Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2020 #19921 Skrevet 22. april 2020 La oss ta påstanden om at hun gjør en god jobb for annonsørene. Jeg ser det påstås at siden annonsører er villige til å betale CBE så er det bevis på at «hun gjør en god jobb». Hvordan passer dette med omsetningsfallet i 2018? Når omsetningen faller er det grunn til å tro at færre annonsører er villig til å bruke penger på å annonsere hos bedriften. Evt er det samme antall annonsører, men de betaler ikke like mye for hver annonse. Begge forklaringene tyder på at salg gjennom Treasures ikke er like attraktivt som tidligere. Vi ser også at de fleste annonsører ikke fortsetter samarbeid over år. Underbygger det at de er fornøyd og at de oppfatter at de får valuta for pengene sine? https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Merk nå at jeg argumenterer for, og underbygger synspunktet mitt.
miamiamia Skrevet 22. april 2020 #19922 Skrevet 22. april 2020 Hvorfor behov for denne skrytingen hele tiden? Det er nesten som om CBE skulle tatt kurs i "hva og hvordan dele på sosiale medier når man er en bedriftskonto" Jeg er i målgruppen hennes men beveger meg mer og mer bort fra den verden de lever i. Stakkars stakkars barn sier jeg! 21
Rev. Revenge Skrevet 22. april 2020 #19923 Skrevet 22. april 2020 26 minutter siden, CecilieX skrev: La oss ta påstanden om at hun gjør en god jobb for annonsørene. Jeg ser det påstås at siden annonsører er villige til å betale CBE så er det bevis på at «hun gjør en god jobb». Hvordan passer dette med omsetningsfallet i 2018? Når omsetningen faller er det grunn til å tro at færre annonsører er villig til å bruke penger på å annonsere hos bedriften. Evt er det samme antall annonsører, men de betaler ikke like mye for hver annonse. Begge forklaringene tyder på at salg gjennom Treasures ikke er like attraktivt som tidligere. Vi ser også at de fleste annonsører ikke fortsetter samarbeid over år. Underbygger det at de er fornøyd og at de oppfatter at de får valuta for pengene sine? https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Merk nå at jeg argumenterer for, og underbygger synspunktet mitt. Ønsker bare å tilføye at Treasures AS sannsynligvis ikke forhandler mange egne avtaler slik som tidligere. Såvidt jeg husker trådte de inn i UI-stallen omtrent på samme tid som navneendringen skjedde. Derfor er det rimelig å anta at UI er Treasures oppdragsgivere/mellomledd for annonsører, samt at de kan ha mulighet for noen ekstra sideavtaler, blant annet Netfiks som vedlikeholdes gjennom managementet Pihl&co. 10
Kollontaj Skrevet 22. april 2020 #19924 Skrevet 22. april 2020 (endret) Mulig annonsørene har merket seg nedgangen fra 100 000 lesere. https://www.nettavisen.no/na24/leserne-rommer-fotballfrue/8530465.html https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kultur/mener-caroline-berg-eriksen-at-hun-er-drevet-til-logn-av-eget-kommentarfelt/60193204/amp https://kampanje.com/medier/2016/01/er-caroline-berg-eriksen-i-ferd-med-a-ga-ut-pa-dato/ I dag er det rundt 20 000, her om dagen nede i 16 000, det må jo skremme både annonsører og Treasures AS. Endret 22. april 2020 av Kollontaj 27
Halle-Palle Skrevet 22. april 2020 #19925 Skrevet 22. april 2020 Ros skal gis når ros fortjenes, og det er at det er fint å se at hun tar innspill til etterretning og poster fine og varierte matbilder til oppskrifts-onsdag. I stede for 5-8 tilnærmet identiske bilder av en porsjon, så inneholder siste innlegg varierte bilder av råvarer og ferdig produkt. Veldig bra, for matbilder kan de. Tommelopp 👍🏼 41
oblt Skrevet 22. april 2020 #19926 Skrevet 22. april 2020 2 hours ago, Hellasinmyheart said: Jeg har da ikke sagt noe om at den ikke er individuell? Hvor tar du det fra? Herfra: 3 hours ago, Hellasinmyheart said: Hvordan vet du at det kun er «enkelte finner inspirerende og smakfullt» er riktig betegnelse? Kanskje mange som leser bloggen (og evt andre) er av den oppfatning? Jeg regner med at annonsører samarbeider med bedriften Treasures nettopp av en grunn. De mener hun kan selge en vare for dem. For at det skal selge så er første bud å få varen til å fremstå som inspirerende og presentert på en måte som gjør at folk får lyst til å kjøpe. Dersom et samarbeid med Treasures gjør at varen får oppmerksomhet og medfører økt salg har hun gjort en god jobb med hvordan varen fremstår. Enten er det alle, eller så er det individuelt. Er det individuelt vil det si enkelte finner det smakfullt, i motsetning til om alle gjør det. Men nå opplever jeg virkelig at jeg har forklart poenget til det kjedsommelige, så jeg gir opp nå. 13
Hellasinmyheart Skrevet 22. april 2020 #19927 Skrevet 22. april 2020 (endret) 7 minutter siden, oblt skrev: Herfra: Enten er det alle, eller så er det individuelt. Er det individuelt vil det si enkelte finner det smakfullt, i motsetning til om alle gjør det. Men nå opplever jeg virkelig at jeg har forklart poenget til det kjedsommelige, så jeg gir opp nå. Helt greit. Du forstår ikke verken poenget eller konteksten det er skrevet i uansett😉Ha en fin kveld. Endret 22. april 2020 av Hellasinmyheart 3
Boletta Skrevet 22. april 2020 #19928 Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, Nudeldama skrev: Men hvorfor si det? Hvilken hensikt har ens subjektive oppfatning om interiøret, i sammenheng med saklig kritikk av en bedrift? Man sier det vel ikke for å være slem mot personen bak firmaet. Hvorfor si at man synes klær fra Gant er harry, eller at IKEAs nye kolleksjon er stygg? Man må bare ikke forveksle det med kritikk av noens person. Dette er en kommersiell salgskanal. 22
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19929 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, Boletta skrev: Man sier det vel ikke for å være slem mot personen bak firmaet. Hvorfor si at man synes klær fra Gant er harry, eller at IKEAs nye kolleksjon er stygg? Man må bare ikke forveksle det med kritikk av noens person. Dette er en kommersiell salgskanal. Men hvilken hensikt har ens subjektive oppfatning om interiøret, i sammenheng med saklig kritikk av en bedrift? 2
Boletta Skrevet 22. april 2020 #19930 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Men hvilken hensikt har ens subjektive oppfatning om interiøret, i sammenheng med saklig kritikk av en bedrift? Hun selger interiør. Det er lov å diskutere det hun selger. Det er ikke usaklig å ha en subjektiv mening om det produktene hun selger er stygge eller pene. Hva som er hensikten? Det er vel å ytre seg om salgsobjektene. Er det kun kritikk av forretningsmodellen, og ikke produktene som selges, som er innafor, tenker du? 17
Halle-Palle Skrevet 22. april 2020 #19931 Skrevet 22. april 2020 Men for søren da! Har dere ikke lært? Hvor mange ganger skal tråden stenges for moderering før dere slutter å bite på brukerdebatt og diskusjon om diskusjonen? Gir dere dere ikke nå, blir jo tråden helt stengt snart! 31
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19932 Skrevet 22. april 2020 41 minutter siden, Boletta skrev: Hun selger interiør. Det er lov å diskutere det hun selger. Det er ikke usaklig å ha en subjektiv mening om det produktene hun selger er stygge eller pene. Hva som er hensikten? Det er vel å ytre seg om salgsobjektene. Er det kun kritikk av forretningsmodellen, og ikke produktene som selges, som er innafor, tenker du? Jeg har ikke sagt det ikke er lov. Det eneste jeg har spurt om er når trådens tema er saklig debatt om bedriften CBE, hvilket formål har det da å si at en personlig anser interiøret i huset som stygt? Hvordan er det relevant for den saklige kritikken av bedriften? Om man personlig anser møblene som pene eller stygge er jo, slik jeg ser det, ikke relevant for akkurat det? 24 minutter siden, Halle-Palle skrev: Men for søren da! Har dere ikke lært? Hvor mange ganger skal tråden stenges for moderering før dere slutter å bite på brukerdebatt og diskusjon om diskusjonen? Gir dere dere ikke nå, blir jo tråden helt stengt snart! Dette er ikke brukerdebatt eller diskusjon om diskusjonen. Det er kritiske spørsmål til noen av innleggene som kommer, noe som er innafor regelverket. 4
pøbelsara Skrevet 22. april 2020 #19933 Skrevet 22. april 2020 (endret) Off the top of my head har jeg lyst til å nevne hva som er reklame/spons i hjemmet i Kulåsparken: Alle sofaene - sofabordene, bordet med whisky, kakkelovnen, spisestuemøblene, kjøkkenøya, vegger parkett, fliser på gulv, baderom og badekar med løveføtter, sengen på foreldresoverommet, garderoben i soverommet til mor og far, huske på barnerom, diverse (minst tre) dukkehus i barnerom, barnas senger, barnas sengetøy, lekeapparater ute i hagen, boblebad, hagemøbler, stæsj ute på en vegg, puter inne i stuene, plakater på vegger inne i stuer og på kontor, alt treningsutsyr i trreningsrom. Og det alle meste av pynt, kaker, mat og sånn i ulike selskaper. Jeg synes ikke interiøret er stygt. Men jeg synes det ser ut som en katalog eller et nyoppusset hotellrom. Hvor er tingene fra det levde livet sammen? Bøkene, barnetegningene, kunsten? Endret 22. april 2020 av pøbelsara 37
pøbelsara Skrevet 22. april 2020 #19934 Skrevet 22. april 2020 8 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg har ikke sagt det ikke er lov. Det eneste jeg har spurt om er når trådens tema er saklig debatt om bedriften CBE, hvilket formål har det da å si at en personlig anser interiøret i huset som stygt? Hvordan er det relevant for den saklige kritikken av bedriften? Om man personlig anser møblene som pene eller stygge er jo, slik jeg ser det, ikke relevant for akkurat det? Dette er ikke brukerdebatt eller diskusjon om diskusjonen. Det er kritiske spørsmål til noen av innleggene som kommer, noe som er innafor regelverket. Hva synes du om joggeturen som er delt med sånn ca 317 000 følgere på IG? 22
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19935 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Hva synes du om joggeturen som er delt med sånn ca 317 000 følgere på IG? Jeg har ikke så veldig mange meninger om den. Det var en halv setning, så den i seg selv synes jeg ikke gjør så mye. Jeg reagerer mer på hvordan det spekuleres i at barnet har blitt utsatt for en form for tvang for å bli med på joggeturen. Hva mener du om en slik spekulering? 5
Surikatt Skrevet 22. april 2020 #19936 Skrevet 22. april 2020 (endret) Saklig eller usaklig kritikk, hvem avgjør hva som er hva? Det blir jo som når Caroline Berg-Eriksen og mannen skal bestemme hva som er konstruktiv og ikke konstruktiv kritikk og sletter det som ikke passer dem. Endret 22. april 2020 av Surikatt 17
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19937 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Surikatt skrev: Saklig eller usaklig kritikk, hvem avgjør hva som er hva? Det blir jo som når Caroline Berg-Eriksen og mannen skal bedømme hva som er konstruktiv og ikke konstruktiv kritikk. Går ikke det begge veier, da? Vil ikke de som er kritiske til CBE være like biased som de som er kritiske til en del av kritikken? 3
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19938 Skrevet 22. april 2020 (endret) ... Endret 22. april 2020 av MissLucy 6
oblt Skrevet 22. april 2020 #19939 Skrevet 22. april 2020 1 hour ago, Hellasinmyheart said: Helt greit. Du forstår ikke verken poenget eller konteksten det er skrevet i uansett😉Ha en fin kveld. Nå har du svart meg sånn, pluss et svar til @CecilieX tidligere på dagen som du avsluttet med "Var dette klart nok for deg nå?" Kan jeg derfor få ymte frempå et forslag om å formulere seg mer lettfattelig ved neste anledning? Jeg er interessert i debatten om influencere og deres samfunnsrolle. Som et relativ nytt yrke, med få retningslinjer men stor makt, synes jeg det er mange aspekter det er verdt å belyse. Etter mitt skjønn er denne debatten viktig, og den er som regel saklig. Det blir mye mer interessant å debattere det om alle debattantene faktisk skriver sine argumenter og forklarer dem. Jeg er eksempelvis veldig interessert i å høre argumenter om hvorfor de som ikke er kritisk til influencerbransjen ikke er det. Kanskje jeg til og med ville endret mening på noen punkter, dersom argumentene var gode. Kan nevne at jeg ofte er uenig med @Nudeldama og har gitt ganske krass beskjed om det flere ganger - men dette hindrer meg ikke i å være enig i, ta til meg og plusse på de innlegg h*n har som jeg synes inneholder et godt poeng. Det tror jeg er et argument for at debatten stort sett er god; vi lærer av hverandre gitt at vi forklarer våre synspunkter og er åpne for at andre har gode poenger. Fra denne tråden har jeg blitt oppmerksom på flere mekanismer ved influencerbransjen, med Treasures AS som eksempel. Det gjør meg til en mer bevisst forbruker. Derfor tror jeg denne debatten ikke bare er god, men viktig. 26
loffen Skrevet 22. april 2020 #19940 Skrevet 22. april 2020 (endret) 29 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg har ikke så veldig mange meninger om den. Det var en halv setning, så den i seg selv synes jeg ikke gjør så mye. Jeg reagerer mer på hvordan det spekuleres i at barnet har blitt utsatt for en form for tvang for å bli med på joggeturen. Hva mener du om en slik spekulering? Nei, det var IKKE en 'halv setning', men masse film på instastory!! 1 time siden, Halle-Palle skrev: Ros skal gis når ros fortjenes, og det er at det er fint å se at hun tar innspill til etterretning og poster fine og varierte matbilder til oppskrifts-onsdag. I stede for 5-8 tilnærmet identiske bilder av en porsjon, så inneholder siste innlegg varierte bilder av råvarer og ferdig produkt. Veldig bra, for matbilder kan de. Tommelopp 👍🏼 Du har helt rett! Endret 22. april 2020 av loffen 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå