Minnie Mus Skrevet 17. desember 2019 #13501 Del Skrevet 17. desember 2019 1 hour ago, lillesnøfnugg said: Ja de er ufrivillige og intetanende statister på reklame kanalen til foreldrene sine. For at mor og far skal tjene penger og opprettholde «venneforholdet» til sine 19.000 lesere. Lurer på om frua fortsatt hadde tjent til livets opphold med å blogge uten barna? Hun bruker dem jo i enhver sammenheng for det det er verd. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. desember 2019 #13502 Del Skrevet 17. desember 2019 Akkurat nå, Minnie Mus skrev: Lurer på om frua fortsatt hadde tjent til livets opphold med å blogge uten barna? Hun bruker dem jo i enhver sammenheng for det det er verd. Utviklingen tilsier at det hadde Bloggen CBE definitivt ikke klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 17. desember 2019 #13503 Del Skrevet 17. desember 2019 31 minutter siden, Minnie Mus skrev: Lurer på om frua fortsatt hadde tjent til livets opphold med å blogge uten barna? Hun bruker dem jo i enhver sammenheng for det det er verd. Det hadde de garantert, men det hadde krevd at de hadde et faktisk konsept de solgte, og det krever litt mer innsats og kunnskap. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. desember 2019 #13504 Del Skrevet 17. desember 2019 2 minutter siden, pop up bruker skrev: Det hadde de garantert, men det hadde krevd at de hadde et faktisk konsept de solgte, og det krever litt mer innsats og kunnskap. Det hadde krevd en fullstendig omstilling av tankesettet. For to mennesker som alltid vet best og som aldri tar feil, høres det usannsynlig ut med den utviklingen bedriften ville vært avhengig av. Det er synd, for selv om barna i dag bærer store deler av Treasures, er det signaler på at de likevel må endre retning. Konseptet segler mye dårligere enn før, omsetningen går ned og det finnes snart ikke merket reklame på bloggen (mulig det er reklame der like vel). De må snart tenke nytt, og det holder ikke å herme etter Pinterest og Instagram. Men hvordan skal de klare det, når de lever i en boble hvor alt annet en skryt blir avfeiet? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. desember 2019 #13505 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) 47 minutter siden, pop up bruker skrev: Det hadde de garantert, men det hadde krevd at de hadde et faktisk konsept de solgte, og det krever litt mer innsats og kunnskap. 38 minutter siden, Felis skrev: Det hadde krevd en fullstendig omstilling av tankesettet. For to mennesker som alltid vet best og som aldri tar feil, høres det usannsynlig ut med den utviklingen bedriften ville vært avhengig av. Det er synd, for selv om barna i dag bærer store deler av Treasures, er det signaler på at de likevel må endre retning. Konseptet segler mye dårligere enn før, omsetningen går ned og det finnes snart ikke merket reklame på bloggen (mulig det er reklame der like vel). De må snart tenke nytt, og det holder ikke å herme etter Pinterest og Instagram. Men hvordan skal de klare det, når de lever i en boble hvor alt annet en skryt blir avfeiet? Altså, hvem har behov for å se en dame som snart er i midten av 30-årene som selger alt mulig ræl? Ingenting av det som selges på kontoen hennes er av interesse for damer over 35, så hvem skal da være målgruppen? De fra 16-35 har et hav av andre bloggere de kan velge, jeg kan nevne Emma Ellingsen, Martine Lunde, Isabelle Eriksen med flere. Det er jo en grunn til at Trines matblogg, krem.no og Ida Gran Jensen gjør det så bra, de når ut til de kjøpesterke damene. Samme gjelder Funky, hennes målgruppe favner flere aldersmessig og når hun nå er i tospann med Vegard Harm så vil det dra seg på med unge følgere også. Det hjelper virkelig ikke å ha blogget i 10 år, når du mangler et markedssegment. Endret 17. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. desember 2019 #13506 Del Skrevet 17. desember 2019 12 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Altså, hvem har behov for å se en dame som snart er i midten av 30-årene som selger alt mulig ræl? Ingenting av det som selges på kontoen hennes er av interesse for damer over 35, så hvem skal da være målgruppen? De fra 16-35 har et hav av andre bloggere de kan velge, jeg kan nevne Emma Ellingsen, Martine Lunde, Isabelle Eriksen med flere. Det er jo en grunn til at Trines matblogg, krem.no og Ida Gran Jensen gjør det så bra, de når ut til de kjøpesterke damene. Samme gjelder Funky, hennes målgruppe favner flere aldersmessig og når hun nå er i tospann med Vegard Harm så vil det dra seg på med unge følgere også. Det hjelper virkelig ikke å ha blogget i 10 år, når du mangler et markedssegment. Ingen har behov for å se ei dame i 30-årene pushe ræl! De gangene jeg klikker meg inn på henne er det for å bevitne togkrasj, fortrinnsvis i kommentarfeltet (for alt annet er så polert at det er søvndyssende). Jeg er akkurat den hun hevder at størstedelen av leserne hennes er, utdannet kjøpesterk kvinne, i likhet med svært mange andre som er innom bloggen. Så sånn sett lyver hun ikke, problemet er at vi er der for å merke oss hvilke produkter vi skal styre unna, sjekke om de har fått mer moral enn de hadde i forrige uke og kanskje sjekke dagens størrelse på rumpa. Vår utdannelse og lommebok hjelper ikke annonsørene det grann... Men en gang i tiden slo Caroline i gjennom, og en gang var hun Norges største blogger. Jeg vet at det var andre tider, bransjen var ny, konkurransen var liten og Caroline var ung. Men NOE må hun jo ha? Innimellom alt "hatet" her inne har jeg også lest at hun var et friskt pust, at hun hadde en god penn, mange sier de fulgte henne fordi de lot seg inspirere. Ett sted må det da ligge et talent? Noe hun kan ta fram og bygge videre på? Eller er alt så ødelagt av årevis med juks og snørrhoven oppførsel har stengt den døren? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 17. desember 2019 #13507 Del Skrevet 17. desember 2019 6 minutter siden, Felis skrev: Ingen har behov for å se ei dame i 30-årene pushe ræl! De gangene jeg klikker meg inn på henne er det for å bevitne togkrasj, fortrinnsvis i kommentarfeltet (for alt annet er så polert at det er søvndyssende). Jeg er akkurat den hun hevder at størstedelen av leserne hennes er, utdannet kjøpesterk kvinne, i likhet med svært mange andre som er innom bloggen. Så sånn sett lyver hun ikke, problemet er at vi er der for å merke oss hvilke produkter vi skal styre unna, sjekke om de har fått mer moral enn de hadde i forrige uke og kanskje sjekke dagens størrelse på rumpa. Vår utdannelse og lommebok hjelper ikke annonsørene det grann... Men en gang i tiden slo Caroline i gjennom, og en gang var hun Norges største blogger. Jeg vet at det var andre tider, bransjen var ny, konkurransen var liten og Caroline var ung. Men NOE må hun jo ha? Innimellom alt "hatet" her inne har jeg også lest at hun var et friskt pust, at hun hadde en god penn, mange sier de fulgte henne fordi de lot seg inspirere. Ett sted må det da ligge et talent? Noe hun kan ta fram og bygge videre på? Eller er alt så ødelagt av årevis med juks og snørrhoven oppførsel har stengt den døren? Sett bort ifra juks og ekkel oppførsel, så fortsetter hun å fascinere. *Alle* liker det perfekte....hun fremstiller livet sitt som akkurat dèt...for å sette det hele på spissen...står opp kl 03 for å trene, vaske huset, hudpleie osv osv...For å si det sånn; har hun noensinne vist en hybelkanin? Nope! Eller et lykkelig og skittent barneansikt? Nope! Alt er så perfekt at man blir sittende og måpe. Men alt har sin pris...og man kan pakke inn mye søppel i pent gavepapir. Det er først når man har pakket opp at man ser hva som faktisk var pakket inn...Og lite gjør mer med oss mennesker enn penger..på godt og vondt. Dette paret er et glitrende eksempel på akkurat dèt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 17. desember 2019 #13508 Del Skrevet 17. desember 2019 44 minutter siden, Felis skrev: Ingen har behov for å se ei dame i 30-årene pushe ræl! De gangene jeg klikker meg inn på henne er det for å bevitne togkrasj, fortrinnsvis i kommentarfeltet (for alt annet er så polert at det er søvndyssende). Jeg er akkurat den hun hevder at størstedelen av leserne hennes er, utdannet kjøpesterk kvinne, i likhet med svært mange andre som er innom bloggen. Så sånn sett lyver hun ikke, problemet er at vi er der for å merke oss hvilke produkter vi skal styre unna, sjekke om de har fått mer moral enn de hadde i forrige uke og kanskje sjekke dagens størrelse på rumpa. Vår utdannelse og lommebok hjelper ikke annonsørene det grann... Men en gang i tiden slo Caroline i gjennom, og en gang var hun Norges største blogger. Jeg vet at det var andre tider, bransjen var ny, konkurransen var liten og Caroline var ung. Men NOE må hun jo ha? Innimellom alt "hatet" her inne har jeg også lest at hun var et friskt pust, at hun hadde en god penn, mange sier de fulgte henne fordi de lot seg inspirere. Ett sted må det da ligge et talent? Noe hun kan ta fram og bygge videre på? Eller er alt så ødelagt av årevis med juks og snørrhoven oppførsel har stengt den døren? Jeg har lest noen av de gamle innleggene, og selv om hun også da var ekstremt overflatisk var hun også morsom og selvironisk til tider. Tror ikke nøvendigvis man trenger et talent, men det må være en interesse som også andre kan like å lese om, og som det også ligger penger i. Feks Belinda har jo slått seg opp som plante-blogger. Jeg leser ikke bloggen, men syns det er spennende å følge henne på instagram og lære mer om planter. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. desember 2019 #13509 Del Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, Felis skrev: Ingen har behov for å se ei dame i 30-årene pushe ræl! De gangene jeg klikker meg inn på henne er det for å bevitne togkrasj, fortrinnsvis i kommentarfeltet (for alt annet er så polert at det er søvndyssende). Jeg er akkurat den hun hevder at størstedelen av leserne hennes er, utdannet kjøpesterk kvinne, i likhet med svært mange andre som er innom bloggen. Så sånn sett lyver hun ikke, problemet er at vi er der for å merke oss hvilke produkter vi skal styre unna, sjekke om de har fått mer moral enn de hadde i forrige uke og kanskje sjekke dagens størrelse på rumpa. Vår utdannelse og lommebok hjelper ikke annonsørene det grann... Men en gang i tiden slo Caroline i gjennom, og en gang var hun Norges største blogger. Jeg vet at det var andre tider, bransjen var ny, konkurransen var liten og Caroline var ung. Men NOE må hun jo ha? Innimellom alt "hatet" her inne har jeg også lest at hun var et friskt pust, at hun hadde en god penn, mange sier de fulgte henne fordi de lot seg inspirere. Ett sted må det da ligge et talent? Noe hun kan ta fram og bygge videre på? Eller er alt så ødelagt av årevis med juks og snørrhoven oppførsel har stengt den døren? Jeg er ikke uenig i det du skriver 😊 men jeg tror blogg sitronen er ferdig presset. Hun er ikke like relevant eller like innovativ, her hentes all «kreativitet» fra IG/Pinterest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 17. desember 2019 #13510 Del Skrevet 17. desember 2019 Min påstand er at de kom lett til denne bloggkarrieren, og ramlet ut i suksessen mer enn å ha teft for hva som er et bra konsept. Bakgrunnen for påstanden er at det meste de har forsøkt av videreutvikling har hatt dårlig uttelling. Den største utfordringen ligger dog i at bloggingen alltid har tatt utgangspunkt i hva CBE ønsker å få ut av den. I veldig liten grad har de inntatt et leserperspektiv. Det er det samme man ser når de ikke greier å se kritisk på egen virksomhet: da evner de ikke å utvikle seg. CBE tviholder på en blogg der hun kan vise frem sitt perfekte liv og motta hyllest i kommentarfeltet, og ser ikke ut til å reflektere et øyeblikk over hva det tilfører leserne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. desember 2019 #13511 Del Skrevet 17. desember 2019 12 minutter siden, CecilieX skrev: Min påstand er at de kom lett til denne bloggkarrieren, og ramlet ut i suksessen mer enn å ha teft for hva som er et bra konsept. Bakgrunnen for påstanden er at det meste de har forsøkt av videreutvikling har hatt dårlig uttelling. Den største utfordringen ligger dog i at bloggingen alltid har tatt utgangspunkt i hva CBE ønsker å få ut av den. I veldig liten grad har de inntatt et leserperspektiv. Det er det samme man ser når de ikke greier å se kritisk på egen virksomhet: da evner de ikke å utvikle seg. CBE tviholder på en blogg der hun kan vise frem sitt perfekte liv og motta hyllest i kommentarfeltet, og ser ikke ut til å reflektere et øyeblikk over hva det tilfører leserne. Nettopp! Og hun legger ikke skjul på det heller, når hun skriver at hun blogger for sin egen del ( lettvint jobb) også kan de som blir inspirert lese bloggen og hvis ikke kan man la vær (!). Hadde dette vært en detaljbutikk så er jeg usikker på om den hadde gått rundt, basert på eiers smak og ikke hva publikum ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MiniBaguette Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg #13512 Del Skrevet 17. desember 2019 CBE er godt voksen (i hvertfall på papiret), hun er småbarnsmor og i en helt annen livssituasjon enn rosablogglesere flest - hun oppfattes som utdatert og kjedelig av de yngre potensielle leserne, mens kvinner på hennes egen alder (heldigvis) som regel er forbi rosabloggstadiet og vil ha liiiiittegranne mer substans. De eneste gangene hun får en smule engasjement på instagram er når hun poster bilder av kroppen sin, eller av ungene sine - hun har rett og slett ikke noe annet å by på. Trines matblogg, Funkygine, Ida Gran Jansen, Veganmisjonen - fellesnevneren for disse og andre "voksne" bloggere med suksess, er at de faktisk har noe å komme med, leserne får noe ut av å bruke tid på dem. Hva tilbys man hos carolinebergeriksen.no? Lettkledde bilder av fruen, pent oppstilte barn, oppskrifter stjålet fra andre, diy-prosjekter kopiert fra pinterest, pluss dårlig skjult reklame...? Jeg tror ikke herr og fru evner å fornye seg, og dermed fortsetter den nedadgående trenden. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 17. desember 2019 #13513 Del Skrevet 17. desember 2019 5 timer siden, Minnie Mus skrev: Lurer på om frua fortsatt hadde tjent til livets opphold med å blogge uten barna? Hun bruker dem jo i enhver sammenheng for det det er verd. Når du må bruke barna for å holde engasjement og inntekt oppe er det på tide å finne seg noe annet å gjøre. Det er viktigere å beholde barnas integritet. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 17. desember 2019 #13514 Del Skrevet 17. desember 2019 Er som se&hør, ingen innrømmer kjøpe det, men er blant landets mest solgte blader... Guilty pleasure og lett underholdning. Når siste setning er lest/siste bilde sett, så er alt innehold glemt. Det ser man på kommentarene, for eksempel om Redd Barna, der kommentarene mer gikk i hva frua hadde på seg, så koselig det så ut - enn budskapet som ble forsøkt solgt inn. Engasjementet rundt Omvendt Julenisse er like labert. Og veldig mange vil tydeligvis ha denne type underholdning. Jeg" leser" selv se&hør på tannlegekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 17. desember 2019 #13515 Del Skrevet 17. desember 2019 20 timer siden, Anonym90059005 skrev: Litt gøy å se hvordan foreldrenes leilighet er fylt til randen med møbler og interiør som frua tidligere har fått sponset og forkastet i raskt tempo. Hvis du leser kommentarfeltet på bloggen, har moren til Caroline svart på dette. Det er ikke måte på alt det skal spekuleres i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. desember 2019 #13516 Del Skrevet 17. desember 2019 34 minutter siden, BaHare skrev: Når du må bruke barna for å holde engasjement og inntekt oppe er det på tide å finne seg noe annet å gjøre. Det er viktigere å beholde barnas integritet. Dette! 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 17. desember 2019 #13517 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg skreiv litt tidligere i tråden om min deltakelse i et omvennt julenisse prosjekt, og sitter igjen med mye ettertanke både til vårt opplegg men særlig CBE sitt opplegg. Bismaken jeg beskrev tidligere, har blitt enda sterkere. Å se hva de fronter på bloggen, sammenlignet med hva mottakerne av omvennt jul har blir for meg veldig vond. Vi skal gi en kasse med gaver og mat til en liten familie, vi forteller ikke noen om dette fordi vi ikke vil ha anerkjennelse for å gjøre det jeg tenker er en naturlig ting å gjøre når man har det ganske ok økonomisk selv Jeg sendte mannen på butikken med liste om mat og han kom hjem sint. Sint for at vi i Norge har familier som lever under fattigdomsgrensen som må stole på andres gaver heller enn at samfunnet sørger for at de får det de trenger. Han var sint for at vi liksom kan føle oss "gode" med oss selv fordi en annen familie har det vondt og som vi får lov å hjelpe Han ble opptatt av at det vi gir ikke skal lede til skam eller følelsen av å bli gitt almisser og syntes det var vanskelig å vite hvor mye vi skulle gi, for at mottaker ikke skal ende opp med å kjenne seg stakkarslig. For gir man for mye kan man kanskje risikere at mottaker føler seg enda dårligere, når de ser hvor lett andre kan gi fordi de andre allerede har så mye. Kontrasten mellom giver og mottaker kan kanskje kjennes for stor om kassen blir for innholdsrik også. Kanskje en helt feil tanke, men vi kjenner på et dilemma og ikke minst et ønske om at mottaker ikke skal kjenne at de mottar almisser. Og nettopp denne siste biten, tanken på hvordan det er å motta en slik jul er det jeg sitter igjen med. Når jeg da ser det CBE fronter på bloggen disse dagene, flotte gaveposer, fester og luksus så blir kontrasten så enormt tydelig. Jeg skjønner at hun nå fronter prosjektet for å få givere men jeg kunne ønske at jeg samtidig så at det gjorde noe med de, at de tonet ned fokuset på det materliatistiske og så hva de var med på å lage av press nettopp i jula som er så vond for mange. For hvordan kjennes det egentlig ut å motta noe fra de som har en så enormt forbruk, kjenner man seg heldig eller stakkarslig? Og ikke minst kunne jeg ønske de ordnet opp av egne donasjoner til den siste familien. Å fronter fest og gaver og samtidig si at man ikke har midler til å hjelpe den siste gjør meg ikke noe annet enn enormt kvalm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 17. desember 2019 #13518 Del Skrevet 17. desember 2019 23 minutter siden, Hoppetau skrev: Jeg skreiv litt tidligere i tråden om min deltakelse i et omvennt julenisse prosjekt, og sitter igjen med mye ettertanke både til vårt opplegg men særlig CBE sitt opplegg. Bismaken jeg beskrev tidligere, har blitt enda sterkere. Å se hva de fronter på bloggen, sammenlignet med hva mottakerne av omvennt jul har blir for meg veldig vond. Vi skal gi en kasse med gaver og mat til en liten familie, vi forteller ikke noen om dette fordi vi ikke vil ha anerkjennelse for å gjøre det jeg tenker er en naturlig ting å gjøre når man har det ganske ok økonomisk selv Jeg sendte mannen på butikken med liste om mat og han kom hjem sint. Sint for at vi i Norge har familier som lever under fattigdomsgrensen som må stole på andres gaver heller enn at samfunnet sørger for at de får det de trenger. Han var sint for at vi liksom kan føle oss "gode" med oss selv fordi en annen familie har det vondt og som vi får lov å hjelpe Han ble opptatt av at det vi gir ikke skal lede til skam eller følelsen av å bli gitt almisser og syntes det var vanskelig å vite hvor mye vi skulle gi, for at mottaker ikke skal ende opp med å kjenne seg stakkarslig. For gir man for mye kan man kanskje risikere at mottaker føler seg enda dårligere, når de ser hvor lett andre kan gi fordi de andre allerede har så mye. Kontrasten mellom giver og mottaker kan kanskje kjennes for stor om kassen blir for innholdsrik også. Kanskje en helt feil tanke, men vi kjenner på et dilemma og ikke minst et ønske om at mottaker ikke skal kjenne at de mottar almisser. Og nettopp denne siste biten, tanken på hvordan det er å motta en slik jul er det jeg sitter igjen med. Når jeg da ser det CBE fronter på bloggen disse dagene, flotte gaveposer, fester og luksus så blir kontrasten så enormt tydelig. Jeg skjønner at hun nå fronter prosjektet for å få givere men jeg kunne ønske at jeg samtidig så at det gjorde noe med de, at de tonet ned fokuset på det materliatistiske og så hva de var med på å lage av press nettopp i jula som er så vond for mange. For hvordan kjennes det egentlig ut å motta noe fra de som har en så enormt forbruk, kjenner man seg heldig eller stakkarslig? Og ikke minst kunne jeg ønske de ordnet opp av egne donasjoner til den siste familien. Å fronter fest og gaver og samtidig si at man ikke har midler til å hjelpe den siste gjør meg ikke noe annet enn enormt kvalm! Nettopp! Vet om flere små bedrifter som bidrar til lignende organisasjoner, men ikke deler dette her og der for å vise hvor snille de er... noen ganger bør verdien av det man bidrar med veie tyngre og være nok i seg selv uten at andre skal bekrefte det... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 17. desember 2019 #13519 Del Skrevet 17. desember 2019 De burde hatt integritet nok til å være med på dette prosjektet uten å fronte det på bloggen. Det hadde det stått respekt av. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 17. desember 2019 #13520 Del Skrevet 17. desember 2019 4 timer siden, CecilieX skrev: Min påstand er at de kom lett til denne bloggkarrieren, og ramlet ut i suksessen mer enn å ha teft for hva som er et bra konsept. Bakgrunnen for påstanden er at det meste de har forsøkt av videreutvikling har hatt dårlig uttelling. Den største utfordringen ligger dog i at bloggingen alltid har tatt utgangspunkt i hva CBE ønsker å få ut av den. I veldig liten grad har de inntatt et leserperspektiv. Det er det samme man ser når de ikke greier å se kritisk på egen virksomhet: da evner de ikke å utvikle seg. CBE tviholder på en blogg der hun kan vise frem sitt perfekte liv og motta hyllest i kommentarfeltet, og ser ikke ut til å reflektere et øyeblikk over hva det tilfører leserne. 👏🏼👏🏼👏🏼 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå