Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

!

Hva er det du ikke forstår med: "mer på alvor i dag", det impliserer at de tar det mer på alvor i dag i forhold til før, ikke at de tar det på alvor i dag. Og så må du se konteksten det er skrevet innenfor, som omhandler politiets fokus for 10 år siden kontra den i dag. Nå er det flere i tråden her som har poengtert at du mistolker det jeg skrev, allikevel velger du å oppretteholde stråmannen din. Det er intellektuelt uærlig, og særdeles lite konstruktivt. Du både vet og kan bedre enn dette, for nå er du opplagt ikke ditt sedvanlige jeg. 

• Liker 9
Skrevet

Se og Hør har ventet på svar fra han i en uke.... Manageren sier de skal få svar ila går kveld, SÅ kommer denne nye regisserte unnskyldningen samme kveld... Lite kalkulert da...

• Liker 11
Skrevet

Noen som vet om intervjuet med hun jeg aldri klarer huske navnet på har blitt trykket? 

Skrevet
Akkurat nå, A4. skrev:

Se og Hør har ventet på svar fra han i en uke.... Manageren sier de skal få svar ila går kveld, SÅ kommer denne nye regisserte unnskyldningen samme kveld... Lite kalkulert da...

Å få svar betød tydeligvis bare at Burøe skulle publisere et kalkulert og manipulerende svar på sin egen plattform, sannsynligvis skrevet av en taleskriver/retorikkekspert, som de vet vil bli gjengitt i pressen, og at en del folk vil ta til takke med "unnskyldningen". Og det var akkurat det som skjedde også.

Sinnsykt bra at Se og Hør publiserer artikkelen med de ubesvarte spørsmålene. 

Jeg registrerer forresten at Erland Bakke kritiserte Sigrid BT for å ta opp saken igjen i podcasten og ikke gå til "redaksjonelle miljøer".

Sitat

– Først sa hun at hun ble tatt på innsiden av låret. Så ble hun tatt på tissen. I podkasten i dag skal han ha grafset henne på tissen. Uansett er dette noe en ikke skal akseptere. Det er trist at Sigrid aldri vil akseptere unnskyldningen til Ørjan, og at de fremfor å gi kommentarer til redaksjonelle miljøer velger kun å snakke om dette i podkasten sin, mener han. 

Nå gjør jo hans kongelige høyhet ØB akkurat det samme. Tipper han prøvde å spille på hele PFU-Erle Marie Sørheim-greia når han kom med denne kommentaren..

• Liker 27
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner, ryktespredning, persondebatt og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

• Liker 1
Skrevet

To tråder er slått sammen. Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, ryktespredning, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

Og til alle dere unge jenter der ute; om dere opplever at personer trakasserer dere som det Burøe er beskyldt for, gjør dere selv og hele samfunnet en tjeneste og spar på alt av samtalelogger. Ringer vedkommende så spiller du inn samtalen. Dokumenter alt du har mulighet til, og spar på det. Og føler du deg alene oppi det hele så betro deg til foreldrene dine, eller nære venninner/venner, eller andre som kan støtte deg. 

• Liker 48
Skrevet

Når man leser kommentarfeltet i Se & Hør (Facebook) samt kommentarene til hans eget snodige forsøk på å si unnskyld, så er det enda større grunn til å bøye seg i støvet for de som faktisk makter å stå offentlig frem med opplevelsene sine med Ørjan. 

Men fy pokker så godt jeg forstår de som ikke gjør det, men jobber i det stille med saken. 

• Liker 33
Skrevet
7 minutter siden, vintage skrev:

Når man leser kommentarfeltet i Se & Hør (Facebook) samt kommentarene til hans eget snodige forsøk på å si unnskyld, så er det enda større grunn til å bøye seg i støvet for de som faktisk makter å stå offentlig frem med opplevelsene sine med Ørjan. 

Men fy pokker så godt jeg forstår de som ikke gjør det, men jobber i det stille med saken. 

Jeg er bare spent på om... hmm, husker aldri hva hun het, Kimmy? Om hennes historie kommer på trykk. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, SVK skrev:

Samt anmeldt forholdet om du har kapasiteten til det. Skjønner godt at ikke alle orker å anmelde, men noen må få stoppet fyren. 

Absolutt! 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, SVK skrev:

Samt anmeldt forholdet om du har kapasiteten til det. Skjønner godt at ikke alle orker å anmelde, men noen må få stoppet fyren. 

Jeg undrer meg over at f.eks. et ressurssterk menneske som Sigrid Bonde Tusvik ikke anmeldte da han grafset på henne. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, vintage skrev:

Jeg undrer meg over at f.eks. et ressurssterk menneske som Sigrid Bonde Tusvik ikke anmeldte da han grafset på henne. 

"Hei, Ørjan Burøe tok meg på tissen" "Har du bevis?" 

Hvordan skal man bevise noe sånt? 

