Gå til innhold

Raggy skal bli supersterk :)


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Gjest Raggy

Trening i dag

Markløft. 81kg 3 sett. 6-3-2. Tok det pent for å se ann ryggen. Øker til 82 neste økt

Benk: i dag ble det en blanding av manualer og stang. Det blei mange sett og ente på ca 35kg i benk. Prøver meg det igjen neste trening. Brukte manualer 10 og 12,5kg -20 og 6 reps. 

Derav laber pull-ups med slitne armer i dag, men det ble 4-4-3

Zercher: 36 og 40 kg- 5-5-5. Det er ikke tungt, men øvelsen er tung mentalt for meg av en eller annen grunn. Må jobbe med det!

Skulderpress: au! Etter mye styr fant jeg ut at jeg må varme godt opp med veldig lav vekt for å få den dumme armen til å samarbeide. Etter det løftet jeg 10 kg greit i 3 sett. 

Mageøvelse, supersett-planke på ball og øvelser på matte.

Endret av Raggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, det ER så deilig å føle man spiser bra mat altså. Det gjør noe ikke bare for kroppen, men for hodet også. :hjerte: 

Hvilken app er det du bruker for å finne fettprosent? Har du en sånn vekt? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
13 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Åh, det ER så deilig å føle man spiser bra mat altså. Det gjør noe ikke bare for kroppen, men for hodet også. :hjerte: 

Hvilken app er det du bruker for å finne fettprosent? Har du en sånn vekt? :klo: 

Jaaaa :) Livet sammen med potetgullposen er jo en lykke det også ;) Men ikke når favorittjeansen blir så trang at den blir liggende i skapet.. Jeg er jo ikke overvektig, men alder og  et par barn har gjort at midjen presser seg utover så fort en gladbolle stuper ned i gapet mitt :fnise: Gjør et forsøk på å holde det litt tilbake.

Den Appen er bare dum... synes jeg... Du finner info og link til en god side her http://fitnessbloggen.no/noyaktig-maling-av-fettprosent/

Jeg bruker en fettklype(kjøpt på nett) og legger inn tallene på nettsiden i link over her også får jeg en viss peiling på hvordan det står til. Det vil jo ikke bli 100% riktig, men man får en viss peiling og kan følge med på om det blir mer eller mindre fett på en enkel måte :) Jeg bruker ikke sånn vekt som skal vise fett/muskler og vann i kroppen. Synes det virker vanskelig å bruke de riktig siden folk får så ulike målinger... Også koster fettklypen under 200kr. De digitale vektene er nok kostbare skal du ha en du kan stole på tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening i dag

Roing: nr 10 på maskin, lurer på hvor mange kilo det er... ble 7-7-7

Ettbeins beinpress: 7 og 6 på maskin, myo

En arms benk: 10 kg, myo

Ettbens mark: 30 kg, myo- øver på teknikk.. den sitter ikke...

Rygghev med 5, 7 og 10 kg vekt

Rollouts, fronthev-supersett

Spiser veldig bra å kjenner at magen er takknemlig for det. Den flater mer og mer ut når den slipper å forholde seg til bakverk og milkshake :) Vekten raser ned så det er nok mye vann i kroppen... Er noe trøtt og slapp siden kroppen ikke har tilgang på flybensin :ler:

Er i tenkeboksen ang mat, å må lete meg frem til en middelvei, men er uerfaren så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ser mange skriver om at de har en slags "spisedag" en gang i uken. Skal prøve meg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening i dag:

Zercher: 40 kg 3 sett- ikke noe problem så her må jeg øke

Benk: 35kg 5-3-4 happy for at jeg får det til igjen etter lang tid uten denne øvelsen! Har løftet 38kg tidligere så drømmer om å løfte 40 kilo innen sommeren.

Skulderpress: au.. mange reps med vekt helt ned i 1.25- endel med 8-6-4 og gode 9 reps med 10kg. Her er det bare å være tålmodig å samarbeide med skulderen

Div mageøvelser og vri og vreng av korsrygg

Resten av programmet tar jeg i helgen, prøver å splitte litt for å se om jeg trives med det

Spisingen er på topp men det kreves utholdenhet. Jeg holder på å labbe ut på kjøkkenet for å spise meeeer til kvelds... ønsker å stappe innpå et lass med brødskiver... Gir ikke opp med det første! Jeg vet jo at jeg får akkurat den maten kroppen min trenger så det handler ikke om at jeg får for lite mat, det handler om at jeg liker å se på tv og å spise lykkegivende karbohydrater for å roe meg til kvelds... 

Det blir endel kopper med grønn te og stevia med smak, det funker å er syyyyykt søtt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Svømmehallen i dag :) Håper jeg rekker å svømme litt, ellers så blir det å holde følge med de minste smånissene som skal være med. Det må da være trim :nori:

Mat? Kikka innpå utallige brødskriver i går så det går to skritt frem og et tilbake det her. Men gir meg ikke! Har med vann og egen matboks i svømmehallen med frisk og grønnsaker.

Middag seinere i dag blir kylling og en stor salat. Har lagd med to boller sukkefri gele som "våpen" i tilfelle sukker og brødmonsteret våkner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svømmehallen med smånisser er definitivt trim. :bond: :fnise: 

Er det lavkarbo du pleier å spise? Siden du ikke vil spise brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
8 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Svømmehallen med smånisser er definitivt trim. :bond: :fnise: 

Er det lavkarbo du pleier å spise? Siden du ikke vil spise brød?

Javisst :) Godt for kroppen og mange hyggelige folk i hallen i dag :) 

Nei, ikke lavkarbo direkte, mer en sammensatt diett som ikke inneholder industrilaget mat. Brød gjør meg veldig oppblåst... 

Til kveldsmat kan jeg ha feks bær og nøtter istedenfor brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening i dag:

Markløft: 82kg- 6-5-6, det betyr økning neste trening. Drømmer om å klare 100kg(et løft) innen sommeren. Aner ikke om det er mulig...

Benk: 35kg-6-5-6, økning neste trening her også

Pull-ups: 15-8-5 meget bestemt på å klare mer enn sist her i dag, å det fungerte

Planken på ball kombinert med mageøvelse

Følte meg sterk og bestemt i dag, det er digg. Teknikken i benk er bra selv om gjennomføringen blir litt skeiv og vinglete når det blir tungt. Har bestemt meg for å bare gønne på uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Da har jeg fått hjelp til å måle fettprosenten. Det er ikke såååå lett å gjøre det selv. Klarer fint å klype på magen for å følge med sånn ca. Nå er fettprosenten oppe på 20%, altså 2% opp på en mnd uten fokus på mat.

 

Lærer mer for hver dag å øver på at innlæring av nye ting ofte handler om to skritt frem og et tilbake. Klarer jeg å holde kostholdet på et bra nivå fremover nå så kan det faktisk være mulig for meg å trylle frem en ganske ok bikiniform :)  Barnslig, men litt gøy også da, jeg har jo faktisk kjøpt meg båt 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening i dag:

Mark: 83kg 6-5-6

Benk: 36kg 6-5-6

Zercher: 41kg -6-6-6

Pull-ups, strikk i bur, myo

Skulderpress: 12.5kg 4-2-2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening i dag:

Roing- jobber med tyngre vekt nå som jeg har bedret teknikken. Brukte nr 11 på maskinen

Ett-beins beinpress: nr 6 myo sukk og stønn

En-arms benk, myo- 10kg er fortsatt tungt nok men nærmer meg økning

Triceps- myoreps

Et-beinsmark-myo: 40kg i dag, nå begynner det å funke! Krevende teknisk øvelse synes jeg. 

Rollouts-fronthev- supersett. 

Rygghev: 10 kilos skive. 7-5-5

Spiser bra hele dagen men kikker på brødmat på kvelden, noe som gir et kalorioverskudd. Så langt viser målingene(mine egne) at jeg har gått ned i fettprosent. Vekten er ganske stabil, rundt 62,63 kg hele uken  Musklene øker nok også siden jeg trener bedre så dette er gøy! :) :) Noen gensere i strl M begynner å bli korte på armene :fnise:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy

Bra trening i dag. Var skikkelig på hugget mentalt :) 

Markløft: 85kg: føltes bra, litt vondt i ene kneet etterpå men det ga seg kjapt. Lytter til kroppen når jeg løfter tungt

Benk: variete vekt og reps- 30, 35, 37 og 38 kg- det stopper brått etter en rep på 38 :ler: fornøyd

Zercher: 45kg 6-4-2-2-2-2 det kommer seg!

Prøvde meg på en øvelse jeg har sett på youtube men ikke husker navnet på. Drar stangen opp til midjen, så legges den over brystet og til slutt opp over hodet. 20 og 25 kg. Dette fikk kjernemusklene til å jobbe å var gøy!

Planke, vanlig og side til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raggy skrev:

Bra trening i dag. Var skikkelig på hugget mentalt :) 

Markløft: 85kg: føltes bra, litt vondt i ene kneet etterpå men det ga seg kjapt. Lytter til kroppen når jeg løfter tungt

Benk: variete vekt og reps- 30, 35, 37 og 38 kg- det stopper brått etter en rep på 38 :ler: fornøyd

Zercher: 45kg 6-4-2-2-2-2 det kommer seg!

Prøvde meg på en øvelse jeg har sett på youtube men ikke husker navnet på. Drar stangen opp til midjen, så legges den over brystet og til slutt opp over hodet. 20 og 25 kg. Dette fikk kjernemusklene til å jobbe å var gøy!

Planke, vanlig og side til slutt

Er det støt, du tenker på? Altså clean and jerk?

Ser bra ut ellers! Ser marken kommer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Hyggelig trening i dag med selskap. Vi øvde på å hoppe opp på boks. Jeg er fortsatt skikkelig redd...

Mestret splitthopp for første gang, endelig!

Pull-ups- 14-7-5

Skulderpress: 12,5kg hantler og stang.

Prøvde på clean and jerk(takk purtoro gullos :) morsomt! 

Kort økt i dag. Fri frem til tirsdag

Maten er perfekt nå. Spiser siste måltid tidlig på kvelden å drøyer inntak av frokost så kroppen får en ekstra lang pause uten mat, dette skal øke forbrenningen sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raggy

Hilste på noen av de øverste rutene på magen i dag :)  Det gir ny motivasjon til å fortsatt følge kostplanen min. Det fungerer helt klart bra for meg.

Det blir trening i ettermiddag. Tung base. Tror jeg skal legge inn en ukes treningspause snart siden jeg trener ganske hardt hver økt. Det er en fin tid for å gå ute å få litt sol i fleisen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Ble en god trening både i går og i dag

Mark 85kg, øke til 86 neste trening

Knebøy: 46kg- endelig klarer jeg vanlig knebøy!!! Blir en økt kun med denne øvelsen for å få dreisen på det. Her bør jeg løfte ganske tungt tror jeg

Benk:37kg- tungt men det går.

Pull-ups, roing og skulderpress som vanlig.

Terper på roll outs og fronthev, her kan jeg yte mer, det samme gjelder planke med og uten ball.  

61,1kg morgenvekt i dag mot 65,5kg for en og en halv uke siden. Mål med fettklype viser nedgang fra forrige uke :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Ble trening i dag også, om en noe avkortet. Ikke så lett å fokusere når en gjeng mannfolk som snakker et språk jeg ikke forstår skal stå å se på at jeg løfter å prater seg i mellom.. det ble litt for intenst for min del

Knebøy: 46kg tre sett hipp hurra!

Manualer: 12,5kg tre sett

Pull-ups som vanlig

Leiker med stanga, løfter den over hodet, tar noen skulderpress-20 og 25 kg

Hadde feiring i går med boller og wienerbrød. Får kick å ønsker at feiringen skulle vart i flere dager men sånn er det ikke nå nei :)

Satser på en god trening iløpet av helgen med mark og helt sikker meeeeer knebøy. Jeg burde teste om jeg klarer 50kg her synes jeg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Så du var ikke interessert i å stå på utstilling nei. Rart det der? :fnise: 

Synes du er skikkelig flink, jeg! :nigo: Knebøy er min verste øvelse, både fordi jeg synes det er gørr, men også fordi jeg har knetrøbbel som gjør at teknikken går ad undas om jeg hiver på nok vekt. Det henger sikkert sammen...ikke så gøy å gjøre knebøy med bare stanga, liksom. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...