, gutta er her å gamer osv, så det er umulig å kutte kontakten. Ikke er det som oftets jeg som står for det heller.... Men jeg liker jo absolutt å ha han her, selv om følelsene blir forsterket og det gjør eksra vondt etterpå.

TS

Anonymkode: 85406...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke så rart synes jeg. Brødre ligner ofte både i utseende og oppførsel, og begge to har gode egenskaper som den andre ikke har. Det er vel naturlig å sammenligne dem. Når man kjenner svigerbror gjennom årevis med hyggelige sammenkomster kan fort svigerbror vinne, i hvert fall hvis du ikke kjenner så godt til hans dårligere sider.

Nå går jeg utifra at disse brødrene er like. Ikke på alle områder, men bærer preg av å ha vokst opp i samme miljø, og at de har samme arv. Da tar jeg det som et tegn på at du egentlig er svært fascinert og beundret av din egen mann, i det minste den han var, de positive sidene som var godt synlige før. Om du hadde avsmak på mannen din, så kanskje ikke broren fristet noe særlig heller. Da ville du kanskje hatt noe som var stikk motsatt?

Det er veldig synd at din mann har gitt opp. Jeg håper at du får oppleve kjærlighet igjen :)

 

Anonymkode: 0e546...ba6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser går over, og et soleklart eksempel er følelsene du en gang hadde for din mann.

Anonymkode: ba76d...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illuminatum skrev:

Ja det er skikkelig verdt å ødelegge et brødreforhold og etablere vanskelige familieforhold for noe en ikke vet vil fungere. Hvordan tror du samarbeidet vil bli i fremtiden? Hva med bursdager, konfirmasjoner og andre familieaktiviteter? Om broren er interessert i deg og om han hadde hoppet i et forhold, hvordan tror du det nye paret får det når broren ikke lenger er velkommen i sin egen familie?

Hvorfor utgår du automatisk fra at det blir rabalder? Ikke sikkert mannen har noe i mot dette?

Anonymkode: 6177f...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som faktisk har gått fra mannen sin til fordel for hans bror. De er svært lykkelige sammen og har nå vært sammen i mange år, men det har hatt store konsekvenser for alle, særlig barna. 

Og den broren som er utstøtt av egen familie. 

Anonymkode: b0262...322

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...