• Liker 24
Skrevet
4 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg er bare spent på om... hmm, husker aldri hva hun het, Kimmy? Om hennes historie kommer på trykk. 

Kemma. Ja, vi kan jo håpe på det. Det er så grovt at det bør ikke bare renne ut i sanden. 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, neiognei skrev:

"Hei, Ørjan Burøe tok meg på tissen" "Har du bevis?" 

Hvordan skal man bevise noe sånt? 

Var det ikke vitner og alt mulig rundt akkurat den hendelsen? Det er vel også noe han har innrømmet såvidt jeg vet. Til og med Marna skrev jo om det. 

Men uansett om det ikke fører frem, så kan det være greit å få anmeldelser inn i systemet. Da bygger det seg opp. 

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Voldtekter blir først og fremst henlagt pågrunn av mangel på bevis. Men i dette tilfelle er det snakk om systematisk trakassering over flere år, og over en rekke sosiale medier. Her må det finnes bevis i form av samtalelogger, og her er det dessuten mange jenter/kvinner som kan vitne om tilsvarende trakassering fra Burøe. Jeg kan ikke begripe at det ikke skal rekke. 

Tja, spør Sofie Elise. Hun fikk jo først saken sin henlagt selv om det var massive elektroniske bevis. Så kjemper hun igjennom en runde til ( hvem har ork til det) og EN av de blir dømt i saken.  ( hvilken betydning det hadde at hun var en foorntlig person kan man jo bare dpørre seg.) 

Hovedpersonen i saken hennes er fremdeles ikke dømt. Det skal såutrolig mye til at slike saker ender med dom og påkjenningen for offeret er enorm. 

I sakene til ØB er det i tillegg kollegaer av han og folk som jobber «under han» på stigen. At de ikke  orker og greier skjønner jeg godt, det hadde neppe blitt noe av. 

• Liker 16
Annonse
Skrevet

Men det er jo ikke en grunn til å anmelde når det kun dreide seg om den ta på tissen epispden. Hadde det blitt sagt nei og han fprtsatte og fortsatte så, men det var vel ikke helt slik det var. Ikke greit, men anmeldelse, njæææh

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Puny skrev:

Tja, spør Sofie Elise. Hun fikk jo først saken sin henlagt selv om det var massive elektroniske bevis. Så kjemper hun igjennom en runde til ( hvem har ork til det) og EN av de blir dømt i saken.  ( hvilken betydning det hadde at hun var en foorntlig person kan man jo bare dpørre seg.) 

Hovedpersonen i saken hennes er fremdeles ikke dømt. Det skal såutrolig mye til at slike saker ender med dom og påkjenningen for offeret er enorm. 

I sakene til ØB er det i tillegg kollegaer av han og folk som jobber «under han» på stigen. At de ikke  orker og greier skjønner jeg godt, det hadde neppe blitt noe av. 

Vi får vel vente å se. Sålangt vet jeg ikke engang om det er anmeldt, gjør du eller noen andre her? 

Skrevet
1 minutt siden, vintage skrev:

Var det ikke vitner og alt mulig rundt akkurat den hendelsen? Det er vel også noe han har innrømmet såvidt jeg vet. Til og med Marna skrev jo om det. 

Men uansett om det ikke fører frem, så kan det være greit å få anmeldelser inn i systemet. Da bygger det seg opp. 

Ja, han hadde vel forklart seg for fruen. Han og SBT har forskjellige historier rundt hva som skjedde. Og da kommer jo tvilen han tilgode da. Og manageren hans hadde jo i kommentarfeltet hos Christoffer Schjelderup et stort fokus på at dette var berettiget, siden SBT hadde skrevet en kronikk om at hun syntes det var for lite tafsing i samfunnet. Sier litt om holdninger. :)

Du ser jo at voldtekter blir henlagt på tross av at folk står og ser på. Dette ville blitt henlagt før de engang hadde sett på anmeldelsen. Hadde ikke kommet inn i noe system. 

Det er ikke sånn at de som ble utsatt for ting ikke har gjort noe med det. De har klaga til arbeidsgiveren sin/hans. Og det førte altså til at han mista jobben i Latter Norge. 

Hvis jeg blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet på jobb så melder jeg det ikke til politiet, jeg melder i fra til arbeidsgiver. Har gjort det en gang og den personen fikk sparken. 

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, Klink skrev:

Men det er jo ikke en grunn til å anmelde når det kun dreide seg om den ta på tissen epispden. Hadde det blitt sagt nei og han fprtsatte og fortsatte så, men det var vel ikke helt slik det var. Ikke greit, men anmeldelse, njæææh

Nei, må regne med å bli tatt på tissen av en kollega i ny og ne. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
5 minutter siden, neiognei skrev:

Nei, må regne med å bli tatt på tissen av en kollega i ny og ne. 

Hvordan leser du det ut av det skrev. HVORDAN? Og les det du selv skrev. Det hadde blitt henlagt og ikke engang kommet inn i noe system. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...