Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17661 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 16 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er fortsatt mulighet for at man "forstår helheten" og fortsatt er uenig med det som er den gjengse oppfatningen i denne tråden. Da er det veldig merkelig at man kommer inn å kritiserer uten og også argumentere for sin forståelse av helheten. Da faller denne forståelsen litt på steingrunn for å si det sånn, og bare kritikken av kritikken står igjen. Og det gjelder dere alle som «ikke støtter «henne» i alt», hva dere ikke støttet henne i er ullent. Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
Felis Skrevet 17. mars 2020 #17662 Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er fortsatt mulighet for at man "forstår helheten" og fortsatt er uenig med det som er den gjengse oppfatningen i denne tråden. Svaret mitt var en respons til @LaSorellas påstand om at brukerne her inne "Dere kaster dere over henne og blir kvalme og tolker hvilke motiver hun har osv" Påstanden stemmer ikke, for som sagt fikk CBE massiv ros og støtte umiddelbart etter at OJ var lansert og de første feilskjærene ble forsvart og forklart med uerfarenhet og klønete formidlingsevne. Men på et tidspunkt må man kunne kalle en spade for en spade... Hvis CBE skulle finne på å gjenta OJ denne julen er jeg sikker på at hun får støtte her inne igjen. Og hvis de har tatt til seg kritikken og gjennomfører på en mer proff måte, tipper jeg at rosen varer hele jula gjennom. 32
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17663 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Da er det veldig merkelig at man kommer inn å kritiserer uten og også argumentere for sin forståelse av helheten. Da faller denne forståelsen litt på steingrunn for å si det sånn, og bare kritikken av kritikken står igjen. Du må gjerne mene det er merkelig. Selv har jeg gitt opp å forsøke å "argumentere" videre i denne tråden av grunner nevnt tidligere. Men jeg forstår jo hvorfor du konkluderer som du gjør. Det er jo det som er lettest for å beholde det verdensbildet man selv har og å avfeie all kritikk. (Derfor antar jeg at du ikke kritiserer CBE for å ikke ta til seg kritikk heller). 7
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17664 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, Nudeldama skrev: Du må gjerne mene det er merkelig. Selv har jeg gitt opp å forsøke å "argumentere" videre i denne tråden av grunner nevnt tidligere. Men jeg forstår jo hvorfor du konkluderer som du gjør. Det er jo det som er lettest for å beholde det verdensbildet man selv har og å avfeie all kritikk. (Derfor antar jeg at du ikke kritiserer CBE for å ikke ta til seg kritikk heller). Jeg spør igjen: hva nøyaktig er helheten du forstår med denne bloggeren? Og hva er negativt med denne bloggeren? Hva er positivt? Jeg venter på svar om dette, ikke argumentasjon på hva du mener om kritikken da det er avsporing av trådens tema. Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17665 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Jeg spør igjen: hva nøyaktig er helheten du forstår med denne bloggeren? Og hva er negativt med denne bloggeren? Hva er positivt? Jeg venter på svar om dette, ikke argumentasjon på hva du mener om kritikken. Negativt er at hun fronter et overfladisk image og at hun deler for mye om barna. Positivt er et glanset magasin som er behagelig for øyet og som noen ganger kan inspirere (ja, hvis man får hodet ut av "alt hun gjør er fælt"-bobla, så kan hun faktisk noen ganger inspirere). 5
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17666 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Negativt er at hun fronter et overfladisk image og at hun deler for mye om barna. Positivt er et glanset magasin som er behagelig for øyet og som noen ganger kan inspirere (ja, hvis man får hodet ut av "alt hun gjør er fælt"-bobla, så kan hun faktisk noen ganger inspirere). Inspirere med hva? Og det er et seriøst spørsmål.
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17667 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Inspirere med hva? Og det er et seriøst spørsmål. Vakre bilder, klær, interiør, mat, sminke... 4
Klink Skrevet 17. mars 2020 #17668 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Vakre bilder, klær, interiør, mat, sminke... Omvendt julenisse 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17669 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 12 minutter siden, Nudeldama skrev: Vakre bilder, klær, interiør, mat, sminke... Det er mange bloggere som fronter det samme, som ikke også samtidig fronter et usunt og skadelig kroppsbilde. De bruker heller ikke barna sine som rekvisitter eller til å reklamere for varer og tjenester. Det er det som er summen av CBE, som utgjør kritikken fra min side. Å være så til de grader uetisk og usunt forbilde på flere plan går ikke overens med «inspirerende». Omtrent som XXL som underbetaler de ansatte, man handler ikke der når man vet hvor dårlig de behandler sine ansatte. Eller et politisk parti som har et partiprogram som strider imot sitt etiske og moralske kompass, man stemmer ikke på de. Og det er nettopp slik denne bedriften fremstår, å oppleve denne som inspirerende er som å gå imot alt som er riktig i forhold til etikk og moral. Det er «Shit» pakket inn i et delikat, glanset magasin som tjener millioner på å unngå de etiske og moralske aspektene andre må følge. De bak bedriften er voksne mennesker på vei mot 40, de har foreldreansvar de skal være forbilder for de man har ansvar for. Verdiene deres går rett og slett ikke opp med dette. Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
pøbelsara Skrevet 17. mars 2020 #17670 Skrevet 17. mars 2020 Jeg vil minne alle om at dette er et diskusjonsforum. Det er lov å diskutere, det er lov å spørre om presiseringer og spørre andre om hvorfor de mener som de mener. Det er lov å være uenig. Det er lov å fortelle folk hvorfor man er uenig på tross av hva de som mener noe annet mener. Men å komme inn hit for å fortelle andre meningsfeller at det ikke er noe poeng å diskutere fordi de andre ikke kommer til å bli enige - hva slags diskusjon er det? Å kjefte på folk fordi de mener noe annet enn en selv? Å kjefte på folk fordi man mener diskusjonen er dum? Hva slags diskusjon er det? 38
Klokkereim Skrevet 17. mars 2020 #17671 Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Vakre bilder, klær, interiør, mat, sminke... Jeg forstår ikke hvordan man kan kan bli inspirert av dette? Det hun legger ut av klær, sminke og interiør er jo kun reklame? Og hensikten hennes er jo at nettopp du skal inspireres til å kjøpe det? Rett i fella der altså. Jeg er 100% sikker på at halvparten av stæsjet hun viser frem liker hun ikke selv engang. Så mange folk som kjøper det fordi de tror det er stilen hun liker. Det handler om blikkfang og produktplassering...i alt hun legger ut. Akkurat som fysiske butikker, feks apotek som setter solkrem fint dandert på et bord rett før påske. For at folk som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe gjør det allikevel. 19
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17672 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Det er mange bloggere som fronter det samme, som ikke også samtidig fronter et usunt og skadelig kroppsbilde. De bruker heller ikke barna sine som rekvisitter eller til å reklamere for varer og tjenester. Det er det som er summen av CBE, som utgjør kritikken fra min side. Å være så til de grader uetisk og usunt forbilde på flere plan går ikke overens med «inspirerende». Omtrent som XXL som underbetaler de ansatte, man handler ikke der når man vet hvor dårlig de behandler sine ansatte. Eller et politisk parti som har et partiprogram som strider imot sitt etiske og moralske kompass, man stemmer ikke på de. Og det er nettopp slik denne bedriften fremstår, å oppleve denne som inspirerende er som å gå imot alt som er riktig i forhold til etikk og moral. Så det hadde egentlig vært det samme hva @Nudeldama svarte på spørsmålet ditt om hva som var inspirerende da kanskje? Du var ikke så interessert i svaret eller våre eksempler, men trengte noe konkret slik at du kan henge deg opp i akkurat det og ikke ta inn over deg noe av det som kritiseres med denne tråden? 8
pøbelsara Skrevet 17. mars 2020 #17673 Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, Klink skrev: Omvendt julenisse Jeg syntes Omvent julenisse var helt supert - helt til jeg så at de hadde strengere kriterier enn både Frelsesarmeen og andre som hjelper. OG når de ikke kunne bruke sin egen bil på grunn av slitasje på den ...? Vel da ble jeg ganske sjokkert. Hvis man ikke kan kjøre egen bil rundt i hjembyen for å dele ut noen gaveesker - hvor ektefølt er ønsket om å gjøre noe for noen andre da? SÅnne uttalelser sjokkerer meg virkelig - særlig at de ikke engang skjønner at mange vil reagere på det. Jeg synes også at de tar fine bilder. Men jeg synes det er alt for mye fokus på kroppen til CBE. Og de har eksponert barna ALT for mye. 44
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17674 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Klokkereim skrev: Jeg forstår ikke hvordan man kan kan bli inspirert av dette? Det hun legger ut av klær, sminke og interiør er jo kun reklame? Og hensikten hennes er jo at nettopp du skal inspireres til å kjøpe det? Rett i fella der altså. Jeg er 100% sikker på at halvparten av stæsjet hun viser frem liker hun ikke selv engang. Så mange folk som kjøper det fordi de tror det er stilen hun liker. Det handler om blikkfang og produktplassering...i alt hun legger ut. Akkurat som fysiske butikker, feks apotek som setter solkrem fint dandert på et bord rett før påske. For at folk som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe gjør det allikevel. Det er din mening. Og det er helt greit. Kan du respektere at jeg har en annen mening? 3
pøbelsara Skrevet 17. mars 2020 #17675 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, LaSorella skrev: Så det hadde egentlig vært det samme hva @Nudeldama svarte på spørsmålet ditt om hva som var inspirerende da kanskje? Du var ikke så interessert i svaret eller våre eksempler, men trengte noe konkret slik at du kan henge deg opp i akkurat det og ikke ta inn over deg noe av det som kritiseres med denne tråden? Hun svarer jo? Hun er bare ikke enig. Det er lov Dette er et diskusjonsforum. Ingen eier sannheten, ei heller du. 25
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17676 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 2 minutter siden, LaSorella skrev: Så det hadde egentlig vært det samme hva @Nudeldama svarte på spørsmålet ditt om hva som var inspirerende da kanskje? Du var ikke så interessert i svaret eller våre eksempler, men trengte noe konkret slik at du kan henge deg opp i akkurat det og ikke ta inn over deg noe av det som kritiseres med denne tråden? Skjønner virkelig ikke innlegget ditt. Hva er poengene dine? Du har ikke svart på det jeg har spurt om?? Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17677 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg vil minne alle om at dette er et diskusjonsforum. Det er lov å diskutere, det er lov å spørre om presiseringer og spørre andre om hvorfor de mener som de mener. Det er lov å være uenig. Det er lov å fortelle folk hvorfor man er uenig på tross av hva de som mener noe annet mener. Men å komme inn hit for å fortelle andre meningsfeller at det ikke er noe poeng å diskutere fordi de andre ikke kommer til å bli enige - hva slags diskusjon er det? Å kjefte på folk fordi de mener noe annet enn en selv? Å kjefte på folk fordi man mener diskusjonen er dum? Hva slags diskusjon er det? Kjefting? Hvor har det blitt kjeftet? Jeg er fristet til å si som mine meningsmotstandere; kom gjerne med konkrete eksempler. Er det ikke diskusjon vi bedriver her? 3
Klokkereim Skrevet 17. mars 2020 #17678 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Det er din mening. Og det er helt greit. Kan du respektere at jeg har en annen mening? Hvor skriver jeg at jeg ikke respekterer din mening? 6
MaleficentAurora Skrevet 17. mars 2020 #17679 Skrevet 17. mars 2020 •På hvilken måte er CBE et positivt å inspirerende forbildet for sine lesere å følgere? •På hvilken måte er CBE&co en slående bevis på at bedriften deres ikke begår juks med bilder å bruk av barna foran kameraet? •På hvilken måte håndtere CBE&co sine lesere å følgere i kommentarfeltet på både bloggen og IG, slik at det kan ses profesjonelt ut når de ikke en gang klare og la de negative tilbakemeldingene få stå? •På hvilken måte er denne falske familiens livstil normalt med etikk og moral når virkeligheten slår til og blir avslørt i serien bloggerne? 8
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17680 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er din mening. Og det er helt greit. Kan du respektere at jeg har en annen mening? 3 minutter siden, LaSorella skrev: Kjefting? Hvor har det blitt kjeftet? Jeg er fristet til å si som mine meningsmotstandere; kom gjerne med konkrete eksempler. Er det ikke diskusjon vi bedriver her? 5 minutter siden, LaSorella skrev: Så det hadde egentlig vært det samme hva @Nudeldama svarte på spørsmålet ditt om hva som var inspirerende da kanskje? Du var ikke så interessert i svaret eller våre eksempler, men trengte noe konkret slik at du kan henge deg opp i akkurat det og ikke ta inn over deg noe av det som kritiseres med denne tråden? Hvorfor så på offensiven og tar alt i verste mening? Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå