Gå til innhold

Raggy skal bli supersterk :)


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Gjest Raggy
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

:hoho: Så du var ikke interessert i å stå på utstilling nei. Rart det der? :fnise: 

Synes du er skikkelig flink, jeg! :nigo: Knebøy er min verste øvelse, både fordi jeg synes det er gørr, men også fordi jeg har knetrøbbel som gjør at teknikken går ad undas om jeg hiver på nok vekt. Det henger sikkert sammen...ikke så gøy å gjøre knebøy med bare stanga, liksom. :lol: 

Takk :blomst: Litt ros gjør innmari godt :biggrin:

Nei de gutta der altså.. skulle det være så spennende å se på gamlemor løfte jern... :fnise: gir de seg ikke så får jeg kjøre på med litt oppdragelse!

Synd du trøbler med knærne... Alle har stort sett en eller annen del på kroppen som ikke virker.... Det gjelder å finne øvelser en kan trives med og som du sier, det er jo ikke gøy før man må ta i litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raggy

Forsøk på trening i dag. 86kg mark, føles lett og fint.

Men har store smerter i korsryggen så våget ikke løfte mer... Vanskelig å få klær av og på så i dag er jeg motløs og lei meg... Smerter er plagsomme over tid. 

Tenker jeg ringer en kiropraktor på mandag å ber som straks hjelp. Står på venteliste til annen behandling men det tar tiiiiidddd...

Jeg er ikke redd smerter og kan godt trene med smerter, men det som stopper meg er frykten for at jeg kanskje kan gjøre ting verre. Trenger derfor oppfølging slik at jeg kan ha selvsikkerhet i det at jeg utfordrer kroppen på enn riktig måte.

Målet om 100kg i mark er ikke langt unna nå å jeg gir meg ikke! Tar en uke treningsfri, gå turer og tur i svømmehallen, samt brødskiver med nugatti 😋 Litt ro og egenpleie skal nok gjøre susen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Jeg er sengeliggende stort sett... Koser meg med å se på denne tøffe dama 

Turen til kiropraktor gikk bra men han hadde dårlige nyheter om ryggen min å sa at det virkelig var på høy tid at jeg fikk hjelp. I dag klarer jeg å gå noe etter at han knakk opp korsryggen. Skal tilbake en gang til og har fått time hos manuelterapaut. Nå er jeg på sporet! Endelig! 

Er optimist å tenker å trene på lørdag. Frem til da blir det rolig. Er slått ut av smerter så sover ganske mye...

Spiser lavkarbo i dag å kjenner det gjør godt :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, dette høres helt forferdelig ut! :troest: Håper virkelig dette går bedringens vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Ferdig utredet nå å jeg skal fortsette hos kiropraktor. Tatt ul og div tester hos manuellterapaut. han mente jeg var en av de sprekeste jentene her i bygda å da ble jo gamlemor bittelitt stolt :rolleyes: Han lærte meg en god del nye ting om trening og fysikk og ikke minst om den mentale biten. Han var tydelig på det med balanse mellom trening og hvile og å justere øvelser slik at det føles ok. Han hintet nok litt om at det kunne blir for mye trening også, da med tanke på at man blir så glad i feks endorfinene. Alt i alt et spennende møte.

I morgen blir det treningsdate med to karer på et senter som er nytt for meg. Det blir spennende. Håper kroppen blir glad for å få litt arbeid etter en ganske vond og rolig uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

 87kg i mark i dag, tre sett, strålende fornøyd. Hørte ikke et pip i fra korsryggen :nori:

46kg i knebøy. Prøvde med belte for første gang. Tre sett, kjentes bra ut

Benk: maks 37kg, varierte endel på vekt, grei økt

Mageøvelse/planke til slutt. Kort økt siden jeg deler programmet i to akkurat nå. Det gjør det lettere å gjennomføre mentalt.

Trente i går også på et annet senter. Det ble noe avkortet pga dårlig utstyr og virrete treningskompiser. De føyk litt hit og dit å løftet i hytt og pine :fnise: Artig men ikke noe for meg som jobber mye mer strukturert med treningen

Ny time hos kiropraktor i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an å trene for mye også, altså? :fnise: Neida. Jeg er helt enig i at den mentale biten også er ekstremt viktig oppi - særlig om man sliter med skader og/eller slitasje. Dette er jo tross alt en kropp som skal vare livet ut. Kjempegøy å høre at treningen gikk så bra, uten noen vondter. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Det ble trening i dag på tross av dårlig energi og laber form

Mark 87kg

Knebøy 46kg

Pull-ups som vanlig

Benk manualer 10 kg

Tar resten av programmet i morgen.

Starter snart på nytt kosthold og litt mindre/lettere trening. Blir spennende å se hvordan det fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Ok treing i dag. Mageøvelser og de hatede splitthoppene er gjennomført :) 

Trente mange forskjellige skulderøvelser for for å se om jeg kunne finne en som ikke gjør vondt. Roing, skulderhev og omvendt flyes var ganske ok. Usikker på om jeg bruker riktige benevnelser her, men jeg forstår det selv ;) så kan gå tilbake å sjekke hva som fungerte i dag.

Flyes er best stående. Nedtrekk med håndflatene mot meg er behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag, lettere vekter og høyreps samt noe myo. Det kjennes godt og mykgjørende, men det er litt merkelig å ikke løfte tungt.

Er godt i rute igjen med mat etter en helg i syndens land :kosteskaft:Jeg må nok si at alkohol og gatekjøkkenmat er digg der og da men det svir godt i etterkant... Som jeg sa dagen derpå så får det heller bli vafler og et slag med ludo neste gang :fnise:

Behandling hos kiropraktor er fantastisk! I går kveld kunne jeg snu på hodet uten å stønne av smerte, det var kjærkomment. Høyre arm er i ferd med  bli overbelastet sier han så all trening som er vond skal unngåes en stund. Prøver å finne alternativ til benk for å få trent bryst men sliter fortsatt med det.. Omvendt flyes kjennes ok men jeg aner ikke hvilken muskel det trener :rolleyes:

Gleder meg til trening i morgen, skal kose meg med markløft, noe jeg digger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vafler og et slag med ludo" 😂

100 kg i markløft - fy søren så tøft! Det oser treningsglede av dagboken din - det smitter! Håper skadene svinner hen og at du får trene i fred, fremover! Høres ut som kiropraktoren kan jobben sin😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra matdager nå så magen begynner å flate ut igjen. Elsker den følelsen :) Får den nye matplanen min i dag å er superspent.

Trening i dag var fint. Min supre pt er god på å virre litt rundt oss når vi trener å jeg får tips og råde hele veien. Føler kanskje jeg maser litt, men søren heller, jeg lærer jo noe nytt hver gang jeg spør ;)

Markløft i dag 40, 45, 50, 55, 60, 70 kg mange sett 5 reps. Godt å kjenne det gir puls og at det er fokus på det eksplosive og ikke den tunge treningen.

Frontbøy-25,30,35 tok det pent i dag, tar en økt til i morgen med flere reps pr sett

Prøvde benk, flyes mm men det nytter ikke... Endte opp med omvendt flyes for å få blodsirkulasjon i skuldrene, lett vekt men med mange reps så svei det bra til slutt. Får legge inn noen biceps curls(tror det heter det) så armene blir holdt i gang.

Mageøvelse- planke på ball- supersett 

Sola skinner å det er vår i luften :) Jeg som hadde troen på fest, moro og sosiale lag/sjøslag. Men nei da, det kjenner så utrolig godt å vite at jeg skal på trening i morgen istedenfor å våkne som en utkjørt prompepute slik det var sist helg :rolleyes:

Er klar for å bruke helgene til båtpuss. Har bestilt bikini med Motorhead logo så nå kan bare sommerkroppen komme :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin trening i går. Hvile i dag siden jeg er superstøl i beina.

Pull-ups, biceps curl, skulderhev, mageøvelse. Andre ulike øvelser som aktiverer brystmuskelen uten at det gir smerte. Drar meg selv opp i stang bla. 

Fornøyd med dagens innsats å kjenner at det er godt å la høyrearm slippe belastning. Den er allerede mye bedre.

Jobber med triggerball bak høyre skulder, det er så vond at jeg klikker... men de knutene bak der skal dø! Det er rufs i muskulaturen i dette området etter at jeg hadde en langvarig betennelse der for noen år siden. Utrolig at det kan ødelegge så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg skikkelig i gang med nytt kosthold.

Lavkarbo pr dag:

140g proteiner

120g fett

40g karbs

1800kcal

Siden jeg har ønsket å trene litt roligere nå blir kostholdet slik. Jeg har fortsatt noen kilo(brød med sjokoladepålegg :fnise:) som jeg ønsker å vrikke av meg. Trenger ikke stor nedgang, bare noen få kilo så jeg kan ha denne flate magen jeg er så glad i.

Jeg har jo opplevd å plutselig bli helt klin kokkos å stappe nedpå ca ti brødskiver med sjokoladepålegg så nå prøver jeg å lage en slagplan. Målet er å hindre plutselig overspising som rett og sett gjør vondt! Jeg skal bytte ut kveldmaten med noe sjokoladeaktig digg hver lørdag. Ikke i mengder denne gangen, men tenker at siden jeg nå får godis ofte så kan det være lettere å moderere inntaket. 

Ny uke nå ihvertfall, ny frisk og mye pågangsmot! Trening i morgen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den kule skinnjakka i posten i dag, såååå fornøyd, men den er jo pokker meg så trang over skuldrene.... En litt morsom opplevelse for meg som har hatt kropp som en solsikke nesten hele livet :ler: 

Hadde en kul trening i dag. Klarte push-ups for første gang! Endelig har jeg funnet en øvelse som kan kompansere for benk.

Et-beins beinpress, et-beins mark, biceps curl, triceps pushdown, omvente flyes og noen pull-ups 

Rygghev og mageøvelse- supersett

Var litt slapp og hadde lite futt i kroppen i dag. Dagsform eller nytt kosthold som spiller inn. Blir en trening til i slutten av uka. I morgen er det utefest med grillmat og sus og dus :) Skal spise det jeg blir servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårforkjølelsen er i gang. Mulig jeg ikke tålte å sitte ute i påsken, det ble temmelig kaldt utpå kveldinga.. Så da har det vært lov med all mulig slags mat. Kjedelig å bare orke å ligge i sengen, men det går over.

Lei dritmat nå så starter med dietten min i dag, tenker kroppen blir glad for det. Jeg vet jo hvor lite vondter jeg har når matinntaket er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Raggy

Kjære Raggy, jeg vet du har mye å tenke på siden du akkurat har kjøpt deg leilighet og du går å venter på godkjenning av kjøpet, det er både krevende og spennende.. MEN du kan fint dra å trene midt oppe i det hele, så kom deg tilbake til de gode rutinene å løft vekter i dag!

 

Prøver en ettermiddagsøkt kun med øvelser jeg synes er gøy for å komme igang igjen. Gud så fort musklene svinner og formen dabber av etter noen uker borte fra treningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Trening gjennomført! Kosa meg veldig. Lite fres i kroppen men det er ikke rart etter så lang pause. Det ble bla markløft, kun opp til 55kg noen zecherbøy, push og pull upps mm. Ingen hard trening, men antagelig mer enn god nok. Jeg har jo trent så bra i vinter at kravene til prestasjon er ganske høye.

Ser for meg å komme i rute igjen med treningen nå. Jeg vil få en periode med flytting og alt det styret det fører med seg samt at jeg muligens skal bytte senter i høst. Nye spennende tider :) 

Kroppen er vond og kranglete side jeg ikke har vært hos kiropraktor. Det er tydelig at den behandlingen utgjør stor forskjell! Må bestille time til uka. Først på lista står bilen som skal til legen for 100 gang på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Raggy

Endelig en trening! Det var digg :) Ser heldigvis at det fortsatt er endel muskler på kroppen så det er håp :danse:

Løftet opp til 60kg i mark. Roing, push down, pull ups og div andre øvelser. Brukte triggerball på punktene bak skulderen, fytti fleisen å det gjør vondt! Men det er visst endel muskelknuter bak der etter en gammel skade. Kiropraktoren løsner dette veldig bra. Har fortsatt ikke hatt time, det koster 450 pr gang... Har kjøpt meg leilighet å må tenke over forbruk...(så langt har bilen kostet rundt 3500kr denne mnd pga tester og rep, fortsatt endel som gjenstår..) Men skal unne meg en time i mnd hos kiropraktoren.

Sånn eller så har jeg blitt litt småfeit :rolleyes: Stress og uro gjør at jeg tyr til mat på kvelden... Er over den verste kneika for denne gang. Spiser bra så godt det lar seg gjøre å trener for å beholde muskelmassen inntil videre. Mye som skjer fremover så tar en uke a gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Raggy

Endelig har raggy på paggy vært på trening igjen! Ble fort skjelven i beina etter noen sett med markløft :ler: Kroppen er helt uten futt og fart men det er bare å dra treskeverket igang igjen! Kjenner at det fortsatt er bra liv i ryggmusklene, noe som gjør meg glad.

Skjønner at jeg har gjort motsatt av hva jeg skulle, for til jul så var jeg skikkelig slank og muskuløs, mens nå til bikinisessongen så er jeg fluffy som bare det.. Hehe.. Prøver å tenke helse og et helt treningsår under et for å sette pris på egen innsats å tenker at jeg har lært utrolig mye dette året. Det blir fokus på mat, helse og trening i en mnd fremover nå før flyttingen starter. Etter flyttingen blir det husmaling og ferietid. Satser på fult treningsfokus fra høsten av. 

Målet er 100kg i markløft innen neste vår og å klare å ligge jevnt på 20% fett.

Endret av Raggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...