Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Firestone skrev:

Faktum er at ØB har hatt svært dårlig rykte i årevis, «alle» har visst at det er ualminnelig gode årsaker til at han nå har bedt om unnskyldning og innrømmer at han var en «jævla stor gris» (hans egne ord). Han har vært hatobjekt på Twitter lenge før Natt&Dag-saken ble kjent og han valgte selv å gå ut med opplysninger om sin dårlige atferd mot andre kvinner. « Burøe forklarer at han har sendt meldinger og beklaget seg til mennesker han har såret, og at han står til ansvar for egne handlinger.» 

https://www.nettavisen.no/livsstil/orjan-buroe-saken-setter-ny-fyr-pa-metoo-i-kjendis-norge/3423593209.html

Faktum er at dersom han hadde noe som helst å si mot disse som har stått frem med sine opplevelser i kjølvannet av egen outing, hadde han allerede gjort det. Man venter ikke til saken er glemt. 

Faktum er at folk flest forbinder ØB med noe negativt og det vil ta tid å reparere - om det i det hele tatt går. Jeg tror ikke det er mulig, fallet er for stort og hardt - men han initierte det helt selv. 

«Jeg, Ørjan Burøe, var et ræva menneske før.»

«Burøe sier i podkasten at han har sluttet å drikke, og at han oppsøkte psykolog. Burøe omtaler seg selv som «en jævla idiot», og ser nå positivt på Metoo-bølgen som også skyllet over ham selv.»

https://www.vg.no/i/0ERALE

At folk driver en patetisk renvaskelseskampanje her inne, er ikke bare med på å bære ved til bålet, bensin helles på samtidig. Helt motsatt av hva Burøe selv antakelig ønsker

👏 Takk for oppsummering.

Ryktet hans har vært der i årevis så lenge jeg bodde i oslo. Blant mediefolk og folk i underholdningsbransjen, de advarte hverandre.

Enig i at inntrykket som enkelte gir her av at han fornekter alt, kan undergrave forsøket på å gi en ordentlig unnskyldning og et comeback. Det ville i så fall vært synd. Selv om jeg ikke kommer til å gå på showene hans (ikke noe tap), synes jeg at det hadde vært gull om ØB kunne tatt en Louis, si at han tar et skritt tilbake og vil lytte og rydde opp. Unner ham, jentene, tidligere kollegaer og bransjen hans at han lykkes i det. De trenger det. Det kommer flere saker, og den første som rydder i eget bed setter en standard. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger, personangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

• Liker 1
Skrevet
På 24.4.2019 den 12.06, Justsaying skrev:

Veldig sant, kvinner som roper om likestilling og likeverd - men samtidig skal de ha særbehandling både når de ligger seg til goder og når de angrer på feilskjær og vil gi menn skylden. Syns sammenligningen med Weinstein og Ørjan er søkt fordi ingen har ligget seg til topps med Ørjan, det er heller flørt som har vært gjensidig men så har noen angret og/eller plutselig innsett at de ikke var den eneste og følt seg dumpet. 

Alle de som plutselig fikk meninger om dette er feige idioter som heller fant ut at de ville heller bli med å kaste stein enn å bli kastet stein på selv. Kjent taktikk, få fokusen på noen andre og vekk fra en selv.

Har du dokumentasjon på at det var gjensidig? Eller spekulerer du nå? 

Det er forresten stor forskjell på å ligge seg til toppen på eget initiativ og å ligge med noen fordi det ikke er et annet alternativ om du ønsker å få en karriere, slik som i Weinsteins tilfelle. En mektig mann kan knuse deg om du ikke gjør som han vil. Og motsatt, når det er kvinner som er i en maktposisjon.

• Liker 19
Skrevet
20 timer siden, Justsaying skrev:

Altså, her sies det at folk har levert info om grisemeldinger fra Ørjan til media for flere år siden, og nå. At media har sett disse meldingene og at det er dokumentert til avisene og og og og.

Så kan noen svare meg på hvor logikken i det er? Både på hvorfor man går til media med trakassering og ikke til politiet? Og hva ønsker de med at media skal ha dette om det ikke er for å havne i rampelyset selv? 

Det er så patetisk og latterlig, og likevel sitter folk her og lurer på hvorfor vi ikke tror på alvoret i denne grusomme mannens handlinger. Hvem i all verden går til media uten at man har enten anmeldt eller noe som helst først? 

Så skriver noen her, han har trakassert meg og er anmeldt for voldtekt (som noen påsto i går her) hvordan mener dere at man skal tro på noe som helst av det når man vet at det ikke er levert noen anmeldelse? Er dere så utrolig dårlig på logikk at dere tror at det ikke er noe annet enn overdrevent tull? 

Sigrid startet dette, dro med seg resten av jentene etter å ha etterlyst de i podden sin, og fikk med noen mediekåte andre komikere - for så å kaste alt fra båten og se Louis i Bergen og kalle seg selv hykler😂

1. Mulig de har gått til politiet uten å komme noen vei? Trakkassering er ullent og vanskelig å lage en vantett sak på, da det ofte er et skjønnspørsmål.

2. Å gå til media gjør at man får oppmerksomhet rundt saken, nemlig seksuell trakkassering og ubehagelig oppførsel. Jeg tipper de fleste som har gått offentlig ut klarer seg helt fint uten all oppmerksomheten (les; hetsen) de har fått etter de stod fram. 

• Liker 17
Gjest Pelle.Grino
Skrevet
12 timer siden, MildeMarie skrev:

Enig i at inntrykket som enkelte gir her av at han fornekter alt, kan undergrave forsøket på å gi en ordentlig unnskyldning og et comeback.

Det utrolige er at dette får stå, det er jo spekulasjoner, synsing, og vil i verste fall ha dramatiske konsekvenser for mannen i trådens tittel...

Skrevet
1 time siden, Pelle.Grino skrev:

Det utrolige er at dette får stå, det er jo spekulasjoner, synsing, og vil i verste fall ha dramatiske konsekvenser for mannen i trådens tittel...

Ser de har roet seg litt. Kanskje de endelig skjønner at det de driver med kan ødelegge enda mer for hovedpersonen.

• Liker 5
Gjest Justsaying
Skrevet
44 minutter siden, Justlooking skrev:

Ser de har roet seg litt. Kanskje de endelig skjønner at det de driver med kan ødelegge enda mer for hovedpersonen.

Er her jeg, bare skjønte at når en bruker her påsto at Ørjan hadde sagt han ikke har trakassert noen til henne/han på snap igår- så forstår jeg hvordan ting blir tolket slik man vi at de skal tolkes ;) Så dermed forblir troverdigheten til at noen har blitt trakassert. 

Skrevet (endret)

Som offer av overgrep i varierende alvorlighetsgrad siden jeg var 12 er det bare ekkelt å se folk forsvare og bagatallisere det denne mannen har gjort. Kvinner har et heeeeeilt annet forhold til overgrep enn det mange menn har. Jeg har blitt ødelagt pga seksuelle overtramp og overgrep og voldtekt. Jeg måtte faktisk i terapi før jeg forsto at jeg ikke hadde noe skyld i det hele tatt. Det begynte da jeg var 12. En eldre gutt truet meg til å snakke seksuelt med ham for å la meg være i fred i skolegården. Det ØB driver med er voksenversjonen av dette og det er bare grusomt. Jeg vet jeg er langt ifra alene om å bli seksualisert og trakkasert fra veldig ung alder. At folk ikke tror på ALLE de reaksjonene har kommet mot ØB er utenfor min fattevilje. Ja, jeg er et brent barn. Men det er kvinnene og jentene ØB har trakassert på det groveste også. Det er helt forferdelig å tenke på. 

Må bare legge til at ØB har valgt noen av sine ofre gjennom helt uskyldige apper som wordfeud. Hvis ikke DET er psykt så vet ikke jeg... 

Endret av DianaV
+
  • Liker 28
Skrevet
27 minutter siden, DianaV skrev:

Som offer av overgrep i varierende alvorlighetsgrad siden jeg var 12 er det bare ekkelt å se folk forsvare og bagatallisere det denne mannen har gjort. Kvinner har et heeeeeilt annet forhold til overgrep enn det mange menn har. Jeg har blitt ødelagt pga seksuelle overtramp og overgrep og voldtekt. Jeg måtte faktisk i terapi før jeg forsto at jeg ikke hadde noe skyld i det hele tatt. Det begynte da jeg var 12. En eldre gutt truet meg til å snakke seksuelt med ham for å la meg være i fred i skolegården. Det ØB driver med er voksenversjonen av dette og det er bare grusomt. Jeg vet jeg er langt ifra alene om å bli seksualisert og trakkasert fra veldig ung alder. At folk ikke tror på ALLE de reaksjonene har kommet mot ØB er utenfor min fattevilje. Ja, jeg er et brent barn. Men det er kvinnene og jentene ØB har trakassert på det groveste også. Det er helt forferdelig å tenke på. 

Jeg tenker at det er forferdelig trist det du har opplevd! Men alle saker er ikke like. Og i dette tilfelle her så kan det finnes noen som føler seg tråkket på, men det er langt fra så grovt som du beskriver at du har opplevd. 

Det er snakk om meldinger og bilder, som i de tilfellene som er nevnt kan ha vært gjensidige. Det vet ingen andre enn Ørjan og de jentene det gjelder. Og da blir det feil for meg å sitte å se på at folk snakker og sprer sånne ting om en mann når man kun har hørt en side. 

La Ørjan få tid, la han få tid til å summe seg før han uttaler seg. Vi har et perfekt eksempel på hvor drøyt det kan bli, i Giske saken! Han også unnskyldte seg, men forsvarte seg ikke fordi han måtte ta hensyn til varslerene. 

• Liker 3
Gjest Justsaying
Skrevet
33 minutter siden, DianaV skrev:

Må bare legge til at ØB har valgt noen av sine ofre gjennom helt uskyldige apper som wordfeud. Hvis ikke DET er psykt så vet ikke jeg... 

Men hvordan VET folk at det er Ørjan som skriver på Wordfeud? Et nick der som er Ørjan kan jo hvem som helst ha.

Og syns ikke du som voldtekstsoffer at det er ille at folk syns en grisemelding er overgrep? Tenk hvis politiet skulle stoppe alle som sender grisemeldinger - hvordan skal de da få tid til å arrestere de som voldtar?

Skrevet
24 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg vet jo at ingen har sagt noe før etter Sigrid og Lisa dro med seg K og så kom den ene etter de andre som ville sitte på bussen. Jeg har ikke gått samme rakettetterforskerskole som deg men noe klarer man uten.

Direkte feil. Det ble sagt fra til Stand up Norge i 2017. 

http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/

Kona skrev et blogginnlegg om saken som hun raskt slettet.  

• Liker 18
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Justsaying skrev:

Ønsker asti var her så kunne hun fått mer info til saken fra meg, kanskje den da hadde blitt bedre og mer riktig.

Du kan jo skrive til henne. Hun har blogg og kommentarfelt. 

Endret av 2ney
Skrevet
1 minutt siden, Justsaying skrev:

Et veldig bra innlegg! Spot on, dumt det ble slettet egentlig. 

Hvorfor tror du det ble slettet? 

Skrevet
8 minutter siden, Justsaying skrev:

Et veldig bra innlegg! Spot on, dumt det ble slettet egentlig. 

I innlegget fra Marna så kan du lese at Ørjan la hånden på låret til Sigrid og førte den opp under skjørtet.

Så da kan du vel slutte med å si at Sigrid lyver om å ha blitt tatt på tissen. 

For så vidt jeg vet så kommer man til slutt til tissen når man fører hånden oppover. 

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Infinity skrev:

I innlegget fra Marna så kan du lese at Ørjan la hånden på låret til Sigrid og førte den opp under skjørtet.

Så da kan du vel slutte med å si at Sigrid lyver om å ha blitt tatt på tissen. 

For så vidt jeg vet så kommer man til slutt til tissen når man fører hånden oppover. 

Ja når man først tar hånden oppover er det vanskelig å stoppe den, eller kan hånden ha stoppet før den traff tissen? 😬😬

Kan ikke du høre på podcasten der Sigrid selv forteller om episoden FØR hun endret historie? 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...