Gå til innhold

Når blir cannabis lovlig i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, så rart at det påvirker spesielt unge gutter på den måten, hvorfor virker det ikke sånn på alle..?

ELLER, kanskje det er andre faktorer ved disse unge guttene som er mer medvirkende til at de er sløve eller ikke klarer følge med på faget....

 

Anonymkode: 9760b...473

Du kverulerer som en hasjmisbruker. 

Anonymkode: 50ed7...193

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kverulerer som en hasjmisbruker. 

Anonymkode: 50ed7...193

Dette

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Korrelasjon, ikke kasualitet. Vitenskapen har allerede avkreftet myter som dette.

En annen myte som vitenskapen også har tilbakevist er "gateway drug"-teorien. Korrelasjon, ikke kausalitet.

 

Anonymkode: d7b09...4ad

Skjønner ikke hva du forsøker si i forhold til at rusa elever forsover seg. 

Men tror du får tar deg en pause nå. Er lærer på el fag linja. 

Anonymkode: 50ed7...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faller de ut av skolen fordi de røyker cannabis? Eller røyker de cannabis av samme grunn som de dropper ut av skolen?

Anonymkode: d7b09...4ad

Ikke legg skylden på skolen for at ungdommen begynner med narkotika. Grunnen til at ungdommen går på den stien, er pga ufarliggjøringen av narkotika som disse pro-narkotika kommer med.

Anonymkode: f305e...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange er jo liberale til det. Det er ikke sånn at det er farligere enn alkohol heller, tvert i mot. Det skal ikke brukes av visse typer mennesker eller unge. Men det skal ikke alkohol heller. Eller ihvetfall ikke, får en si.

Jeg tror det likevel vil ta mange år før det eventuellt vil bli lovlig. Ikke før 2040 tenker jeg... spiller ingen rolle for meg, og jeg hadde heller tillat det enn alkohol. Rett og slett fordi jeg har sett så mange flere skadevirkninger av det ifh de som bruker hasj ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke legg skylden på skolen for at ungdommen begynner med narkotika. Grunnen til at ungdommen går på den stien, er pga ufarliggjøringen av narkotika som disse pro-narkotika kommer med.

Anonymkode: f305e...4d3

Blir så provosert av pro-narkotika folk som glorifiserer og hjernevasker og ødelegger så mange ungdommer der ute, fordi disse er lett påvirkelig og må seff prøve ut stoff selv

SKAM DERE!

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke der ennå. Nordmenn flest har en "fra hasj til helvete" tankegang, som ikke kommer til å endre seg i overskuelig framtid. 

Det er kulturelt betinget som noen her sa. Jeg gikk på skole i USA for 10 år siden, før legalisering, og selv dengang var cannabis utbredt og ufarliggjort. Det samme med Canada. Her i Norge forbinder vi det med tung rus, psykiske os sosiokulturelle problemer. Bruk blir fremdeles ansett som asosialt og kriminelt. Dette kommer ikke til å endre seg med det første. 

Anonymkode: 38b08...fae

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca det siste landet, i allefall i europa. Mange er liberale, da spesielt i byene. over 90% av rusavhengige lider av traumer fra barndommen, ergo ruser de seg for selvmedisinering. Men mange tror fremdeles at hasj er farlig og fører til et liv på kjøret. Er du en taper og røyker hasj blir du neppe en vinner. Er du en vinner og røyker hasj, forblir du oftest en vinner.

 

 

Problemet i norge er ikke de eldre eller unge folk. Men etter min egen erfaring. Mødre, som tror ungen sin kommer til å havne på kjøret og folk i 40-50 årene som er indoktrinert med propaganda fra 70-80 tallet. Kombiner dette med folk på bygda som ikke evner å skille mellom cannabis og livsfarlig dop laget på et dass i Litauen. 

Anonymkode: 8dc3b...b7f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så provosert av pro-narkotika folk som glorifiserer og hjernevasker og ødelegger så mange ungdommer der ute, fordi disse er lett påvirkelig og må seff prøve ut stoff selv

SKAM DERE!

Anonymkode: d663e...f94

Ville du at alkohol skulle vært forbudt? Jeg spør seriøst altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så provosert av pro-narkotika folk som glorifiserer og hjernevasker og ødelegger så mange ungdommer der ute, fordi disse er lett påvirkelig og må seff prøve ut stoff selv

SKAM DERE!

Anonymkode: d663e...f94

Det er ikke pro narkotika å fortelle informasjon om canabis som er fakta. Den er fakta uansett. Godt over 90% av folk med rusavhengighet har traume i bunn. De selvmedisinerer seg. En god kvanta av de gjennstående 10%ene har gjerne adhd eller noe annet. Ergo er rusavhengighet oftest= selvmedisinering.

