Ultiva Skrevet 1. desember 2019 #12001 Del Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: *klippet for å forkorte innlegget* Synes denne tråden er mye verre enn hva denne bloggeren foretar seg og stakkars barn som må lese dette om noen år. Og ikke minst de barna som blir mobbet da mødrene til mobberne sitter selv på nettet og lirer av seg det ene verre enn det andre gjemt bak at det er samfunnsnyttig... Klart det er noen spekter ved denne bloggeren som er kritikkverdig, men det drukner jo i usakligheter når man må terpe på de samme tingene hver dag hele tiden. Nå er det jo slik at det er CBE som "terper på de samme tingene hver dag hele tiden". Ekstremmaterialisme og overforbruk, kroppshysteri og retusjering, kunstig iscenesettelse og fasadejag samt massiv utlevering av mindreåriges hverdagsliv. Hvordan skal kritikken kunne fornye seg når CBE ikke gjør det? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 1. desember 2019 #12002 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) 47 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg kan opplyse om at dette er noe medieNorge fortsatt snakker om, ja. For mange er det der eneste de forbinder med denne bloggeren. Det er veldig synd, men en slik greie som det - som er av en slik art at folk neste ikke tror hva de hører - er akkurat en sånn greie som folk husker. Og, ja - det huskes. Dette kan jeg bekrefte. Og kan tilføye at det innad i kjendispressen også finnes noen vitser om dette paret og bilderedigeringen/kommentarjukset. Uten at jeg skal ta det her Endret 1. desember 2019 av Jonas Bie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12003 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) 48 minutter siden, pøbelsara skrev: Da er det på'n igjen da. Melde Mills, CBE og UI til forbrukertilsynet. man kan tipse anonymt eller under fullt navn gjennom lenken her: https://www.forbrukertilsynet.no/tips-oss Man kan kontakte Mills her: [email protected] Endret 1. desember 2019 av MissLucy 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naivsuper Skrevet 1. desember 2019 #12004 Del Skrevet 1. desember 2019 9 minutter siden, Jonas Bie skrev: Dette kan jeg bekrefte. Og kan tilføye at det innad i kjendispressen også finnes noen vitser om dette paret og bilderedigeringen/kommentarjukset. Uten at jeg skal ta det her Send DM.... vil så gjerne vite hva det vitses om 😏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 1. desember 2019 #12005 Del Skrevet 1. desember 2019 10 minutter siden, Jonas Bie said: Dette kan jeg bekrefte. Og kan tilføye at det innad i kjendispressen også finnes noen vitser om dette paret og bilderedigeringen/kommentarjukset. Uten at jeg skal ta det her Og det kommer fra brukeren som løy om å ville vise alle hvor varm og medmenneskelig Caroline ville være om hun var med i veldedighetsprosjektet "ditt". Meget troverdig. 😏 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 1. desember 2019 #12006 Del Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, Luvinesta skrev: Og det kommer fra brukeren som løy om å ville vise alle hvor varm og medmenneskelig Caroline ville være om hun var med i veldedighetsprosjektet "ditt". Meget troverdig. 😏 Hva med alle oss andre som har lagt fram dokumentasjon som bestrider det du skriver litt lenger tilbake i tråden? Litt vanskelig å forholde seg til fakta, kanskje? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #12007 Del Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, Luvinesta skrev: Og det kommer fra brukeren som løy om å ville vise alle hvor varm og medmenneskelig Caroline ville være om hun var med i veldedighetsprosjektet "ditt". Meget troverdig. 😏 Mener du at om noen har løyet en gang, så kan de aldri oppfattes som troverdige igjen 🤔 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. desember 2019 #12008 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) 34 minutter siden, Halle-Palle skrev: Mener du at om noen har løyet en gang, så kan de aldri oppfattes som troverdige igjen 🤔 Ja, så sant de ikke heter Berg-Eriksen 🙄 Blogger logikk? Endret 1. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 1. desember 2019 #12009 Del Skrevet 1. desember 2019 39 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg kan opplyse om at dette er noe medieNorge fortsatt snakker om, ja. For mange er det der eneste de forbinder med denne bloggeren. Det er veldig synd, men en slik greie som det - som er av en slik art at folk neste ikke tror hva de hører - er akkurat en sånn greie som folk husker. Og, ja - det huskes. Du må gjerne nekte å tro at dette opptar andre enn folk som diskuterer her på Rampelys, men jeg kan fortelle deg at det diskuteres utenom Rampelys, og jeg møter stadig folk som er på linje med Jenny Skavlan og Live Nelvik - folk som snakker om barneeksponering med hoderystende indignasjon. - kortet ned innlegget - Stemmer godt med mine observasjoner ☝️. Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i SoMe 🙈 og jeg muntrer meg av og til med å spørre andre hva de vet. Både blant medie-interesserte og folk flest. Spør jeg om de kjenner Caroline Berg Eriksen svarer langt de fleste "Hæ hvem?" og når jeg nevner at de kanskje kjenner henne under navnet Fotballfrue er det en del flere som "åh ja det er henne som slankeredigerte seg, fikk kjeft av jordmorforeningen med nakenbilder etter fødsel og skrev stygge meldinger anonymt på bloggen sin var det ikke?". Virker på meg som om det negative inntrykket folk flest fikk av CBE fortsatt henger godt fast. Og ikke så rart det kanskje siden CBE ikke har gjort noe for å bøte på inntrykket men tvert i mot i høy grad fortsetter i samme stil. Dem som "alle" kjenner er for eksempel Sofie Elise, Jenny Skavlan og Live Nelvik. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12010 Del Skrevet 1. desember 2019 4 minutter siden, Halle-Palle skrev: Mener du at om noen har løyet en gang, så kan de aldri oppfattes som troverdige igjen 🤔 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 1. desember 2019 #12011 Del Skrevet 1. desember 2019 5 minutter siden, Halle-Palle skrev: Mener du at om noen har løyet en gang, så kan de aldri oppfattes som troverdige igjen 🤔 Touché 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 1. desember 2019 #12012 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, Luvinesta skrev: Og det kommer fra brukeren som løy om å ville vise alle hvor varm og medmenneskelig Caroline ville være om hun var med i veldedighetsprosjektet "ditt". Meget troverdig. 😏 Skal innrømme at CBEs engasjement i Omvendt Julenisse pirrer min interesse, da jeg ganske riktig jobber i en frivillig organisasjon selv. Jeg har derfor vært innom bloggen en del den siste tiden, og må si jeg stusser på svarene som gies. Jeg lurer også på hva som konkret er parets rolle, bortsett fra administrasjon? Det kommer ikke fram på blogg eller OJs facebookside. På spørsmål om saks, papir, hyssing og bilvask, så virker det jo nærmest som om CBE ikke forstår at det er mulig å vaske nissebilen selv, hjemme i oppkjørselen med såpe og hageslange. Eller faktisk kjøpe noen ruller julepapir selv. Hun svarer konsekvent at de vil "bruke minst mulig penger på den type ting, og heller bruke pengene på gaver og mat". Tanken på å vaske bilen hjemme, gratis, eller kjøpe noen ruller julepapir av egen lomme streifer henne ikke! Samtidig skriver hun: "Jobber du med veldedighet så snur man vel på hver eneste krone." Ja nettopp derfor kjøper man disse rullene med gavepapir selv, og tar med saks hjemmefra! Det er faktisk helt vanlig å gjøre sånne ting selv, det er ikke snakk om å ta av kontoen folk vippser til. Mennesker som har et genuint ønske om å hjelpe, bruker et par hundrelapper av egen lomme på sånne småting. Men som sagt, det virker ikke som CBE skjønner dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. desember 2019 #12013 Del Skrevet 1. desember 2019 14 minutter siden, Jonas Bie skrev: Skal innrømme at CBEs engasjement i Omvendt Julenisse pirrer min interesse, da jeg ganske riktig jobber i en frivillig organisasjon selv. Jeg har derfor vært innom bloggen en del den siste tiden, og må si jeg stusser på svarene som gies. Jeg lurer også på hva som konkret er parets rolle, bortsett fra administrasjon? Det kommer ikke fram på blogg eller OJs facebookside. På spørsmål om saks, papir, hyssing og bilvask, så virker det jo nærmest som om CBE ikke forstår at det er mulig å vaske nissebilen selv, hjemme i oppkjørselen med såpe og hageslange. Eller faktisk kjøpe noen ruller julepapir selv. Hun svarer konsekvent at de vil "bruke minst mulig penger på den type ting, og heller bruke pengene på gaver og mat". Tanken på å vaske bilen hjemme, gratis, eller kjøpe noen ruller julepapir av egen lomme streifer henne ikke! Samtidig skriver hun: "Jobber du med veldedighet så snur man vel på hver eneste krone." Ja nettopp derfor kjøper man disse rullene med gavepapir selv, og tar med saks hjemmefra! Det er faktisk helt vanlig å gjøre sånne ting selv, det er ikke snakk om å ta av kontoen folk vippser til. Mennesker som har et genuint ønske om å hjelpe, bruker et par hundrelapper av egen lomme på sånne småting. Men som sagt, det virker ikke som CBE skjønner dette. Jeg har også jobbet med veldedighet i en av Norges største organisasjoner, og jeg kan bekrefte at vi tigger ikke til oss alt vi trenger. Man bør ha en egenkapital til noe av det man trenger, prioritering og planlegging er gull i den forbindelsen. De har fått bil, lokaler og nå bilvask. Burde de ikke fått til gavene først? Så resten i etterkant. De bor på 380 kvm så det ville ikke vært verdens undergang og lagret noe hjemme en periode til alt var på plass, i tillegg er det flere som er med på prosjektet som sikkert også kunne bidratt. Man kan ikke håndtere dette prosjektet slik man håndterer en reklame/ tigger blogg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12014 Del Skrevet 1. desember 2019 hva skal de med den bilen anyway? De ber om å få donasjonene levert hjem til seg, så de skal tydeligvis ikke hente gaver med den, og det var en som skrev her i går at de ikke skulle levere gaver med den. Så hva er poenget? 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. desember 2019 #12015 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, MissLucy skrev: hva skal de med den bilen anyway? De ber om å få donasjonene levert hjem til seg, så de skal tydeligvis ikke hente gaver med den, og det var en som skrev her i går at de ikke skulle levere gaver med den. Så hva er poenget? Spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 1. desember 2019 #12016 Del Skrevet 1. desember 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 1. desember 2019 #12017 Del Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Og det kommer fra brukeren som løy om å ville vise alle hvor varm og medmenneskelig Caroline ville være om hun var med i veldedighetsprosjektet "ditt". Meget troverdig. 😏 Ja, det var løgn, eller en spøk, at jeg ville få med CBE i frivillig arbeid. Hadde dog ikke sett for meg reaksjonene. Det var som om jeg foreslo at hun skulle sendes som hjelpearbeider til Syria😉 Min lille fleip var at jeg ønsket å se henne på suppekjøkkenet julaften, eller i jobb på sykehjem. Jeg tror ikke det ville skadet. For å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 1. desember 2019 #12018 Del Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Og det kommer fra brukeren som løy om å ville vise alle hvor varm og medmenneskelig Caroline ville være om hun var med i veldedighetsprosjektet "ditt". Meget troverdig. 😏 Kan du opplyse en stakkars sjel? Jeg må innrømme jeg er meget forvirret av dette veldedighetsprosjektet til Herr & Fru 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. desember 2019 #12019 Del Skrevet 1. desember 2019 3 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Jeg lurer på om omvendt julenisse Telemark hadde inngått dette samarbeid om de visste at CBE og mannen lærer barna at det er forskjell på folk med tanke på økonomi til fancy feiringer? Hvis dette er holdninger de selv er bærere av, så er ikke de de rette til å bestemme hvem og hva som får julehjelp, økonomisk krise og tragedier kan ramme alle det. Ja.. nei... asså... noen stilte et spørsmål på facebooksiden til Omv.Julenisse Telemark og fikk svar vet jeg. Ligger der enda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. desember 2019 #12020 Del Skrevet 1. desember 2019 3 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Jeg lurer på om omvendt julenisse Telemark hadde inngått dette samarbeid om de visste at CBE og mannen lærer barna at det er forskjell på folk med tanke på økonomi til fancy feiringer? Hvis dette er holdninger de selv er bærere av, så er ikke de de rette til å bestemme hvem og hva som får julehjelp, økonomisk krise og tragedier kan ramme alle det. De svarer her: https://www.facebook.com/omvendtjulenisse/posts/2993120997579830 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå