Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, SoWhat? said:

Du får bare være kritisk. Jeg ser ikke poenget. Jeg håper prosjektet blir vellykket. Virkelig 

Nå har de jo ikke uttrykt noe engasjement for veledighet tidligere, men jeg håper jo også at de kan bidra til at noen får en bedre juletid.

Kanskje dette kan bli en årlig tradisjon?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, CecilieX skrev:

Påfallende nok er det når kritikken er som mest rettmessig, at man trenger å diskreditere avsenderne og KG.

Gjesp.

Har lagt merke til det selv.

Nå er jeg enig i at det blir en del useriøs kritikk i disse bloggertrådene, men det gjør jo ikke den viktige kritikken mindre verdt! 

Jeg var positiv til dette omvendt nisse prosjektet og mener fortsatt det er et godt initiativ, men er mer betenkt etter det som er kommet frem i tråden. Det er jo vanvittig uproft å begynne å krangle med leserne i et kommentarfelt hvor man presenterer et slikt prosjekt! Og jeg synes det er ekstremt smålig å spørre etter papir og tråd uansett hva det skal brukes til! Det er min mening, og det står jeg for! Jeg tror bedriften CBE.no mangler gode rådgivere, det virker som de ødelegger for seg selv gang på gang på gang. Og jeg tenker at skal du drive med veldedighet så må det gjennomsyres av at det handler om andre hele veien eller så blir det lett feil. Men det gjenstår jo å se om de får det til eller ikke. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Man støtter veldedighet. Det er det jeg er vant til, og som er vanlig blant mennesker som vil hjelpe. Når en vet hjelpen går til formålet det er ment til. 

Kanskje litt uvant i Norge, men veldig vanlig andre steder. En sitter ikke sur og tverr og ser alt en kan kicke på. En bidrar og håper det blir vellykket. Å være sjenerøs kalles det. 

Ja, man støtter det som er verdt det. 

Kanskje du kan svare på:

18 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Jeg lurer på hva som er begrunnelsen for å støtte "Omvendt Julenisse Østfold" fremfor andre veldedighetsorganisasjonen? 

Er de registrerte i Innsamlingsregisteret?Fra http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/artikkel/vis/48

"Innsamlingskontrollen anbefaler kun å gi penger til organisasjoner som er registrerte i Innsamlingsregisteret. Disse har frivillig valgt å registrere seg og lar seg dermed bli kontrollert eksternt. De oppfyller også strenge regnskaps- og organisasjonskrav."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg tror bedriften CBE.no mangler gode rådgivere

De vil vel ikke ha rådgivere heller, for de vet jo alt best selv visstnok :P

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Fordi? Hele poenget her er at de faktisk vil bidra til en bedre jul for andre. Det er kun det som er viktig. Ingenting annet. 

Vel. Det vet du antakelig ikke helt om stemmer. 

«Ifølge forskerne bak to forskjellige undersøkelser, publisert i International Journal of Cultural Studies, er det faktisk celebritetene selv som tjener mest på å delta i kampanjer for å hjelpe andre. Ved å vise engasjement for gode saker, blir kjendisene mer populære.»

Kilde

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, MissLucy skrev:

nå må du rulle inn. Veldedighet er ikke "litt uvant" i Norge. Og det er ikke sånn at folk er sure og ikke gir gaver fordi om de anbefaler en etablert organisasjon som er godkjent av innsamlingskontrollen, foran et nyoppstartet amatøropplegg som ikke er godkjent av innsamslingskontrollen.

Gir opp jeg altså 🙂 dere får bare fortsette å kritisere alt og ingenting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
18 minutter siden, SoWhat? skrev:

Man støtter veldedighet. Det er det jeg er vant til, og som er vanlig blant mennesker som vil hjelpe. Når en vet hjelpen går til formålet det er ment til. 

Kanskje litt uvant i Norge, men veldig vanlig andre steder. En sitter ikke sur og tverr og ser alt en kan kicke på. En bidrar og håper det blir vellykket. Å være sjenerøs kalles det. 

