minimymlen Skrevet 12. april 2020 #19421 Skrevet 12. april 2020 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg har likevel ikke nevnt at dette med turen til Oslo var en privatsak. Kommentaren min gjelder det generelle engasjementet, ikke denne turen spesifikt. 11
Nudeldama Skrevet 12. april 2020 #19422 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, minimymlen skrev: Kommentaren min gjelder det generelle engasjementet, ikke denne turen spesifikt. Jeg har fortsatt ikke nenvt at noe er en privatsak i noe av mitt generelle engasjement. 2
Sol Rampelyset Skrevet 13. april 2020 #19423 Skrevet 13. april 2020 Tråden er ryddet for spekulasjon, brukerdebatt og avsporinger med svar. Sol, admin. 3
Populært innlegg Undreguri Skrevet 13. april 2020 Populært innlegg #19424 Skrevet 13. april 2020 Vedr lansering av Netfit og troverdighet, faglig tyngde osv Jeg har sett bedriftseier løpe, og det er med stor sannsynlighet ikke sant at hun løper 12 km med en snittfart på ca 5min på km. Form/kondis på livesendinger bekrefter langt på veg dette. Det er enkelt å kople pulsklokke opp mot tredemølle, og så gjøre annet mens mølla går. Jeg finner det svært alvorlig at eiere av denne treningsappen formidler resultater mange stiller seg undrende til ( ja, jeg vet man løper raskere på tredemølle enn i terreng), hun spurter jo nesten i over en mil ifølge den pulsklokka hun viser. Og svarer at sykling vil gi deg tynnere ben? ( svar i kommentarfelt på bloggen). Når i tillegg flere øvelser gjøre feil, håper jeg at noen med større faglig tyngde enn meg kan stille saklige og kritiske spørsmål til bedriftseier. 54
Rev. Revenge Skrevet 13. april 2020 #19425 Skrevet 13. april 2020 (endret) 1 time siden, Undreguri skrev: Vedr lansering av Netfit og troverdighet, faglig tyngde osv Jeg har sett bedriftseier løpe, og det er med stor sannsynlighet ikke sant at hun løper 12 km med en snittfart på ca 5min på km. Form/kondis på livesendinger bekrefter langt på veg dette. Det er enkelt å kople pulsklokke opp mot tredemølle, og så gjøre annet mens mølla går. Jeg finner det svært alvorlig at eiere av denne treningsappen formidler resultater mange stiller seg undrende til ( ja, jeg vet man løper raskere på tredemølle enn i terreng), hun spurter jo nesten i over en mil ifølge den pulsklokka hun viser. Og svarer at sykling vil gi deg tynnere ben? ( svar i kommentarfelt på bloggen). Når i tillegg flere øvelser gjøre feil, håper jeg at noen med større faglig tyngde enn meg kan stille saklige og kritiske spørsmål til bedriftseier. Det har allerede blitt gjort av Fitfocuse vedrørende 30-dagerschallengen på Insta. Hvem som kom best ut av den debatten? Tja... Svarene på spørsmål generelt fra Netfit-gjengen er for det meste "goddag mann, økseskaft" og resten er som du korrekt har observert, ikke til å kunne skjules. Tilføyer at etter flere år med trening både med og uten PT er jeg kompetent nok til å forstå at Netfits styrketreningsprogrammer ikke er noe for meg om jeg ønsker progresjon og en pedagogisk tilnærming rundt anatomi og bakgrunn for å trene en gitt øvelse, eller flere i en sammenhengende økt. Mange av øvelsene som kategoriseres til å styrke visse muskelgrupper, gjør faktisk ikke det men faller heller i gruppen aktiveringsøvelser forut for reell styrketrening. Endret 13. april 2020 av Revenge o'Cavatina leif 30
Gjest pop up bruker Skrevet 13. april 2020 #19426 Skrevet 13. april 2020 De har nok en jobb å gjøre hvis dette skal bli en suksess - som jeg antar at de håper på. Siste innlegg på instagram, hvor de annonserer at Netfitt skal bli en app har 24 likes, men 314 kommentarer - noe som tyder på at de 243 i det minste er reelle tilhengere. På Facebook har Netfitt 470 følgere. Sist innlegg ble publisert den 10 april, annonsering om app, og det har 13 likes og 24 kommentarer. Det er med andre ord ikke et stort kundegrunnlag de har enn så lenge. Men er det så rart? Det er ingen regelmessige oppdateringer og 30-dagers programmet de lagde gikk de ut å sa at de forventet at folk falt av (hva er poenget da?). Enn så lenge ser jeg i hvert fall ikke noen grunn til at jeg skal laste ned en app med det de har vist frem så langt, og ikke minst betale for dette - som jeg antar er en del av det.
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #19427 Skrevet 13. april 2020 24 minutter siden, pop up bruker skrev: De har nok en jobb å gjøre hvis dette skal bli en suksess - som jeg antar at de håper på. Siste innlegg på instagram, hvor de annonserer at Netfitt skal bli en app har 24 likes, men 314 kommentarer - noe som tyder på at de 243 i det minste er reelle tilhengere. På Facebook har Netfitt 470 følgere. Sist innlegg ble publisert den 10 april, annonsering om app, og det har 13 likes og 24 kommentarer. Det er med andre ord ikke et stort kundegrunnlag de har enn så lenge. Men er det så rart? Det er ingen regelmessige oppdateringer og 30-dagers programmet de lagde gikk de ut å sa at de forventet at folk falt av (hva er poenget da?). Enn så lenge ser jeg i hvert fall ikke noen grunn til at jeg skal laste ned en app med det de har vist frem så langt, og ikke minst betale for dette - som jeg antar er en del av det. Til sammenligning har Funky svimlende 625.000 følgere. I disse tider holder hun engasjementet oppe, over 200.000 visninger på videoer hun legger ut. CBE og NetFit har på det meste 15-20.000?
Surikatt Skrevet 13. april 2020 #19428 Skrevet 13. april 2020 Netfit er da et gørr navn og kan de bare ta dette navnet når det eksisterer fra før? Det finnes så mange forskjellige aktører i det markedet at jeg har ingen tro på at disse to posørene kan tilføye noe nytt der og ikke minst, hvem gidder å betale for det? Trodde de lanserte dette i fjor eller noe, men det har jo gått helt skeis. Men så er jeg ikke målgruppa sikkert. Det holder med løpeturer i skogen, svømming og noen basisøvelser man kan finne overalt. Er tilhenger av aktiviteter man kan gjøre i løpet av dagen som sykle til jobben og slikt. 21
Populært innlegg Inocybe Skrevet 13. april 2020 Populært innlegg #19429 Skrevet 13. april 2020 (endret) Med Netfit tror jeg CBE/LKE (igjen) gjør for lite og for tregt. Jeg heier på Netfit for jeg heier på det som (burde) holde barna unna SoMe. Men hva i allverden er det Netfit-eierne tenker med? Corona-krisen er en gullgruve for alle som ønsker å gjøre det stort med nettbasert trening. 13. mars stod hele verden klar til start og ventet bare på opplegg de kunne melde seg til. Det var mengder av motiverte potensielle kunder. Og ikke bare var de motiverte men de første ukene så jeg stor overbærenhet med småfeil og ikke helt optimale forhold og løsninger. Det var mye humor og god bonding med trenerne. Leirbålsfølslse som burde gjøre enhver rosablogger mo i knærne. Det er hvert fall min observasjon etter å ha browset litt rundt. I midten av mars stod nettrenings-dørene altså vidt åpne for alle som ønsket å gjøre karriere. Men de samme dørene lukker seg også raskt. Med mengder av permiterte PT-er og trenere er det nå flust å velge i mellom. Fra å kunne kapre "uendelig" mange kunder har nå de potensielle kundene (som faktisk var hele den trenende delen av Norges befolkning så skikkelig mange altså) testet og funnet noe de liker og de har tydeligvis ikke valgt Netfit (ref. de veldig lave likertallene). https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/jdEMGz/treningskjeder-lanserer-nytt-konsept-det-har-faatt-mange-personlige-trenere-tilbake-i-jobb Så hvorfor svingte ikke Netfit-eierne seg rundt og laget noe som skapte lyst og kunder når sjansen i den grad ble servert på et sølvfat? Var virkelig den pinlig uforberedte Live-treningen alt de kunne se for seg og da den gikk litt i dass så hvorfor fant de ikke på noe annet? Hvorfor vente til august på en app når det er (var?) når mulighetene virkelig blomstret? De har brukt, hva er det to? år nå, og fortsatt hadde de ikke testet en live Tabata-trening og for lenge siden kommet til den helt åpenbare konklusjonen at man trenger en klokke og treneren må henvende seg til publikum og ikke seg selv eller kameramannen. Hva driver de med? Ønsker de ikke at Netfit blir en suksess? For det de leverer virker ikke på noen som helst måte overbevisende. Hadde jeg vært investor hadde jeg trukket ut pengene mine. Endret 13. april 2020 av Inocybe Skrivefeil 54
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #19430 Skrevet 13. april 2020 (endret) Barna er en del av forretningskonseptet deres og følger med videre til neste konsept #netfitkids Endret 13. april 2020 av Carma
Rev. Revenge Skrevet 13. april 2020 #19431 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Inocybe skrev: Med Netfit tror jeg CBE/LKE (igjen) gjør for lite og for tregt. Jeg heier på Netfit for jeg heier på det som (burde) holde barna unna SoMe. Men hva i allverden er det Netfit-eierne tenker med? Corona-krisen er en gullgruve for alle som ønsker å gjøre det stort med nettbasert trening. 13. mars stod hele verden klar til start og ventet bare på opplegg de kunne melde seg til. Det var mengder av motiverte potensielle kunder. Og ikke bare var de motiverte men de første ukene så jeg stor overbærenhet med småfeil og ikke helt optimale forhold og løsninger. Det var mye humor og god bonding med trenerne. Leirbålsfølslse som burde gjøre enhver rosablogger mo i knærne. Det er hvert fall min observasjon etter å ha browset litt rundt. I midten av mars stod nettrenings-dørene altså vidt åpne for alle som ønsket å gjøre karriere. Men de samme dørene lukker seg også raskt. Med mengder av permiterte PT-er og trenere er det nå flust å velge i mellom. Fra å kunne kapre "uendelig" mange kunder har nå de potensielle kundene (som faktisk var hele den trenende delen av Norges befolkning så skikkelig mange altså) testet og funnet noe de liker og de har tydeligvis ikke valgt Netfit (ref. de veldig lave likertallene). https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/jdEMGz/treningskjeder-lanserer-nytt-konsept-det-har-faatt-mange-personlige-trenere-tilbake-i-jobb Så hvorfor svingte ikke Netfit-eierne seg rundt og laget noe som skapte lyst og kunder når sjansen i den grad ble servert på et sølvfat? Var virkelig den pinlig uforberedte Live-treningen alt de kunne se for seg og da den gikk litt i dass så hvorfor fant de ikke på noe annet? Hvorfor vente til august på en app når det er (var?) når mulighetene virkelig blomstret? De har brukt, hva er det to? år nå, og fortsatt hadde de ikke testet en live Tabata-trening og for lenge siden kommet til den helt åpenbare konklusjonen at man trenger en klokke og treneren må henvende seg til publikum og ikke seg selv eller kameramannen. Hva driver de med? Ønsker de ikke at Netfit blir en suksess? For det de leverer virker ikke på noen som helst måte overbevisende. Hadde jeg vært investor hadde jeg trukket ut pengene mine. Selv som amatører og ferskinger kunne de ha sjarmert seg inn i et eller annet nybegynner-segment. Men neida, verdensmestersyndromet slo inn og satte på bremsen og dermed ble det slutt på livesendinger og forsøk på pedago...... Nei. Sorry. Jeg klarer ikke å verken legge godviljen til eller heie på forsøkene deres, når det faller så ubønnhørlig sammen. Og dêt uten ydmykhet. "Ja, vi startet for hardt. Vi dreit oss ut som alle andre nybegynnere. Vi visste ikke hvilket ansvar vi tok på oss, hadde verken kompetanse eller innsikt, og vi tok det i alle fall ikke med humor for vi trodde vi var eksperter på alle plan. Derfor ble det bare stillbilder med volanger og rumpa knekt bakover i speilrefleksen, og en stilisert bruksanvisning alle skulle følge" Sa eierne av Treasures as aldri noensinne. 42
Klaraku78 Skrevet 14. april 2020 #19432 Skrevet 14. april 2020 Jeg var inne på pinterest kontoen til LK. Han har en tavle som kalles Netfit shoot. Stort sett bare bar mage bilder han har lagret, så det er tydeligvis det som inspirerer dem selv, eller det de skal prøve å inspirere andre med. Selv har jeg fallt av for lenge siden. 25
Isild Skrevet 14. april 2020 #19433 Skrevet 14. april 2020 27 minutter siden, Klaraku78 skrev: Jeg var inne på pinterest kontoen til LK. Han har en tavle som kalles Netfit shoot. Stort sett bare bar mage bilder han har lagret, så det er tydeligvis det som inspirerer dem selv, eller det de skal prøve å inspirere andre med. Selv har jeg fallt av for lenge siden. Kroppsfokuset i treningen blir litt påtrengende og "fjoller" også litt til. Det er kanskje tåpelig sagt av meg, men det er sånn jeg opplever det. Det blir for oppdollet, og det blir for amatørmessig ang selve treningen. Jeg blir ikke inspirert og jeg føler ikke de har nok kompetanse. At de selv er veldig sporty og trener mye er ikke ensbetydende med at de lærer bort riktig til andre. Jeg har også trent med fysioterapeut og PT i mange år, og er kanskje "kravstor", men det er fordi jeg vet hvor veldig viktig det er å trene riktig, både for å unngå/forebygge belastningsskader/skader, men også fordi det rett og slett er litt bortkastet å trene feil. All bevegelse er bra - ja, men hvis man vil oppleve progresjon er det greit å vite hvordan. 24
MaleficentAurora Skrevet 14. april 2020 #19434 Skrevet 14. april 2020 43 minutter siden, Klaraku78 skrev: Jeg var inne på pinterest kontoen til LK. Han har en tavle som kalles Netfit shoot. Stort sett bare bar mage bilder han har lagret, så det er tydeligvis det som inspirerer dem selv, eller det de skal prøve å inspirere andre med. Selv har jeg fallt av for lenge siden. Da vil jeg si at han har en helt feil fokus når det kommer til trening og hvordan de skal jobbe med Netfit. Man skal ha fokuset på helheten av treningen og ikke direkte på kroppen. Slik de framstiller det å har visst seg fram på de få live treningene, så har jeg lite tro på at det er blir noe suksessfull prosjekt. Hvem er det som bruke flere år på et prosjekt og ikke har alt sammen klart før det blir lansert? Svært få vil jeg nå tro. 11
Gjest tranedatter Skrevet 14. april 2020 #19435 Skrevet 14. april 2020 ...såeee….i tidenes sjans å skape og lansere et nett treningsprogram/app, så bruker paret tid på å skape ny logo? Ny app logo? I stedet for å smi mens jernet er varmt og produsere høykvalitativ treningsprogram alle kan gjøre hjemme. De har mengder av tid å finpusse gode program, de har all verdens utstyr av gode kameraer og innspillingsmuligheter. Men benytter seg ikke av dette. De gir heller ut en veldig klein video der cbe snurrer rundt i armene på mannen. Denne kunne de hatt på bloggen, som "se hvor leken vi er" - eller LKE ser leken ut. CBE ser bare....klein ut. Igjen: paret bryr seg mer om utseende enn innhold. Men INGEN betaler aktivt for dette. Det aller viktigste er jo innehold til det de faktisk skal selge - ikoner og ny logo kan komme senere.
MiniMjau Skrevet 14. april 2020 #19436 Skrevet 14. april 2020 Kan det være at en hurtiglansering av netfit ikke skjedde fordi en eller flere i firmaet er redd for at produktet ikke skal være 100% on fleek, flawless og perfekt? 14
Gjest tranedatter Skrevet 14. april 2020 #19437 Skrevet 14. april 2020 Med over 10 års erfaring, proft utstyr og egen foto/kameramann hjemme, så burde alle forutsetninger være der. Jeg tror de ikke kan/orker/gidder/vil legge så mye tid som kreves. De trodde det bare var å smelle opp et kamera, cbe i magetopp så skulle hyllingene komme. Men med abchallenge og de første videoene, viste at cbe (igjen) ikke har film-tekke. De/hun har totalt fokus og KAN lite om trening. JEG tror ikke cbe er godt nok trent for dette. I filmene som var med barna, der de ikke kunne ta like mange snarveier, så man tydelig at verken store eller små hadde koordinasjonen på plass. Ingen samspill, bare puteflaut. Mor som selv sier hun trener, viser at hun muligens er på tredemølla mye, men tipper tempoet er mye saktere enn det fremstilles og siden hun titter på serier, så er det vel mer for å jogge mye for å brenne kalorier. IKKE for å holde seg trent, sunn og sterk kropp. Siden de "aldri tar feil", så velger de ikke ta en puddel og trekke seg ut, men fokuserer på ny logo - som om feilen lå der!
Inocybe Skrevet 14. april 2020 #19438 Skrevet 14. april 2020 39 minutter siden, tranedatter skrev: ...såeee….i tidenes sjans å skape og lansere et nett treningsprogram/app, så bruker paret tid på å skape ny logo? Ny app logo? I stedet for å smi mens jernet er varmt og produsere høykvalitativ treningsprogram alle kan gjøre hjemme. De har mengder av tid å finpusse gode program, de har all verdens utstyr av gode kameraer og innspillingsmuligheter. Men benytter seg ikke av dette. De gir heller ut en veldig klein video der cbe snurrer rundt i armene på mannen. Denne kunne de hatt på bloggen, som "se hvor leken vi er" - eller LKE ser leken ut. CBE ser bare....klein ut. Igjen: paret bryr seg mer om utseende enn innhold. Men INGEN betaler aktivt for dette. Det aller viktigste er jo innehold til det de faktisk skal selge - ikoner og ny logo kan komme senere. Ikke sant? Jeg er himmelfallen over at innholdet de skal selge ikke for lengst er på plass. Hvis det hadde det, hadde det vært corona-karantens mest lavthengende frukt å "snikpublisere" innholdet nå og hanke inn kunder nå hvor kundene står (stod?) i kø. Har tidligere lest unnskyldinger om at samarbeidspartnere ikke leverte til tiden og Netfit der for er forsinket, men innhold skal vel CBE og LKE selv bidra med så da er det vel dem selv som ikke har levert eller? Nevner igjen at å teste en Tabata-trening er noe som burde ha vært gjort og på plass for 1,5 år siden. Logo og app kan komme når kundene allerede er der. Smi mens jernet er varmt sier jeg. Jeg tror dessverre det snart er for sent for Netfit. Hår og sminke on fleek er irrelevant og heller distraherende enn inspirerende for dem som virkelig vil trene. Så drit i kulissene og perfekt delikat men kom i gang med det som betyr noe. 21
MaleficentAurora Skrevet 14. april 2020 #19439 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Inocybe skrev: Ikke sant? Jeg er himmelfallen over at innholdet de skal selge ikke for lengst er på plass. Hvis det hadde det, hadde det vært corona-karantens mest lavthengende frukt å "snikpublisere" innholdet nå og hanke inn kunder nå hvor kundene står (stod?) i kø. Har tidligere lest unnskyldinger om at samarbeidspartnere ikke leverte til tiden og Netfit der for er forsinket, men innhold skal vel CBE og LKE selv bidra med så da er det vel dem selv som ikke har levert eller? Nevner igjen at å teste en Tabata-trening er noe som burde ha vært gjort og på plass for 1,5 år siden. Logo og app kan komme når kundene allerede er der. Smi mens jernet er varmt sier jeg. Jeg tror dessverre det snart er for sent for Netfit. Hår og sminke on fleek er irrelevant og heller distraherende enn inspirerende for dem som virkelig vil trene. Så drit i kulissene og perfekt delikat men kom i gang med det som betyr noe. Om de hadde jobbet seg ferdig med Netfit prosjektet tidligere enn lagt det på vent slik som de har gjort, så ville corona tiden vært et perfekt tid før dem å publisere appen og settes alt sammen i gang. Men slik de trer fram å dette vanvettig fokuset på kropp å utseendet til bedriftslederen så lurer jeg egentlig på hvordan de skal gjøre det. Å bruke barna som oppvarming for hva Netfit har å tilby eller komme med er helt usmakelig for. Det burde absolutt være et frisone for null eksponering av barn. Hun kan fint se litt fresh ut men treng ikke være 100% dollet opp. For det er absolutt ingen som driver med trening eller lager vidoer som ser ut til at de skal på et evig lang forrretningsmøte iført treningstøy. Om de hadde vært ganske så smart så hadde de også tatt med noen trenings bloggere som kunne ha tiltrukket flere kunder etc. For de 2 alene har ikke nok kompetanse til å drive dette alene om det skal skje på bedriftslederens vilkår ang utssendet og kropp når kameraet er slått på. Det er en grunn for at Funky og LA å andre trenings influencere racer forbi dem når de sette opp til live trening eller kommer med dagens oppdatering på hjemmetrening etc. 17
Mrs Robinson Skrevet 14. april 2020 #19440 Skrevet 14. april 2020 Sånn apropos "konfidensiell informasjon".. Så jobber jeg med barn og unge. I jobben min vil jeg i beste fall få advarsel, i verste fall sparken dersom jeg deler personlige opplysninger om barnet til uvedkommende. Det er faktisk så KONDIFENSIELT at jeg ikke engang kan svare bekreftende ja/nei på spørsmål om "jobber du der som Ole oppholder seg?". Dette fordi opplysninger om barnet til feil person i verste fall kan ha fatale konsekvenser (hemmelig adresse etc). Mens her har en da foreldre som drar på KONFIDENSIELLE møter i Oslo samtidig som de utleverer tonnevis av sensitiv (burde vært konfidensiell) informasjon om egne barn. Hadde opplysningene som foreldrene poster om eget barn, kommet i feil hender, så kan også disse ha fatale konsekvenser. 34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå