Gå til innhold

Raggy skal bli supersterk :)


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Gjest Raggy

Det ble trening både i går og i dag. Trente moderat hardt i går å ble god og svett. I dag var det høyreps, mest for å få igang blodsirkulasjon og å myk gjøre en veldig støl kropp. Det er ikke så greit når man akkurat har startet med treningen igjen, særlig beina blir ømme og støle :) Fokuserte på skuldre/overkropp i dag. Har noen satans muskelknuter ved og under skulderbladet... varmer punktene med høyrepstrening og bruker triggerpunkt ball for å knuse knutene. Det gjør satans vondt!

Gleder meg til at kiropraktoren skal gå på knutene, han treffer bedre de som ligger under skulderbladet og han løsner opp i en veldig irritert sene på høyre side av halsen. Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å løfte noe særlig i benk. Når skulderen er rehabilitert kommer jeg til å gyve løs på den øvelsen.

Spiser lavkarbo frem tom søndag. Vil da øke karbinntaket noe siden jeg ikke klarer å la være å knuffe på de tunge vektene. Jeg var jo bestemt på å kun veldikeholde musklene men det er ikke like enkelt når jeg først står å trener og lysten på å løfte tyngre kommer snikende hihi

Er seriøst ute av form da jeg knapt klare to pull-ups i dag.. Må bli tre neste gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt: 2 pull-ups er to mer enn jeg klarer. :hoho: Synes du er flink, jeg. :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Først av alt: 2 pull-ups er to mer enn jeg klarer. :hoho: Synes du er flink, jeg. :trene: 

Hei på deg og takk for det :) Jeg tar pull-ups i ringer å da er det ikke så vanskelig. Normalt sett har jeg tatt opptil 15 stk i første sett så 2stk er litt lite. Men det øker fort om man bare jobber med det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Det ble trening i dag som planlagt :) 

Markløft 50 kg, knebøy 30 kg(lowbar som jeg har lært av pierre gullos elle hva nå det nye navnet til purt gull var igjen hehe....), benk, skulderhev 20 kg, pull upps/4,3,3), flyes og mage/kjerneøvelse til slutt.

Relativt lette vekter siden kroppen ikke er vant til belastning enda. 

Skulderen som saboterer benk har begynt å bli bedre. Jeg knuser muskelknuter med en liten ball. Det gjør så j vondt, men alt som fungerer er gull. Tar høyreps omvendt flyes med høye armer for blodsirkulasjon i problemområdet.

Har spist riktig en uke nå å kjenner på god følelsen det gir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening i dag og endelig er det litt fres i kroppen. Gjennomførte fullkroppsprogram med moderate vekter og noe myoreps. 

Holder fortsatt igjen på vektene så kroppen skal venne seg til treningen. 8 kg skråbenk, en arms, 15 kg etbens markløft/myo

Amen var ok i dag, kunne løfte stanga i benk ti ganger uten særlig smerte. Har knust muskelknuter i ryggen med liten ball i dag også samt div strekkøvelser med strikk.

Mulig det blir treningsfri i morgen så kroppen får en hvil, er særdeles støl akkurat nå.

Må ta med den teiteste, flaueste hendelsen på trening i dag..... :eeeh: Da jeg satt på gulvet å hadde strekkøvelser med strikk kom jeg til å tenke på om jeg egentlig hadde noen muskler igjen siden det har vært så lite trening de siste mnd.. Så jeg strammer og flekser i vei foran speilet(å joda der var det jammen muskler) og samtidig kommer det folk!(var i utgangspunktet alene) Pokker så flaut å sitte sånn å vri seg foran speilen.. Jeg spurtet inn på do i håp om at ingen så meg :nigo: Kom meg ut å fikk meg en real latter etterpå hihi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Vekten går nedover. 68 kg forrige mandag og i dag viser den 64,9 kg. Jeg har garantert droppet mye vann. Kan tippe at 1 kg fett har forsvunnet men det er jo umulig å si. Jobber videre mot vektmålet som er 58 kg. Så får jeg se da om jeg nå har lært kunsten å holde vekten stabil eller om jeg fortsatt kommer til å gå opp og ned i vekt... Nå har jeg jo øvd en runde med vektnedgang og erfart hvor fort jeg går opp igjen. Klarer jeg å isolere dager der jeg spiser dårlig til en dag pr uke så er jeg fornøyd. 

