Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lin10 skrev:

CBE eller UI, kan i stor grad ha en oversikt over hvem som er hennes følgere. Selvfølgelig ikke hver enkel leser, men det kan gjøres undersøkelser på hvem er det som leser bloggen, utdanningsnivå, inntekt,  livsituasjon, interesser osv, for å vite hvem som er målgruppen. Vet man hvem som er målgruppen i stor grad, så er det nyttig for hennes kommende samarbeidspartnere. Det er ikke ukjent at udanningsnivå eller om man er i jobb eller på trygd, har sammenheng med inntekt. Inntektsnivå styrer blant annet kjøpekraften. Det man vet fra tidligere undersøkelser som har vært offentlig, er at CBE bl.a har et overtall av høyt utdannet lesere. Utdannelse gir en også erfaring med å drøfte og dermed ha en evne til å forstå at ikke noe er svart hvitt. Så er det mange som leser bloggen som ikke kommenterer. 

Fint om du kan underbygge alle disse påstandene. 

-Hvor er link til undersøkelse der det blir slått fast et overtall av høyt utdannede lesere 

-Hvordan vet du at mange som leser bloggen men ikke kommenterer?

DOKUMENTER dette, takk?

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Fint om du kan underbygge alle disse påstandene. 

-Hvor er link til undersøkelse der det blir slått fast et overtall av høyt utdannede lesere 

-Hvordan vet du at mange som leser bloggen men ikke kommenterer?

DOKUMENTER dette, takk?

det er nok mange ressurssterke som leser bloggen og kommenterer, men kommentarene deres blir ikke publisert.

Endret av MissLucy
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, naivsuper said:

Det er bare og gratulere CBE, som presterer å skrive "juletrefotenskjuleren -uff for et klønete ord" i dagens innlegg. Ja, det er et klønete ord, når hun ikke klarer å formulere det riktig. 😑

Ehmmm, det er kanskje fordi fruen er så travel og stressa om dagen, og fordi at ehhhhmmmm såååååå mange har spurt om hvor juleduken kommer fra? Å pynte juletre, style barna, style juletre på rommene deres som står i stil med lekene, tar jo enormt med tid. Husk at både frua og fruemannen har begge fulltidsjobb.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jonas Bie said:

At CBE bl.a har et overtall av høyt utdannet lesere er det vel ikke tvil om.

Har faktisk hørt at både leger og advokater er innom kommentarfeltet rett som det er. Eller er det slutt på den tiden?🤔

Jeg er verken advokat eller lege, men har mange år på universitetet bak meg, for å si det sånn. Og jeg har faktisk kommentert på bloggen et par ganger - dog kritisk. Hvorfor har jeg lest bloggen i det hele tatt? Det gikk vel fra å sløve på nettet og kikke på teite rosablogger, til å faktisk tenke litt over hvordan det er mulig å generere penger av å ikke produsere et fnugg av verdi.

Jeg er ganske sikker på at en betydelig andel av CBE´s klikk er fra mennesker med tilsvarende bakgrunn og motivasjon. Ikke minst om man bedømmer fra nivået på en del av innleggene her i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal en kunne motta konstruktiv kritikk og kritiske spørsmål når hun driver virksomhet. Hun svarer jo ofte på slike spørsmål, og da er det tydelig at enten så er det oppklarende eller så er man uenig. Så er det alt det andre som florerer her inne. Bare det at hun prøver å hjelpe vanskeligstilte med å få en bedre jul, blir kritisert side opp og side ned. Det er lavmål så det holder. Det å kritisere henne for å ha reklame for Redd barna er bare lavmål. Kanskje bedriften donerer de pengene de fikk for det, tilbake til Redd barna. Hva vet vi? Ikke var så dømmende, så vil det bli et bedre samfunn og folk vil få et bedre liv. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MissLucy skrev:

det er nok mange ressurssterke som leser bloggen og kommenterer, men kommentarene deres blir ikke publisert.

Stemmer. De er nok litt for kritiske for fruas smak. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Av de i min omgangskrets som følger bloggere, derav CBE, er det ikke de ressurssterke og høyt utdannede som er fanskare.. 

Siterer et tilfeldig innlegg. Det undrer meg det stadig behovet for hevde seg selv blant kritikeren her i tråden, mens man diskrediterer, de som  støtter eller følger CBE , som naive , mindre skolerte osv. 

For meg virker dette mot sin hensikt , hvis tingen er at man selv vil fremstå som vellykket, smart osv.  Mennesker med god selvtillit har ikke behov for å sammenligne  seg med andre, eller hevde seg selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MissLucy skrev:

det er direkte løgn. Det er INGEN som har kritisert dem for AT de hjelper vanskeligstilte. Derimot er det stilt endel betimelige spørsmål om gjennomføringen, kompetansen og i noen tilfelle motivasjonen. Men det er ingen som har kritisert utgangspunktet.

Det er heller ikke CBE som blir kritisert for Redd Barnareklamen - det er Redd Barna som blir kritisert for kanalvalget sitt.

Hvis CBE hadde donert de pengene tilbake til Redd Barna, så kan jeg love deg at hun hadde blogget om det. Det gjorde hun sist hun donerte. 

Debattskikken din er så uredelig at det går over grensen og inn i løgnens verden.

Du kan ikke love noe som helst fordi du vet ikke. Det er poenget. Så lenge de klarer å hjelpe flere familier, og gi  både julemat og presanger så må jo det vare flott. Så trenger de hjelp fra flere til å få til dette på en bedre måte. Dette har hun skrevet om i kommentarfeltet.  Dette er første året de organiserer dette og alt vil nok ikke gå på skinner, med de erfaringene de får, gjør at de kan organisere dette bedre neste år og hjelpe enda flere.  Tror ikke jeg skal gå inn i noen diskusjon med deg på hva som er god debattskikk og redelighet.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, prudens skrev:

Siterer et tilfeldig innlegg. Det undrer meg det stadig behovet for hevde seg selv blant kritikeren her i tråden, mens man diskrediterer, de som  støtter eller følger CBE , som naive , mindre skolerte osv. 

For meg virker dette mot sin hensikt , hvis tingen er at man selv vil fremstå som vellykket, smart osv.  Mennesker med god selvtillit har ikke behov for å sammenligne  seg med andre, eller hevde seg selv. 

Greia er vel heller at det kommer udokumenterte spekulative påstander om at kommentarfeltet på bloggen oser av ressurssterke kjøpesterke lesere. Må være lov å kommentere slikt. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, prudens skrev:

Jeg ønsker ikke hevde meg selv som du sier...men når noen skriver at kommentarfeltet tydelig viser at de som skriver der er ressurssterke må det gå an å få et konkret eksempel? For jeg klarer ikke å sile de ut i mengden av overdreven entusiasme. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klokkereim skrev:

Jeg ønsker ikke hevde meg selv som du sier...men når noen skriver at kommentarfeltet tydelig viser at de som skriver der er ressurssterke må det gå an å få et konkret eksempel? For jeg klarer ikke å sile de ut i mengden av overdreven entusiasme. 

Dette er gjentagende gjennom hele tråden, ikke bare de siste innleggende, 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, prudens skrev:

Blir kanskje gjentakende når det hele tiden blir tatt opp av CBE-forsvarerne at de som leser bloggen og kommenterer er ressurssterke og høyt utdannede, men noen dokumentasjon på at det er tilfelle er det ingen som kommer med.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, prudens skrev:

Det er greit nok. Men nå var det akkurat dette jeg ønsker eksempel på men det var visst ikke så lett å få til?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, prudens skrev:

Det kan nok være noe i det. Men folk med god selvtillit er ikke per definisjon bedre mennesker enn folk med lav selvtillit, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lin10 skrev:

Du kan ikke love noe som helst fordi du vet ikke. Det er poenget. Så lenge de klarer å hjelpe flere familier, og gi  både julemat og presanger så må jo det vare flott. Så trenger de hjelp fra flere til å få til dette på en bedre måte. Dette har hun skrevet om i kommentarfeltet.  Dette er første året de organiserer dette og alt vil nok ikke gå på skinner, med de erfaringene de får, gjør at de kan organisere dette bedre neste år og hjelpe enda flere.  Tror ikke jeg skal gå inn i noen diskusjon med deg på hva som er god debattskikk og redelighet.  

så DU har lov å spekulere i at de har gitt alle pengene til Redd Barna, men jeg har ikke lov å argumentere for hvor usannsynlig det er? og hvorfor legger du i vei om omvendt nisse, når det du siterte handler om Redd Barn? skjerp deg litt i diskusjonen er du grei.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prudens skrev:

Det er vel mer for å understreke at udokumenterbsre påstander faktisk ikke holder mål 🙄

Hvorfor er lin10's påstand mer reelle enn mine udokumenterbare påstander? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som blir inspirert av et juletre fullt av nøtteknekkere og sløyfer? Og en halvnaken frue ved siden av med bloggerfot? Hun lever helt i sin egen verden. Må egentlig bsre le av det. Hun er veldig utdatert og har en merkelig smak eller mangel på det. Alt i det huset er jo sponset og enda ser det gørr kjedelig ut. Til å bruke så mye tid på interiør. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...