Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Raggy

Raggy skal bli supersterk :)

Recommended Posts

Guest Raggy
22 timer siden, Purt Gull skrev:

Ræggy leverer! Dritbra! Utrolig sterk pull-up og markløft.

Hva slags slitthopp gjør du? Sånn turn-style, liksom?

Ja! Gamla begynner å få breie skuldre nå ;)

Aner ikke hva slags splitthopp, men det skal være en øvelse som går på nesten hele kroppen. Kommer til å bruke planken på ball etterfulgt av noen mageøvelser isteden. Gjøres det riktig trenes nesten hele kroppen der også :)

Har du prøvd å hoppe opp på boks? Det er ganske artig!

Fortsetter under...

Pierre Gynt

Er det sånne splitthopp du gjør?

image.png.50d912cd8524274e02f0f86bc126bc8a.png

Ja, jeg har prøvd litt boks-hopping. Blant annet fra liggende på magen, boksen foran seg, opp på alle fire - og så fram på boksen. Kjente det ganske bra i magen, faktisk. Kanskje jeg skal gjennooppta det :)

Skal sjekke ut podcasten! Når skal du lage din egen podcast da? :P

Guest Raggy
2 timer siden, Purt Gull skrev:

Er det sånne splitthopp du gjør?

image.png.50d912cd8524274e02f0f86bc126bc8a.png

Ja, jeg har prøvd litt boks-hopping. Blant annet fra liggende på magen, boksen foran seg, opp på alle fire - og så fram på boksen. Kjente det ganske bra i magen, faktisk. Kanskje jeg skal gjennooppta det :)

Skal sjekke ut podcasten! Når skal du lage din egen podcast da? :P

Nei gurimalla jeg er da ikke noe flyvende monster 😂 Sånn her https://www.msn.com/nb-no/helse/exercise/styrke/splitt-hopp-med-håndmanual/ss-BBtT0N9

Jeg er, som du ser, ganske opptatt av mental trening også. For min del er det å hoppe med samlede bein opp på boks en ganske tøff mental øvelse, og siden jeg kjenner det er utfordrende får jeg lyst til å bli god på det :) Splitthopp kan jeg bli god på en annen gang.

Podcast fra meg må bli den dagen jeg vrir meg ut av treningsmodus å kjøper ei kasse øl! Det kunne blitt bra 😎

^^Belle^^

:vinke: Vil gjerne følge med her. 

Flyvende monster :hoho: 

Guest Raggy

Ingen trening i dag. Tur til fysio, strømbehandling, massasje og varme. Skal teste to uker uten behandling å se hvordan det fungerer. Høyre arm er ugrei, den liker feks ikke å hente ting i hyller på butikken.

Gleder meg til trening i morgen!!!

Det ble noe godis i helgen, men valgte "magevennlige varer som peanøtter og baconcrisp. 

Mat i dag

Frokost: havregryn/kruskakli, mandler, helmelk

Lunsj: egg, salat og solsikkekjerner og kraft

Middag: Laks, rotgrønnsaker og kraft

Kvelds: bær og cc

Annonse

Guest Raggy
3 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

:vinke: Vil gjerne følge med her. 

Flyvende monster :hoho: 

Hei, velkommen hit :blomst:

Ja jeg er da ikke noe turner :fnise: 

Pierre Gynt

Jeg har også vært opptatt av mental trening, mye fordi jeg driver med idrett. Dessverre synes jeg begrepet er noe vanna ut, og jeg blir ofte litt skeptisk når det dras fram, fordi jeg forbinder det med litt sånn selvhjelp a la Bertrand - noe som er utrolig cheesy, synes jeg :P Men det er definitivt utrolig viktig. Den boka som har vært med revolusjonerende for meg, er The inner game of tennis. Vil tro noe av det er overførbart til bokshopping - f.eks. det med at man ikke må tenke, bare stole på kroppen osv.

Men jeg forstår at det er et slags fryktelement (særlig for jenter? *brannfakkel*) i det. En ting jeg har lagt merke til med jenter som hopper på boks er at de ofte hopper mye høyere enn de må, og lander med et smell på boksen. Men det blir sikkert bedre med erfaring, etter hvert som man blir flinkere til å koordinere.

Guest Raggy
12 minutter siden, Purt Gull skrev:

Jeg har også vært opptatt av mental trening, mye fordi jeg driver med idrett. Dessverre synes jeg begrepet er noe vanna ut, og jeg blir ofte litt skeptisk når det dras fram, fordi jeg forbinder det med litt sånn selvhjelp a la Bertrand - noe som er utrolig cheesy, synes jeg :P Men det er definitivt utrolig viktig. Den boka som har vært med revolusjonerende for meg, er The inner game of tennis. Vil tro noe av det er overførbart til bokshopping - f.eks. det med at man ikke må tenke, bare stole på kroppen osv.

Men jeg forstår at det er et slags fryktelement (særlig for jenter? *brannfakkel*) i det. En ting jeg har lagt merke til med jenter som hopper på boks er at de ofte hopper mye høyere enn de må, og lander med et smell på boksen. Men det blir sikkert bedre med erfaring, etter hvert som man blir flinkere til å koordinere.

Alt til sin tid og hver sin lyst er det vel noe som heter :) Skepsis er svært viktig!  Jeg har lykkes i perioder med å bruke konkrete metoder, men de må fenge meg der og da. Særlig når dørstokkmila truer eller en øvelse kan virke for tung/vanskelig har jeg hatt god nytte av å lære meg et tankesett som gjør at jeg lykkes istedenfor å bli holdt tilbake.

Jeg kjenner min trigger i forhold til hopping på boks, derfor er det en ekstra kul utfordring for meg å ta. Blir en evaluering etter 100 hopp :fnise:

Guest Raggy

Trening i dag:

Mark 80 kg tre sett 6-5-5. Kjennes relativt lett så her er det håp :)

Benk manualer 12,5 kg tre sett 8-7-7. Fungerer ok, tok smertestillende før trening, er nok derfor jeg fikser det bra.

Zercher: 35kg tre sett 5-5-5 føltes bra, trives bedre med lav vekt her foreløpig, øker litt neste trening

Pull-ups: tre sett 14-6-7. Prøve med 10 kilos vest neste gang

Skulderpress: 10 og 12,5 kg. tre sett 10-5-6 relativt smertefritt i dag, bør ha økninger her. 

Hoppe på boks: 2 hopp- Livredd begge gangene så her må det bare visualiseres og øves!

Fiffig mageøvelse til slutt med ball :)

Mat er mye krøll... Spiste mye ekstra på kvelden i går å ble ikke sulten før kl 14 i dag. Den kroppen har vist sine egne meninger :)

Spiser laks, grønnsaker og kraft til middag og bær og cc til kvelds også får jeg bare se hva kroppen vil. Har en følelse av at den har gått til angrep å gjerne vil opp igjen de ti kiloene jeg har gått ned.... Følger litt med ved bruk av fettklype kun et sted på kroppen for å ha litt styring. 

Edited by Raggy

^^Belle^^

Du er superflink! :duskedame: 

Guest Raggy
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Du er superflink! :duskedame: 

Takk :)

Guest Raggy

Trening i dag:

Ikke spist noe før kl15 så det ble en trening på tom mage. Det er svært sjelen det skjer. Kroppen fungerte greit den men måtte avslutte litt tidligere enn vanlig. Hodet var også ganske opptatt av bil, verksted, kostnader som bare blir høyere og høyere... Men det fikser jeg!

Roing: nr 9 på maskin(ca midt i rekka/aner ikke kilo) Tre sett 12-12-12 her må jeg legge på mer vekt

Ettbeins beinpress myo: nr 7 på maskin. To sett 14-3-3-3-3 begge bein

En arms benk, myo: 10 kg 12/13-3-3-3-3 forventet smerte så jeg holder igjen, men i dag gjorde det ikke vondt??? Helt supert om det kan fortsette sånn!

Ettbeins merk, myo: 35kg- et sett- 30kg et sett. 15/15-3-3-3-3. Holde vekt nede på 30 en stund til jeg har bedr ballanse

Tripseps pushdown: nr 2 på maskin. 10/10-3-3-3-3

Spist lunsj og middag i et jafs. Kroppen ble glad for å få bra mat!

Egg, spinat, kraft, div annet grønt, solsikkekjerner

Kylling, kraft og grønsaker

Kvelds blir: bær og cc. Muligens havregryn og melk 

Annonse

Guest Raggy

1 mars, å jeg er tilbake på kostholdsopplegget som fikk meg godt ned i kilo samtidig som jeg har hatt god progresjon på trening. Det ligger omtrent på vedlikehold så det er ikke noe "slankeopplegg", men det er alikevel utfordrende for meg å følge det konstant. Har som mål å klare det i en måned nå også se hva jeg tenker/hvordan kroppen responderer. Kostholdet har gitt et stort velbehag for meg, men når kakene er foran meg så glemmer jeg det lett. 

Hovedgrunnen til at jeg vil gå på opplegget er at jeg er fasinert av hvordan jeg kan manipulere kroppen med trening og mat. 

Ønsker meg selv lykke til! Starter med tur sammen med smånissene i familien. De har beordret tur til Mc Donalds av alle ting :fnise:

Pierre Gynt

Spennende. Hva går opplegget ut på da?

Guest Raggy
31 minutter siden, Purt Gull skrev:

Spennende. Hva går opplegget ut på da?

Ja! Jeg har fått utregnet hva jeg skal spise av min pt som også er utdannet innen kosthold. Dvs jeg har betalt for noe så jeg slipper å tenke selv :) Maten er lagt opp til at det skal gi muskelvekst men det er ingen spesiell diett, den er kun bra balansert. 

Kjøtt, fisk, kylling, innmat, egg, grønnsaker, fett, bær, gryn og nøtter stort sett. Reine råvarer 👍

Pierre Gynt

Det høres jo flott ut det. Hvor mye kalorier ligger du på? Lykke til, uansett! :)

Guest Raggy
10 timer siden, Purt Gull skrev:

Det høres jo flott ut det. Hvor mye kalorier ligger du på? Lykke til, uansett! :)

Takk! :) Nesten 2000 på treningsdager og litt mindre på dager med fri(fakta tall har jeg ikke lov å skrive her inne) Jeg veier ikke så mye å er ganske gammel så jeg har nok ikke så høyt energibehov :fnise:

Guest Raggy
Posted (edited)

Elendig trening i dag.. Må til det også :) Det ble en konsekvens av at jeg absolutt måtte går rundt å være sånn ca 1.80 høy i går.... Brukte sko med høye heler og i dag er korsryggen kjørt. Det ble oppvarming i mark. 45 og 50 kg og to fine sett på 81kg. Relativt lett så styrken er på plass :) Men fikk skikkelig vondt i korsryggen å da kutter jeg mark med en gang. Det kommer ikke av for mye vekt eller feil teknikk, bare dumt skojåleri og mangelen på respekt for at at slitte ledd ikke er mindre slitt selv om mann finner kule sko på butikken :fnise:

Resten av treningen besto av div strekk øvelser med strikk og trening med ball for å få bevegelse i korsrygg.

Satser på en bedre trening på tirsdag!

Edited by Raggy

Guest Raggy

I gang med bra kosthold. Det føles bra og jeg synes jeg ser bedre ut. Spiser jeg mye sukker og mel så blir jeg hoven og rar i ansiktet. Kjenner vannsamlingene i hele kroppen...

Nå har det så vidt begynt å løsne å tissemaratonet er i gang :nori:

Ligger på 63.3kg i dag, skal ned til 59kg. Fint å ha et mål :) Vekten er ok å nå for da er buksene min behagelige å ha på.

Skulle ta fettprosenten i går men appen jeg bruker fungerte ikke.. Tipper jeg ligger rundt 20%, altså opp 2% på en mnd så det går fort. Kommer jeg ned i 18% igjen å slipper vannvekt så synes magerutene(ihvertfall øverst på magen) :danse:

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

• Create New...