Gjest no. 72 Skrevet 23. mars 2019 #1621 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 10 minutter siden, tranedatter skrev: Det sier mye om bloggere når de må provosere frem engasjement. Mange andre har jo mer engasjement, men da fordi de har ett faktisk innehold som diskuteres, det spørres og reflekteres. For eksempel funkygina. Hun har også et grunntema som engasjerer leserne, og som gjør at de følger henne. Det har ikke CBE. Det er liksom forskjellige hverdagslige greier, og alt er polert så det holder. Jeg ser ingen rød tråd i bloggen annet enn hverdagsliv. Det er begrenset hvor spennende det er å følge med på hverdagen til noen som ikke lever et spennende liv... Endret 23. mars 2019 av no. 72
Gjest Macimba Skrevet 23. mars 2019 #1622 Skrevet 23. mars 2019 44 minutter siden, Peaky Blinders skrev: Hvis bilder av blogginnhaveren stående ved en sykkel uten hjelm blir laget for å provosere så tror jeg det sier sitt om både bloggen og leserne.... Jeg er veldig enig i hva du skriver om at bloggen er utdatert. Det er null engasjement, helt blankpolert og det skjer ikke noe som er verdt å følge med på. Vil bemerke at engasjement ikke trenger å være negativt, som ting som provoserer osv. Det kan fint være noe positivt, noe som vekker interessere, får leserne til å reflektere og tenke, eller blir inspirert. Det sier kanskje mest om henne som vet at kommetatfeltet fylles opp med kommentarer ang manglende hjelmbruk. Hun vet de kommentarene kommer, og hun godkjenner de. Sikkert for å skape liv i en haltende blogg.
Gjest no. 72 Skrevet 23. mars 2019 #1623 Skrevet 23. mars 2019 29 minutter siden, Macimba skrev: Det sier kanskje mest om henne som vet at kommetatfeltet fylles opp med kommentarer ang manglende hjelmbruk. Hun vet de kommentarene kommer, og hun godkjenner de. Sikkert for å skape liv i en haltende blogg. Ser den, og det kan være en årsak. Samtidig må jeg si at det er ganske smålig av leserne å hisse seg opp over at noen står stille på en sykkel uten hjelm altså. Men: kanskje det er så himla lite å engasjere seg i på denne bloggen, at man tager hva man haver?
miamiamia Skrevet 23. mars 2019 #1624 Skrevet 23. mars 2019 Bloggen var gøy for ti år siden da hun skrev om ærlige, gøye ting. Da bildene var naturlige, og hun ikke tok seg selv så høytidelig. Nå handler alt om å være så innsmurt i sminke som mulig og posere med "slanke bloggerbein". 16
Tørst Skrevet 23. mars 2019 #1625 Skrevet 23. mars 2019 44 minutter siden, miamiamia skrev: Bloggen var gøy for ti år siden da hun skrev om ærlige, gøye ting. Da bildene var naturlige, og hun ikke tok seg selv så høytidelig. Nå handler alt om å være så innsmurt i sminke som mulig og posere med "slanke bloggerbein". Syns da det var akkurat slik før også. Hun stod der og poserte helt merkelig i helt hverdagslige situasjoner, strakk armen nedover på den ene siden slik at hun så tynnere ut, og med det bølgete falske utrolig lange blonde barbiehåret sirlig dandert over ene kragebeinet. Men ja, hun var morsommere før. Litt. Fortsatt selvhøytidelig, men overdrev litt sånn at det ble morsomt. 24
BellaSwan Skrevet 23. mars 2019 #1626 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 1 time siden, miamiamia skrev: Bloggen var gøy for ti år siden da hun skrev om ærlige, gøye ting. Da bildene var naturlige, og hun ikke tok seg selv så høytidelig. Nå handler alt om å være så innsmurt i sminke som mulig og posere med "slanke bloggerbein". Naturlig og naturlig, fru Blom. Bilderedigeringen levde i beste velgående i bloggens spede begynnelse. De redigerte en allerede tynn CBE enda tynnere. Ble lagt ut imgur her inne der alle bevisene kom på rekke og rad. Så naturlig er ikke et ord jeg forbinder med CBE, hverken før eller nå. Endret 23. mars 2019 av Mädchen 19
Mme Blavatsky Skrevet 23. mars 2019 #1627 Skrevet 23. mars 2019 Redigeringen går langt tilbake. Man kan lese mer om det og se bildeeksempler her: https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ 20
Gjest loveli Skrevet 23. mars 2019 #1628 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 5 timer siden, Mme Blavatsky skrev: Redigeringen går langt tilbake. Man kan lese mer om det og se bildeeksempler her: https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ Sjukt. Å redigere disse bildene av den allerede tynne frua er sjukt. Her mener jeg at LK burde sagt til dama si: "ikke rediger, du ser bra nok ut som du gjør. Jeg liker deg sånn som du er." Men så vet vi at LK er den som kan redigering, ifølge frua sjøl, og det er sannsynlig at han er innblandet i redigeringen. Har sett "Bloggerne" og der fremstår frua som ei real megge (spesielt mot LK), men han har uttalt ting om vekt og utseende på andre mennesker som får meg til å tro det jeg gjør likevel om hvem som står bak redigeringen. Endret 24. mars 2019 av loveli
miamiamia Skrevet 23. mars 2019 #1629 Skrevet 23. mars 2019 Ok, enda lengre tilbake enn for ti år siden da! Husker at jeg faktisk ble litt inspirert til enkelte ting av bloggen hennes den gangen... 1
gjest:) Skrevet 24. mars 2019 #1630 Skrevet 24. mars 2019 On 3/19/2019 at 10:49 PM, Zeitgeist said: Rett skal være rett. Overskriften på hagemøbel-innlegget er faktisk "Inspirasjon til uteplassen". Innlegget er korrekt merket i henhold til lovverket/FTs retningslinjer. Slik sett er det ingenting å utsette på innlegget. Det er reklame, og i overensstemmelse med bedriftens uttalte mål i Brønnøysundregisteret. Hvis CBE ønsker å sette ut hagemøblene sine nå - selv med fortsatt mulighet for et besøk av Kong Vinter - så er det helt og holdent opp til henne. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/03/19/inspirasjon-til-uteplassen/ Man kan vel bruke utemøbler om vinteren vel? Vi har tatt i bruk uteplassen i solveggen vår i februar - mars i alle år. I fjor satt vi og koste oss i solveggen på terassen mens det var en én meter høy snøhaug på plenen. Det er jo så deilig å sitte ute med kaffekoppe/ clausthalern mens barna leker i snøen. 7
Halle-Palle Skrevet 24. mars 2019 #1631 Skrevet 24. mars 2019 Så har jeg klart å bli utestengt fra kommentarfeltet 🙈 Skrev en ikke-hetsende kommentar på hvordan man føler seg som en hemmelig tilskuer til småbarna sine liv og at jeg får assosiasjoner til the Truman show ved å se innom bloggen. Det falt visst ikke i god jord. Er det å håpe på at de kjenner samvittigheten stikke bittelitt av slike kommentarer? De må jo treffe en nerve siden de går til skrittet å utestenge meg fra å skrive mer? 38
Snaskesnusken Skrevet 24. mars 2019 #1632 Skrevet 24. mars 2019 7 minutter siden, Halle-Palle skrev: Så har jeg klart å bli utestengt fra kommentarfeltet 🙈 Skrev en ikke-hetsende kommentar på hvordan man føler seg som en hemmelig tilskuer til småbarna sine liv og at jeg får assosiasjoner til the Truman show ved å se innom bloggen. Det falt visst ikke i god jord. Er det å håpe på at de kjenner samvittigheten stikke bittelitt av slike kommentarer? De må jo treffe en nerve siden de går til skrittet å utestenge meg fra å skrive mer? En slik kommentar kan påvirke andre mennesker til å ta avstand til bloggeren da sannheten er at ekteparet selger egne barn for klikk og salg. Sannheten er ikke bra for virksomheten deres. 21
Eveliina Skrevet 24. mars 2019 #1633 Skrevet 24. mars 2019 (endret) Dette fenomenet synes jeg er interessant, de såkalte micro-influencere som er boblet opp som en underskog på i første rekke youtube - hvor ekte engasjement for det de driver med gjør at de tar over en stadig større del av reklame-kaka som før gikk til de store navnene i SoMe. Sitat – Vi har testet de store influenserne i lang tid, men prisen for et samarbeid kan ikke alltid kan forsvares. Vi har nå et bredere samarbeid med micro-influensere som brenner for det de gjør, sier Elina Sheikh, markedsfører i en av landets største nettbutikker innen sminke, Blivakker.no. https://www.nrk.no/rogaland/dropper-kjendiser-_-bruker-vanlige-ungdommer-i-sminkekampen-1.14474272 Jeg vil vel si at det heller er disse som er faktiske influencere? Som faktisk bygger seg kunnskap om noe og deler den, og sånn sett står for noe. Ikke overraskende om disse har større påvirkningskraft, på andre som deler samme interesser. CBE og andre som har større reklame-blogger har jo ingen profil, ingen kunnskap eller viten å dele. Bare glansa bilder av seg selv og familien og mye reklame, som ikke alltid ser ut til å være ting de selv står inne for engang. Endret 24. mars 2019 av Eveliina 16
Surikatt Skrevet 24. mars 2019 #1634 Skrevet 24. mars 2019 (endret) 48 minutter siden, Halle-Palle skrev: Så har jeg klart å bli utestengt fra kommentarfeltet 🙈 Skrev en ikke-hetsende kommentar på hvordan man føler seg som en hemmelig tilskuer til småbarna sine liv og at jeg får assosiasjoner til the Truman show ved å se innom bloggen. Det falt visst ikke i god jord. Er det å håpe på at de kjenner samvittigheten stikke bittelitt av slike kommentarer? De må jo treffe en nerve siden de går til skrittet å utestenge meg fra å skrive mer? Kanskje, men de er for grådige og selvopptatte til å slutte med det. Regner med det ikke er noen krise for deg at de ikke tåler å høre sannheten. Masse bilder av mindreårige, farting fra hytte til hytte i helgene og klaging på bilsyke kombinert med inn og utpust er jo ikke annet enn utnytting av barn kombinert med en masse svada. Endret 24. mars 2019 av Surikatt 15
Minnie Mus Skrevet 24. mars 2019 #1635 Skrevet 24. mars 2019 Jøss, frua har tatt seg tid til å puste ut og inn i helgen, noe hun vanligvis ikke tar seg tid til.... 19
Kleenex Skrevet 24. mars 2019 #1636 Skrevet 24. mars 2019 Ser at frua har begynt å poste samme blogginnlegg 2 ganger på facebook med flere timers mellomrom. Begynner firmaet virkelig å merke færre lesere? 13
Gjest Macimba Skrevet 24. mars 2019 #1637 Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, Minnie Mus skrev: Jøss, frua har tatt seg tid til å puste ut og inn i helgen, noe hun vanligvis ikke tar seg tid til.... Det er godt hun ikke holder pusten.
Gjest no. 72 Skrevet 24. mars 2019 #1638 Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, Eveliina skrev: Dette fenomenet synes jeg er interessant, de såkalte micro-influencere som er boblet opp som en underskog på i første rekke youtube - hvor ekte engasjement for det de driver med gjør at de tar over en stadig større del av reklame-kaka som før gikk til de store navnene i SoMe. https://www.nrk.no/rogaland/dropper-kjendiser-_-bruker-vanlige-ungdommer-i-sminkekampen-1.14474272 Jeg vil vel si at det heller er disse som er faktiske influencere? Som faktisk bygger seg kunnskap om noe og deler den, og sånn sett står for noe. Ikke overraskende om disse har større påvirkningskraft, på andre som deler samme interesser. CBE og andre som har større reklame-blogger har jo ingen profil, ingen kunnskap eller viten å dele. Bare glansa bilder av seg selv og familien og mye reklame, som ikke alltid ser ut til å være ting de selv står inne for engang. Jeg tror bedriftene gjør lurt i å rette seg mot disse micro-influencerne. De er som du skriver mer spisset enn de store bloggerne, og fordi de er mindre vil de også være nærmere sine følgere enn de store bloggerne. Jeg har vel sagt det lenge, men tror de gamle bloggerne slik som SE og CBE, som bare er livstilsbloggere vil dø ut snart. Virker ikke som det kommer noen nye heller. Det som kommer er influcere som bryr seg om ett eller et par temaer og jobber ut i fra dette.
Gjest CecilieX Skrevet 24. mars 2019 #1639 Skrevet 24. mars 2019 Det er likevel så utrolig synd at de kommersielle kreftene skal legge sine iskalde fingre på alle nye arenaer. Jeg er ikke interessert i anbefalinger og tips som er betalt for. Det er uærlig og mangler troverdighet. Jeg vil ha ekte anbefalinger og ekte meninger.
Gjest no. 72 Skrevet 24. mars 2019 #1640 Skrevet 24. mars 2019 55 minutter siden, CecilieX skrev: Det er likevel så utrolig synd at de kommersielle kreftene skal legge sine iskalde fingre på alle nye arenaer. Jeg er ikke interessert i anbefalinger og tips som er betalt for. Det er uærlig og mangler troverdighet. Jeg vil ha ekte anbefalinger og ekte meninger. Det er jeg enig i, men jeg tror nesten den tiden er forbi. Enste vi kan be om er at det merkes riktig tror jeg. Og akkurat det tror jeg kan bli en utfordring for disse micro-påvirkerne, og da også for leserne deres dessverre. Samtidig: jeg har veldig tro på den kommende generasjonen, de er jo så flinke på mange områder, så kanskje de faktisk har et mer bevisst forhold til merking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå