Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19901 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, MissLucy skrev: Lenger fremme i tråden vil du finne dokumentasjon på hvilke deler av interiøret som er sponset. Det jeg kommer på i farten, uten å anstrenge meg: Golvene og veggene. Svenskeovnen. Garderobeskapene på soverommet. Hele interiøret på barnerommene. Juletinnsoldatene. Plakatene (og dermed ALT de har på veggene, med unntak av et bilde av brudekjolen). Stuemøblene. Jeg tror muligens kjøkkeninnredningen er den samme som fulgte huset, men mener den er oppusset med sponsing, og ny kjøkkenøy,men det er mulig jeg husker feil på akkurat det - noen som vet? Ellers - badekaret. Blomsterbukettene. Nips. Det er egentlig enklere å dokumentere det som IKKE er sponset enn det som er sponset. Jeg vet ikke om du helt fikk med deg poenget i innlegget mitt. 2
Surikatt Skrevet 22. april 2020 #19902 Skrevet 22. april 2020 44 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Jeg frykter for jentens mentale helse i framtiden om de må bidra enda mer i Netfit.. Det er en ting at en av jentene spørr om å være med eller bare hive seg med.. Men slik det legges fram så virke det som at her MÅ alle bidra uansett alder og kjønn. Neste blir vel at den eldste hunden også må være med på jogging. Barn på 6 år jogger ikke. Og så var det viktig å få med at hun syklet 7 km etterpå. 19
oblt Skrevet 22. april 2020 #19903 Skrevet 22. april 2020 44 minutter siden, Hellasinmyheart said: Hvordan vet du at det kun er «enkelte finner inspirerende og smakfullt» er riktig betegnelse? Kanskje mange som leser bloggen (og evt andre) er av den oppfatning? Jeg regner med at annonsører samarbeider med bedriften Treasures nettopp av en grunn. De mener hun kan selge en vare for dem. For at det skal selge så er første bud å få varen til å fremstå som inspirerende og presentert på en måte som gjør at folk får lyst til å kjøpe. Dersom et samarbeid med Treasures gjør at varen får oppmerksomhet og medfører økt salg har hun gjort en god jobb med hvordan varen fremstår. Jeg vet jo ikke om absolutt alle finner denne bloggens fremstilling av interiør smakfull, så klart. Men jeg antok at dette er en smakssak, og at denne oppfatningen derfor er individuell. Jeg tar selvsagt selvkritikk om denne antagelsen er feilaktig. 4
Hellasinmyheart Skrevet 22. april 2020 #19904 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, oblt skrev: Jeg vet jo ikke om absolutt alle finner denne bloggens fremstilling av interiør smakfull, så klart. Men jeg antok at dette er en smakssak, og at denne oppfatningen derfor er individuell. Jeg tar selvsagt selvkritikk om denne antagelsen er feilaktig. Jeg har da ikke sagt noe om at den ikke er individuell? Hvor tar du det fra? 3
Boletta Skrevet 22. april 2020 #19905 Skrevet 22. april 2020 Problemet når denne kommersielle bloggen deler joggetur med 7-åringen på Instagram, er at bloggeiers vurderinger som forelder blir en offentlig debatt. Min 7-åring har forøvrig ofte vært med meg på joggetur. Da jogger vi litt før vi ser på noen dyr på beitet, klatrer i et tre på veien og somler og soser. Hen synes det er stas å være med. Men å legge hen ut på instastory fikk jeg derimot ikke lov til da jeg spurte. 16
Boletta Skrevet 22. april 2020 #19906 Skrevet 22. april 2020 Tenker litt om interiør også. Det er lov å si at interiøret er stygt, dersom man synes det. Det er ikke personlig. Det er lov å si at Ikea-møbler er stygt eller at et teaterstykke eller en film er dårlig. 16
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19907 Skrevet 22. april 2020 12 minutter siden, Boletta skrev: Tenker litt om interiør også. Det er lov å si at interiøret er stygt, dersom man synes det. Det er ikke personlig. Det er lov å si at Ikea-møbler er stygt eller at et teaterstykke eller en film er dårlig. Men hvorfor si det? Hvilken hensikt har ens subjektive oppfatning om interiøret, i sammenheng med saklig kritikk av en bedrift? 6
LilleSnupp Skrevet 22. april 2020 #19908 Skrevet 22. april 2020 Finnes det en objektiv oppfatning av interiøret?? 27
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19909 Skrevet 22. april 2020 16 minutter siden, Nudeldama skrev: Men hvorfor si det? Hvilken hensikt har ens subjektive oppfatning om interiøret, i sammenheng med saklig kritikk av en bedrift?'* det må du nesten spørre @Hellasinmyheartom - det var h*n som startet debatten med en uttalelse om at CBE er flink med interiøret. 12
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19910 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, MissLucy skrev: det må du nesten spørre @Hellasinmyheartom - det var h*n som startet debatten med en uttalelse om at CBE er flink med interiøret. Det blir ikke relevant, da @Hellasinmyheart ikke har ytret noe om at han/hun synes interiøret til CBE er stygt eller at man bør få uttale seg om at det er stygt. Man kan selvsagt gjøre en slik ytring, men til de som nevner det, så lurer jeg på hvorfor og hvordan det er relevant til trådens tema. 5
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19911 Skrevet 22. april 2020 (endret) 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Det blir ikke relevant, da @Hellasinmyheart ikke har ytret noe om at han/hun synes interiøret til CBE er stygt eller at man bør få uttale seg om at det er stygt. Man kan selvsagt gjøre en slik ytring, men til de som nevner det, så lurer jeg på hvorfor og hvordan det er relevant til trådens tema. så du mener det er lov med subjektive ytringer som er positive men ikke negative. Notert. Endret 22. april 2020 av MissLucy 28
Sol Rampelyset Skrevet 22. april 2020 #19912 Skrevet 22. april 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin.
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19913 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, MissLucy skrev: så du mener det er lov med subjektive ytringer som er positive men ikke negative. Notert. Det er helt umulig å holde en saklig og ordentlig debatt når det er nivået man legger seg på. 6
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19914 Skrevet 22. april 2020 (endret) .... Endret 22. april 2020 av MissLucy 8
Rev. Revenge Skrevet 22. april 2020 #19915 Skrevet 22. april 2020 7 minutter siden, MissLucy skrev: så du mener det er lov med subjektive ytringer som er positive men ikke negative. Notert. Jeg lar meg virkelig fascinere av at det hele tiden skal forsøkes å sette premissene for hva som er lov og ikke lov i en debattråd, når det allerede foreligger retningslinjer og moderatorer. 24
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19916 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg lar meg virkelig fascinere av at det hele tiden skal forsøkes å sette premissene for hva som er lov og ikke lov i en debattråd, når det allerede foreligger retningslinjer og moderatorer. Vis meg hvor jeg setter premisser for hva som er lov og ikke lov her. Jeg stiller et spørsmål. Når ble det å stille et spørsmål det samme som å si at noe ikke er lov? 6
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19917 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Vis meg hvor jeg setter premisser for hva som er lov og ikke lov her. Jeg stiller et spørsmål. Når ble det å stille et spørsmål det samme som å si at noe ikke er lov? du spør hva som er hensikten med en subjektiv ytring. Jeg henviser deg til personen som kom med den subjektive ytringen som ble diskutert. Så svarer du at det ikke er relevant fordi det var en positiv ytring. Da er jo den eneste logiske slutningen man kan trekke at du mener det ikke er "lov" med negative ytringer. Når jeg spør deg om det får jeg til svar at jeg ikke er saklig. Jeg beklager, men dette er helt absurd. Jeg kommer ikke til å bli med videre på den vanvittige galeien. Takk for ikveld. 34
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19918 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, MissLucy skrev: Jeg beklager, men dette er helt absurd. Jeg kommer ikke til å bli med videre på den vanvittige galeien. Takk for ikveld. Det tror jeg er en bra avgjørelse, siden det ikke var deg jeg spurte og du misforsto det jeg skrev uansett. 5
Rev. Revenge Skrevet 22. april 2020 #19919 Skrevet 22. april 2020 Du har min fulle støtte @MissLucy 25
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19920 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Du har min fulle støtte @MissLucy takk 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå