Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (15 timer siden):

Rett før oppstarten av FitFemme hadde hun ca 295 000 følgere på carolinebergeriksenno. Hun har med andre ord siden da mistet ca 4 000 følgere.

Også den tidligere Netfit-kontoen, som ble omdøpt til pt_carolineberg har mistet følgere siden den tilsynelatende oppstarten av FF.

En god del av disse er helt sikkert falske følgere som IG har fjernet, siden paret så mange ganger tidligere har hatt en adferd på IG som har gitt all grunn til å anta til dels store oppkjøp av falske brukere. Mønsteret har vært nedgang, nedgang, nedgang i følgertall, så plutselig stenging av kontoen til privat status, og så en eller få dager etter åpne igjen med mirakuløst flere tusen nye følgere.

Men jeg er sikker på at det er flere og flere som ser det useriøse og uforsvarlige i det innholdet som eierne av Treasures AS, influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, presenterer, og at disse følgerne aktivt mer og mer velger bort dette "innholdet" som over flere år har bestått av helsefarlig fokus på kropp, utseende, kosthold, helse i en salig blanding med seksualisering av CBE og barneeksponering. Siste året har også fremstillingen av barn blir mer og mer uetisk og risikofylt, noe som sier noe om den desperasjonen som virker å prege CBE. Mer og mer av innholdet blir også ren proana-inspirert, noe også mange tar avstand fra.

Man må etterhvert anta at store andeler av følgerne er personer som dessverre inspireres av helsefarlig innhold, følger CBE pga. seksualiseringen av henne, samt brukere av det mørke nettet. Gjennom 12+ år nå har Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen valgt å produsere offentlig innhold som hele tiden har vært gavepakker til det mørke nettet, og man må anta mye har havnet der og blitt manipulert videre. 

I dag blir bevisstheten og kunnskapen om hvor vettløst dette er av foreldre, og hvor helseskadelig innholdet ellers er, samt alle lovbruddene som stadig følger det de gjør (også i dag - Sara's Nail Fashion bryter atter en gang norsk lov i dag med samarbeid med Caroline Berg Eriksen, hvor reklame nok en gang ikke er merket på story).

Jo eldre LKE og CBE blir, jo mer i utakt med potensielle kundegrupper blir de selv. Og likevel fortsetter de på samme måten, heiet frem av like useriøse annonsører som støtter dem økonomisk, som f.eks. overnevnte, Jan Thomas, TM-Klinikken, Tanumstrand Bad, med flere andre. 

Etter å ha blødd følgere lenge over lang, lang tid, så ser jeg nå at fra i går til i dag har pt_carolineberg-kontoen plutselig fått over 50 nye følgere, mens absolutt ingenting med innholdet har endret seg på en måte som kan forklare at så "mange" følgere plutselig vil følge den kontoen...

På hovedkontoen har det vært røde tall over hele linja (ifølge de siste 30 dager på socialblade.com, som er så langt tilbake jeg kan sjekke uten å betale for tjenesten). Med unntak av kun to dager: 22. og 23. desember 2025, hvor hun fikk hhv. 46 og 7 nye følgere. Jeg husker ikke om det var noe spesielt som skjedde på kontoen de dagene som fikk opp igjen et «blaff» av popularitet (om man kan kalle det for det).

Totalt -691 følgere siste 30 dager.

Jeg finner ikke et tilsvarende telleverk og statistikk for Snap. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Laia skrev (3 timer siden):

På hovedkontoen har det vært røde tall over hele linja (ifølge de siste 30 dager på socialblade.com, som er så langt tilbake jeg kan sjekke uten å betale for tjenesten). Med unntak av kun to dager: 22. og 23. desember 2025, hvor hun fikk hhv. 46 og 7 nye følgere. Jeg husker ikke om det var noe spesielt som skjedde på kontoen de dagene som fikk opp igjen et «blaff» av popularitet (om man kan kalle det for det).

Totalt -691 følgere siste 30 dager.

Jeg finner ikke et tilsvarende telleverk og statistikk for Snap. 

Takk!

Jeg tar av og til skjermdump fra mystorysaver som viser en graf over følgere. Gikk tilbake til skjermdump av delvis lovbrytende reklamer som jeg har. 21. eller 22. desember var da aftenposten hadde noe om hennes julepynting, og så var familien også på reklametur for hotell inkl. barneeksponering...

Veldig tydelig at herr og fru Eriksen ikke greier å produsere innhold som trekker. Veldig merkelig at annonsører fortsetter å støtte og sponse dem.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
mammams skrev (16 timer siden):

Frontet hun noe arrangementet på Carls den 8. januar? Kom på i dag at «du kan sitte med oss» frontet CBE som Norges første og hotteste WAG til dette arrangementet men har ikke sett noe i etterkant. Følger rund carls på IG og ingen tegn der, tror jeg annet enn et innlegg i etterkant. 

ja, hun var gjest.

• Liker 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Takk!

Jeg tar av og til skjermdump fra mystorysaver som viser en graf over følgere. Gikk tilbake til skjermdump av delvis lovbrytende reklamer som jeg har. 21. eller 22. desember var da aftenposten hadde noe om hennes julepynting, og så var familien også på reklametur for hotell inkl. barneeksponering...

Veldig tydelig at herr og fru Eriksen ikke greier å produsere innhold som trekker. Veldig merkelig at annonsører fortsetter å støtte og sponse dem.

Tydelig at dette er tilfelle ja. Trist om de tenker at barneeksponeringen er verdt 53 ekstra IG følgere.

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

15. januar 2026 hadde Caroline Berg Eriksen en reklame for et firma som kaller seg LORANGER.

Antar det er dette firmaet? https://www.proff.no/selskap/loranger-as/tolvsrød/klær/IFFH3SI08XE

Dessverre virker dette firmaet, både med denne reklamen og hjemmesidene sine, lite seriøst. 

Her er hjemmesiden: https://loranger.no/

Samlet blir et lovbrudd på lovbrudd når man ser på LORANGER AS sin hjemmeside. De er pliktige til å oppgi sitt organisasjonsnummer på hjemmesiden - det gjøres ikke. Ergo lovbrudd. https://info.altinn.no/starte-og-drive/starte/registrering/organisasjonsnummer/

Går man inn på "Contact", så finner man ikke telefonnummer, ikke adresse. Ulovlig. Mens kunder må frasi seg sin kontaktinformasjon bare for å spørre om noe, eller kjøpe - mens firmaets "privacy policy" er nesten umulig å lese.

Går man inn på "Privacy policy", så er det ganske mørk blå tekst på en svart eller mørk brun, nesten tåkelagt side. Nesten umulig å lese. Ergo ikke lett tilgjengelig for kundene, og er i beste fall dårlig arbeid.

Ikke alle klærne er merket som de er pliktig til, med hva plaggene er laget av.

Virker å ønske å selge til både Norge, Europa, Australia og Canada. 

Fremstår slik det nå er... suspekt.

På toppen av alt velges altså Caroline Berg Eriksen for å annonsere dette nye, ukjente firmaet. Ikke uventet bryter reklamen på IG-kontoen carolinebergeriksenno også loven, med å ikke merke person som retusjert. 

Firma med lite kunnskap eller vilje til å følge norsk lov velger influenser som er kjent for notorisk bryte norsk lov i reklamer.

LORANGER møter Caroline Berg Eriksen...

Litt av en "debut", LORANGER.... 

• Liker 24
  • Nyttig 14
Skrevet

Samme dag som Caroline Berg Eriksen og dermed Treasures AS postet det makkverket av en reklame for det suspekte firmaet Loranger, så la CBE også ut en post på pt_carolineberg.

15. januar 2026.

Måten pt_carolineberg avslutter denne treningsøvelsen poseringsøvelsen på kan føre til alvorlig skade!!!

Og dette gjør Caroline Berg Eriksen i videoen som følges av tekst som om viktigheten av  "kvalitetsøkt" og å "trene bedre". Og ironisk nok uthever hun " ✔️du jobber med full kontroll"... mens hun selv viser null kontroll på avslutningen av øvelsen at det altså kan føre til alvorlig helsefare for enhver som velger å gjøre som hun viser.

Treasures AS' influensereiere, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, forsøker ikke en gang å følge hverken norsk lov eller forsvarlighet som "personlige trenere" på disse instagramkontoene.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Samme dag som Caroline Berg Eriksen og dermed Treasures AS postet det makkverket av en reklame for det suspekte firmaet Loranger, så la CBE også ut en post på pt_carolineberg.

15. januar 2026.

Måten pt_carolineberg avslutter denne treningsøvelsen poseringsøvelsen på kan føre til alvorlig skade!!!

Og dette gjør Caroline Berg Eriksen i videoen som følges av tekst som om viktigheten av  "kvalitetsøkt" og å "trene bedre". Og ironisk nok uthever hun " ✔️du jobber med full kontroll"... mens hun selv viser null kontroll på avslutningen av øvelsen at det altså kan føre til alvorlig helsefare for enhver som velger å gjøre som hun viser.

Treasures AS' influensereiere, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, forsøker ikke en gang å følge hverken norsk lov eller forsvarlighet som "personlige trenere" på disse instagramkontoene.

Også veldig dårlig respons på denne posten, etter å ha ligget ute i 2 dager. Ingen kommentarer så langt jeg kan se, og rundt 50 likes (inkludert to fra sine egne kontoer + familiemedlem)

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg klikka meg inn på den «PT» kontoen hennes. Video nr 3, hun forteller at hun får så mange spørsmål om forskjellen på kick backs og abduksjon i kabel. Hvem er disse som spør henne om dette, siden hun får så utrolig mange spørsmål…?! Tullete opplegg!

• Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet
Isola2 skrev (16 minutter siden):

Jeg klikka meg inn på den «PT» kontoen hennes. Video nr 3, hun forteller at hun får så mange spørsmål om forskjellen på kick backs og abduksjon i kabel. Hvem er disse som spør henne om dette, siden hun får så utrolig mange spørsmål…?! Tullete opplegg!

Det er selvfølgelig ikke sant. Hun må være den minst ettertrakta pt’en av alle. Hun og mannen. 

• Liker 28
Skrevet
Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

15. januar 2026 hadde Caroline Berg Eriksen en reklame for et firma som kaller seg LORANGER.

Antar det er dette firmaet? https://www.proff.no/selskap/loranger-as/tolvsrød/klær/IFFH3SI08XE

Dessverre virker dette firmaet, både med denne reklamen og hjemmesidene sine, lite seriøst. 

Samlet blir et lovbrudd på lovbrudd når man ser på LORANGER AS sin hjemmeside. De er pliktige til å oppgi sitt organisasjonsnummer på hjemmesiden - det gjøres ikke. Ergo lovbrudd. https://info.altinn.no/starte-og-drive/starte/registrering/organisasjonsnummer/

Går man inn på "Contact", så finner man ikke telefonnummer, ikke adresse. Ulovlig. Mens kunder må frasi seg sin kontaktinformasjon bare for å spørre om noe, eller kjøpe - mens firmaets "privacy policy" er nesten umulig å lese.

Går man inn på "Privacy policy", så er det ganske mørk blå tekst på en svart eller mørk brun, nesten tåkelagt side. Nesten umulig å lese. Ergo ikke lett tilgjengelig for kundene, og er i beste fall dårlig arbeid.

På toppen av alt velges altså Caroline Berg Eriksen for å annonsere dette nye, ukjente firmaet. Ikke uventet bryter reklamen på IG-kontoen carolinebergeriksenno også loven, med å ikke merke person som retusjert. 

Firma med lite kunnskap eller vilje til å følge norsk lov velger influenser som er kjent for notorisk bryte norsk lov i reklamer.

Jeg shopper ALDRI hos en nettbutikk som ikke oppgir org.nr. det er suspekt i seg selv. Du har også funnet mye annet "grums". Det må stå dårlig til når CBE velger å samarbeide med dette helt ukjente merket som har hele 17! plagg til salgs. Kan ikke skjønne annet enn at dette er en vennetjeneste, eller som jeg sa - det må være dårlig med muligheter for CBE.

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet

Sjekket firmaet Loranger. Det er jo ikke akkurat big business. Holder til i en enebolig på Tolvsrød. Samme dame er styreleder og daglig leder. Stiftet i 2024

Det er eier av firmaet som er modell på alle bildene. Ganske stive priser for helt ordinære klær. Og ganske gøy at noe klær har merkenavnet skrevet i store bokstaver, som om dette er et velkjent merke. 

Minner om «suksesshistorien» TailorHeaven som også ble fremstilt av CBE som en velkjent aktør. Egen kolleksjon må vite. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 17.1.2026 den 23.17):

Ble nysgjerrig og sjekket siden. Fant både org.nummer og materialet klærne var laget av (90% ull, 10 % cashmere på de jeg tittet på)

Kan hende det ble endret siden du sjekket?

Men utvalget var ikke akkurat stort nei. Tror jeg holder meg til å strikke min egen genser. Det pleier å bli billigere tross samme samme garnkvalitet.

Må være en vennetjeneste vel. Gratis klær i bytte mot reklame? Ikke mye å kjøpe salt til maten for…

• Liker 3
Skrevet
Assai skrev (33 minutter siden):

Ble nysgjerrig og sjekket siden. Fant både org.nummer og materialet klærne var laget av (90% ull, 10 % cashmere på de jeg tittet på)

Men utvalget var ikke akkurat stort nei. Tror jeg holder meg til å strikke min egen genser. Det pleier å bli billigere tross samme samme garnkvalitet.

Må være en vennetjeneste vel. Gratis klær i bytte mot reklame? Ikke mye å kjøpe salt til maten for…

Det var ikke org. nummer på noen av sidene deres da jeg var inne. Hvor finner du det?

De fleste plaggene var merket med materialer, men ikke alle.

Enig i at det virker mer som en vennetjeneste, for det virker ikke som om dette firmaet kan ha mye å bruke på markedsføring.

CBE "tjener" nok ikke mye på det, men får jo litt "innhold" å vise, i mangel på evne eller vilje til å produsere noe fornuftig innhold selv.

• Liker 8
Skrevet
Assai skrev (8 timer siden):

Hvor fant du org.nummer? Fant det ikke jeg. 

Hadde aldri handlet av en butikk som ikke oppgir skikkelig kontaktinformasjon, da vet du at de blir umulige å kontakte ved eventuell reklamasjon eller angrerett. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Hadde aldri handlet av en butikk som ikke oppgir skikkelig kontaktinformasjon, da vet du at de blir umulige å kontakte ved eventuell reklamasjon eller angrerett. 

Fant det - ligger under Terms and Conditions... 

Men Privacy Policy er jo helt krise med mørkeblå tekst på sort bakgrunn - forsvinner jo helt!

• Liker 5
Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (4 timer siden):

Men hvor har Loranger butikken kjøpt inn issee ullproduktene hen? Er det "temu-ræl" som er pakket inn i fancy markedsføring?

Endret av MiniMjau
  • Liker 7
Skrevet
Frisk Frosk skrev (22 timer siden):

Det var ikke org. nummer på noen av sidene deres da jeg var inne. Hvor finner du det?

De fleste plaggene var merket med materialer, men ikke alle.

Enig i at det virker mer som en vennetjeneste, for det virker ikke som om dette firmaet kan ha mye å bruke på markedsføring.

CBE "tjener" nok ikke mye på det, men får jo litt "innhold" å vise, i mangel på evne eller vilje til å produsere noe fornuftig innhold selv.

https://loranger.no/policies/terms-of-service

Skrevet

Ser ikke noe produksjonsland for klærne, det skal vel oppgis? Det dummeste slike nye nettbutikker gjør er jo å knytte navnet sitt til Carolinebergeriksenno, det pleier ikke å være en bærekraftig relasjon. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Assai skrev (12 timer siden):

Takk, så det nå. 

Likevel, dette er så vanskelig å finne. Org.nummer skal være tydelig synlig sammen med annen kontaktinformasjon. 

Når bedriftseier velger å legge all denne informasjonen til et sted som vil være det siste man ser på, da gir denne bedriftseieren inntrykk av at hun ikke ønsker å ha direkte kontakt med kunder. "Terms and policies" er lagt så langt nede på hovedsiden og i en langt svakere farge enn hva resten av teksten er satt i, at dette åpenbart er gjort helt bevisst. I tillegg er "privacy policy" som er første punkt man kan trykke seg inn på under fanen "terms and policies" satt i den nesten uleselige blåfargen på enda mørkere bakgrunn, noe som gjør at det å klikke seg videre blir enda mindre aktuelt. 

Jeg brukte 20-30 minutter på den siden, klikket meg inn på alt (tydeligvis unntatt denne ene med terms of service), mye også flere ganger.

Firmainformasjon skal ikke være så vanskelig tilgjengelig.

Når firmainformasjonen er så åpenbart bortgjemt, også informasjon som skal være lett synlig på siden, så sender bedriftseier et veldig useriøst og suspekt inntrykk til bevisste kunder. 

Men det gjør det jo også forståelig at Loranger har valgt akkurat useriøse og stadig lovbrytende Treasures AS / Caroline Berg Eriksen som annonsepartner.

Endret av Frisk Frosk
manglet noen ord og setninger hadde havnet på feil sted
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (12 timer siden):

Ser ikke noe produksjonsland for klærne, det skal vel oppgis? Det dummeste slike nye nettbutikker gjør er jo å knytte navnet sitt til Carolinebergeriksenno, det pleier ikke å være en bærekraftig relasjon. 

Jepp, enda et lovbrudd...

https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/1984-03-26-810

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...