Nordmenn gir!:)

Faktisk har 8 av 10 har gitt en gave det siste året👍

https://www.innsamlingsradet.no/innsikt-i-givergleden/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MissLucy skrev:

nå må du rulle inn. Veldedighet er ikke "litt uvant" i Norge. Og det er ikke sånn at folk er sure og ikke gir gaver fordi om de anbefaler en etablert organisasjon som er godkjent av innsamlingskontrollen, foran et nyoppstartet amatøropplegg som ikke er godkjent av innsamslingskontrollen.

En rapport fra Frivillighet Norge (riktignok ikke helt ny, fra 2013) viser at frivillig sektor i Norge ligger på verdenstoppen i blant annet andel frivillig arbeid: https://frivillighetnorge.no/no/om_oss/nyheter/Ny rapport sammenlikner frivillig sektor i 16 ulike land.b7C_wljS2d.ips

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Fordi det er ting å kritisere, men når alt kritiseres så er det håpløst. Alt de gjør er IKKE kritikkverdig, men noe er. Seriøsiteten blir helt borte når en ikke kan skille mellom det som faktisk er viktig, og det som overhodet ikke er det. 

Alt det gjør er ikke kritikkverdig, men summen av alt det rare de finner på gjør at alt får et useriøst trekk ved seg. Det være seg donasjon til Fretex av sekkevis med klær, mer klær enn andre folk kjøper gjennom 10 år, ferietur på fjellet som ender opp med et utstyrsbonanza uten like, juleverksted med ungene som viser seg å være en del av betalt reklame og nå når man litt for lett får inntrykk av at bildet av ekteparet som rause medmennesker er viktigere enn selve målet med innsamlingen. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, virkelig skrev:

Hva om de ønsker saks, hyssing, tape, innpakningspapir etc. til disse familiene som de hjelpe , kan jo være at de ønsker pakkene skal pakkes inn selv så de selv ser hva eventuelle barn får  ? Trenger vel kanskje ikke ta alt i verste mening. men neida alt skal latterliggjøres. Og er det veldedig arbeid så er ikke det samme som at den som setter igang skal dekke fra a-å om noe mangler , uansett hvilken økonomi de måtte ha. Vil tro de bidrar de også.  Det vil aldri bli bra nok uansett, og igjen forsøk på å dra dette ned i søla. Noe så trist . 

Da kan de vel sponse sånt selv, ærlig talt.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MissLucy skrev:

Enig. Vi gir selv til veldedige organisasjoner , det vet jeg mange andre også gjør

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Uff, når det forsvares at blogg -eierne klarer fint  å få sponset bilvask og bil men mangler saks og papir som er elementært når man skal gi bort julegaver. Da er det virkelig noen som har levd for lenge i bloggbobla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de skal hente gaver og mat? De skulle ikke brukes til å kjøre gaver/mat til mottakerne, jmf FB-siden deres. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det knitrer i sponsede peisen og den sponsede strømpestanga er også på plass. Den stadige eksponeringen av de mindreårige toppes av mild sagt mangelfull merking av reklame fra @Villakulås. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er Delikats rømmesild i fokus på ikke mindre enn 4 av 9 bilder fra romjulsadventssøndagen? innlegget er ikke merket, så da er det jo ikke reklame i følge Erasmus Berg Eriksen. Er det jakten på delikat blogginnhold som er blitt helt bokstavelig?

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, MissLucy skrev:

hvorfor er Delikats rømmesild i fokus på ikke mindre enn 4 av 9 bilder fra romjulsadventssøndagen? innlegget er ikke merket, så da er det jo ikke reklame i følge Erasmus Berg Eriksen. Er det jakten på delikat blogginnhold som er blitt helt bokstavelig?

Om noen timer kommer det et nytt innlegg merket som reklame, fortsatt ikke #bestiklassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...