Monimoni Skrevet 16. november 2019 #11181 Skrevet 16. november 2019 12 timer siden, Piemonte skrev: https://www.elle.no/skinnbukse-2019/ Det hjelper ikke om skinnbukse er moderne eller ikke. For meg sier et slikt plagg mest om smaken og stilen til CBE. Og når stilen hennes minner meg om tyroler bukse møter selvutnevnt fashionista, så blir det dessverre stor kræsj. Ordet harry kan også nevnes trygt. Og la oss bare håpe hun ikke har glemt undertøy denne gangen. 🤮 12
Gjest LeiaO Skrevet 16. november 2019 #11182 Skrevet 16. november 2019 (endret) Har ikke Caroline Berg Eriksen uttalt at barna ikke blir brukt i reklame? Hva er dette (fra http://web.archive.org/web/*/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno) - reklame Fotoknudsen - instastory 15.11.19 kl 15:15:38 ? - reklame Fotoknudsen - instastory 15.11.19 kl 15:15:39 ? - reklame Fotoknudsen - instastory 15.11.19 kl 15:18:11 ? Blir ikke barna her brukt i reklamen for Fotoknudsen? (Moderator: Dette er ikke omtale av barn, men diskusjon rundt CBE sin "eksponering av barn og hvordan dette utføres", noe som er tillatt i følge regelverket). Endret 16. november 2019 av LeiaO
pøbelsara Skrevet 16. november 2019 #11183 Skrevet 16. november 2019 Akkurat nå, Glemtbrukernavnet skrev: Har ikke Caroline Berg Eriksen uttalt at barna ikke blir brukt i reklame? Hva er dette - reklame Fotoknudsen - instastory 15.11.19 kl 15:15:38 - reklame Fotoknudsen - instastory 15.11.19 kl 15:15:39 ? - reklame Fotoknudsen - instastory 15.11.19 kl 15:18:11 Blir ikke barna her brukt i reklamen for Fotoknudsen? Du vet - hun SIER at hun ikke gjør det, så da er det sant. At noen påpeker diskrepans mellom liv og lære, er den sedvanlige hetsen hun alltid må leve med og som gjør livet som influencer så uutholdelig. 40
Gjest LeiaO Skrevet 16. november 2019 #11184 Skrevet 16. november 2019 (endret) Enig @pøbelsara Jeg lurer på om de skiller mellom blogg og instastory? Dvs hun viste ikke til barna på samme måten, da reklamen ble lagt ut på bloggen, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/15/julegavene-som-varer-evig/. Er det en bevisst handling, da blogginnlegg er lettere å vise til/dokumentere? Endret 16. november 2019 av LeiaO
Kollontaj Skrevet 16. november 2019 #11185 Skrevet 16. november 2019 (endret) Kreativ forståelse av ordet bruke. Snakkes om, henvises til, CBE viser bilde av bilde; ikke reklame der barn brukes. (Det er heller ikke reklame om reklamen kommer før eller etter bilder av barn som bruker eller er nær det CBE reklamerer for, feks klær.) Reklame med barn derimot viser barn og varen sammen, dvs barn brukes direkte i reklameinnlegget. Endret 16. november 2019 av Kollontaj 13
Gjest LeiaO Skrevet 16. november 2019 #11186 Skrevet 16. november 2019 @Kollontaj ja, de gråsonene som denne bedriften virker å være "glad" i, men som andre ser er kun dårlige forklaringer og/eller unnskyldninger, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/.
Aricia Skrevet 16. november 2019 #11187 Skrevet 16. november 2019 Takk for dokumentasjon @Glemtbrukernavnet! Den der gråsone-semantikken til CBE.no er altså noe av det mest uforståelige med måten de opererer på. Hvorfor skal de hele tiden hevde at noe er tilfellet, gjøre det motsatte, og så typisk hardnakket stå på sitt ved å ty til kreative omskrivinger og tolkninger av det opprinnelige utsagnet? Jeg kan faktisk ikke skjønne hva det er å tjene på det, eller at det kan være i deres/firmaets interesse på noen som helst slags måte. Jeg får assosiasjoner til Clintons håndtering av Lewinsky-saken ("I did not have.. " "Indeed I did have..."...). 30
Inocybe Skrevet 16. november 2019 #11188 Skrevet 16. november 2019 33 minutter siden, Aricia skrev: Takk for dokumentasjon @Glemtbrukernavnet! Den der gråsone-semantikken til CBE.no er altså noe av det mest uforståelige med måten de opererer på. Hvorfor skal de hele tiden hevde at noe er tilfellet, gjøre det motsatte, og så typisk hardnakket stå på sitt ved å ty til kreative omskrivinger og tolkninger av det opprinnelige utsagnet? Jeg kan faktisk ikke skjønne hva det er å tjene på det, eller at det kan være i deres/firmaets interesse på noen som helst slags måte. Jeg får assosiasjoner til Clintons håndtering av Lewinsky-saken ("I did not have.. " "Indeed I did have..."...). Jeg undrer meg jevnlig over at de ikke selv skjønner at gråsone-argumentasjonen deres er sterkt knyttet til hvordan de framstår og videre hvorfor de er så lite likt sammenlignet med andre topp-influencere. Det henger jo sammen det der. Når de hele tiden framstiller seg selv som usympatiske besserwissere så blir de også oppfattet som usympatiske besserwissere. Når de hele tiden viser de ikke bryr seg om annet enn seg selv og egotrippen deres så oppfattes de også som egosentriske. De virker rett og slett imbesile hva gjelder sammenhengen mellom oppførelsen deres og hvordan de oppfattes. På den annen side så er det ikke utenkelig de tror at så lenge de sier de framstår som hyggelige, snille og med etikken på rett plass så er det også slik de oppfattes . Objektivitet er det ikke så farlig med. 29
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 16. november 2019 #11189 Skrevet 16. november 2019 (endret) slettet Endret 16. november 2019 av lillesnøfnugg
FotbaIlflua Skrevet 16. november 2019 #11190 Skrevet 16. november 2019 12 timer siden, Amber skrev: 🙈 Hjelper ikke at det er moderne, jeg takler det ikke 😆 CBE har en egen evne til å ta noe moteriktig og forvandle det til en harry kjerringstil. Jeg har sagt det før, og sier det igjen; hun er kjempefin i casual, jeans, gensere osv. Med en gang det skal pyntes eller være moteriktig, failer hun ofte. Hun har dessverre ikke teften som skal til, og skjønner ikke når nok er nok. 34
Honningmor Skrevet 16. november 2019 #11191 Skrevet 16. november 2019 Jeg opplever 99% av antrekkene som krampeaktige og "kostymeaktige" i mangel på et bedre ord. Det ser bare lite autentisk ut. 23
Kollontaj Skrevet 16. november 2019 #11192 Skrevet 16. november 2019 https://www.tv2.no/a/10990412/ Han får da sagt det. 😉 19
miamiamia Skrevet 16. november 2019 #11193 Skrevet 16. november 2019 Alt hun har på seg er bare sååååå fint! Se så fine, se så fint, åh så fine her meg og åh så fine der meg. Altså, snakk om selvskryting herfra til månen! Djises! Hadde jeg holdt på sånn rundt meg og mine hadde de blitt seriøst møkka lei skrytingen min. 17
Gjest Jonas Bie Skrevet 16. november 2019 #11194 Skrevet 16. november 2019 11 minutter siden, Kollontaj skrev: https://www.tv2.no/a/10990412/ Han får da sagt det. 😉 – Hele den influencer-gjengen burde tatt noen uker på sykehjem og sett hva som bor i dem. Hei Aune😉
miamiamia Skrevet 16. november 2019 #11195 Skrevet 16. november 2019 Haha, må le av tanken på at CBE går i høye heler, lange negler, håret on peek og skifter bæsjebleier på de eldre... 3
MissLucy Skrevet 16. november 2019 Forfatter #11196 Skrevet 16. november 2019 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg undrer meg jevnlig over at de ikke selv skjønner at gråsone-argumentasjonen deres er sterkt knyttet til hvordan de framstår og videre hvorfor de er så lite likt sammenlignet med andre topp-influencere. Det henger jo sammen det der. Når de hele tiden framstiller seg selv som usympatiske besserwissere så blir de også oppfattet som usympatiske besserwissere. Når de hele tiden viser de ikke bryr seg om annet enn seg selv og egotrippen deres så oppfattes de også som egosentriske. De virker rett og slett imbesile hva gjelder sammenhengen mellom oppførelsen deres og hvordan de oppfattes. På den annen side så er det ikke utenkelig de tror at så lenge de sier de framstår som hyggelige, snille og med etikken på rett plass så er det også slik de oppfattes . Objektivitet er det ikke så farlig med. Ja, enig det virker som de geniunt tror at de kan bestemme hvordan et budskap de sender skal bli mottatt. Det har de vist mange ganger. De klarer bare ikke å forstå at de som sender ikke kan bestemme hvordan mottaker oppfatter budskapet. 14
miamiamia Skrevet 16. november 2019 #11197 Skrevet 16. november 2019 "Det er SÅ mange som har spurt meg om denne skjorta" Yeah right. 24
Lin10 Skrevet 16. november 2019 #11198 Skrevet 16. november 2019 (endret) 47 minutter siden, Jonas Bie skrev: – Hele den influencer-gjengen burde tatt noen uker på sykehjem og sett hva som bor i dem. Hei Aune😉 37 minutter siden, miamiamia skrev: Haha, må le av tanken på at CBE går i høye heler, lange negler, håret on peek og skifter bæsjebleier på de eldre... Hva er poenget. Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a. Da kunne hun heller ikke hatt lange negler. Men, hun har ikke valgt det yrket. Hun liker å ha lange negler, bruke sminke og pynte seg. Skulle likt å sett noen av dere her inne ta over jobbe hennes og gjøre det på en slik måte hun utøver sitt yrke. Kvalitet i alle ledd. Det er det ingen av dere som hadde greid sånn uten videre. Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Hun har selv fortalt at hun fikk gode karakterer på videregående og kunne helt sikkert klart en annen utdannelse, men det er ikke det hun ønsker. Hun elsker jobben sin, tjener millioner og driver sitt eget firma. Det kan ikke blir bedre enn det. En ting jeg er sikker på og som antakeligvis er tungt å høre for flesteparten her inne, at når bloggvirksomheten en dag tar slutt, så har hun ved sitt merkenavn, erfaringen som blogger og alle kontaktene hun har, kan få seg en annen attraktiv jobb som passer henne helt utmerket. En positiv sjel som behandler folk med respekt og som er hardt arbeidende, får det til. Til ettertanke for noen og enhver. Så er det flott at hun bryr seg om andre og nå skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Endret 16. november 2019 av Lin10 5
Gjest Jonas Bie Skrevet 16. november 2019 #11199 Skrevet 16. november 2019 9 minutter siden, Lin10 skrev: Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Selvsagt hadde hun greid å jobbe på sykehjem, hvorfor skulle hun ikke det? Hun er da både ung og frisk, i tillegg godt trent. Du sier "Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a." Det er kanskje her det skorter? Uansett er det vanskelig å forstå at slike utsagn blir tolket som majestetsfornærmelse av enkelte her inne. Hvorfor er det så vondt å tenke på Caroline i sving på f.eks et sykehjem?
Lin10 Skrevet 16. november 2019 #11200 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, Jonas Bie skrev: Selvsagt hadde hun greid å jobbe på sykehjem, hvorfor skulle hun ikke det? Hun er da både ung og frisk, i tillegg godt trent. Du sier "Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a." Det er kanskje her det skorter? Uansett er det vanskelig å forstå at slike utsagn blir tolket som majestetsfornærmelse av enkelte her inne. Hvorfor er det så vondt å tenke på Caroline i sving på f.eks et sykehjem? Det er ikke yrket hennes, så hvorfor skal jeg eller andre tenke henne på et sykehjem. Men, å jobbe der hadde hun klart helt fint. Det finnes flust av ufaglærte på sykehjem som bidrar på en god måte. Hun har jo nå er sideprosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Så det å kunne hjelpe og bry seg om andre virker jo absolutt ikke fremmed for henne. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå