Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Justsaying
Skrevet
3 timer siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Burøe omtaler seg selv som «en jævla idiot», og ser nå positivt på Metoo-bølgen som også skyllet over ham selv.

Føler ikke du svarte meg på spørsmålet mitt. Selv om det ikke var rettet til deg, så antar jeg dere deler samme mening (?), iallefall fra ditt ståsted. Legger ved spm. og håper på et saklig og utfyllende svar :)

Ørjan Burøe har selv innrømmet å ha vært en jævla gris, en drittsekk. Han innrømmer og forteller selv at han har vært ufin mot flere kvinner. For direkte, ufin, ekkel. 

Så hva mener du med din uttalelse «jeg velger fortsatt å gi min troverdighet til Ørjan». Kan du vennligst forklare? 

Hva er det du ikke skjønner? Slik jeg forstår dette, han har oppført seg grisete med andre kvinner, vært en drittsekk mot Marna, ufin og ekkel,ja? 

Metoobølgen hostet opp Sigrids lårepisode til offentligheten , men ingen andre merkelig nok, men da sluttet han å drikke og begynte å være trofast og sikkert mindre grisete. Så klart metoobølgen var flott, han ville vel ikke ende opp som anklaget for masse rart han ikke har gjort. Så derfor var den vel en fin wakeup-call?  

Videoannonse
Annonse
Gjest Justsaying
Skrevet
3 minutter siden, Oida skrev:

Du vil ikke se "bevisene", sier du? Derfor du kontakter oss i innboks og sprer dine "beviser" i håp om å få noe i retur?

Nei? Jeg sier jo, jeg vil ikke se hva dere påstår å ha ;) Og ikke har jeg spurt heller. Jeg ville bare sende dere den morsomme meldingen for at dere skulle tro den var om Ørjan - for så å vise dere at den var om en annen. Det rare er at du avfeide handlingen fra den andre, var ikke så viktig den når det ikke var Ørjan det handlet om.

Skrevet
2 minutter siden, Justsaying skrev:

Shamer jeg de?? For å si hva de selv har gjort høyt? 

Sa Sigrid i podcasten sin i 2016 at Ørjan tok henne på låret? Ja! Endret hun det til tissen? Ja! Er hun da troverdig? Nei! Er det min feil at hun shames?

Har en annen av disse skrevet på sin Facebook at hun har en dødelig sykdom? Ja! Var det sant? Nei! Er hun da troverdig? Nei. Selfshame. 

Har noen av de andre gitt avisene bevis på at de er trakassert? De vil si ja, men at avisene ikke har trykket noen bevis tyder på at de enten ikke har sett noen bevis eller at bevisene IKKE tydet på at det var trakassering. Så troverdig? Nei. Har jeg shamet de? Nei, det klarer de fint selv.

Eh, nei. De trykker ikke bevis fordi ofrene ikke skal kunne gjenkjennes av gjerningsmann. I en evt rettsak vil bevis måtte fremlegges. Avisene trenger ikke å trykke bevis, de må se dem for å verifisere historien før den trykkes. 

Hvem har skrevet på sin facebookside at hun har en dødelig sykdom?

Mener du at om man har løyet ved en annen anledning, at man lyver om alt? Alle lyver, i større eller mindre grad. Det betyr ikke at man lyver om overgrep og trakassering. Ofte er det slike mennesker predatorene går etter, nettopp fordi de sannsynligvis ikke vil bli trodd om de forteller sin historie. 

• Liker 10
Gjest Bollapinnsvin103
Skrevet (endret)

Ørjan Burøe unnskyldte seg på sin private Facebook (senere slettet). Hvorfor? Vel sannsynligheten er stor for at han ikke valgte den offentlige profilen fordi det ville si at hans nye utenlandske tilhengerskare fikk nyss i saken. Kynisk, lite angrende.

Det kommer frem om man leser noen av disse intervjuene med Ørjan hvor han trodde media ville fungere som hans talerør, at anklagene kom opp igjen etter internasjonal oppmerksomhet. Så denne unnskyldning i podcast var antagelig nøye planlagt og i et håp om å legge det bak seg, på egne premisser. Han håpet nok på oppdrag fra utlandet, ref. Bakkes kommentar om at det ville vært gøy om Ellen DeGeneres ringte.

Unnskyldningen var aldri ekte, personen hadde egne egoistiske baktanker ved å i det hele ta opp saken igjen etter 2017. Han skulle kanskje bare latt det ligge? Var det ikke nettopp tidspunktet og den ensidige vinklingen som ble nettopp bensin på bålet?

Dette er en tråd om Ørjan Burøe, ikke spesifikt trakassering. Så må også få si at måten han og kona bruker barna (spesielt ett av dem) for å fremme seg selv, høste likes og oppmerksomhet. Vel, det er direkte kvalmt. Har denne lille guttungen selv valgt å være en slags liten frontfigur for hen? Vil han synes dette er like gøy når han blir eldre? Ja, èn video er morsomt og helt OK å dele. Men i disse mengder Komikerparet deler? Det er forkastelig. 

Kunne linket to kronikker skrevet de siste dagene som hadde vært god lesning for paret. Selv i denne stormen har barna blitt eksponert for fullt. 

Sånn, ferdig med å diskutere en «komiker» som aldri har fått meg til å le. 

Endret av Bollapinnsvin103
Skrevet

For hver ny gang det påstås av visse brukere at ØB er uskyldig, selv om han har sagt det motsatte selv, blir denne tråden mer og mer en kampanje mot ØB, anført av de brukerne som motsier ØB. 

• Liker 19
Skrevet
34 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Ørjan Burøe unnskyldte seg på sin private Facebook (senere slettet). Hvorfor? Vel sannsynligheten er stor for at han ikke valgte den offentlige profilen fordi det ville si at hans nye utenlandske tilhengerskare fikk nyss i saken. Kynisk, lite angrende.

Det kommer frem om man leser noen av disse intervjuene med Ørjan hvor han trodde media kun ville fungere som hans talerør, at anklagende kom opp igjen etter internasjonal oppmerksomhet. Så denne unnskyldning i podcast var antagelig nøye planlagt og i et håp om å legge det bak seg, på egne premisser. Han håpet nok på oppdrag fra utlandet, ref. Bakkes kommentar om at det ville vært gøy om Ellen DeGeneres ringte.

Unnskyldningen var aldri ekte, personen hadde egne egoistiske baktanker ved å i det hele ta opp saken igjen etter 2017. Han skulle kanskje bare latt det ligge? Var det ikke nettopp tidspunktet og den ensidige vinklingen som ble nettopp bensin på bålet?

Dette er en tråd om Ørjan Burøe, ikke spesifikt trakassering. Så må også få si at måten han og kona bruker barna (spesielt ett av dem) for å fremme seg selv, høste likes og oppmerksomhet. Vel, det er direkte kvalmt. Har denne lille guttungen selv valgt å være en slags liten frontfigur for hen? Vil han synes dette er like gøy når han blir eldre? Ja, èn video er morsomt og helt OK å dele. Men i disse mengder Komikerparet deler. Det er forkastelig. 

Kunne linket to kronikker skrevet de siste dagene som hadde vært god lesning for paret. Selv i denne stormen har barna blitt eksponert for fullt. 

Helt ubegripelig dette. Eksponering av verste sort. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
1 time siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Det kommer frem om man leser noen av disse intervjuene med Ørjan hvor han trodde media ville fungere som hans talerør, at anklagene kom opp igjen etter internasjonal oppmerksomhet. Så denne unnskyldning i podcast var antagelig nøye planlagt og i et håp om å legge det bak seg, på egne premisser. Han håpet nok på oppdrag fra utlandet, ref. Bakkes kommentar om at det ville vært gøy om Ellen DeGeneres ringte.

Dette er en tråd om Ørjan Burøe, ikke spesifikt trakassering. Så må også få si at måten han og kona bruker barna (spesielt ett av dem) for å fremme seg selv, høste likes og oppmerksomhet. Vel, det er direkte kvalmt. Har denne lille guttungen selv valgt å være en slags liten frontfigur for hen? Vil han synes dette er like gøy når han blir eldre? Ja, èn video er morsomt og helt OK å dele. Men i disse mengder Komikerparet deler? Det er forkastelig. 

Bra skrevet!! 👏👏👏❤️

Lenker til kronikkene :

https://sykepleien.no/2019/04/vil-ha-vaer-varsom-plakat-dele-bilder-av-barn

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/K385Py/Nar-likes-veier-tyngre-enn-barnas-beste--Linna-Myhre-og-Kaveh-Rashidi

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EWlEV3/faa-foelgere-bruk-barna-dine?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Endret av 2ney
Skrevet
4 timer siden, Gasellen skrev:

Ørjan. Sov litt nå. Så kan du bruke kvelden på å skrive noen dårlige vitser til det neste showet ditt og snappe litt om privatlivet til barna dine utover kvelden.

Stakkars Marna. Hun er for trofast for sitt eget beste, det er helt klart. Hun fortjener virkelig noe bedre enn en halvkjent kar som knuller rundt, trakkaserer dem som ikke vil knulle han og spiller offer når oppførselen hans slår tilbake på han. 

Jeg trodde bare det var barn som spilte offer når de ble konfrontert med dårlig oppførsel. Men Ørjan Burøe er vel bare en liten gutt i en voksen kropp med hipsterskjegg og en ekstrem kjønnsdrift. 😂

Da er vi mer enn 2 vil jeg tro 😊

• Liker 2
Gjest juoigi
Skrevet

Ingen her trenger å stille Ørjan i et dårlig lys, det har han klart helt selv med sin egen oppførsel. 

Det er ikke synd på han. 

Skrevet

Denne kampanjen, eller korstoget, er litt uforståelig. Som flere andre har påpekt gjør det bare vondt verre. Det ser helt snodig ut å legge all skyld på jentene/kvinnene, at det er de som har startet og er skyld i alt, mens han bare er et stakkars uskyldig offer i denne sammenheng? 

• Liker 26
Gjest Justsaying
Skrevet
7 minutter siden, Justlooking skrev:

Denne kampanjen, eller korstoget, er litt uforståelig. Som flere andre har påpekt gjør det bare vondt verre. Det ser helt snodig ut å legge all skyld på jentene/kvinnene, at det er de som har startet og er skyld i alt, mens han bare er et stakkars uskyldig offer i denne sammenheng? 

Hør nå, to «komikere» som sliter med å holde fansen sin fordi de bare snakker om pikk og pung sitter på podcasten sin og oppfordrer jenter til å ta kontakt hvis de blir med på å ta Ørjan for oppførselen hans. Selvsagt dukker det opp en skare med mediekåte kvinner som ikke vet bedre. 

Og for ikke å havne i dårlig lys selv så kaster de heller stein i glasshus, disse mennene som var kompiser men som aldri før har klaget på noe. Du ser ikke ballen som ruller? 

Som hos Giske, hvor det startet fordi han spurte: Hvor er festen? Og det var klaps på rompa og en kysseglad fyr som endte med å bli dratt gjennom dritten fordi en jurist sa at varslene var rystende lesning. Altså, her re gud!!! Svake dramaqueens uten noe som helst av bein i nesen.

Skrevet
4 minutter siden, Justsaying skrev:

Hør nå, to «komikere» som sliter med å holde fansen sin fordi de bare snakker om pikk og pung sitter på podcasten sin og oppfordrer jenter til å ta kontakt hvis de blir med på å ta Ørjan for oppførselen hans. Selvsagt dukker det opp en skare med mediekåte kvinner som ikke vet bedre. 

Og for ikke å havne i dårlig lys selv så kaster de heller stein i glasshus, disse mennene som var kompiser men som aldri før har klaget på noe. Du ser ikke ballen som ruller? 

Som hos Giske, hvor det startet fordi han spurte: Hvor er festen? Og det var klaps på rompa og en kysseglad fyr som endte med å bli dratt gjennom dritten fordi en jurist sa at varslene var rystende lesning. Altså, her re gud!!! Svake dramaqueens uten noe som helst av bein i nesen.

Aha. Jenter som snakker om pikk og pung.

Nei og nei så grusomt. Kvinner bør jo kjenne sin plass ,la menn være menn og vise forståelse hvis testosteronet river i kroppen.

Det må jo ha vært kvinnens feil hvis mannen ikke klarte å styre seg. Stakkars stakkars  Ørjan- mann .

• Liker 23
Skrevet
14 minutter siden, Justsaying skrev:

Men hvorfor har han selv gått ut i aviser, podcast og på Facebook og innrømmet masse? At han har mistet venner, og at det er mange som hater han pga sin oppførsel? Og hvorfor har to managere skygget banen pga dette når han i henhold til en(to) brukere, og i motsetning til han selv, er helt uskyldig i alt dette? Og hvordan har dette vært allment kjent i veldig mange år og hvorfor skrev denne publikasjonen dette i 2017? 

http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/

• Liker 18
Gjest Justsaying
Skrevet
11 minutter siden, Justlooking skrev:

Men hvorfor har han selv gått ut i aviser, podcast og på Facebook og innrømmet masse? At han har mistet venner, og at det er mange som hater han pga sin oppførsel? Og hvorfor har to managere skygget banen pga dette når han i henhold til en(to) brukere, og i motsetning til han selv, er helt uskyldig i alt dette? Og hvordan har dette vært allment kjent i veldig mange år og hvorfor skrev denne publikasjonen dette i 2017? 

http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/

Igjen, han har innrømmet å oppført seg som en drittsekk, gått over streken, vært ufin og såret folk. Hvorfor tror dere at det må være «ofrene» han sikter til? Dette ble dessuten sagt av en mann som var hardt presset - som da Giske ble tvunget til å si unnskyld uten å kunne si mer enn bare det. Midt i stormen. 

Og ja, jeg syns også Ørjan har gjort ting som ikke er forenlig med en trofast mann osv men å dra trakasseringskortet midt i en metoo-storm for å få pr selv er for dumt. Hva med slle andre komikere? Aldri hørt noen av de si noe negativt om ørjan?

Skrevet (endret)

Ørjan vet selv hvem hans ofre er. Vi er mange som vet mye. Å prøve å overbevise enkelte her er ingen vits. Sannheten kommer frem til slutt. Alltid. Godt er det 🥰 Det kan ta uker, mnd eller år.... 

Endret av 2ney
La til en setning..
Skrevet
1 minutt siden, 2ney skrev:

Ørjan vet selv hvem hans ofre er. Vi er mange som vet mye. Overbevise enkelte er ikke noen vits. Sannheten kommer frem til slutt. Alltid. Godt er det 🥰

En ting vi er enige om 🙂 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...