Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Aquarius04 skrev:

Det er ikke det det handler om - det handler om at det ikke er første gang CBE unnlater å vise normal folkeskikk. 
Hva angår det andre jeg har uthevet i fet skrift: Hvorfor gidder du å være her inne egentlig?

Sikkert fordi @Lin10 har det med å se på det som sin plikt å forsvare CBE & Co uansett hva

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg er opptatt av redelighet og kutyme i SoMe. Kanskje du skal drite i å tillegge meg motiver jeg ikke har @Lin10

Du er opptatt av det? Okey. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Du er opptatt av det? Okey. 

Er ikke du? Ja, jeg er også opptatt av redelighet mellom brukere og god debattskikk. Så jeg gjentar at du ikke skal tillegge verken meg eller andre brukere motiver som ikke finnes.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Sikkert fordi @Lin10 har det med å se på det som sin plikt å forsvare CBE & Co uansett hva

Mange som kunne forsvart CBE. Hun er jo kjent for å ha mange oppegående støttende lesere. Er nok ikke mange som gidder, men greit å få motsvar av og til når noen er ute på viddene, og når dette blir påpekt, så prøve man  å « ro» i land. Ganske interessant å mene at CBE skal krediterer noen grunnet god kutyme og folkeskikk basert på at hun måtte da vite at denne veganbloggeren, hadde lagt ut denne oppskriften engang. Det er klart CBE skal ha oversikten over alt som legges ut...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg er opptatt av redelighet og kutyme i SoMe. Kanskje du skal drite i å tillegge meg motiver jeg ikke har @Lin10

👆

👇

9 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Er ikke du? Ja, jeg er også opptatt av redelighet mellom brukere og god debattskikk. Så jeg gjentar at du ikke skal tillegge verken meg eller andre brukere motiver som ikke finnes.

😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Mange som kunne forsvart CBE. Hun er jo kjent for å ha mange oppegående støttende lesere. Er nok ikke mange som gidder, men greit å få motsvar av og til når noen er ute på viddene, og når dette blir påpekt, så prøve man  å « ro» i land. Ganske interessant å mene at CBE skal krediterer noen grunnet god kutyme og folkeskikk basert på at hun måtte da vite at denne veganbloggeren, hadde lagt ut denne oppskriften engang. Det er klart CBE skal ha oversikten over alt som legges ut...

De oppegående leserne er ikke på KG, eller i kommentarfeltet på bloggen. Så hvor er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, CBE er veteranbloggeren som har delt matoppskrifter i 10 år eller deromkring, klart hun vet at det er mest høflig å kreditere. Å hevde noe annet er jo et spark mot CBEs intellekt. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hva var morsomt med denne? 

Selvmotsigelsen. Og at debattskikk er ikke er brukerens sterkeste side.

Edit: Ja, kunne latt være å kommentere. Det var bare så morsomt og en sjelden gave av å greie å motbevise egne argumenter.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, CabinCruiser skrev:

Selvmotsigelsen. Og at debattskikk er ikke er brukerens sterkeste 

Endret av Revenge o'Cavatina
Gidder ikke
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvor er hun kjent for disse oppegående leserne? Hvem er de? Og hva gjør dem oppegående?

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Edit: Ja, kunne latt være å kommentere. Det var bare så morsomt og en sjelden gave av å greie å motbevise egne argumenter.

Ja du kunne latt være, for du tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, KalleV skrev:

Beklager, men du er nok ikke en av de.

Jeg leser ikke bloggen 🙄 og du tar Virkelig denne tråden til nye høyder kvalitetsmessig.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Faller fortsatt på sin egen urimelighet. Hva mener du at du beviser?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Skal vi si det slik at Trine Sandberg, eier av Trines Matblogg og utdannet jurist har god nok kunnskap om Lov om opphavsrett og kutyme rundt kreditering?

For dummies: https://trinesmatblogg.no/opphavsrett/

7 timer siden, Lin10 skrev:

Tror du trenger tolkningshjelp. Ja, hva er egentlig problemet for enkelte her inne. Matoppskrifter er ikke beskyttet av åndsverksloven og CBE kan derfor fint bruke oppskriften uten å kreditere. Trodde dette var allment kjent, men ser at ikke alle har den kunnskapen inne. Hun har skrevet sin egen tekst. Hadde hun kopiert et blogginnlegg fra denne matbloggeren så hadde det blitt noe annet. Nok engang så kommer det feilaktige påstander her inne, kun for å prøve å sverte CBE. God gammeldags sladder er det rette ordet. 

6 timer siden, Lin10 skrev:

Hva var poenget ditt med å  sitere Trine Sandberg? 

Kan ikke tenke meg at du ønsker å forsvare CBE. For det  som i realiteten står der, er at det ikke er nødvendig å kreditere en oppskrift .Så da er det en ikke sak. Men, her inne må en få med seg at CBE både er frekk, sleip og har overhode ikke besittelse av god kutyme siden hun absolutt burde vite at denne veganbloggeren hadde denne «veldig kjente» retten på menyen. Hun har selv helt sikkert funnet den et annet sted, da blomkål og ris er helt vanlige ingredienser i det veganske kosthold. Snakk om storm i et vannglass. 

Eh @Lin10. Hvorfor slenger du med leppa mot @Revenge o'Cavatina når hun nettopp bekreftet at CBE ikke bryter loven ved å unnlate å kreditere opskrifter? Blir litt vel sært å kjefte på en bruker og tillegge henne motiver om "slemhet" mot CBE når det hun skriver støtter CBEs side. Ingen skriver det er ulovlig å rappe andres oppskrifter - ufint er noe annet. 

På tide å lese hva som faktisk skrives før korstoget startes 🙄.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Medici skrev:

Hvor er hun kjent for disse oppegående leserne? Hvem er de? Og hva gjør dem oppegående?

De er i så fall godt skjult. I kommentarfeltet på bloggen er de ikke og her på KG er det bare spekulasjoner, tillegging av alskens ufine motiver, nattlige ranter fra Trollemor og brukerdebatt.
Mange har prøvd å innvitere til god saklig debatt men det virker ikke til å være en eneste av CBE-forsvarene som får til akkurat det. Sukk. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lin10 skrev:

Hva var poenget ditt med å  sitere Trine Sandberg? 

Kan ikke tenke meg at du ønsker å forsvare CBE. For det  som i realiteten står der, er at det ikke er nødvendig å kreditere en oppskrift .Så da er det en ikke sak. Men, her inne må en få med seg at CBE både er frekk, sleip og har overhode ikke besittelse av god kutyme siden hun absolutt burde vite at denne veganbloggeren hadde denne «veldig kjente» retten på menyen. Hun har selv helt sikkert funnet den et annet sted, da blomkål og ris er helt vanlige ingredienser i det veganske kosthold. Snakk om storm i et vannglass. 

Hvem skriver frekk og sleip? Igjen: sitater, er du grei. 

Hvis noen skulle ha skrevet det: kan man være frekk og sleip og samtidig unngå å bryte noen lov? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...