Gå til innhold

Når blir cannabis lovlig i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var denne artikkelen hos NRK nylig. Om hvordan denne situasjonen er i USA nå. I alle fall i enkelte amerikanske delstater

Så er det noen som ønsker å tippe når norske myndigheter kommer til å følge etter, og omsider avkriminalisere / legalisere enkelte stoffer? 

Anonymkode: 8465f...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri.

Synet på rusmidler er kulturelt betinget, ikke vitenskapelig.

I Saudi Arabia kommer de aldri til å tillate alkohol. Uansett hvor lovlig det måtte være i Europa. Dette handler om kultur. Ikke vitenskap.

Norge kommer aldri til å tillate cannabis, uansett hvor lovlig det måtte være i Nord-Amerika. Det handler om kultur, ikke vitenskap.

Anonymkode: d7b09...4ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Håper jeg.

Det kan gjøre deg dum, rett og slett. Og det henger i leenge i kroppen. Psykiske problemer også. 

Som smertelindring trenger vi det ikke. Finnes andre alternativ

Anonymkode: b8249...948

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig kunnskapsløst med de som sier forhåpentligvis aldri. Har dere lest dere opp på cannabis, egentlig? Farene ved det er minimale sett i forhold til f.eks alkohol. Skal et forbud være nyttig, må det fungere, og det fungerer ikke i Norge. Den som ønsker å kjøpe hasj, får kjøpt det lett som bare det.

Ved en legalisering vil staten ha full kontroll over hva brukerne får i seg (kvaliteten på stoffet), samt at staten vil tjene mye penger på det. Brukere vil slippe å oppsøke kriminelle miljøer for å kunne ta seg en blås, som er kanskje det mest farlige med nettopp cannabis- man må i kriminelle miljøer for å kjøpe, og da er veien kort til tyngre stoffet.

Jeg håper på legalisering så fort som mulig.

Anonymkode: 64c7c...1f2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eller siden, vil jeg tro. Sikkert heller siden enn før. Jeg røyker ikke selv, men har jo vært ute i verden. Hasj er ikke så farlig for voksne folk. Jeg tror at når det blir lovlig kan politiet heller bruke ressursene sine på farligere saker. Vi vil få skatteinntekter og arbeidsplasser, samt at det ikke vil bli den samme naturlige overgangen til sterkere stoff hvis det selges i lovlig regulerte utsalg hvor ingen lokker med andre "bra" (mer skadelige) greier. Hvis myndighetene fortalte (og visste) sannheten om skadelig og ikke skadelig bruk av narkotika ville kanskje ungdommene tro på det når de blir fortalt at cannabis faktisk kan gjøre irreversibel skade på en hjerne under utvikling, og at de faktisk kan bli varig dummere hvis de røyker hasj. I motsetning til hvis en voksen røyker hasj (en sjelden gang), hvor forskningen sier at hasj ikke er like skadelig for en ferdig utviklet hjerne. Når det er sagt, cannabis kan være en utløsende faktor og en trigger av psykisk sykdom hos mennesker som er genetisk disponert for disse sykdommene. Forhåpentligvis vil forskning og nøyaktige utredninger avgjøre om det blir lovlig eller ikke.

Anonymkode: 32ef5...45a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig kunnskapsløst med de som sier forhåpentligvis aldri. Har dere lest dere opp på cannabis, egentlig? Farene ved det er minimale sett i forhold til f.eks alkohol. Skal et forbud være nyttig, må det fungere, og det fungerer ikke i Norge. Den som ønsker å kjøpe hasj, får kjøpt det lett som bare det.

Ved en legalisering vil staten ha full kontroll over hva brukerne får i seg (kvaliteten på stoffet), samt at staten vil tjene mye penger på det. Brukere vil slippe å oppsøke kriminelle miljøer for å kunne ta seg en blås, som er kanskje det mest farlige med nettopp cannabis- man må i kriminelle miljøer for å kjøpe, og da er veien kort til tyngre stoffet.

Jeg håper på legalisering så fort som mulig.

Anonymkode: 64c7c...1f2

Ja vi har lest oss opp, kjære deg! Kan du ikke akseptere at folk er i mot hasj, og slutte å hjernevaske oss om er i mot og prøve å få andre til å bli for?? Voks opp!!!

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis aldri. Det holder at alkohol er lovlig

Anonymkode: f305e...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forhåpentligvis vil forskning og nøyaktige utredninger avgjøre om det blir lovlig eller ikke.

Hjelper ikke. Synet på cannabis i Norge er kultur, ikke vitenskap.

Akkurat som kjønnslemlestelse er så vanskelig å få slutt på. Det er kultur, ikke vitenskap.

Anonymkode: d7b09...4ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...jeg vil bare føye til mitt forrige innlegg at på tross av at forskningen viser at cannabis ikke er så farlig, så frister det lite når man ser alle de narkis-utseende folkene i forskjellige dokumentarer og artikler om cannabis.😂

Anonymkode: 32ef5...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vi har lest oss opp, kjære deg! Kan du ikke akseptere at folk er i mot hasj, og slutte å hjernevaske oss om er i mot og prøve å få andre til å bli for?? Voks opp!!!

Anonymkode: d663e...f94

...Dette er et debattforum. Ulike meninger er okei, men man skal selvfølgelig argumentere for sitt syn. Jeg godtar at du er i mot, men du må også godta at jeg er for. Hersketeknikkene kan du legge fra deg.

Anonymkode: 64c7c...1f2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hjelper ikke. Synet på cannabis i Norge er kultur, ikke vitenskap.

Akkurat som kjønnslemlestelse er så vanskelig å få slutt på. Det er kultur, ikke vitenskap.

Anonymkode: d7b09...4ad

Tja, det mener du. Jeg er ikke like skråsikker. Vi får se hva fremtiden bringer. Husk at også alkohol (som er svært skadelig) har vært forbudt.

Anonymkode: 32ef5...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjetter på neste generasjon.

Helt sykt hvor liberalt hasj har blitt de siste 5 åra i forhold til før det.

Du var jo junky for ikke lenge siden, viss du noengang hadde sett hasjisj i virkeligheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det!

Vi har allerede et stort problem med unge gutter som faller ut av skole/ utdanning..

Anonymkode: 50ed7...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke det!

Vi har allerede et stort problem med unge gutter som faller ut av skole/ utdanning..

Anonymkode: 50ed7...193

Faller de ut av skolen fordi de røyker cannabis? Eller røyker de cannabis av samme grunn som de dropper ut av skolen?

Anonymkode: d7b09...4ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Dette er et debattforum. Ulike meninger er okei, men man skal selvfølgelig argumentere for sitt syn. Jeg godtar at du er i mot, men du må også godta at jeg er for. Hersketeknikkene kan du legge fra deg.

Anonymkode: 64c7c...1f2

Nei du godtok ikke. Du kalte oss kunnskapsløse og mente vi ikke hadde lest oss opp på hasj.. Også forherliger du brudd på norsk lov. Regner med mods/admin fjerner din kommentar, det ser jeg alltid i tråder om cannabis hvor folk glorifiserer dette

Anonymkode: d663e...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...