 

Friske folk blir nesten aldrig rusavhengige. Ergo kan du like gjerne legalisere alt.

Anonymkode: 8dc3b...b7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ville du at alkohol skulle vært forbudt? Jeg spør seriøst altså. 

Nei. Men uansett om jeg sier grunnene blir vi ikke enige uansett :) 

Anonymkode: d663e...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skjønner jeg ikke attraksjonen med rusmidlet. Samme for meg om det blir legalisert eller ikke.

Men jeg bemerker meg at de som er pro cannabis i denne tråden er mye mer artikulerte og oppegående enn de ihuga motstanderne. 

En interessant observasjon.

 

Anonymkode: 2ec17...115

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke pro narkotika å fortelle informasjon om canabis som er fakta. Den er fakta uansett. Godt over 90% av folk med rusavhengighet har traume i bunn. De selvmedisinerer seg. En god kvanta av de gjennstående 10%ene har gjerne adhd eller noe annet. Ergo er rusavhengighet oftest= selvmedisinering.

 

Friske folk blir nesten aldrig rusavhengige. Ergo kan du like gjerne legalisere alt.

Anonymkode: 8dc3b...b7f

Jo! Mange friske folk har blitt avhengig som jeg har visst om!

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Men uansett om jeg sier grunnene blir vi ikke enige uansett :) 

Anonymkode: d663e...f94

Det er ikke sikkert nei 🙂 men jeg hadde syns det hadde vært helt topp om brennevin ble forbudt! Men det er meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Det er ikke sikkert nei 🙂 men jeg hadde syns det hadde vært helt topp om brennevin ble forbudt! Men det er meg.. 

En av grunnene er at hasj blir lagret i fettet og i hjernen og blir der veldig lenge som er større sannsynlighet for avhengighet. Alkohol lagres i blodet og går stortsett ut etter 12 timer.

De fleste jeg kjenner som drikker alkohol drikker kanskje 2-3 ganger i måneden. De få jeg har kjent som røkte hasj, fleste av de røyket daglig og hadde et avhengig problem! Dette har jeg og hørt fra flere og hasj hadde ikke vært ulovlig uten grunnn

Derfor!!

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En av grunnene er at hasj blir lagret i fettet og i hjernen og blir der veldig lenge som er større sannsynlighet for avhengighet. Alkohol lagres i blodet og går stortsett ut etter 12 timer.

De fleste jeg kjenner som drikker alkohol drikker kanskje 2-3 ganger i måneden. De få jeg har kjent som røkte hasj, fleste av de røyket daglig og hadde et avhengig problem! Dette har jeg og hørt fra flere og hasj hadde ikke vært ulovlig uten grunnn

Derfor!!

Anonymkode: d663e...f94

Glemte å si at de fleste jeg kjenner som voksne drikker alkohol, men ingen av dem har alkoholproblem 

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si at de fleste jeg kjenner som voksne drikker alkohol, men ingen av dem har alkoholproblem 

Anonymkode: d663e...f94

Du må slutte å argumentere med omgangskretsen din. Det er bare pinlig.

Anonymkode: d7b09...4ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo! Mange friske folk har blitt avhengig som jeg har visst om!

Anonymkode: d663e...f94

Hvordan vet du det?

 

Har jobbet med tung rus i over 5 år og vokst opp med rusavhengig far pluss moms. Har til nå bare truffet 2 som ikke har noe historisk fra barndommen, mista nære familiemedlemmer eller har en diagnose som adhd. Disse 2 ble avhengige av b prepperater, som de fikk tilskrevet av legen og fikk seg en tur på kjøret etter det.

 

En frisk person eller ungdom for den slags skyld. Begynner ikke å missbruke amfetamin etc. Og gjør han det, vil han lettere komme seg ut av det. Er studier gjort på dette.

Anonymkode: 8dc3b...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av grunnene er at hasj blir lagret i fettet og i hjernen og blir der veldig lenge som er større sannsynlighet for avhengighet. Alkohol lagres i blodet og går stortsett ut etter 12 timer.

De fleste jeg kjenner som drikker alkohol drikker kanskje 2-3 ganger i måneden. De få jeg har kjent som røkte hasj, fleste av de røyket daglig og hadde et avhengig problem! Dette har jeg og hørt fra flere og hasj hadde ikke vært ulovlig uten grunnn

Derfor!!

Anonymkode: d663e...f94

Du sier hasj ikke hadde vært ulovlig uten grunn. Hvorfor tror du da at USA og Canada velger å legalisere nå? Det er jo for en grunn, tror du ikke?

Verden går fremover.

Anonymkode: 64c7c...1f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...