Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (2 timer siden):

Det med bagen til Odin har jeg ikke fått med meg. Bar ikke Odin bagen med seg, inntil kroppen da han forlot hotellet?

Hvor i tidslinjen er det at vennegjengen sto samlet rundt bagen hans? Bagen er vel ikke funnet…

Jeg husker kun at hele gjengen var samlet rundt bagen den natta, om det var før eller etter de tok inn på hotell skal jeg ikke si for sikkert. De var filmet av overvåkingskameraer litt rundt i byen. 

Bagen er ikke funnet nei, og han bar bagen inntil kroppen på de siste overvåkningskameraene før han forsvant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frida skrev (9 minutter siden):

Jeg husker kun at hele gjengen var samlet rundt bagen den natta, om det var før eller etter de tok inn på hotell skal jeg ikke si for sikkert. De var filmet av overvåkingskameraer litt rundt i byen. 

Bagen er ikke funnet nei, og han bar bagen inntil kroppen på de siste overvåkningskameraene før han forsvant. 

Ja, husker den spesielle måten han bar bagen på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (12 minutter siden):

Ja, husker den spesielle måten han bar bagen på. 

Det lukter svidd av hele denne saken . De andre som var på hotellrommet burde blitt avhørt hardere , evnt med løgndetektor . Litt av noen «kamerater « som nektet Odin å overnatte , å sendte han ut aleine i natta . Her er det definitivt noen som lyver , evnt skjuler sine spor . Jeg tror han er tatt av dage pga noe med narko . 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (14 timer siden):

Det lukter svidd av hele denne saken . De andre som var på hotellrommet burde blitt avhørt hardere , evnt med løgndetektor . Litt av noen «kamerater « som nektet Odin å overnatte , å sendte han ut aleine i natta . Her er det definitivt noen som lyver , evnt skjuler sine spor . Jeg tror han er tatt av dage pga noe med narko . 

Løgndetektor er jo selvfølgelig bare piss uansett. 

Det er en god grunn til at det der ikke blir brukt i Norge... 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue

Hvis denne observasjonen stemmer så gir det ingen mening i at det bare ble funnet en sko på pir 2 siden han antakelig må ha hatt begge skoene på seg i skogen og tingene hans ville da måtte vært lagt der etter den mandagen.

 

https://www.tv2.no/nyheter/Åsted-norge/nytt-vitne-star-fram-kan-ha-sett-odin-18-dagen-etter-at-han-forsvant-i-trondheim/11472540/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljeb skrev (På 15.2.2019 den 14.53):

Nå er det 12 uker siden 18 år gamle Odin forsvant sporløst fra Trondheim sentrum. 

Et par kamera fanget han opp imens han gikk ute, men politiet var for trege med å innhente video fra de andre kameraene i nærheten.

Det har vært søkt i vannet gjentatte ganger, uten hell.

En liten stund etter forsvinningen, blir noen av eiendelene han hadde på seg da han forsvant, funnet inntil en vegg i et annet område enn han sist ble filmet. Blant annet pass, mobil, en sko..

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på at han må ha blitt utsatt for noe. Jeg mener, skal man ta sitt eget liv, tar man mest sannsynlig ikke av seg en sko og sprer eiendelene sine utover et område.

For meg er det bisart at en forsvunnet milliardærfrue får mediedekning nærmest hver dag, imens denne unge guttens forsvinning knapt har fått noe spalteplass. Åsted Norge har heller ikke nevnt han på TV. I Sverige er det en liknende sak med en annen ung gutt, forsvunnet på samme måte. Tilfeldig?

Foreldrene har nå gått ut med en dusør på 50.000 kr. Noen må jo vite noe?? 

Så han hadde med seg pass? 
Er ikke det utrolig uvanlig? Hvordan var livet og den mentale helsen til Odin?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (13 minutter siden):

Så han hadde med seg pass? 
Er ikke det utrolig uvanlig? Hvordan var livet og den mentale helsen til Odin?

Er flere 18 åringer som har med pass når de er ute på byen, pga at de kanskje ikke har bankkort med bilde på enda.  

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, slumkim said:

Er flere 18 åringer som har med pass når de er ute på byen, pga at de kanskje ikke har bankkort med bilde på enda.  

Ofte får man dessuten ikke bankkort med bilde, heller ikke den gangen, så om han ikke hadde lappen så er det ikke nødvendigvis så rart med pass nei.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slumkim skrev (25 minutter siden):

Er flere 18 åringer som har med pass når de er ute på byen, pga at de kanskje ikke har bankkort med bilde på enda.  

Takk det er en god forklaring. Jeg må lese mer om saken før jeg kan mene noe mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, paprikaskrue said:

Hvis denne observasjonen stemmer så gir det ingen mening i at det bare ble funnet en sko på pir 2 siden han antakelig må ha hatt begge skoene på seg i skogen og tingene hans ville da måtte vært lagt der etter den mandagen.

 

https://www.tv2.no/nyheter/Åsted-norge/nytt-vitne-star-fram-kan-ha-sett-odin-18-dagen-etter-at-han-forsvant-i-trondheim/11472540/

De fant jo en sko brent på det bålet i jonsvatnet, så det virker som om en sko lå igjen på havna og en sko ble funnet i skauen. Hva pokker skulle han som tok tingene med en jævla sko? Må isåfall være en eller annen fetish da....

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så kjent i Trondheim, men er PIR2 et iindustriområde eller noe? Om jeg var alene uten telefon som 18-åring ville kanskje ikket et slikt område være førstevalg midt på natta.

Det er på havna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, paprikaskrue said:

Jeg er ikke så kjent i Trondheim, men er PIR2 et iindustriområde eller noe? Om jeg var alene uten telefon som 18-åring ville kanskje ikket et slikt område være førstevalg midt på natta.

Det er bare industri og havnevirksomhet der så det er ingen grunn å dra dit på natta med mindre du har avtalt noe der.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (På 9.7.2023 den 13.50):

Jeg lurer veldig på hvorfor bagen ikke er funnet, hadde den spor av noe som gjorde det nødvendig å fjerne den? Noen som tok den med seg? Noen har jo tømt bagen for pose med treningstøy og treningssko. Hvem var det som gjorde det? 

Det er jo underlig om Odin tømte bagen og hoppet i sjøen med den. 

Og det er vel ganske usannsynlig at det var flere på Brattøra som plukket opp tingene hans. 

Og skoene han hadde på seg ble funnet på piren, iallfall en av dem. 

Jakka hadde han på seg, så den befinner seg vel der han havnet.  

Har tenkt det samme ifh bagen. Men om han ble tatt livet av, kan de ha brukt bagen hans til å frakte liket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (12 timer siden):

Reagerer på hvorfor politiet ikke var mer kritiske i avhørene av "kompisene" fra hotellrommet, og i avhør med mannen med den hvite bilen som rygget målrettet inn på kaia. Guttene ga hverandre alibi. Hvor sikre er de alibiene 🤔  

Det er flott at det fortsatt kommer saker i vg om Odin og aktivitet i dette forumet. Bunnløs sorg for foreldrene 💔  

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Står om Odin i dagens VG (i papirform) og på nrk nett. 

Odin, politiet sviktet deg når det gjaldt. Informasjon om trusler ble ignorert, troverdig observasjon ignorert, dine ting strødd rundt på kaien og ting brent på bål ble også feid av banen og de gikk tilbake til ulykke eller selvmord. Ubegripelig. Du fortjener å bli funnet. Jeg tror ikke du leser her av mest sannsynlig grunn men jeg føler for å gi deg noen ord. Du er mye mer verdt en å forsvinne ut i intet og ikke bli funnet.

  • Liker 7
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at politiet har gjort gode ting også i Odin forsvinningen men det forsvinner i mengden av feil. Er det arroganse eller manglende vilje til å bruke store ressurser over tid? 🤔 

Asbjørn Hansen fra Åsted Norge er et funn. Han er empatisk og dyktig og han stiller de riktige spørsmålene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (1 minutt siden):

Må legge til at politiet har gjort gode ting også i Odin forsvinningen men det forsvinner i mengden av feil. Er det arroganse eller manglende vilje til å bruke store ressurser over tid? 🤔 

Asbjørn Hansen fra Åsted Norge er et funn. Han er empatisk, dyktig, lytter til Odins foreldre og han stiller de riktige spørsmålene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at noen som visste hva som skjedde med Odin kunne sendt et anonymt brev i det minste. Gi foreldrene et svar. De lever foreldres største mareritt. Uten svar og uten en normal sorgprosess. Ingenting konkret å forholde seg til. Ingen grav å gå til. Kanskje en blanding av håp om at han er i livet og tanken på at han kan være død. 

  • Liker 3
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...