Satser på at det er som alt annet, nemlig at øvelse gjør mester :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Flekser'n. ;) Har hatt noen sånne jeg også, som når man tror man er alene og skal få til en skikkelig fin selfie i speilet for eksempel. :flau: 

Så flink du er med vektnedgang! Jeg har vært på stabil vekt i tre år nå kanskje, etter 15 kg ned, og det er SÅ mye vanskeligere enn å aktivt gå ned i vekt. :daane: Man skal liksom prøve å finne en god middelvei, men for meg som ikke eier porsjonskontroll eller vettug metthetsfølelse er det rett og slett dritvanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Ble en bra trening i dag. 55kg i mark, øker til 60 kg neste trening. Hele 7 pull-up på første sett så kroppen driver å våkner.

Ny pers i benk, 40 kg for første gang. Jeg kan virkelig ikke tro det er sant... :) :) tydeligvis hjelper det å behandle muskelknuter i skulderen og ikke minst har det nok hatt en mental betydning å få bekreftet at betennelsen er borte. Dette var så gøy at jeg må kjør en egen trening med benk, flyes, roing mm for å bygge brystet sterkere.

Sittende skulderpress gikk også bra, den øvelsen har jeg ikke klart å gjøre på lagt tid. Startet pent ut med 8 kg, øker til 10 neste trening om smertene fortsatt er fraværende.

Glemte mageøvelse på slutten i dag men blir jo så satt ut av å bruke triggerball på muskelknutene, det er så smertefult at jeg blir seriøst lei meg, men jeg gir meg ikke!

Hold på å overspise igjen i går, men flyttet fokuset vekk fra mat å klarer å holde meg til planen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Enda en trening gjennomført :) Det blir ikke så ofte for tiden men er glad for det jeg får til. Ingen tung trening i dag, men ble da svett å gjennomførte fullkropps-program

Ikke så gøy å knuse muskelknuter i dag. Er lei av å ha vondt, alltid er det et eller annet med denne kroppen som gir smerter å det tærer til tider på humøret, kan det ikke bare gi seg? Fuck det, men hipp hurra for alt som kunne vært verre i det minste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Det ble trening i går :)  60 kg mark, øker med 1 kg pr trening så lenge jeg klarer 6 reps i første sett.

Knebøy 31 kg, det går greit men armen krangler noe.

Benk 35 kg, helt ok, men vond arm i går som "lægger

Pull-ups, fornøyd med 7 strk på første sett

Push ups, ok

Spiser bra nå, kjemper mot fristelsen om å stappe i meg mat sent på kvelden men gjør det ikke. Tror dette kan læres med tiden. Jeg har en ok vekt nå men ønsker meg ned dit jeg var for eget velbehag sin del. Det er noe eget med å kunne sitte uten å ha en bilring på magen som presser seg på :rolleyes: Mentalt sett så er det godt å vite at kroppen får den næringen den trenger via gode matvarer og smertene blir generellt mindre ved riktig matinntak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da var gamla i gang igjen. Jeg har hatt prøvetrening på nytt senter å det virker lovende.

Nå i starten går det mye tid på å bli kjent og å finne ut hvor de ulike øvelsene skal gjøres. Det er mange detaljer som skal på plass når man har trent endel merker jeg :) Håper å en bra treningshøst!

I sommer har jeg flyttet og malt hus så det har ikke vært noe å si på aktiviteten, men det blir jo ensidig å stå å veive med høyrearmen i timesvis :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei, så bra at du er i gang igjen! :nigo: Spennende med nytt senter! Jeg har såvidt snust på tanken om å bytte jeg også, selv om jeg trives så utrolig bra der jeg er. Timeutvalget har bare blitt dårligere og dårligere dessverre, så vi får se. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Tjohei, så bra at du er i gang igjen! :nigo: Spennende med nytt senter! Jeg har såvidt snust på tanken om å bytte jeg også, selv om jeg trives så utrolig bra der jeg er. Timeutvalget har bare blitt dårligere og dårligere dessverre, så vi får se. :) 

Ja jeg elsker å trene så dette er digg! Jeg har flyttet å fått en nytt senter rett ved der jeg bor så for min del bytter jeg senter fordi det er lettvint. Sjansene for å komme over dørstokken er større når det er lett å komme seg på trening :) 

Lykke til med valg av senter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hadde en økt søndag og mandag, pån igjen i dag :) 

Kjører fullkropp, tenker å bytte program om ca seks uker. 

Det tar tid å komme i form. Løftene og øvelsene går fint men kroppen har ikke noe futt. 

Markløft 62 kg repsmål 6 stk

Benk 32 kg repsmål vet jeg ikke enda

Knebøy 32 kg repsmål 6 stk

Dette er noe av planen for i dag så får jeg se hva kroppen vil da :) :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening i går. Nå er jeg straks ferdig med utvendig malejobb for i år slik at jeg kan fokusere mer på å dra på trening. Jeg er ikke så god på å få til begge deler når noe skal bli gjort, da nijobber jeg i timesvis for å bli ferdig.

Hadde en god økt i går, kjenner at kroppen begynner å bli herdet igjen og jeg antar at jeg kan jobbe med tyngre vekter enn det jeg gjør nå.

Skal trene senere i dag. Prøver med på 70kg i markløft, 40 kg i zercherbøy/knebøy og 35kg i benk. Det er ikke mulig å løfte knebøy med sikring på det nye senteret så tenker å ta noen zercherløft også da det er lettere å avbryte om jeg failer :) 

Har kjøpt meg reimer og microvekter for å kunne løfte tungt og øke pent og rolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente fredag, tipp topp! :) Nå har jeg fått satt nivået på to program og er klar for å øke på.

Landet på 40kg i benk noe jeg er så glad for! Må jobbe noen økter på 40 kg for å kunne øke så klart, alternerer med skråbenk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble en tung og bra trening i går.

Måtte le da jeg fat ut at jeg hadde 80kg i mark istedenfor 70 kg på stanga forrige trening..Sånn er det å være på nytt senter der rutinene ikke er inne :ler:  Det var ikke noe problem å løfte det men tenker at 70kg er en ok vekt å starte med også bygger jeg meg oppover. Vil ta noen maxløft etterhvert for å kjenne hvordan det føles.

Jeg klarer meg bra i benk også synes jeg, jobber med 40 kg noe som er mye til meg å være. Øker på pull-ups, pr nå med strikk, ble 9stk på første sett i går.

Har gjenopptatt full contact twist, endelig får jeg dreisen på det, håper sideflesket får seg en trøkk nå :danse:

Jeg er ellendlg til å gå tur så i dag blir det ut å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God trening i går.

Roing, skråbenk, beinpress, etbeins-mark bla. Et beins markløft er digg, jeg er skikkelig støl i dag :)  Løftet 20 kg, brukte reim for å klare myo reps i øvelsen.

Tenker jeg god kan bruke lengre tid på siste øvelse som går på kjernen, jeg har en tendens til å være rask fordi jeg mentalt er "ferdig med økta..... :) 

Vekta er ok, ligger på 66kg nå. Tenker at ti kilo ned hadde vært ok men får se ann det underveis. Kan hende det blir som forrige sesong der jeg har en smal bikinikropp til jul og er rund og utrent på sommeren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...